Jump to content
FAS Goran
daredevil011

Novo ili polovno za iste pare? / amortizacija novog auta

Recommended Posts

Polovno naravno. Možeš da voziš za iste pare 2 klase bolji auto, sa jedinom manom što nije nov, ali:

Možeš da biraš gde održavaš,

Možeš da stavljaš delove koji bi inače narušili reklamaciju

Možeš da poboljšavaš auto do mile volje

Neće da te deru na servisima

Zvanični servisi apsolutno nisu na glasu kod nas

Manje češ da se smoriš gledajući svaku novu "boru" jer će ih auto već imati poprilično

Manje će da te bole leđa jer 2 klase bolji auto ima 2 klase bolja sedišta

2 klase bolji auto znači i bolji imidž

Bićeš u prilici da u haubu smestiš jedno 100 konja više

Izvetrio se dobro auto pa nema više onih kancerogenih isparenja :-D

Itd...

Ovako mogu do sutra.

Nov auto ima svojih prednosti, ali u nekoj drugoj zemlji, ne u Srbiji.

Gde se seti svega ? naravno +

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Cena registracije od 67.583 din. do 71.913 din

Cena letnje gume od 11,000 do 20,000 din

Cena zimske gume od 12,000 do 19,000 din

Veliki servis 600E, staje 6L ulja

Inače jaaako lep auto

 

onda kupis zastavu 101

registracija oko 12 `iljada

cena gume 2000-2500 din

zimske mu ne trebaju uvek postoji sansa da ce da premine do zime

veliki servis 1500 din a mozes I sam da uradis mada retko ko radi veliki servis...

ulja u njega staje i 20l ako dolivas u pravilnim razmacima nema potrebe za menjanjem

 

a cena celog vozila je prava sitnica 200 do 400 evra u odlicnom stanju sa imitaciom koze na sedistima u crnoj I nijansama smedje boje...

jos ako ubodes primerak koji ima ugradjen pogon na TNG onda si na biiip

 

Malo se sprdas al nema veze ;)

Ovakav auto mogu da voze

-Ljudi koji imaju bas love

-Deca ciji roditelji imaju takav automobil

- Stariji momci koji zive sa roditeljima, a imaju solidna promanja pritom ne kupuju hranu i ne placaju dazbine

- Bracni parovi koji zive takodje u zajednici sa solidnim primanjima bez velikih izdataka za hranu i dazbine

- Momak koji zivi sam ima dobra primanja, a nema ni zenu ni decu

- Bracni par sa decom koji zive sami u svom stanu (veoma veoma mali broj)

Ja ga licno nikada ne bih kupio bas zbog gore navedenih stavki iako sam punta platio istu cenu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jedno i drugo ima svoje prednosti i mane...

Ako je kredit u pitanju, mislim da je novo bolja solucija, a ako se auto kupuje za keš, onda ipak polovan nešto jeftiniji, a ostatak para do cene novog ostaviti sa strane ako iskrsne neki deo za zamenu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možeš za kredit i polovan auto da kupiš, a sve što sam napisao i dalje važi. 500L je poseban slučaj jer su uslovi kredita bili fantastični. Za nov auto je to i dalje dobra prilika.

Italijani su posebno nepovoljni da se kupuju novi. Doduše, ni sa drugim kolima nije posebno bolje. Na primeru nove Octavie u Elegance opremi koja je bila kod nas 4 godine - platila firma 21-22k, posle 4g je prodata kolegi iz firme za 9500e. Znači, čist gubitak od 3000e godišnje. Ovde je jedino kolega dobro prošao jer je dobio auto u dobroj opremi, 4g star sa 38000km na satu.

Ne znam za vas, ali da mi ostane čist ćar od 3 soma eura godišnje, slaba uteha mi je da umesto toga vozim nov auto. Na stranu što i nov auto ima problema i vanrednih poseta servisu, tj bar ih je ova Škoda imala poprilično. Npr, Stilo je manje bio po servisima od Škode. Alfa je malo bila bezobrazna u početku, ali kad je skockana evo samo vrtimo redovne servise i ništa drugo.

Tapatalk HD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brat mi živi u Francuskoj i iako može da kupi novi auto, uvek kupi neki od 400-500E, sredi ga malo kod drugara u servisu i vozi ga dok se ne raspadne. To uvek bude oko 1 god. Posle ga proda na otpad i kupi drugi. Hoću da kažem da svako ima neku svoju filozofiju, ali je jedno sigurno - svaki auto sa godinama gubi na svojoj vrednosti. Kolliko je to zavisi od tržišta. Npr. ako si kupio Golf 2 1,6D kao nov auto, sigurno je da je otplatio svaki šraf na tom autu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji stara poslovica: ne mozes da se pruzis vise nego sto si dugacak.

U Srbiji je bilo a i ostace jos neko vreme pravilo da lova diktira izbor auta.

Ja bih rado kupio nov auto i slazem se sa konstatacijom da nema lepseg osecaja nego da smestis dupe u novo, ali je to za mene nemoguca misija.

Tako da mi ostaje da na svakih 2,3,4 godine skrpim po nesto love, prodam auto koji trenutno vozim i gledam koliko mogu da se opruzim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve zavisi od kompleksa vozaca ... neko ce pre da kupi polovnu mecku iz 2002, samo da je mecka, a neko ce da za te iste pare kupi zastavu 10 iz salona i da vozi ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko košta mali servis i ugradnja bilo čega u garantnom roku.

 

Pitaj ljude na forumu koji su da li4-5 k za polovnjaka koliko ih izađe godišnje održavanje pomnoži to sa 5 i tek ćeš onda dobiti cifru od koje kreće onaj ko je otplatio kredit. Kada uzmeš novi auto, pruža ti se prilika da dobrom eksploatacijom produžiš njegovu upotrebnu vrednost. To su maltene osnovi ekonomike.
 

 

Mene u proseku dođe godišnje stotinjak evra.  Mali servis i neka sitnica koja se zameni (računam i nove patosnice).

Koliko god da mu povećaš upotrebnu vrednost vredeće malo više nego neki slabo održavani krš. Takvo je ovde tržište.

Da se nadovežem na Nidžu, uporedite mali servis u zvaničnom servisu i u  nekom drugom.

Uporedite šta vam za te pare u zvaničnom servisu i urade, da li vam stvarno promene ulje itd itd. Zbog tih stvari moj ortak sam menja ulje. Kupio nov auto dva puta ga odradili u zvaničnom servisu video da je motor korektan i digo ruke od svih.

Sve ima svoje prednosti i mane. Samo treba da što manje  boli.

Ima bitnijih stvari od kola.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ sarance a zasto ne bi kupio zastavu 101?!

Zato sto sam je vec vozio , a ne volim da vozim dva puta isti auto ;) inace zastava je bila moj momacki auto ;)

Inace vozim Punta, a za mene je Punto malo moderniji Yugo.

Edited by Sh@rance

Share this post


Link to post
Share on other sites

I zbog toga je fiat dobar. Imaš dva mala servisa u garantnom roku i to je to. Mislim da retko ko ovde prelazi sa privatnim autom više od 20k godišnje. Pored toga fiat ima najviše ovlašćenih servisa u Srbiji i zbog tolike konkurencije i najniži radni sat. Koliko sam video imamo ovde forumaše koji rade u tim servisima i mogu da kažu koliko to košta. Kia npr. ima 7god. garanciju, a kada preračunaš koliko je mali servis kod njih i koliko puta u garantnom roku ga radiš ispadne da ti treba 2k eura za to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ne samo to... Sve što ti kažu, moraš da uradiš. Ako se pločice i diskovi po planu održavanja menjaju na, recimo, 60000 km, ti moraš zbog garancije da ih zameniš, bez obzira što možda ni do pola nisu potrošeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci polovan auto, za sto vise para, u sto boljem stanju, sa istorijim servisa i odrzavanja je najbolja solucija u zemlji Srbiji, pa ako znas da odrzavas auto trajace, ako ne znas ni sa novim se neces usreciti 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E sad treba naći takav auto. U vreme ekonomske krize i oni koji su prodavali takva auta i kupovali nova, više to ne rade, firme sa velikim voznim parkovima (kao moja) teraju do 200k što je po našim putevima za službeni auto ubistvo. Gledao sam neke škode praktik od koka kole. Ranije su ih prodavali sa 80-100k, a sada 150-170k km. O placevima imate temu u kojoj je sve rečeno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za mene lično nov auto je nov auto, i uvek bih pre kupio nova kola nego polovna, ako mi ostane ovaj standard života koji sada imam verovatno neću nikada kupiti polovan automobil.

Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve zavisi od tipa auta, i od dužine posedovanja. Novi auto je bolji samo za one koji planiraju da ga voze najmanje 5 godina, ili za nekoga ko ima para pa mu je svejedno za gubitak vrednosti.

 

Naravno ova ponuda za 500L ne ulazi u tu priču, što zbog subvencionisanog kredita što zbog ove naše subvencije kojom pomažemo kupce.

 

Sećam se, dok sam radio u Delti, kolege se polomiše da kupe 2 godine stare Grande putniće iz Telekoma. Ja za iste pare kupim 4 godine staru Lybru. Nije postojao taj koji se nije pokajao kad je probao moj auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno, kupovinom novih kola očekujem da me 7-8 godina služi odlično uz minimalna ulaganja. Kilometraža na satu je 100% tačna i lepo je videti na svom automobilu malu ukupnu kilometražu. Otprilike ću ga prodati sa 150-160 000 km na satu. Kada se izabere model kola traba imati u vidu i dalju prodaju, ja prošli automobil jednostavno nisam mogao da prodam pa sam bio prinuđen da ga raskupusam deo krčmio u delovima, a ostatak kola oterao Dinkiću u železnik. Da nije bilo subvencije za fiata, sada bih verovatno vozio Dastera 1.5 DCI, sledeće automobil će biti takođe nov sa dizel motorom ali nikako preko 1,6

Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

licno da imam 10 - 12000 ne bih pomisljao da uzmem 500l pored ovakvog Thesis-a

a logicki posmatrano ako vec imam da izdvojim 10-12000 za auto onda verovatno Imam I da platim ga odrzavam... (I naravno moram da se pomirim da cena odrzavanja nije ni slicna ceni odrzavanja zastave 101)



I uzgred na 12000 dodam jos 4-5000 I kupim garsonjeru koju mogu da izdajem I da mi donosi 200 e I sacekam prvu kiriju I kupim zastavu 101 sa plinom...



http://youtu.be/Aa5RgyF_Jyc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kakav Tesis, pitaj Gorana (servis Goran), kako se proveo sa njim. Nego, stvarno je 500L bezobrazno skup. Ja koji ne volim VW bi odmah kupio oktaviu umesto tog auta. Ma ne daju se porediti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...stvarno je 500L bezobrazno skup. Ja koji ne volim VW bi odmah kupio oktaviu umesto tog auta. Ma ne daju se porediti.

 

I, po 129. put, :) mini MPV klasu automobila kupuju ljudi kojima treba baš takav auto. Ne bilo koji sa cenom od 15, 20 hiljada evra, nego baš takvih karakteristika koje imaju mini MPV.

Ne kupuju ljudi automobile te klase (od početka godine u Evropi ih je prodato preko 100.000 komada od čega 500L najviše) zato što nemaju pare za drugačiji auto. Da, imaju oni i 15 i 20 hiljada evra, ali ih ne zanima auto D segmenta (limuzina poput Oktavije) ili C klase (poput Astre, Golfa ili Giuliette...).

Pustite naše tržište, ono je anomalija, statistička greška, pravila kupovine, navike, potrebe kupaca na njemu ne postoje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

HM! neso aj sad lepo priznaj koliko si dobio para od FAS-a za promociu 500L kad te nije mrzelo da 129 puta pises istu stvar :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

marko I ti ga sad pretera lep je 500L ali je malo preskup za nacionalnu klasu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...