Jump to content
FAS Goran
Woodoo

O kvalitetu Fiata...

Recommended Posts

Fiat Chrysler menja čoveka zaduženog za kvalitet

 

121090-dodge%20dart.jpg

 

Fiat Chrysler je objavio promene u menadžmentu nakon lošeg plasmana u poslednjem Consumer Reports Annual Auto Reliability Survey istraživanju. Od 28 automobilskih marki koje su se našle na listi, marke Fiat Chrysler Automobilesa su zauzele pet od poslednjih sedam mesta, s tim što su Dodge, Ram, Jeep i Fiat ''fenjeraši''. Dag Bets, pedeset jednogodišnji šef sektora FCA zaduženog za kvalitet je ''napustio kompaniju u potrazi na drugim interesima'', što drugim rečima znači da je dobio otkaz. Bets se zaposlio u Chrysleru 2007., otišavši iz Nissana, a po insajderima, imao je ''buran'' odnos sa šefom, Serđom Markioneom. Na njegovo mesto došao je Metju Lidejn, koji je do sada bio potpredsednik u sektoru sistema i komponenti. Lidejn je u Chrysleru od 1987., a prethodno je bio glavni inženjer Jeepovog tima zaduženog za proizvode, kao i šef linije vozila sa kompaktnim proširenim platformama za SAD na kojima, što je pomalo ironično, leže dva automobila na samom začelju, Dodge Dart i Jeep Cherokee.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta Amerikancima smeta na FIAT-u 500L?

 

U najnovijem istraživanju pouzdanosti modela koji se prodaju na tržištu SAD, koje je sproveo Consumer Reports (CR), automobilska marka FIAT zauzela je poslednje mesto na listi 28 brendova. Anketa je pokazala i da je FIAT 500L najlošije plasirani automobil od 248 modela koji su obuhvaćeni ovim ispitivanjem.

 

141910478854520ec8e557b746427049_640x416

 

Kada se pojavio na američkom tržištu, FIAT 500L dobio je solidne ocene na testovima, a iako se isticalo da se proizvodi u Srbiji, i to u gradu u kome se izrađivao i zlosrećni Yugo, ova dva modela nisu dovođena u (negativnu) vezu. Međutim, nakon nešto više od godinu dana, koliko je prisutan u prodajnim salonima u SAD, FIAT 500L zauzeo je neslavno, poslednje mesto u godišnjem istraživanju Consumer Reportsa, organizacije koja testira i upoređuje proizvode na američkom tržištu i koja ima uticaja na odluku kupaca prilikom nabavke automobila. CR je listu najpouzdanijih modela formirao na osnovu iskustava preko milion vlasnika automobila u SAD

 

14797145854520ecd614c9371137920_640x4228

 

Da li se to istorija ponavlja kada je reč o automobilima koji se iz Srbije izvoze na tržište SAD? Najpre, treba videti šta je to što Consumer Reports zamera modelu 500L. U zaključku njihove studije navodi se da FIAT 500L ima problematičan multimedijalni sistem (Chryslerov UConnect uređaj) i loš menjač.

 

52968076554520ed1e9298934638589_640x4348

 

Što se tiče menjača, FIAT u 500L za američko tržište ugrađuje isključivo automatski menjač sa duplim kvačilom. CR je još u oktobru 2013, prilikom prvog testiranja modela 500L, imao ozbiljne primedbe na transmisiju i naveo da je menjač "užasan" i da "ne isporučuje snagu ravnomerno u svim stepenima prenosa".

 

187669104654520ed6bed0d003258464_640x454

 

Žalbe na lošu transmisiju praktično su potvrđene u martu 2014, kada je FIAT upravo zbog mogućeg kvara na menjaču bio prinuđen da sa tržišta SAD i Kanada povuče oko 20.000 primeraka modela 500L. U saopštenju povodom povlačenja automobila navedeno je da su pojedini vozači na svojim voziloma imali problem sa izbacivanjem menjača iz "P" pozicije. Takođe, kod nekih vozila menjač uopšte nije reagovao na zadatu komandu ili je reakcija bila usporena.

 

98708531854520edb89655049269805_640x4378

 

Osim menjača, CR te 2013. nije imao veće zamerke na 500L, a objavljeno je da je reč o "praktičnom automobilu zanimljivog izgleda, za koji će neki reći da je lep, a drugi da je ružan". Takođe, pohvaljen je veliki prostor u kabini uprkos tome što vozilo relativno malih dimenzija za američke pojmove. Problem sa menjačem zaista može biti velika prepreka za bolju prodaju FIAT-a 500L u SAD, s obzirom da su, upravo zbog jednostavnosti korišćenja, vozači u toj zemlji navikli na automatske menjače i poslednje što im je potrebno jeste da on ne funkcioniše kako treba.

 


92844532154520edf8eb10688432661_640x3568

 

U ispitivanju CR-a, multimedijalni sistemi su generalno izdvojeni kao najveći nedostatak na najnovijoj generaciji modela automobila koji su dostupni u SAD, i to nije samo problem FIAT-a (i Chryslera), ali je na modelu 500L posebno naglašen. Možda je multimedijalni sistem iz ugla prosečnog vozača u Srbiji zanemarljiva stavka na automobilu, ali u Sjedinjenim Državama to očigledno nije slučaj. Tamošnjim potrošačima je veoma važno da im je u vozilu dostupno što više sadržaja sa smartfon uređaja i interneta i da mogu da im pristupe na lak i jednostavan način.

 

108857929254520ee115c59097405968_640x438

 

Za grupaciju FIAT Chrysler Automobiles (FCA), istraživanje koju je sproveo CR poražavajuće je i zbog toga što su 4 poslednja mesta na listi 28 marki zauzeli njihovi brendovi: Dodge, Ram (pik-ap kamioneti marke Dodge koji se vode kao poseban brend), Jeep i najzad FIAT, dok se Chrysler kao auto-marka nalazi na 22. poziciji. Zbog takvog rezultata, šef kontrole kvaliteta u Chrysleru, Doug Betts, praktično je bio prinuđen da podnese ostavku u sredu.
Inače, na listi najpouzdanijih automobilskih marki i modela, koju je Consumer Reports objavio u ponedeljak, prvo mesto je zauzeo Lexus (najbolji model je hibrid CT 200h), druga je Toyota (takođe sa hibridom, Priusom C, kao najbolje plasiranim modelom u gami), a treći je još jedan japanski brend, Mazda (njen najbolje ocenjen model je nova "šestica").

 

190390648154520ee592228685434473_640x432

 

Interesantno je da je Mercedes zauzeo veoma loše 25. mesto, a njegov po pouzdanosti najslabije plasirani model u SAD u 2014. bio je CLA. Korisnici ovog automobila su se požalili da se u njemu u vožnji čuje "škripanje i zveckanje", kao i na neke probleme sa motorom i elektrikom, i loš audio uređaj. Ispitivanje koje u periodu od 12 meseci sproveo Consumer Reports obuhvatilo je vlasnike 1,1 milion automobila (248 različitih modela i 28 auto-marki) u SAD.

 

izvor - b92.net

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

zato sto oni od evropskih automobila znaju za bmw, audi i mercedes.

Koju god drugu marku da sam im spomenuo oni nisu ni culi a kamoli vozili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je ovo zanimljivo:

 

 

Za grupaciju FIAT Chrysler Automobiles (FCA), istraživanje koju je sproveo CR poražavajuće je i zbog toga što su 4 poslednja mesta na listi 28 marki zauzeli njihovi brendovi: Dodge, Ram (pik-ap kamioneti marke Dodge koji se vode kao poseban brend), Jeep i najzad FIAT, dok se Chrysler kao auto-marka nalazi na 22. poziciji.

Zbog takvog rezultata, šef kontrole kvaliteta u Chrysleru, Doug Betts, praktično je bio prinuđen da podnese ostavku u sredu.

 

 

 

zato sto oni od evropskih automobila znaju za bmw, audi i mercedes.

Koju god drugu marku da sam im spomenuo oni nisu ni culi a kamoli vozili.

 

Interesantno je da je Mercedes zauzeo veoma loše 25. mesto, a njegov po pouzdanosti najslabije plasirani model u SAD u 2014. bio je CLA.

Korisnici ovog automobila su se požalili da se u njemu u vožnji čuje "škripanje i zveckanje", kao i na neke probleme sa motorom i elektrikom, i loš audio uređaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podseca me na Yuga... Istorija se ponavlja, nadam se da nece proci slicno kao i on.


p.s. izmedju ostalih u komentarima na linku nasao se i sledeci:

 

"To naši namerno šalju za Ameriku nekvalitetnije sastavljene primerke. Zato ćemo izvozu u Rusiju posvetiti posebnu pažnju, sva kola će serijski imati i točkove!!!
Šalu na stranu, evo ja pređoh sa mojim 500L već 130.000 kilometara i ništa se do sada nije pokvarilo!! Prezadovoljan sam.....
(ekonomista, 30. oktobar 2014 11:54)"

 

gde je meni interesantan drugi deo - prosto mi je neverovatno da je neko toliko presao sa 500L-om do sad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovi mladji a povoljni automobili po oglasima su svi od reda toliko presli na zapadu.

Tamo se ne kupuje nov auto da bi se prelazilo 10 000 Km godisnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je ovo zanimljivo:

 

 

 

 

 

zato sto oni od evropskih automobila znaju za bmw, audi i mercedes.

Koju god drugu marku da sam im spomenuo oni nisu ni culi a kamoli vozili.

 

Interesantno je da je Mercedes zauzeo veoma loše 25. mesto, a njegov po pouzdanosti najslabije plasirani model u SAD u 2014. bio je CLA.

Korisnici ovog automobila su se požalili da se u njemu u vožnji čuje "škripanje i zveckanje", kao i na neke probleme sa motorom i elektrikom, i loš audio uređaj.

ja ti kazem sta je bilo na terenu/uzivo a ne sto pisu novine i novinari raznih kuca....a mozda se i mechka pokvarila od 2001.god

Edited by Zhorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glupiraju se.

Praviš ozbiljan proizvod jer se greške teško oprašaju, pogotovo kad je konkurencija jaka. Još nudi i  više.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ameri se žale na menjač od početka prodaje i to jeste ozbiljan propust koji je već morao biti rešen, a ha multimediju preteruju. Multimedija nije nešto na čemu može da se bazira ozbiljno istraživanje o kvalitetu vozila.

 

Btw videh u Madridu dosta L-ova, a u Rimu baš mnogo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S druge strane, ne znam zašto je toliko važno da se "naš" 500L prodaje u rusiji? 

 

nije nama važno, važno je Italijanima :)

 

 

S druge strane, neka od svakog prodatog komada imamo čistih 1,000 evra dobiti, to je ukupno 10 miliona evra?! 

 

Nemamo mi, Italijani imaju čistu dobit tj profit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prošle godine je dobit "koja je prikazana" bila smešno mala, učešće države u dobiti je srazmerno tome još manja, tim tempom neće se nikada vratiti direktno ulaganje koje je imala država srbija u ovaj posao. S druge strane, postoje indirektne koristi, od učešća u bilansu izvoza države, zaposlenosti ljudi u fas i svim komponentašima ... obrni okreni kada bi zbog dolaska fiata došla još jedna velika automobilska firma, indirektna korist bi bila još veća ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad na sve to dodaš sulude Dinkićeve subvencije, i ta indirektna korist države se topi jer mi to plaćamo, ostaju samo plate i pokrivanje troškova, dakle, sića.

No dobro je i da ima plata i da Kragujevac i ostali koji zavise od njega rade i ne budu još jedan socijalni problem više u državi.

 

Generalno, američke testove ne uzimam za previše ozbiljno iz razloga što svi Ameri misle da je njihovo najbolje i na samo pominjane neke evropske industrije, dobija par loših epiteta.

A to sve jer su ih Japanci tamo počistili sa kvalitetom

Share this post


Link to post
Share on other sites

U troskove spadaju plate radnika, energenata, komunalija... Pored toga, od jednog zaposlenog u fabrici zivi i njegova porodica, njegov frizer, pekar... pare se okrecu! Iako to nije dobit, ova drzava ima velike koristi od ove fabrike. Jer iako u budzet nema velikog priliva, mnogo ljudi zivi (bolje) zahvaljujuci FAS-u.

Kad se sve to sabere nije to nikakva sica!

Dobit je kao da merite koliko ste ustedeli na kraju godine. Nema veze sto niste nista ustedeli, ziveli ste celu godinu - to je najvaznije!

Edited by ata

Share this post


Link to post
Share on other sites
Generalno, američke testove ne uzimam za previše ozbiljno iz razloga što svi Ameri misle da je njihovo najbolje

 

Problem je bio procitati tekst i videti rezultate istrazivanja sa kojima tvoja tvrdnja nema nikakve veze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekst je procitan i pre nego sto je ovde okacen. "Najveca zamerka multimedijalni uredjaj..." najvaznija komponenta u automobilu!!? Kako u tom tekstu niko nije pomenuo onaj problem sa airbegom od pre par meseci. Doduse, to skoro da ne mozemo podvesti pod consumer problem.

To zoves istrazivanjem?

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekst je procitan i pre nego sto je ovde okacen. "Najveca zamerka multimedijalni uredjaj..." najvaznija komponenta u automobilu!!? Kako u tom tekstu niko nije pomenuo onaj problem sa airbegom od pre par meseci. Doduse, to skoro da ne mozemo podvesti pod consumer problem.

To zoves istrazivanjem?

 

To istraživanje utiče na javno mnjenje.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekst je procitan i pre nego sto je ovde okacen. "Najveca zamerka multimedijalni uredjaj..." najvaznija komponenta u automobilu!!? Kako u tom tekstu niko nije pomenuo onaj problem sa airbegom od pre par meseci. Doduse, to skoro da ne mozemo podvesti pod consumer problem.

To zoves istrazivanjem?

 

Istrazivanje nego sta.

Postoje razlicite vrste istrazivanja.

U ovom slucaju je bila anketa vozaca,vlasnika,potrosaca-krajnjih konzumenata.I ako oni kazu da je njima mulitimedija bitna onda je to tako.

Sta tu nije jasno?

 

 

U ispitivanju CR-a, multimedijalni sistemi su generalno izdvojeni kao najveći nedostatak na najnovijoj generaciji modela automobila koji su dostupni u SAD, i to nije samo problem FIAT-a (i Chryslera), ali je na modelu 500L posebno naglašen.

Ako je moguce glasovno komandovanje multimediji na skoro svakom autu a neki brend kao sto je Fiat godinama ima problem sa tim,naravno da ce to nekome da smeta.

S druge strane imas istrazivanje o bezbednosti NCAP test koje je bazirano na cinjenicama druge vrste...

Postoje razliciti kriterijumi na osnovu koga neko kupuje odredjeni proizvod-auto,telefon,televizor....

 

Nigde nije receno da je multimedija najvaznija komponenta u automobilu.

 

Postoji tema na ovom forumu o zamerkama na Stilu.Znas li da vecina zamera male retrovizore?I sad ce neko da dodje i kaze retrovizor-najvaznija komponenta na autu :D

 

 

To istraživanje utiče na javno mnjenje.  

 

Ivane cesto nam na drugoj temi kacis ADAC testove.Da li mislis da i njihova istrazivanja uticu na javno mnjenje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo.

 

Koliko znam tamo prate sva ta istraživanja i testove Reader`s Digest, Stiftung Warentest , nacionalne auto klubove i sl.

Naravno sve je sklono korupciji i prevarama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb'o li vas patak, odem na spavanje a ovde se razvije diskusija, nema toga više  :)

 

Nigde nije receno da je multimedija najvaznija komponenta u automobilu.

 

Postoji tema na ovom forumu o zamerkama na Stilu.Znas li da vecina zamera male retrovizore?I sad ce neko da dodje i kaze retrovizor-najvaznija komponenta na autu  :D

 

Pa čitajući taj tekst, laik će doći do zaključka da se bez multimedije taj auto ne može voziti i neće kupiti auto. S druge strane, te iste retrovizore od Stila sad imam na Idei a pre sam ih imao na prošlom Stilu i žalbe su opravdane jer oni dosta utiču na bezbednost vožnje, više od multimedije :-)

 

To istraživanje utiče na javno mnjenje.  

 

Ivane cesto nam na drugoj temi kacis ADAC testove.Da li mislis da i njihova istrazivanja uticu na javno mnjenje?

 

Naravno da svako istraživanje utiče na javno mnjenje, zato se i ta istraživanja rade. Šta hoću da kažem, ako neko od svih tih sistema na autu naglasak stavi na multimediju, to može da govori dosta o tom consumer report-u, američkom, razmaženom, potrošakom društvu ili da su namerno štelovali" tako nešto. Zašto namerno, pa i ADAC je namestio takmičenje za auto godine iako je to najveći nemački auto klub sa preko 18 miliona članova koji mu, posle toga nameštanja, ne znam baš koliko veruju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...