Jump to content

Photo

Varenje plastike (DIY)


  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1
fiat128s

fiat128s

    sedici valvole

  • Members
  • PipPip
  • 402 posts
  • Gender:Male
  • Location:Beograd,Zvezdara
  • Garage:Renault Scenic, Peugeot 307, Brava sedici valvole

Pozdrav drugari evo kao sto sam jednom prilikom i obecao u jednom postu u nekoj temi pa i da vama pokazem to famozno varenje plastike koje svi uzdizu i kriju kao da je posao samo za odabrane.

Ukratko malo o plastici uopste: 

-Postoji jako puno tj. preko 100-ak vrsta plastike

-Varenje zahteva razlicite temperature

-Ima osnovnih materijala kao sto su:

 

-ABS  cesto se koristi za oklope motora,retrovizori,maske itd...

-PP (polipropilen) najvecu primenu ima kao sto su posude za brisace,servo,ulje za kocnice,a stariji modeli FIATA od 95 pa na ovamo su imali branike itd...

-PA (poliamid) najkvalitetnija plastika na autima, kao sto su one crne kadice od hladnjaka,na samom hladnjaku,usisne grane,poneka kucista filtera itd...

-PE (polietilen) ima je najcesce kod francuskih vozila, branici,cak se i uishrani koriste one kantice za majonez,eurocrem itd...  :laughing:

 

ima jos dosta materijala ali evo ovo je par njih cisto da znate neke osnovne i koji su najrasprostranjeniji. Danasnji automobili tj. od recimo 2001-2-3 godine pa naovamo 99% su sve iz reciklaze,pa 

imaju cesto oznake tipa >PP/EPDM-T10< sto je najcesce kod Fiata punto,bravo/a,marea,stilo, itd... >PP/EPDM-TD20< sve ove oznake posle ove reci EPDM je znak da je reciklaza u pitanju.

 

Da ne gnjavim vise o samim pojmovima nego malo slike radova,a dopunjavace se vremenom jos  :scooter:

 

Evo za pocetak ja imam taj fen sa kojim radim i koji je profi alat za varenje plastike a i sire tipa krpljenje cirada,stavljanje izolacije na podovima itd...

 

 

Fen marke LEISTER sa kojim se vrsi varenje plastike ima i odredjenu diznu radi usmeravanja vazduha na deo koji se vari

 

 

IMG_20130912_095236.jpg

 

 

 

Lemilica s kojom se spajaju delovi sa njom se ne vari kao sto vecina misli,ali moze ima fora koju cu kasnije pokazati

 

 

IMG_20130912_095258.jpg

 

 

Elektrode ABS-a s kojima se vari jer je deo od ABS-a bice na slici posle

 

 

IMG_20130912_095431.jpg

 

 

Deo koji varimo

 

 

IMG_20130912_095322.jpg

 

 

Spajanje polomljenih delova lemilicom u celinu,nije taj deo koji cemo variti ali je isti princip za sve tackasto se spaja lemilicom

 

 

IMG_20130912_095720.jpg

 

 

Pravi se kanalic za elektrodu gde ce se variti,e sad ja koristim taj BIAX sa raznim frezerima na vazduh nisam slikao taj alat (nije namerno) ali posto vecina to sigurno nema onda moze i sa busilicom stavi se manja burgijica i pravite kanalic,a moze i neka manja obla turpija za metal

 

 

 IMG_20130912_101715.jpg

 

 

Postupak varenja sa fenom

 

 

IMG_20130912_102255.jpg

 

 

Zavaren deo koji se radi potpuno identicno i sa druge strane dela tj.unutrasnji deo plastike koji i nemorate da obradjujete jer se ne vidi, obradi se smirglom ili malcice brusilicom moze onaj disk sa smirglom (ja ga koristim) samo budite nezni da ne bi preterali jer brusilica ima velike obrtaje a i plastika se onda topi jer se zagreva

 

 

IMG_20130914_100634.jpg  IMG_20130914_100645.jpg

 

 

Sada cu vam pokazati kako moze da se zavari lemilicom (bez fena) koji vecina sigurno nema,samo naglasavam lemilicom nije 100% var kao sa fenom i treba biti izuzetno pazljiv da se ne pregreje materijal,

da ne bude posle, E Deki ja sam probao kako si rekao i sve se istopilo  :laughing: morate biti jako jako pazljivi jer je pipav posao jako

 

 

20130914_102401.jpg

 

 

I naravno prvo napravite onaj mali kanalic za elektrodu pa onda varite,onda obradite lepo smirglom ili brusilicom i moze var izgledati kao na prethodnoj slici

 

E sad jos jedna bitna stvar ABS necete moci da zavarite ne zato jer ja tako hocu nego zato jer za njega vam treba elektroda koja se kupuje jer fabricki nije dogrejana i to znaci da iako isece isti deo ABS-a necete moci ponovo da ga zavarite jer nece da drzi kako treba i to je jedina elektroda koju ja kupujem sve ostale se koriste od stare plastike koju imam tj,otpad polomljeni branici,farovi,lajsne itd...

 

Da biste bili sigurni da je to ta vrsta plastike koja vam treba mozete iseci tanko parcence sa iste na nekom delu koji se ne vidi ili neki na primer deo unutrasnjeg branika koji nema neku svrhu. Isecate elektrodu sa skalperom samo pazlljivo da ne bude krvi (kod mene je bilo zato kazem  :laughing: ) za debljinu lemilicinog vrha kao trakica mu dodje isecete otprilike koliko vam treba

 

Za sva pitanja i nejasnoce me pitajte,samo nemojte kad zeznete stvar nego pre toga salim se naravno

nadam se da sam bar malo pomogao nekome ajde uzdravlje pa cu dopuniti temu jos povremeno

 

pozz drugari 

 

Deki by fiat128s  :thumbsup:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



#2
JLZ

JLZ

    Regolari

  • Members
  • PipPip
  • 338 posts
  • Gender:Male
  • Location:Mirijevo, Zvezdara
  • Garage:Ceed 1.6CRDi, pre Z-10

Imam ja pitanje:

- Moze li ovo umesto duvaljke? Ili previse rasipa toplotu?

- Kada grejes "elektrodu", grejes li tacku dodira elektrode i kanala ili grejes elektrodu iznad, pa se istopljena elektroda slije u kanal?

- Gde nabaviti ABS elektrode?

- Kada se koriste mrezice i gde njih nabaviti?

 

Ne mislim da se bavim tim :)



#3
fiat128s

fiat128s

    sedici valvole

  • Members
  • PipPip
  • 402 posts
  • Gender:Male
  • Location:Beograd,Zvezdara
  • Garage:Renault Scenic, Peugeot 307, Brava sedici valvole

E ovako neznam sta je to na slici ali ako bije na vrhu temperaturu 350 stepeni onda moze,a to mozes izmeriti nekim unimerom koji ima onaj dodatak za stepene ja sam imao davno neki kineski ili necim sto meri temp do te mere.

Kad zagrevas elektrodu malo grejes i kanal naizmenicno elektrodu nemoj nikako pregrejati da se sliva kao voda nego mora biti onako otprilike mekana,probaj malo (uvezbaj na nekom krs delu pa onda radi) samo pripazi dobro i nemoj mnogo blizu jer oce ABS da se deformise.

ABS elektrode ja sam narucivao iz Kraljeva a firma se zove Mi-Lumen proguglaj i naci ces ih imaju pakovanja 100gr. i mislim da nije vise od 1000 din.

Ne znam kakve mrezice mislis ja ne koristim nikakve mrezice samo elektrode.

 

I da mislis da se bavis time moras kod nekoga raditi taj posao bar jedno godinu dana da bi uvideo sve cake i fazone tog posla ako bi zeleo da dajes kvalitet.

 

I gde si na Zvezdari ja sam kod Doma Zdravlja Zvezdara komsija?



#4
JLZ

JLZ

    Regolari

  • Members
  • PipPip
  • 338 posts
  • Gender:Male
  • Location:Mirijevo, Zvezdara
  • Garage:Ceed 1.6CRDi, pre Z-10

Ono je gasna lemilica i brener (kad skines lemni vrh). Temperatura je OK, mozda je cak i visa.

Mrezice... armaturne. Da pojacaju spoj. Utapaju se u plastiku i tako je (valjda) strukturno ojacaju, tj. rasterete sam var. Ne znam da objasnim. Video sam jednog plasticara pre 10 godina da tako ojacava delove.

 

Hvala na informacijama. Zlu ne trebalo :D

 

Zvucace cudno, ali ja sam kao dete lomio crne plasticne kutije i igracke (donji delovi automobila na daljnsko upravljanje) i onda ih spajao topljenjem sa povecalom. Onda bih uzimao turpije i smirgl papir (otac mi je bio majstor) i to sredjivao da se ne vidi. Dobro sam ikako normalan :D

 

I ja sam kod Doma zdravlja, samo Mirijevskog ;)



#5
fiat128s

fiat128s

    sedici valvole

  • Members
  • PipPip
  • 402 posts
  • Gender:Male
  • Location:Beograd,Zvezdara
  • Garage:Renault Scenic, Peugeot 307, Brava sedici valvole

Nemas potrebe za tim mrezicama kada se zavari lepo jer mi je inace X puta dolazilo na popravku te plastike koje su radjene tim mrezicama,ali ipak je var,var 

ni lim,prohrom,aluminijum... i ostali materijali se ne lepe lepkom i mrezicama da bi bili jaci nego se vare,a ovde je najbitnije da znas koja je plastika i onda kad 

to znas zavaris i kraj,a znas tako jer obicno sa unutrasnje stranu mozes videti oznaku koja izgleda ovako

>PP/EPDM< ili >ABS< ili >PP-T10< ili recimo ima onaj trougao za reciklazu pa u njemu stoji oznaka ABS ili PP ili PE na novijim stvarima u 90% slucajeva pise koja je plastika sto mnogo olaksava posao.

Eto toliko pa kad zatreba tu sam za savete pitanja i ostalo,a i nadam se da cu doci na skup pa ce i o tome biti price ako bude interesovanja  :cheers:



#6
Kuvalja

Kuvalja

    Abarth

  • Members
  • PipPipPip
  • 1599 posts
  • Gender:Male
  • Location:Batajnica
  • Garage:Stilo 1.9 mjet 140hp Abarth, Punto 1.2 8v, ex Bravo 1.9 TD100

Druze svaka cast na ovom tutorijalu, manje vise sam bio upoznat sa tim tajnim zanatom, jednom prilikom mi je pokazao drugar, samo ne vidim zasto svi to tako kriju, da li se boje da ce to svako sebi posle da radi pa za njih nece biti posla, meni stvarno nije jasno. Ti si do sada jedini koji je otvoreno rekao nesto o ovome. Ono za ABS nisam znao, ali sam princip varenja, iscitavanja oznaka i kakav alat se koristi sam znao, ali verovatno da tu ima jos mnogo caka. Svaka ti cast.



#7
fiat128s

fiat128s

    sedici valvole

  • Members
  • PipPip
  • 402 posts
  • Gender:Male
  • Location:Beograd,Zvezdara
  • Garage:Renault Scenic, Peugeot 307, Brava sedici valvole

Ma nema na cemu i meni su pomagali i ucili me drugi,a to sto kriju,moje misljenje je da pola njih bez uvrede ne znaju da rade nego rade kojekakvim lepkovima,mrezicama,ojacanjima itd... Pa se zato kriju da ne vide musterije sta rade jer znaju lepo da naplate to.

Drugo imao sam super srecu jer sam isao i ucio posao kod decka koji je izuzetno bio dobro potkovan znanjem o plastici,materijalima i varenju plastike uopste. I uopste ja licno volim da ako nesto radim da radim to valjano i posteno kako dolikuje,a veruj mi da sam radio sve i svasta od plastike i krimosima i trkacima i nikad oglas nisam dao samo je bila preporuka,a meni je to tek bio cef i ono najlepse.Ali nije mi vise to glavno zanimanje jer mi je komsiluk prva liga i imao sam ceste prijave za buku od alata,fen,brusilica,kompresor... Nisam radio na crno imao sam radnju prijavljenu,i sve radio po PS-u sto se kaze popodne od 15h-17h pravio pauze zbog odmora ljudi koji dodju s posla,ali uvek je bilo ljubomore jer su mi dolazili uglavnom skupi auti da se ne obogatim slucajno pa sam sve batalio i odjavio presao u vozace. 

Da ne trujem temu ako jos sta nekog interesuje tu sam pitajte  ;)



#8
milutin-NS

milutin-NS

    HGT

  • Moderator
  • PipPipPip
  • 1821 posts
  • Gender:Male
  • Location:Novi Sad
  • Garage:Fiat Punto HGT
Svaka cast na uputstvu. Kontam da bi smo sa alatom i mi laici mogli nesto jednostavnije odraditi

#9
fiat128s

fiat128s

    sedici valvole

  • Members
  • PipPip
  • 402 posts
  • Gender:Male
  • Location:Beograd,Zvezdara
  • Garage:Renault Scenic, Peugeot 307, Brava sedici valvole

Ma naravno netreba se nicega u zivotu plasiti probati samo treba volje i snage a i da vas u sve to neko lepo uputi onda moze sve ;)

 

Evo jedna slicica kako sam sebi nekad tuningovao 128-icu gornji branik fabrika i dodao donju polovinu od Renoa 5 cak sam posle ispod tablice i mrezicu stavljao  :laughing:

 

 

Slika075.jpg


Edited by fiat128s, 14 September 2013 - 17:14.


#10
sindrom

sindrom

    Regolari

  • Members
  • PipPip
  • 630 posts
  • Gender:Male
  • Location:Krupanj
  • Garage:Lancia Delta Integrale

Ja sam uvek radio plastiku kod "majstora" koji su krili kako rade a nisam bas bio prezadovoljan njihovim radom. Sada kako si objasnio mislim da cu to i ja sam moci raditi. Znaci, ako sam dobro razumeo, sustina svega je "var"  kao i svako drugo varenje a ne topljenje i kojekakvo krpljenje. Hvala na ovako lepom i slikovitom objasnjenju.



#11
The Punisher

The Punisher

    Regolari

  • Members
  • PipPip
  • 202 posts
  • Gender:Male
  • Location:Beograd
  • Garage:Fiat Stilo 1.2 16V

Moze li ovaj fen za varenje plastike ili onaj drugi za skidanje farbe  sa lima da se koristi i za skidanje farbe sa plastike?






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users