Jump to content
FAS Goran
Minnie

Fiat 500L - hill holder (lakše kretanje sa uzbrdica)

Recommended Posts

Ja imam belog, 1.4 sa prvim nivoom opreme i stvarno sam prezadovoljna!!! Ima sve sto mi treba! :thumbsup:  To mi je prvi auto, pa imam neke nedoumice, ali se nadam da cu ih resiti na ovom forumu. 

 

Naime, zanima me kako se ukljucuje hill holder. Isprobavala sam u garazi i meni istog trenutka kad pustim kocnicu poleti unazad, ne drzi mi one 3 sekunde koliko bi trebalo, pa pretpostavljam da mi je iskljucen.

 

Jedini problem koji sa do sada imala je da nekad ne mogu da okrenem kljuc u bravi. Jednostavno ne moze. Onda ga izvucem, pa oponovo ubacim i bude ok, ali me prilicno nervira...Imate li neku ideju zbog cega se to desava? :/ 

Edited by neshaoct
split Topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hill holder ti je ukljucen,samo treba da zadrzis kvacilo i kocnicu,a kad pustis kocnicu ostace da stoji jos 2-3 sekunde,ali pre toga auto mora bas da stoji,0 km/h :)
Kod tebe je okrugla klasicna antena i savitljiva je dovoljno,tesko da se moze slomiti ako to mislis,jedino za par godina recimo da se pojave fizicka ostecenja na njoj od tog udaranja..
Jesi pokusala da pomeris volan malo ulevo i udesno pa da okreces kljuc? Kad se zakljuca volan,zna da zeza nekad,ali se malo okrene u jednu stranu i moze da se okrene i kljuc..
Ako te jos nesto zanima,samo izvoli :)
P.S neka neko premesti u odgovarajuci deo foruma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minnie, hill holder se aktivira samo kod većih nagiba, nađi neku uzbrdicu gde nema saobraćaja i probaj, radi perfektno. Super je što radi i u rikverc kod parkiranja na nagibu je korisno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima jos jedan slucaj kada je "tesko", tj. nemoguce okrenuti kljuc... Ako ne uspes iz prvog pokusaja da upalis motor ne mozes ponovo okrenuti kljuc, moras iskljuciti kontakt, tj. vratiti kljuc ulevo do polozaja kada ga mozes izvaditi (mada ga ne moras vaditi), pa iz pocetka. To je verovatno iz razloga da ne bi neko na vec upaljenom motoru ponovo zaverglao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, hvala vam! Pokusacu ovih dana, u garazi mi je uzbrdica, pa svaki put kad izlazim, moram da radim vagu i uvek mi krene unazad kako pustim kocnicu... :wallbash: Sto se kljuca tice, moguce je da se zakljuca volan, probacu i to.  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stani na pola uzbrdice skroz,zadrzi kocnicu 1-2 sekunde pa onda probaj da li drzi. Da ne radi imala bi na tabli obavestenje Hill holder unavaliable :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pre neki dan kolegu s posla udari 500L na uzbrdici. Covek izlazi i kaze ne znam sta bi , rekli su mi da ima drzac za nizbrdice izgleda da nema, ja sam se valjao kad mi je ispricao. A on na uzbrdici pustio kocnicu i naravno posle 3sek auto krenuo unazad , sreca pa su bili na metar razdaljine pa nikom nista :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zhorz, šta ti je "moderna tehnologija" kod Srba, više pravi probleme i izaziva sumnje :harhar:  

 

p.s. nema ništa lepše od automatskog menjača, stoji kao ukopan koliko god treba dok ne daš gas, milina a i ovaj menjač sa jednom brzinom viška, da dobiješ žuljeve na ruci  od česte upotrebe  :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma idi, juce se vracah s puta pa reko ajd po selima 50, morao sam u 4tu da spustim, nece ni 5ta da odrzava.

mislim da samo ko nije vozio automatik prica da je njesra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogami na 500L to nije slucaj,i na automatiku imas hill holder i radi isto kao i ovaj,2-3 sekunde i krece :)

Ako je u D,a pustis ga da ide unazad,samo pocne da pisti i sam prebaci u N,dok ne odreaguje vozac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kubura, e pa onda ne znam, na ovom 500L ništa nije kao na "normalnim" automobilima ... menjači ne valjaju, nejaki motori, troši ulje, kutijast oblik, ima ugrađen "tablet" a nema navigaciju, gremline negde iza tapacirunga, veliki točkovi kao na BMW 5, za zimske gume ima da nas izuje ... :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve se to samo cini da je tako strasno,zato sto vas ima mnogo na jednom mestu koji vozite 500L i svi imate neke svoje utiske i problemcice i probleme,pa kad se sve to sabere dodje da je auto katastrofa,a ja se ne bih sa tim slozio,mislim da ne gresim? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da bi držao hill holder nagib mora biti veći od 5%. Na dosta uzbrdica sam se iznenadio da neće da se aktivira, a meni se čini kao da je veliki nagib, ali kad se aktivira onda je fantastična stvar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pravi automatik, sam prebaci u N!!! Uzas, pa ameri ce to prvo zameriti, menjate namenu A menjaca, super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretpostavljam da je to automatizovan klasičan menjač, što bi rekli robotizovan.

Totalno je drugačija konstrukcija pravog automatskog menjača.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pravi automatik, sam prebaci u N!!! Uzas, pa ameri ce to prvo zameriti, menjate namenu A menjaca, super.

Ne prebaci bukvalno,da pomeri rucicu,samo te opominje na tabli i pisti :D

Kod amera to nije slucaj,samo evropski 1.3 MTA ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kubura, e pa onda ne znam, na ovom 500L ništa nije kao na "normalnim" automobilima ... menjači ne valjaju, nejaki motori, troši ulje, kutijast oblik, ima ugrađen "tablet" a nema navigaciju, gremline negde iza tapacirunga, veliki točkovi kao na BMW 5, za zimske gume ima da nas izuje ... :harhar:

... od volana ne vidiš kontrolnu tablu :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

...čep za rezervoar, plastična "stakla" na c stubu, štelovanje brzine rada brisača na isprekidanom modu, 2 sec za rikverc... i bezobrazno kratka šesta brzina.

Edited by milkobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj hill holder je vec poceo da me nervira... da li moze da se iskljuci, npr. iskljucivanjem kontrole proklizavanja na dugmetu pored menjaca?

 

Do sada sam navikao da drzim kola na rucnoj, koju spustim trenutak pre nego sto krenem - i nikad mi nije smetalo sto ga nemam... al pri paralelnom parkiranju na nagibu on mi kvari koncepciju. Nedavno na uzbrdici jedva nadjoh BAS malo mesto (obicno volim malo i usko mesto, ali ne bas uvek) ;)

 

Prodjem mesto uzbrdo, izmotam volan, pustim kocnicu, kola ostanu u 1. brzini (sto bi u rikverc kad ce sam krenuti na nizbrdici)... a on nece da krene... cekam 2-3 sekunde, krenem, pomerim se pola metra unazad, pritisnem kocnicu,

- izmotam volan, pustim kocnicu, krenem...

- izmotam volan, pritisnem kvacilo, cekam 2-3 sekunde, pomerim se pola metra unazad,

- izmotam volan, pustim kocnicu, krenem...

- izmotam volan, pritisnem kvacilo, cekam 2-3 sekunde, pomerim se pola metra unazad,

- izmotam volan, pustim kocnicu, krenem...

- izmotam volan, pritisnem kvacilo, cekam 2-3 sekunde, pomerim se pola metra unazad,

 

i onda poludim... zakrcih saobracaj cekajuci hill holder da me pusti... nije valjda da su mislili da moram da ubacim i u rikverc da ne bih cekao tih 2-3 sec... pravu vecnost kad stoje jos par vozila iza mene..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za svakih pola metra menjati rikverc-prva? i to sa nasim (poznatim) menjacem? :sick:

Pre bih iskljucio hill holder...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah te uzbrdice i nizbrdice kad lala dodje na njih :p:harhar:

Edited by bglion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...