animaN 0 Posted March 16, 2014 (edited) Pre svega želeo bih da se zahvalim Mihalovicu na njegovom upustvu koje je dosta pomoglo, postove kao taj obožavam Sredio sam sve, i sve radi kako treba Ipak, želeo sam da tema bude još kvalitetnija, pa ću je dopuniti sa kompletnom pričom kako sam ja to uradio i šta sam koristio. Pre svega ovo je bilo stanje u petak. Napolju 15, ako Lybru pitas -43 Pročitao sam pažljivo šta je Mihalovic radio, i tu se ponavljam sa fotkama. Dakle, imate dva krstasta šrafa na mestu gde je poklopac ispod koga se nalazi ležište gde treba da stavite otpornik, i žice. Tu su i tri torxa da bi ste skinuli ceo retrovizor, što preporučujem da uradite jer se posle toga lakše sve radi. E sad, Sreten je senzor ubacio u ležište, i sve spojio sa nekom samolepljivom trakom, to je kao što je i sam napisao nesrećno rešenje. Samo ležište izgleda ovako: A otpornik treba da ubacite ovako (mada možete i da savijete kontaktne žice otpornika i da ubacite glavu u samu "sisicu" - kako sam ja to nazvao ). Ta sisica je ustvari to što prima spoljnu temperaturu i prenosi na otpornik. Ja nisam ubacio glavu u sisicu (kako ovo dobro zvuči ) jer sam ubeđen da bi vibracije vremenom razglavile otpornik tj da bi se kontaktne žice otkačile od glave.Evo pripreme, tj generalne probe: Jedan od mojih omiljenih alata je plastični pištolj, a sa njim sam zaglavio otpornik da ne mrda: A da ne bi ulazila vlaga i sl, sve sam uredno zalio sa silikonom, tako sto sam sve popunio: Ovo garantuje sigurnost otpornika i na vibracije i na spoljne uticaja, ali ima i jednu nus pojavu (na svu sreću ne mnogo bitnu), ali o tome malo kasnije. Sledeći korak je bio skidanje celog retrovizora da bi se lakše radilo i izvlačenja žica: Lemilica, kalaj i nanošenje kalaja na žice: Onda provučete termo bužire: Dok se sve to uradi, silikon se na suncu već dovoljno stegao da ne mrda, i onda isto treba naneti kalaj na njega: Sve to zalemite: I onda spustite termo bužir preko kontakta, upaljač u ruke da se stegne, zašravite sve nazad i to je to: Odmah sam probao sve, ali se očigledno nije sve ohladilo bilo (doduše bilo je i toplo u subotu auto sve vreme na suncu) , pa je displej pokazao sledeće i bilo je jasno da je popravka uspela: Onda sam ostavio auto do nekih 17h da se sve ohladi, upalim ga, i ko u filmu na radiju kaže sledeće "Temperatura u NS-u je 22C, u beogradu je 21C..." a ja samo dodam, a u Lybri je 20C Uveče oko 02-03h kada sam se vraćao iz grada je još jednom potvrđeno da sve radi, bilo je oko 10C po pumpama, Lybra je pokazivala 9, to je to! Za kraj bih da se vratim na nus pojavu. Naime, silikon je odlično rešenje za zaštitu od vlage i prljavštine koju senzor (otpornik) može da pokupi, i tu nema greške. Međutim, silikon je istovremeno i izloator toplote Primetio sam jednu stvar. Naime, kada sam ostavio auto preko noći u garaži u kojoj je bilo oko 13C danas u podne (zatovoreno, a dobra izloacija i ne greje se), Lybra je ocitavala isto toliko. Izasao sam na sunce i vozio se na oko 23C, dok je na senzoru pokazivalo 17C, i peo se za po stepen na svakih 5 minuta do prave spoljne temperature. Jednostavno, silikonu treba vremena da isto upije temperaturu, a kako je otpornik u silikonu, sve je jasno. Naravno, ukoliko auto stoji napolju non stop, imate provereno tačnu temperaturu tj neće biti te temperaturne razlike. Bilo kako bilo, kada se sve sabere i oduzme, bitno je da nemam više -43 na displeju , da sačekam malo da se otpornik zagreje/ohladi, mogu Edited March 16, 2014 by animaN Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted March 16, 2014 Svaka cast za uputstvo, nema greske, sada bi i malo dete moglo da zavrsi posao Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted March 17, 2014 Bravo! Quote Share this post Link to post Share on other sites
animaN 0 Posted March 19, 2014 Hvala, meni je forum pomogao ok Quote Share this post Link to post Share on other sites
allenp 0 Posted May 22, 2015 ekipa senzor mi se čudno ponaša, kad ga ostavim u garaži fino se ugrije na stvarnu temperaturu i kad okrenem kontakt sve je ok, temp ispravna, ali onda se počne spuštati nakon kratkog vremena a u vožnji padne u minus 3 stupnja iako je vani tipa 10 stupnjeva. je li definitivno kvar senzora ili nešto drugo?već sam bi skidao poklopc s njega, čistio ga i sušio i nema greške u oklopu tj smoli, ali i dalje ne radi.punim akumulator alli mislim da nije ni do toga. Quote Share this post Link to post Share on other sites
allenp 0 Posted May 25, 2015 promijenio senzor i sve ok, ali...prilikom lemljenja drugog senzora sam zamijenio žice tj obrnuto ih zalemio i sad ne znam smijem li to tako ostaviti (zasad sve radi i dobro pokazuje temp)?postoji li mogućnost kakvog problema ili ne daj bože kratkog spoja ili kvara? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted May 25, 2015 Jok, senzor je kao i svaki samo termo otpornik koji u zavisnosti od spoljašnje temperature menja otpornost a ECU to registruje i spram toga menja vrednost koju ti vidiš na displeju.Ili ti ukratko...sve jedno je koja žila je spojena sa kojim... Quote Share this post Link to post Share on other sites
allenp 0 Posted May 26, 2015 hvala puno, mirna savjest je ipak najvažnija! Quote Share this post Link to post Share on other sites
milanns128 1 Posted August 28, 2015 I ja imam problem sa senzorem za temp,poakazuje stalno -mnogo kupim 3 ntc 10k otpornika i na sva 3 temp ide u minus jel moguce da su sva tri neispravna. Quote Share this post Link to post Share on other sites