Jump to content
FAS Goran
Zhorz

Fiat 500L 1.4 - obrtni moment

Recommended Posts

danas mi se desilo nesto interesantno...bar meni je bilo u tom trenutku a do sada sa proslim autima nije bio slucaj.

sa proslim/drugim autima na autoputu kada ubacim u zadnju brzinu (5tu uglavnom) pa sa 100 do 120 mu treba vremena pa od 120 do 150 jos dosta dosta vise vremena itd do krajnje brzine cesto i ne stignes jer si stigao gde treba :-P

 

danas, 500L, u 6oj poceh da ubrzavam pa  lagano dize brzinu jer je na oko 3000obr je oko 100-110....i tako sve do 150km/h laganice, a onda.........kao da me neko udari od pozadi takvo ubrzanje osetih, bukvalno me cimnu u sediste, obrtomer na oko 4200, sa 155 do 180 se popeo za (mislim) manje od 30sek,  naravno zasluga obrtnog momenta na 4500obr/min

ali je interesantno da kada pomislite ajd jos malo on poleti tako da sam mnogim W tablama blicao da se sklone jer sa 160 nisu mogli da mi pobegnu :scooter:  

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sam i ja primetio, pa kad hocu da preticem, ili je neka uzbrdica, ja iy 6. prebacim odmah u 4. i onda izletanje kao raketa :shock:

Mada ne bih rekao da to motor bas voli, pa i ne radim toliko cesto :crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kratki prenosi+veliki obrtaji ostavljaju utisak da auto leti. Moja Astra od 60 do 80km/h bukvalno katapultira, ali opet realno ubrzanje nije nešto dobro i opet zna da zafali snage.


A već i sa 3000 obrtaja ostavlja jako fin utisak u kolima

 

Edit: Što su viši obrtaji i buka postane dosta veća pa ceo splet okolnosti vas ponese još više i imate osećaj da još bolje ide. Znam za to jer sam ja za Stila imao osećaj da loše ide posle benzinaca jer se ne dere :)

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je to juče bilo ali u trećoj brzini pri preticanju na jako strmoj uzbrdici. Za tren oka sam bio na 5000rpm a Fićko leti.
I ja sam se iskidao od srece.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni u 2 i 3. pristojno ubrzava do jedno 5000 obtaja, u 4. sporije a u 5, i 6. mu treba večnost, a nema govora o nekom lepljenju za sedište.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je to juče bilo ali u trećoj brzini pri preticanju na jako strmoj uzbrdici. Za tren oka sam bio na 5000rpm a Fićko leti.

I ja sam se iskidao od srece.

 

Fićko "leti" na visoki obrtajima ali urla kao da se klipovi spremaju za katapultiranje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u nizim brzinama mislim da ga nisam preko 4000 terao, u 6oj se i ne cuje toliko motor koliko vetar pa i moze do 4500 i jace 

Edited by Zhorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smoke: Može fićko da potegne, ja to odavno tvrdim, a vi mi ne verujete.

Samo je stil vožnje u pitanju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat 500L 1.4 16V

95 KS pri 6000 o/min

127 Nm pri 4500 o/min

prenosni odnosi.........................................................brzina pri 4000 o/min......................6000 o/min

1. 4.100:1...............................................................................22.9 km/h........................34.3 km/h

2. 2.158:1...............................................................................43.6 km/h........................65.4 km/h

3. 1.345:1...............................................................................69.9 km/h......................104.8 km/h

4. 0.974:1...............................................................................96.6 km/h......................144.9 km/h

5. 0.766:1.............................................................................122.8 km/h......................184.2 km/h

6. 0.646:1.............................................................................145.6 km/h......................218.4 km/h

R 3.818:1................................................................................24.6 km/h........................36.9 km/h

Dif 4.923:1

120 km/h VI...........................................................................3295 o/min

130 km/h VI...........................................................................3570 o/min

150 km/h VI...........................................................................4119 o/min

max 170 km/h........................................................................4668 o/min

0-100 km/h 12.8 s

H-1665 mm, masa 1315 kg, Cd 0.325

norma 8.3 l / 5.0 l / 6.2 l

pneu 205/55 R16..................................................................O=1.930 m

500_L.jpg

 

 

U petoj možda i povuče od 4000 o/min ali u šestoj vrlo brzo dolazi do limita snage motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa ja ti kazem da ne dodje do limita. sa 150-155 poleti do 170 (180 po skazaljki je isao juce max )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehe niste valjda tek sad saznali da auto ide najbolje u visokim obrtajima :laughing: Inace na 6000 ima 111Nm ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit: Što su viši obrtaji i buka postane dosta veća pa ceo splet okolnosti vas ponese još više i imate osećaj da još bolje ide. Znam za to jer sam ja za Stila imao osećaj da loše ide posle benzinaca jer se ne dere :)

 

 

Fićko "leti" na visoki obrtajima ali urla kao da se klipovi spremaju za katapultiranje.

 

Upravo zbog ovog razloga mi se 1.4 benzinac nije ni svideo... 1.3 dizel ima skoro ista ubrzanja (kojima se hvalite), ali na 2.500 obrtaja, gde covek moze da "sapuce" u kabini... dok dete spava na zadnjem sedistu... ;)  :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja volim taj zvuk, kad ga vrnes u nižu brzinu i stisneš papučicu, lepi za sedlo, a on zaurla! B) hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se ne hvalim ubrzanjima, to mi nije ni na kraj pameti.

Pošto sam u prethodnih 5 godina takodje vozio 1.4 benzinski ali opelov motor, mogu samo da primetim da je taj auto značajno bolje ubrzavao od 500l, a da je pritom imao jako lep zvuk. Opelov motor se nije drao ni jednog momenta pri visim obrtajima i značajno redje sam imao potrebu da ga poteram u više obrtaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postove koje sam citirao istakao sam upravo zbog toga sto se slazem sa njima... I sto su odlicno opisali ono sto I ja mislim... ono "kojima se hvalite" nije bilo upuceno vama, nego onima koji se hvale da 500l poleti... da... kao pri normalnoj, tihoj, voznji dizela...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ćemo iskreno poleti 2.0t benzin a ovi naši ubrzaju :) 

 

I bez ljutnje drugari, ali meni svi manji motori zvuče kao usisivači kada se zavrte.

 

@TheCityAndTheStars Astra ima max obrtni na 4000rpm pa otuda i ta pojava da ranije povlači. Mada već od 3000 može ok da ide. A slažem se da ako ne žuriš možeš i lagano da ga šaltaš i da fino ide. Čak i u 5. brzini može jako rano da se vozi i da opet ima snage za uzbrdice. Naravno sve u granicama svojih 1364ccm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat je zeznuo stvari kada je sa SOHC presao na FIRE motore :turned: Svi znaju da dobare benzinac treba da ima mnogo veci precnik klipa od hoda :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa još i da ide više u 4. nego 5. brzini  :laughing:  Ali bez zezanja, za 1.1 motor i svoje godine Jugo je po meni bio odlično izbalansiran.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogi automobili idu vise u pretposlednjem stepenu prenosa nego u maksimalnom... Sad trenutno mi na pamet pada primer Suzuki Svift sa 6 brzina menjac... ;) I to samo 17/64 diferencijal je takav, sa 13/53 ide vise 5tim stepenom prenosa kod Yuga ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ode tema tamo gde nisam mislio, dizel vs benzin :rant:  .....a samo sam hteo da kazem da kada mislite da mu treba vecnost do 180 on poleti sa 150.

i to ni jedan dizel(500L)  ne moze i tacka. 

Lock

Ban

:censored:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@YUgisa pretpostavljam da nije ova pojava uopšte retka kod manjih motora sa 6 brzina pogotovu. Baš sam gledao pre neki dan prenose na novom Pro C'eed-u. Rekao bih da je i kod njega čupava borba između 5. i 6. brzine(misilm na 1.4 benz.).

 

@Zhorz ne bih se baš kladio u to, pogotovu ako uzmemo u obzir 1.6mjet. 

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi... Slazem se da 1.3 ne moze... Smrk... :( , al za 1.6 jos nije naucno utvrdjeno! ;)

Ko ti kriv kad pominjes obrtne momente! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ode tema tamo gde nisam mislio, dizel vs benzin :rant:  .....a samo sam hteo da kazem da kada mislite da mu treba vecnost do 180 on poleti sa 150.

i to ni jedan dizel(500L)  ne moze i tacka. 

Lock

Ban

:censored:

 

Edited by kičerica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...