Jump to content
FAS Goran
slavisa95

Fiat Tipo 1.8 16v - zupčenje

Recommended Posts

Auto sam kupio,ali mi je ruzno nekako radio,kao na 3 klipa a ustvari nije.dodjem na ideju da pogledam zubcasti remen.Skinem poklopac on preskocio.natjeram klip u gornju mrtvu tacku i nadjem oznake na bregastima i ufazim.Moze li mi neko reci jesam li dobro ufazio.Znaci klip gornja mrtva tacka,bregaste imaju one zareze,i njih sam okrenuo gore pod 90 stepeni,imaju kao oznake.Okrenuo sam par puta kljucem radilicu da vidim da nece sustici klip,ali normlano je se okretalo.Da li je to dobro uradjeno?Ne znam zbog cega nece da upali sad.juce sam zadnju put ugasio auto,a danas sam to uradio.Hvala unaprijed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze najbolje da potrazis na netu uputstvo za zupcenje za taj motor. Da u njemu nadjes markere I oznake gde sta treba da se poklopi. Ako hoces sam da se igras a ako ne zovi nekog majstora da ti to odradi.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najgore je druze sto ne radim to prvi put.Imam kadeta gsi 16v,fazio sam njega,sve sam radio i normalno sve.ne znam u cemu je sad problem.kontao sam reko da nije pomotao malo ventile,ali tako sam ga vozio 1500km i tako malo ruznije radio kako sam napisao i onda se sjetim da sam imao vectru i isto tako radila i bila preskocila,ja vratio i radila normalno.A kad sam ufazio za probu okrenuo par puta radilicu da vidim jel ide to fino,da negdje ne blokira i sve dobro.Nadam se da su to oznake.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za koliko si zuba pomerio? Probaj da vratis kako je bilo da vidis da li ce da upali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne znam druze tacno gdje je bilo,nije imalo veze sa vezom koliko sam vidio.klip natjeram u mrtvu tacku,jedna bregasta ne jednu stranu,druga na drugu,ali nije nista jednako,a remen je bio otpusten skroz,imao je 4 cm lufta izmedju bregaste i radilice gdje nema spanera i klizaca.ne znam sta moze da bude,mozda sam promasio 1 zub na radilici ,jer sam natjerao klip u mrtrvu tacku,nisam nasao oznaku tacnu na zamajcu,kad imaju 2 crtice na mjenjacu,ali ne moguce da nece da upali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reckon it da potrazis uputstvo sa tacnim oznakama, do tada ave ovo je uzaludna prica, I vidi Jesi li vratio sve senzore, npr za bregastu ili sta vec ima. Jesi li proveravao da li ima varnicu i dovod goriva, ja bi krenuo tim redom.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nisam nike senzore dirao koliko znam,ima varnicu i dovod goriva,ali cu sutra jos pogledati senzore,ne moguce da nije dobro.oznaka na radilici je isto sto i klip u mrvoj tacki,znaci da sam to dobro uradio,a oznake na bregastoj stoje pod 90sstepeni,sa oznakom na deklu poravnate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

izgleda da si nesto omasio,oznake ne stoje po 90stepeni.....vec ovako

 

cxcb38050.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ali druze ne znam sa cim cu te crtice na bregastoj poravnati,jedino na pamet kad nema nista sto se mogu poravnati.jedino ima gore na deklu 2 crtice iznad bregasti koje se mogu poravnati.Ovakvu sliku sam ja gledao za 2.0 8v DOHC.

 

ovo je ista slika za 2.0 8v DOHC,ne znam,ali ima veze nesto sa onim gore crticama na deklu.nadji motor na internetu kao moj pa pogledaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

simonen ti je objasnio slikom. Te crtice ravnas kroz romboidne proreze na zastitnom limu, gledas sa unutrasnje strane od svecica. Bregaste moraju da se "gledaju". Proveri da slucajno nisi zamenio remenice, nisu iste.


Ako ti je glava kao kod 2.0 16v onda crtice moraju da se poklope sa donjim uglovima "rupe" izmedju bregastih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aham.znaci sa rupom onom sto je uposteno kod svjecica,ovo  |_| sa ovim coskovima dole ravnam?drugo nista ne preostaje.ali me interesuje zasto onde one gore oznake na deklu?pozzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

aham.znaci sa rupom onom sto je uposteno kod svjecica,ovo  |_| sa ovim coskovima dole ravnam?

Bas tako. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
cxcb38261.jpg
 
Evo drugari slike i kako je ufazeno.Znaci dole na radilici je poravnata crtica,a evo gore kako stoje stvari.I opet nece da upali,a prije toga radio auto.znaci nije mogo pomotati ventile ili nesto slicno pa sad da ne moze upaliti.Razvodnik ne znam kako bi podesio tacno,al Mislim da bi trebao upaliti kako bilo pa da vidimo dalje.

 

cxcb38262.jpg

 

Ipak mislim da su ovo oznake za njega,jer ne bi bezveze fabrika stavila to ovde. Da li se neko susreo sa ovakvim autom ikada da zna 100%?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ufazio sam po oznakama autodate,i kad verglam dadnem mu gasa i on se pocne javljati ali mu mali fali,kao da bi trebo razvodnik zakrenuti.Na pamet sam ga zakretao i nije mogo upaliti,ne znam kako da ga tacno nastimam da budem 100% siguran da je paljenje dobro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mogu da kažem da sam zupčio taj motor, ali jesam mnogo drugih.

Pođi brate školskim putem. Skini poklopce bregastih i proprati šta se dešava sa ventilima. Koliko se sećam tom motoru je jedna bregasta za izduvne ventile, a druga za usisne ventile.

Šta treba uraditi? Treba podesit bregaste da su čašice podizača oslobođene na sva četiri ventila i to mora bit na prvom ili četvrtom cilindru. na kom cilindru podesiš bregaste prema tome podesi i razvodnik da pošalje varnicu. I to mora da upali posle mrdneš malo razvodnik napred nazad, ali teško ga je pogodit gde treba bez stroboskop lampe. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U nekom predhodnom postu si napisao da to ne radis prvi put.Nemoj da se ljutis...ali ovo sto si pitao"kako da podesis razvodnik da baca varnicu u pravo vreme" govori o tome da ti fali "malo" osnovnog znanja.

Ali nebitno,Jesi li cuo nekad  prvi na vagu-cetvrti na paljenje.....ili....cetvrti na vagu-prvi na paljenje.Fiat obicno stavlja kada su radilica i bregasta na reperu za ozubljivanje cetvrti na paljenje.Dok VW,opel itd stavljaju prvi na paljenje.Elem postavi radilicu i bregaste kao na slici(na repere za ozubljivanje)tada ti je ako si sve odradio OK,cetvrti na paljenju.Sto rece Bukvic tada bi trebalo da imas zazora izmedju bregaste i plocice,tj trebalo bi da prstom lako pomeras plocicu levo-desno.Tada skini razvodnu kapu i proveri da li je razvodna ruka u pravcu kontakta na kapi gde stoji cetvrti kabal.Ako nije,okretanjem razvodnika namesti da bude.

Nadam se da sam ti malo pomogao posto vidim da se bas patis sa ovim relativo prostim motorom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda si pobrkao kablove na svecicama. Imas li varnicu kako treba? Povadi svecice pa vidi kojim redom bacaju varnicu. Imas li gorivo? Izvadi celu magistralu sa diznama pa proveri da li dizne bacaju gorivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da mi je taj motor ispred mene uzbio bih ga za 5 min. ovako celo veče sedim i razmišljam kako da ti pomognem. Kolko znam što reče kolega "sindrom" fiat uglavnom repere pravi prema četvrtom. To znači kad si uzbio radilicu i bregaste  DA  razvodna ruka mora biti okrenuta prema kontaktu na razvodnoj kapi koji vodi kablo do četvrte svećice.

 

Samo nemoj sad da nas pitaš šta je razvodna ruka, a šta razvodna kapa i kako izgledaju ti kontakti na razvodnoj kapi. Nego nas obraduj da si razumeo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem rjesen.Neko ko je radio auto prije mene,zamjenio remenice pa se nije po oznakama mogao ufaziti.Vratio remenice,ufazio i rjesio problem.pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...