Jump to content
FAS Goran
Zhorz

Fiat 500L - zamena sijalice plafonjere sa LED

Recommended Posts

Zamenio sam unutrasnju fabricku sijalicu za LED sijalicu.

 

unutrasnje_svetlo.jpg

 

Sada mi se desava da kada sve pogasim tj zatvorim vrata, ona i dalje tinja. Prolazi struja sigurno!!! Vratio sam staru sijalicu ona ne svetli. Pretpostavljam da ovu staru ne moze da "upali" toliko slaba struja a LED hoce pa se pitam da li je normalno da non-stop tu ima neke struje...nemam aparat da izmerim koliki je napon i slicno ali cu i to uskoro da izmerim ako me neko ne preduhitri (hvala )

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalno je zato sto imas usporeno gasenje svetla, stavi canbus led.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako, mora Canbus, kako bi se sprecilo tinjanje ali i zadrzao definisan interval gasenja za Courtesy Light.

Ranije, sa pocetkom primene LED tehnologije, je paralelno u kolo sa sijalicom vezivan otpornik koji je simulirao otpornost sijalice sa vlaknom. Danas je to elegantnije reseno Canbus sijalicama.

U principu svuda gde mi treba koristim Canbus (i zbog brojnih upozorenja na boardu), razlika u ceni u odnosu na obicne LED je minimalna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne ne ne,fabricki,sa obicnom sijalicom imas odlozeno gasenje,obrati paznju recimo kad zakljucas auto da se svetlo ne ugasi naglo,vec polako sve slabije i slabije sija i gasi se. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cekaj, usporeno gasenje svetla od 20minuta? dok vozim 2,3 sata non stop tinja? nikada se ne ugasi

mora Canbus, kako bi se sprecilo tinjanje ali i zadrzao definisan interval gasenja

Kao sto rekoh, Canbus LED sijalica ima dodatno kolo koje simulira otpornost klasicne sijalice sa vlaknom i omogucava:

- eliminisanje tinjanja sijalice kada bi trebalo da je ugasena (obicna LED ima manju otpornost koja rezultuje tinjanjem);

- omogucava da se zadrzi definisani interval usporenog paljenja/gasenja svetla (pri otvaranju/zatvarnju vrata, paljenju/gasenju kontakta, vadjenju kljuca iz kontakt brave - bar je tako na Stilu, na sluzbenom L nisam iskreno obracao paznju posto sam ga vozio samo po danu). Primetices da na starijim vozilima nema tog usporenog gasenja od par sekundi, vec se svetlo momentalno pali ili gasi;

- za kabinska svetla nije slucaj, ali generalno Canbus sijalica omogucava eliminisanje prijave greske na boardu, za sijalice koje komp kontrolise. Obicna LED se, zbog nedovoljne otpornosti prepoznaje kao prekid, koji izaziva gresku;

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne razumete vi mene. Kada zatvorim vrata sijalice se polako gase kao i pre zamene. a onda ostane da tinja. Kada sam unutra i krenem da vozim, posle sat dva voznje ta LED i dalje tinja. Mogu ja da stavim otpornik i da ona ne tinja vise ali to samo znaci da sam joj onemogucio struju a moje pitanje je: Zasto ima bilo kakve struje i dalje u toj sijalici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesko pitanje,ali to je na dosta kola slucaj,nije samo kod tebe i na 500L slucaj :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je vec drugo pitanje ;) . U pitanju je prisutna struja mirovanja, a posto je LED modul dosta osetljiviji od obicne sijalice doci ce do njegove pobude. Takodje, neka elektronska kola (recimo bas npr. kao ova koja regulisu usporeno paljenje/gasenje) u mirovanju obaraju struju na oko 1mA sto je takodje dovoljno da pobudi LED. Sto se tice potrosnje u tom slucaju, ona je toliko mala da ni u kom slucaju nece uticati na praznjenje akumulatora. Mnogo veci uticaj imaju samopraznjenje akumulatora ili ostala elektronska kola koja su u pripravnosti kada je vozilo zakljucano.

Problem je iskljucivo estetski, a tinjanje se resava (kao sto rekoh) upotrebom Canbus LED ili primitivnije - vezivanjem izracunate paralelne otpornosti u kolo. Ukoliko se dodaje otpornik treba imati u vidu da on razliku izmedju LED i obicne sijalice pretvara u toplotnu energiju i treba povesti racuna gde se smesta zbog zagrevanja.

Najelegantnije resenje je Canbus sijalica, a opet prilicno jeftino, maltene dzabe u odnosu na to koliko su kostale ranije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma ne smeta mi na oko samo reko da ne s....bateriju. Ako je tako onda hvala i neka tinja  :unworthy:


a greskom su mi poslali duple pa ako neko hoce mogu da mu dam/posaljem i slicno :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema na cemu ;) . Pretpostavljam da su obicne LED? Ako su Canbus, obavezno reklamiraj.

A sto se tice potrosnje, napisao sam ti kog je reda velicine ta struja, tako da - apsolutno bez brige, ako ti vizuelno ne smeta sto tinja. I bukvalno zanemarljivo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad smo kod potrosnje u stand-by rezimu, ocigledno je da je ima, jer radi daljinski, ali da li neko zna kolika je? Da li je normalna struja reda velicina par mA, 10 mA ili 100 mA?

Ja sam pre vise od 20 godina stavio na yuga uredjaj za zastitu od rdje - tzv. Rust Evader... vukao je impulsnu struju do 20 mA (Isr oko 10mA), ali bez uticaja na potrosnju akumulatora. Usput, da li neko zna da li negde (I gde) ima da se nabavi ovakva sprava. Ne znam zbog cega je nema vise u prodaji, ali izgleda blesavo ali radi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad smo kod potrosnje u stand-by rezimu, ocigledno je da je ima, jer radi daljinski, ali da li neko zna kolika je? Da li je normalna struja reda velicina par mA, 10 mA ili 100 mA?

Skoro smo merili struju mirovanja na jednom Citroenu C3 1.4 HDI - oko 160 mA (alarm, BC, radio...).

Navodno se tolerise do 300 mA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auuuu... pa ta od 300mA bi ispraznila akumulator za nedelju dana... u zimskim uslovima duplo brze - jer kapacitet pada na pola kad je temperatura ispod nule...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema na cemu ;) . Pretpostavljam da su obicne LED? Ako su Canbus, obavezno reklamiraj.

 

Pazi sad, ja danas odem u arrow i kupim canbus led sijalice:

 

Napred 1( 6x led kvadratica), 2 ubodne.

Nazad 2 (3 led kvadratica).

 

Kaze covek to je to, to je za taj auto i sve kao sto kaze je ok, postavim ove prednje, lepo pasu, pale se, ona srednja ima onaj momenat laganog prigusenja kad se gasi i ostalo.

 

Ali prva krivina u levo, levi migavac, pocne da tinja srednja prednja ledica, kako se migavac ugasi tako se i ona iskulira. A s vremena na vreme leva prednja tinja u toku voznje.

 

Kud sad :D Da nisu losi kontakti? Da li je moguce da su mi 2 od 3 sijalice lose? Neke ideje? Sav sam u fazonu 1000 zasto xD

kad malo cuknem ovu levu prednju ona se ugasi kao sto i treba da bude ugasena. Ajde da kazem da je to neki kontakt, ali sto bi se ova srednja palila i to ni manje ni vise nego bas na levi migavac. Stilo se zeza sa mnom :D

 

I samo da dodam, nema greske na tabli, sve se ok ponasa, kukao je kad sam skidao onaj deo za alarm ispred plafonjerke ali to je proslo istog momenta kad sam taj isti deo vratio.

Edited by m1hajlo

Share this post


Link to post
Share on other sites

tinjaju te LED non stop......ja sam stavio samo iznad zadnje klupe....i ako je postavljena na ono da se pali na otvaranje vrata onda tinja pomalo, ako je skroz ugasim onda ne tinja nikako....ako je tu napred ista prica onda necu ni stavljati, smeta sigurno u toku noci, ove pozadi i ne vidim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malopre sam stavio iznad zadnje klupe i recimo kod mene ne tinjaju tu, bas ok rade, kad treba i sta treba(Courtesy light). Ove napred sa pozicijom nekada tinjaju, nekad na zmigalo, nekad na duga :D

 

Al razvio sam teoriju. Desni bocni migavac mi ne radi i zakljucio sam da nije do sijalice, stavljao sam levu koja radi i ne reaguje. A ovo sto mi blinka ledica samo kad dam levi migavac me navodi da verovatno sad imam vise struje u levom delu auta(garant se ne izrazavam dobro) pa taj disbalans pravi ovo.

 

Mozda lupam, ali ko zna, pitacu cika elektricara, mozda on nesto nabode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moj prijatelj je imao problema sa svim svelima zbog lose mase, cim upali bilo sta poludi elektrika. Do kraja je skontao da je kupio lupan auto koji je lose zavaren, oksidirali varevi... dok nije premostio var na blatobranu nije mogao da resi... Verovatno nije zbog toga, al' eto, ako nekom moze da pomogne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno se nadam da nije to slucaj :D Vidim da sam lupan i ja, al ne u meri varenja, vise farbano krilo hauba, malo grebanja :) Mozda su mu neki far polupali i slicno.

 

Losa masa je svakako uzrok raznim problemima, ali mislim da su to tezi problemi od tinjajucih dioda :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...