Vladab 0 Posted April 25, 2014 Pozdrav svima.Ne znam da li je neko pisao o ovome, ali verujem da dosta vas ima ovakvih problema.Naime, primetio sam da posle duze voznje (od sat - dva) osecam bol u ledjima i posebno kod levog ramena.Nikako ne uspevam da namestim sediste da mi bude udobno tokom voznje. Da li neki ima preporuku za pravilan polozaj tela tokom voznje? Drugi problem, posto volan u glavnom drzim levom rukom, nakon duze voznje, leva strana ledja i levo rame me otkidaju.Provalio sam da mi je sediste izgleda zrelo za promenu sundjera, za 190.000 ne znam da li je osvezeno sediste. Da li mislite da cu sredjivanjem sedista resiti probleme sa ledjima ili neko ima savet za neki dodatak za sediste ili tako nesto? Hvala unapred. Fiat Stilo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mel 59 Posted April 25, 2014 (edited) nema tu nekih posebnih pravila.. koliko je moguce, gledaj da postignes: -da kolena ne budu iznad kukova gledajuci visinu-da duz celih ledja imas potporu, od lumbalnog dela do ramena, takodje i butine bi trebalo da imaju oslonac celom duzinomAko vozis samo jednom rukom, mozda imas nezgodan polozaj u kom se torziono uvrces. Ja bas i ne uspevam da napravim 100% ovakve slucajeve, sto zbog visine, sto zbog toga sto volim da sam zavaljen ali tu je uvek sport i vezbe za ledja kao prevencija (najvise zbog sedenja na poslu). Edited April 25, 2014 by Mel Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bumblebee 18 Posted April 25, 2014 Ne znam da li si aktivan sportista ili bar amater. To ce resiti problem sa ledjima Mene su isto bolela ledja u donjem delu i mislio sam da je do voznje jer me je pri voznji najvise i bolelo. Ispostavilo se da je od nepravilnog spavanja. Znaci od sada spavam na ledjima ili sastrane sa jastukom izmedju nogu. Bol kao rukom odnesen. Do sedista nije sigurno. Moj drug sa posla napravi naslon da bude pod 90 stepeni u odnosu na sediste i on je eliminisao bolove koje je imao. Ja sam probao danas tako da sedim i nema sanse. Moja pozicija je spusten naslon, podignuta visina sedista do gore, udaljen od volana tako da kada ispruzim ruke ka volanu, ruke budu tek povijene. Quote Share this post Link to post Share on other sites
M-a-r-k-o 3 Posted April 25, 2014 Ja sam imao slican problem da posle 3-3,5h voznje osetim blag bol u lumbalnom delu prvom periodu kad sam kupio Stila i dugo mi je trebalo da nadjem idealan polozaj koji mi odgovara za duzu voznju, a moja pozicija je sediste podignuto negde izmedju sredine i maksimuma, lumbalni deo malo ispod maksimuma, da imam potporu celom duzinom ledja, ruke na volanu blago savijene ne ravno, a sediste pomerim nazad onoliko koliko da kad zgazim kvacilo noga mi bude blago savijena, ne skroz ispravljena. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted April 25, 2014 (edited) Mene ni posle 8 sati vožnje ništa ne boli. Generalno pravilan položaj za upravljačem je zadnjica u sedištu , da noga pri max. pritisnutoj pedali kvačila bude blago savijena, ruka blago savijena kada dohvati volan u gornjem položaju (ramena nalonjena na naslon sedišta).U sedištu se sedi, ne zavaljuje se i ne leži se. Ova sedišta imaju prost i ograničen sistem podešavanja i treba izvući maximum. Edited April 25, 2014 by ivan.ik Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted April 25, 2014 E oduvek me je zanimalo kako se pravilno sedi.Imas neku sliku mozda? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted April 25, 2014 Ivane,ja bukvalno isto sedim kao sto si objasnio,stim sto se ja zavalim u sediste,ali me nikada do sada nije bolelo nista od sedista Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 613 Posted April 25, 2014 Stilo ima očajna sedišta. Meni je samo teretana rešavala problem. Zbog toga nisam uzeo Bravo, ima ista takva sedišta, ako ne i gora.Nije usamljen, često C segment ima loša sedišta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted April 25, 2014 Pravilan položaj Kako ga zauzeti Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1580 Posted April 25, 2014 Čovek je životinja koji nije napravljen da sedi, nažalost, način života se drastično izmenio i to nam je što nam je.Kad počnu ledja da bole, to je znak da su mišići kičmenog stuba oslabili i da kičma trpi celo opterećenje.Istezanje, šetnje, redovno kretanje i redovna vežba jačaju mišiće i čine čuda Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 533 Posted April 25, 2014 Ovo je vec za neku drugu temu:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/56019-treninzi-hiljade-sklekova-hiljade-trbu%C5%A1njaka/page-7 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted April 25, 2014 za coveka sa problemom u ramenu zatvori levu ventilaciju i zatvori prozor.... kad vozis nije do sedenja...sto se tice sedenja namesti da ti je naj udobnije da sedis a ne DA LEZIS Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 317 Posted April 30, 2014 Da kada pritisnem pedale do kraja noga ne bude skroz ispravljena, i da kada ispruzim ruke preko volana, obruc dolazi na same zglobove, tako da mogu sake spustiti iza obruca, ako me razumete. Sediste sto vise i sto uspravnije.Seo sam kod drugara u auto i umalo nisam promasio kapiju. Sediste skroz zavaljeno... divim se kada neko tako moze da vozi Quote Share this post Link to post Share on other sites
Paradajz 0 Posted April 30, 2014 A i sunđere treba menjati, kad omekšaju dosta, kod mene pre sam propadao u sedište i sav se tako krivio, kad sam promenio sunđere nije bilo problema više. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted April 30, 2014 Manje vise sedeo sam kako je opisano,ali probacu od sad svega da se pridrzavam.Mislim da mi je sediste bilo izmaknuto malo vise nego sto treba.A i sediste cu ojacati.Trazio mi je tapetar 20 e da sredi sto i nije puno.Problem je sto u mojim sedistima nema lumbalne podrske kao u vecini Stila. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted April 30, 2014 Ova penasta guma oslonjena na podlogu od lima za razliku od prastarih sedišta sa federima i kauč materijalima traje poprilično dugo. Stradaju najviše oni delovi koji su na udaru prilikom ulaska i izlaska iz auta / dakle leva kadica na sedalnom delu i ređe na naslonu. Na engleskom forumu je bila tema i ta popravka .http://www.fiatforum.com/stilo-guides/282223-repairing-your-worn-seat-foam.html Quote Share this post Link to post Share on other sites
M-a-r-k-o 3 Posted April 30, 2014 Mene ni posle 8 sati vožnje ništa ne boli.Generalno pravilan položaj za upravljačem je zadnjica u sedištu , da noga pri max. pritisnutoj pedali kvačila bude blago savijena, ruka blago savijena kada dohvati volan u gornjem položaju (ramena nalonjena na naslon sedišta).U sedištu se sedi, ne zavaljuje se i ne leži se.Ova sedišta imaju prost i ograničen sistem podešavanja i treba izvući maximum. Mislim da Stilo ima gora sedista jer prilikom podizanja i spustanja sedalni deo se diže i spušta dok naslon ostaje fiksiran i onda se stvara rupa u sedistu, dosta loš princip poMeni dok na Bravo sedalni deo i naslon su spojeni nema rupe prilikom dizanja i spuštanja i celo sedište se pomera gore dole. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 931 Posted April 30, 2014 Talijane uglavnom mrzi da naprave dobra sedala! Francuzi su pre 20 godina imali bolja sedala nego sto ih sada Fiat trpa u vecinu prosecnih modela. Prekratka sedalna povrsina im je glavna mana!Peugeot 407, Citroen C5 nakom 8 sati voznje izadjem odmoren! Za sada najbolja sedala u kojim sam sedio jeste u Novoj Astri GTC ali to su neka doplatna sedista sa nekim sertifikatom (AGR ili tako nesto)! E to su sedala! Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted April 30, 2014 Da kada pritisnem pedale do kraja noga ne bude skroz ispravljena, i da kada ispruzim ruke preko volana, obruc dolazi na same zglobove, tako da mogu sake spustiti iza obruca, ako me razumete. Sediste sto vise i sto uspravnije.Seo sam kod drugara u auto i umalo nisam promasio kapiju. Sediste skroz zavaljeno... divim se kada neko tako moze da vozi Potpuno se slažem Samo bih dodao na ovo i da preferiram da spustim volan skoro u krilo Lično, nikad nisam voleo zavaljene i ležeće poze za volanom, pogotovo sad u ovim godinama... Sad gledam samo da mi je sve nadohvat ruke i da ne moram previše da istežem ove stare kosti Quote Share this post Link to post Share on other sites
vix 1 Posted April 30, 2014 Ako me nesto razocaralo kod Stila, to su sedista Ja sam inace sitnije gradje pa sam stavio mali jastucic bas kod one "rupe" izmedju naslona I sedalne povrsine, ali ni to nije neko resenje. Za razliku, u Skodi Oktaviji mi je mnogo udobnije. Kako je krenulo sa Stilom, sve mi se cini da mi sledeci auto nece biti Fiat... Quote Share this post Link to post Share on other sites
sindrom 18 Posted April 30, 2014 U principu svi proizvodjaci prave sedista za prosecnu visinu vozaca od oko 175 cm pa nastaje problem za ostale. Kao sto neki rekose najbitnije je da sedis a da ne lezis. Nije tacan onaj princip sa kolenima iznad kukova sto je neko rekao, to je veoma naporno za dalji put, moguce je da dodje do oticanja nogu oko clanaka. Najbitnije je podesiti sediste onako da telo ima najprirodniji polozaj sedenja a to je da su kolena priblizno u ravni sa kukovima a kicma uspravna i naslonjena celom svojom duzinom. Takodje je bitno pribliziti sediste volanu tako da ruke ne budu ispruzene i napete vec povijene u laktovima i opustene. Ukoliko imate naslone za ruke onda je to idealno. Jastuce za glavu takodje treba podesiti tako da vrat ne trpi opterecenje vec da je glava naslonjena na jastuce. Ko vozi levom rukom trebalo bi da i desnu drzi na nekom osloncu da bi ramena bila u ravni. I kao sto rece Gusar ventilacija i promaja lose uticu na vratne i ramene misice. Masaza pomaze, provereno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted April 30, 2014 Protivnik sam tzv francuskih mekih sedišta, to na kratke relacije izgleda udobno dok na dužim sve živo boli. Što se tiče kolena iznad karlice , mislim da mora zbog same konstrukcije sedišta tj sprečavanja podvlačenja ispod pojasa prilikom sudara tzv anti-submarine seat. Vozim po ceo dan i to na tvrdom sedištu tako da zahvaljujući gomili podešavanja (Isri 6860) nemam nikakvih bolova. Trkački extrem Quote Share this post Link to post Share on other sites
M-a-r-k-o 3 Posted April 30, 2014 Ako me nesto razocaralo kod Stila, to su sedista Ja sam inace sitnije gradje pa sam stavio mali jastucic bas kod one "rupe" izmedju naslona I sedalne povrsine, ali ni to nije neko resenje. Za razliku, u Skodi Oktaviji mi je mnogo udobnije. Kako je krenulo sa Stilom, sve mi se cini da mi sledeci auto nece biti Fiat... Probaj da ga podigneš na maksimum samo tako se gubi rupa u sedištu možda ti bude udobnije. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted April 30, 2014 Za tu rupu ste dobro primetili Inace posto vozim Stila sa 3 vrata,imam veliki problem i prilikom ulaska i izlaska iz auta.Najcesce se parkiram pored nekog i onda ogromna vrata uspem samo malo da odskrinem pa izvodim akrobacije da udjem i izadjem. Iz auta sa 4-5 vrata se mnogo lakse ulazi i izlazi jer su vozaceva vrata kraca od ovih na kupeu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mel 59 Posted May 1, 2014 (edited) Sediste treba da je sto vise, ali meni to zbog moje visine smeta zbog gornje ivice soferke koja mi je nekako prenisko. U voznji realno ne smeta, samo je psiholoski problem (i kad sam prvi u raskrsnici pa se izvijam da vidim semafor).I za stilo3v se slazem, kad izlazim nekad imam osecaj ko da se iz f1bolida izvlacim. Sve mi se cini da je za mene FAP najudobniji.Ipak generalno, stilo za duza putovanja bas moze lepo da se prilagodi, uz detaljno podesavanje sedista i volana mogu sebi da nadjem savrsen polozaj da me nista ne boli posle 5, 6 sati (jedina muka sto stalno podesavam jer i zena i ja vozimo). Edited May 1, 2014 by Mel Quote Share this post Link to post Share on other sites