Jump to content
FAS Goran
Vladab

Pravilna pozicija sedenja u automobilu

Recommended Posts

Pozdrav svima.

Ne znam da li je neko pisao o ovome, ali verujem da dosta vas ima ovakvih problema.

Naime, primetio sam da posle duze voznje (od sat - dva) osecam bol u ledjima i posebno kod levog ramena.

Nikako ne uspevam da namestim sediste da mi bude udobno tokom voznje. Da li neki ima preporuku za pravilan polozaj tela tokom voznje?

 

Drugi problem, posto volan u glavnom drzim levom rukom, nakon duze voznje, leva strana ledja i levo rame me otkidaju.

Provalio sam da mi je sediste izgleda zrelo za promenu sundjera, za 190.000 ne znam da li je osvezeno sediste.

 

Da li mislite da cu sredjivanjem sedista resiti probleme sa ledjima ili neko ima savet za neki dodatak za sediste ili tako nesto?

 

Hvala unapred.

 

Fiat Stilo

Share this post


Link to post
Share on other sites

nema tu nekih posebnih pravila..  koliko je moguce, gledaj da postignes: 

 

-da kolena ne budu iznad kukova gledajuci visinu

-da duz celih ledja imas potporu, od lumbalnog dela do ramena, takodje i butine bi trebalo da imaju oslonac celom duzinom

Ako vozis samo jednom rukom, mozda imas nezgodan polozaj u kom se torziono uvrces.

 

Ja bas i ne uspevam da napravim 100% ovakve slucajeve, sto zbog visine, sto zbog toga sto volim da sam zavaljen :) ali tu je uvek sport i vezbe za ledja kao prevencija (najvise zbog sedenja na poslu).

Edited by Mel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li si aktivan sportista ili bar amater. To ce resiti problem sa ledjima :) Mene su isto bolela ledja u donjem delu i mislio sam da je do voznje jer me je pri voznji najvise i bolelo. Ispostavilo se da je od nepravilnog spavanja. Znaci od sada spavam na ledjima ili sastrane sa jastukom izmedju nogu. Bol kao rukom odnesen. Do sedista nije sigurno. Moj drug sa posla napravi naslon da bude pod 90 stepeni u odnosu na sediste i on je eliminisao bolove koje je imao. Ja sam probao danas tako da sedim i nema sanse. Moja pozicija je spusten naslon, podignuta visina sedista do gore, udaljen od volana tako da kada ispruzim ruke ka volanu, ruke budu tek povijene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam imao slican problem da posle 3-3,5h voznje osetim blag bol u lumbalnom delu prvom periodu kad sam kupio Stila i dugo mi je trebalo da nadjem idealan polozaj koji mi odgovara za duzu voznju, a moja pozicija je sediste podignuto negde izmedju sredine i maksimuma, lumbalni deo malo ispod maksimuma, da imam potporu celom duzinom ledja, ruke na volanu blago savijene ne ravno, a sediste pomerim nazad onoliko koliko da kad zgazim kvacilo noga mi bude blago savijena, ne skroz ispravljena.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene ni posle 8 sati vožnje ništa ne boli. 

Generalno pravilan položaj za upravljačem je zadnjica u sedištu ,  da noga pri max. pritisnutoj pedali kvačila bude blago savijena, ruka blago savijena kada dohvati volan u gornjem položaju (ramena nalonjena na naslon sedišta).

U sedištu se sedi, ne zavaljuje se i ne leži se. 

Ova sedišta imaju prost i ograničen sistem podešavanja i treba izvući maximum.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivane,ja bukvalno isto sedim kao sto si objasnio,stim sto se ja zavalim u sediste,ali me nikada do sada nije bolelo nista od sedista

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilo ima očajna sedišta. Meni je samo teretana rešavala problem. Zbog toga nisam uzeo Bravo, ima ista takva sedišta, ako ne i gora.

Nije usamljen, često C segment ima loša sedišta.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pravilan položaj

 

cxcb38104.jpg

 

Kako ga zauzeti

 

Recaro.jpg

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čovek je životinja koji nije napravljen da sedi, nažalost, način života se drastično izmenio i to nam je što nam je.

Kad počnu ledja da bole, to je znak da su mišići kičmenog stuba oslabili i da kičma trpi celo opterećenje.

Istezanje, šetnje, redovno kretanje i redovna vežba jačaju mišiće i čine čuda

Share this post


Link to post
Share on other sites

za coveka sa problemom u ramenu zatvori levu ventilaciju i zatvori prozor.... kad vozis nije do sedenja...

sto se tice sedenja namesti da ti je naj udobnije da sedis a ne DA LEZIS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da kada pritisnem pedale do kraja noga ne bude skroz ispravljena, i da kada ispruzim ruke preko volana, obruc dolazi na same zglobove, tako da mogu sake spustiti iza obruca, ako me razumete. Sediste sto vise i sto uspravnije.

Seo sam kod drugara u auto i umalo nisam promasio kapiju. Sediste skroz zavaljeno... divim se kada neko tako moze da vozi

Share this post


Link to post
Share on other sites

A i sunđere treba menjati, kad omekšaju dosta, kod mene pre sam propadao u sedište i sav se tako krivio, kad sam promenio sunđere nije bilo problema više. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manje vise sedeo sam kako je opisano,ali probacu od sad svega da se pridrzavam.Mislim da mi je sediste bilo izmaknuto malo vise nego sto treba.

A i sediste cu ojacati.Trazio mi je tapetar 20 e da sredi sto i nije puno.

Problem je sto u mojim sedistima nema lumbalne podrske kao u vecini Stila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova penasta guma oslonjena na podlogu od lima za razliku od prastarih sedišta sa federima i kauč materijalima traje poprilično dugo. Stradaju najviše oni delovi koji su na udaru prilikom ulaska i izlaska iz auta / dakle leva kadica na sedalnom delu i ređe na naslonu. Na engleskom forumu je bila tema i ta popravka .

http://www.fiatforum.com/stilo-guides/282223-repairing-your-worn-seat-foam.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene ni posle 8 sati vožnje ništa ne boli.

Generalno pravilan položaj za upravljačem je zadnjica u sedištu , da noga pri max. pritisnutoj pedali kvačila bude blago savijena, ruka blago savijena kada dohvati volan u gornjem položaju (ramena nalonjena na naslon sedišta).

U sedištu se sedi, ne zavaljuje se i ne leži se.

Ova sedišta imaju prost i ograničen sistem podešavanja i treba izvući maximum.

 

Mislim da Stilo ima gora sedista jer prilikom podizanja i spustanja sedalni deo se diže i spušta dok naslon ostaje fiksiran i onda se stvara rupa u sedistu, dosta loš princip po

Meni dok na Bravo sedalni deo i naslon su spojeni nema rupe prilikom dizanja i spuštanja i celo sedište se pomera gore dole.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Talijane uglavnom mrzi da naprave dobra sedala! Francuzi su pre 20 godina imali bolja sedala nego sto ih sada Fiat trpa u vecinu prosecnih modela. Prekratka sedalna povrsina im je glavna mana!

Peugeot 407, Citroen C5 nakom 8 sati voznje izadjem odmoren! Za sada najbolja sedala u kojim sam sedio jeste u Novoj Astri GTC ali to su neka doplatna sedista sa nekim sertifikatom (AGR ili tako nesto)! E to su sedala!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da kada pritisnem pedale do kraja noga ne bude skroz ispravljena, i da kada ispruzim ruke preko volana, obruc dolazi na same zglobove, tako da mogu sake spustiti iza obruca, ako me razumete. Sediste sto vise i sto uspravnije.

Seo sam kod drugara u auto i umalo nisam promasio kapiju. Sediste skroz zavaljeno... divim se kada neko tako moze da vozi

 

Potpuno se slažem :thumbsup:  Samo bih dodao na ovo i da preferiram da spustim volan skoro u krilo :)

Lično, nikad nisam voleo zavaljene i ležeće poze za volanom, pogotovo sad u ovim godinama... Sad gledam samo da mi je sve nadohvat ruke i da ne moram previše da istežem ove stare kosti :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako me nesto razocaralo kod Stila, to su sedista :( Ja sam inace sitnije gradje pa sam stavio mali jastucic bas kod one "rupe" izmedju naslona I sedalne povrsine, ali ni to nije neko resenje. Za razliku, u Skodi Oktaviji mi je mnogo udobnije. Kako je krenulo sa Stilom, sve mi se cini da mi sledeci auto nece biti Fiat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U principu svi proizvodjaci prave sedista za prosecnu visinu vozaca od oko 175 cm pa nastaje problem za ostale. Kao sto neki rekose najbitnije je da sedis a da ne lezis. Nije tacan onaj princip sa kolenima iznad kukova sto je neko rekao, to je veoma naporno za dalji put, moguce je da dodje do oticanja nogu oko clanaka. Najbitnije je podesiti sediste onako da telo ima najprirodniji polozaj sedenja a to je da su kolena priblizno u ravni sa kukovima a kicma uspravna i naslonjena celom svojom duzinom. Takodje je bitno pribliziti sediste volanu tako da ruke ne budu ispruzene i napete vec povijene u laktovima i opustene. Ukoliko imate naslone za ruke onda je to idealno. Jastuce za glavu takodje treba podesiti tako da vrat ne trpi opterecenje vec da je glava naslonjena na jastuce. Ko vozi levom rukom trebalo bi da i desnu drzi na nekom osloncu da bi ramena bila u ravni. I kao sto rece Gusar ventilacija i promaja lose uticu na vratne i ramene misice. Masaza pomaze, provereno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Protivnik sam tzv francuskih mekih sedišta, to na kratke relacije izgleda udobno dok na dužim sve živo boli.

Što se tiče kolena iznad karlice , mislim da mora zbog same konstrukcije sedišta tj sprečavanja podvlačenja ispod pojasa prilikom sudara tzv anti-submarine seat. 

 

cxcb39100.jpg

 

Vozim po ceo dan i to na tvrdom sedištu tako da zahvaljujući gomili podešavanja (Isri 6860) nemam nikakvih bolova.

 

Trkački extrem

 

f1_driving_position_3.jpg  pozicija.jpg

 

pozicija_a.jpg 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako me nesto razocaralo kod Stila, to su sedista :( Ja sam inace sitnije gradje pa sam stavio mali jastucic bas kod one "rupe" izmedju naslona I sedalne povrsine, ali ni to nije neko resenje. Za razliku, u Skodi Oktaviji mi je mnogo udobnije. Kako je krenulo sa Stilom, sve mi se cini da mi sledeci auto nece biti Fiat...

 

Probaj da ga podigneš na maksimum samo tako se gubi rupa u sedištu možda ti bude udobnije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za tu rupu ste dobro primetili :)

 

Inace posto vozim Stila sa 3 vrata,imam veliki problem i prilikom ulaska i izlaska iz auta.Najcesce se parkiram pored  nekog i onda ogromna vrata uspem samo malo da odskrinem pa izvodim akrobacije da udjem i izadjem.

 

Iz auta sa 4-5 vrata se mnogo lakse ulazi i izlazi jer su vozaceva vrata kraca od ovih na kupeu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sediste treba da je sto vise, ali meni to zbog moje visine smeta zbog gornje ivice soferke koja mi je nekako prenisko. U voznji realno ne smeta, samo je psiholoski problem (i kad sam prvi u raskrsnici pa se izvijam da vidim semafor).

I za stilo3v se slazem, kad izlazim nekad imam osecaj ko da se iz f1bolida izvlacim. Sve mi se cini da je za mene FAP najudobniji.

Ipak generalno, stilo za duza putovanja bas moze lepo da se prilagodi, uz detaljno podesavanje sedista i volana mogu sebi da nadjem savrsen polozaj da me nista ne boli posle 5, 6 sati (jedina muka sto stalno podesavam jer i zena i ja vozimo).

Edited by Mel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...