Jump to content
FAS Goran
m.deki

Fiat 500L 1.4 - ugradnja gasa

Recommended Posts

Nesto smo jaaako u dilemi oko ugradnje gasa samo zbog garancije.Svakako smo to planirali ali mozda tek za dve godine....mada,menjamo misljenja iz dana u dan i verovatno cemo se predomisliti vec posle prvog tankovanja benzina kada umesto dosadasnjih 3000 budem morala da platim 7000 za pun rezervoar :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napravite prvih 10.000 km, to je sasvim dovoljno da se auto uhoda, i vidite da je sve na mestu. Za plin uvek ima fore, ja kolko sam pratio taj benzinac je mali potrosac.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U zavisnosti od toga koliko prelazite, donesit odluku. Stavite matematiku na papir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@m.deki

Izguglaj interauto subotica i na sajtu postoji forma za kontakt majstora o kome ti prica acikota. Verujem da ce ti poslati fotke koje je nama pokazao. Stvarno lepo sve upakuje, da se uopste gas ne provaljuje.

Edited by erdelja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo dodatka u vezi potrošnje 500L sa plinom. Naveo sam potrošnju koliku je zabeležio računar i naravno ne verujem ni ja tome šta piše. Naročito jer nisam siguran da li komp. pravilno računa potrošnju plina. Evo moje računice: napunio sam bocu, prešao 263 km, ponovo dopunio bocu do kraja, na istoj pumpi, i jedva stalo 20l. Mislim da je to potrošnja od oko 7,6l/100km. Ono što je još bitno da navedem je da se radi o 80% van gradske vožnje, magistralnim putem. Sada već ima smisla, zar ne? Prema ceni plina (kod mene 70,9din/l) može da troši i 11l/100km, ja sam zadovoljan. Ugradnja me je koštala 750e sa atestom, garanciju preuzima auto kuća, što je meni sasvim dovoljno. Inače vozio sam auto na plin prethodnih 10god, za to vreme sam dao 3000din da zamene neku dovodnu cev i ništa više. O dizelu ni za trenutak nisam razmišljao. Za plin je bitan dobar uređaj i još bitnije dobar majstor da to sve uštima. Najviše mi se sviđa što je priključak za točenje plina u delu gde se toči benzin a ne negde kod branika, tako da je sve super uklopljeno.

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikane, jesi li sa dilerom potpisao neki ugovor vezano za garanciju, odnosno njegovo preuzimanje iste? Kako su ti objasnili postupak ostvarivanja garancije u slucaju nekog kvara? Taj deo mi nije bas najjasniji, koliko smo stvarno bezbedni u tim situacijama, pa posto si se ti odlucio na takav korak, kako si se obezbedio?

Ovo pitam jer ja imam jako dobro iskustvo za plinom, a i ovaj motor od 1.4 je ko stvoren za to.

Edited by erdelja

Share this post


Link to post
Share on other sites

@erdelja vi ste bese narucili trekking? Necete valjda u njega stavljati plin??? :-( Auto trosi 6l ako ga vozite normalno, nemojte upropastavati takav model plinom. Moj savet, vas auto naravno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ja kontam da je Trekking samo (po meni) lepsi i vizuelno "napucaniji" model od redovnog ficka, a to ne bi trebalo da ima veze sa plinom, pogotovu sto majstor u Su to tako lepo saktrije da se pod haubom uopste ne vidi plinska instalacija, a "rupa" za punjenje je gde i za benzin.

Kontam sta si mislio, ali ja nisam optimista da cu upeti da ostvarim tvoju potrosnju, jer sam malo nervozniji na gasu :-)

Mada, nismo ni mislili odmah da ga stavimo, a ako se pokaze da i ja mogu normalno da vozim, necemo ga ni stavljati, ali na Stilo-u 1.6 mi potrosnja nije isla ispod 9l :-(

Edited by erdelja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikane, nemoj zameriti.

Inace, 7.5l je moguce samo je meni bilo kilavo uz brdo sa 1.2 Z-10. Imao je knedlu do oko 2.000 obrtaja.

Ako ti odgovara kako vuce - ne diraj! Vazno je da si ti zadovoljan ;-)

Sve najbolje novim vlasnicima 500L. Svakodnevno vas vidjam po Tasosu. Auto je prelep u ovom okruzenju. Nazalost, samo dva nisu bila sa srpskim tablicama. Jedan sa grckim, drugi sa italijanskim.

via tt2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikane, jesi li sa dilerom potpisao neki ugovor vezano za garanciju, odnosno njegovo preuzimanje iste? Kako su ti objasnili postupak ostvarivanja garancije u slucaju nekog kvara? Taj deo mi nije bas najjasniji, koliko smo stvarno bezbedni u tim situacijama, pa posto si se ti odlucio na takav korak, kako si se obezbedio? Ovo pitam jer ja imam jako dobro iskustvo za plinom, a i ovaj motor od 1.4 je ko stvoren za to.

Iskreno auto je naručen za 15min. Otišao sa suprugom u auto salon, pitao jel ima garancija ako oni ugrade plin, rekli su da ima, izabrali boju i to je to. NIšta nisam detaljisao (verovatno sam trebao). da lisu mi potvrdu o granciji na auto, imam i garanciju na dve godine od servisa koji je ugradio plin. Auto salon je ovlašćen diler i serviser za Fiat, tako da ne verujem da će biti nekih velikih problema sa garancijom. U suštini, svaka prepravka na autu koji vrši ovlašćen diler podleže garanciji. Mislim da se gubi neka Fiatova garancija u inostranstvu ali me to ne zanima. Nisam mogao da čekam dve godine da istekne garancija pa da radim plin, razlika u ceni goriva je poprilična. U svakom slučaju najbolje je tražiti dodatne garancije od auto kuće ali ja nisam. Ne znam kakva su iskustva drugih koji su ugradili plin, mislim da ima poseban post o tome.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svakodnevno vas vidjam po Tasosu.

Je ne videh nijedan u Grckoj ove sezone. Ljudi voze samo Nemce i Japance. Poneki Francuz i Italijan... Ostalo sitno..

Edited by GTX-Steel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Tasosu je jako sareno. Ima svega i svacega. Doduse, ovde je gro turista iz Rumunije i Bugarske :)


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije mi jasno što zjbavaju u fijatu, što ne daju fabrički plin kao za punta i gotovo. Mada, taj što su ugrađivali u puntiće nije bio baš odgovarajući.

 

Kada fabrika prodaje vozilo sa fabrickim tng uredjajem stvari su dosta komplikobvanije.Naime kada je domaci punto bio sa fabrickim plinom radilo so o poptuno drugom motoru prilagodjenom voznji na plin.Razlika je bilo dosta sto je i derektor u fiatu  nabrajao na konferenciju za stampu.Da skratim svi fiatovi modeli sa fabrickim tng-om ili cng-om imaju drugacije motore . 

 

Razlog zasto prodavci stvaljaju garanciju na svoja ledja je taj sto je fabricka garancija jako kratka. Da je duza to ne bi radili ni za zivu glavu.

Drugim recima prodavci se trude da stave najeftinije uredjaje koji se mogu nabaviti jer i na njima ostvaraju zaradu. Slobodno se priupitajte zasto nema BRC uredjaja u ponudi. Nema ih zato sto su skupi ali su sigurno i najkvalitetniji. Prodavcu je u interesu da vam uredjaj radi 2 godine a posle toga bicete musterije za rezervne delove.

 

Sta god da vam stave insistirajte na sistemu za podmazivanje ventila kao i na tome da vam se softverski omoguci da odredjena veoma mala kolicina goriva konstantno napaja auto paralelno sa plinom. Bio sam prisutan kada su Hondini japanski inzenjeri boravili ovde i kada su postavili minimalne tehnicke uslove koje auto gas mora da ispuni kako ne bi ostetio motor. I oni su potvrdili da bilo koji fabricki auto na plin mora imati posebne delove motora koji su predvidjeni za rad sa plinom. Ako toga nema onda se plinski uredjaj modifikuje prema karakteristikama motora odnosno prema toleranciji u pogledu kvaliteta delova motora koji je projektovan.

Fiat ce uskoro predstaviti multi air sa cng-om ,sta je sa tng-om nije mi poznato.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I za tebe molba kao i za onog prvog "drugi motor je u pitanju": daj nam oznaku tog motora. Ili neku dokumentaciju... nesto... samo da nije slika landijevog kompjutera na kojem pise "fiat punto..." ili neki PR materijal.

Isto molba: Objavise li ti hondini dipl.ing. kakav dokument na temu stetnosti ugradnje plinskog uredjaja?

Hvala!


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokusacu da nadjem domaci clanak vezano za Fiat.

Procitajte ovaj Fiatov clanak vezano za motore koji se namenski rade za voznju na TNG. Njih proizvodi Fiat Powertrain korporacija.

Takodje kao i za opela na CNG koriste se posebNI cylinder head, ventili, sedista ventila....

 

http://www.italiaspeed.com/2009/motor_shows/geneva/preview/lancia/ypsilon_musa_ecochic/2402.html

 

Sve u svemu zasto bi neko pravio poseban motor na tng ili cng kada je dovoljna samo konverzija na postojeci motor?

 

Dotle evo strani  clanak sta se to u motoru za opelov cng razlikuje od benzinske varijante.

 

The natural gas Zafira’s excellent efficiency and unrestricted everyday suitability is ensured by the innovative monovalentplus concept. The 1.6-liter CNG engine, which has an increased compression ratio for high efficiency, is designed to run on natural gas, biogas, or any mixture of the two. The unit has special pistons, valves and valve-seat inserts, as well as separate injection banks for natural gas and gasoline. In addition, the engine management system was optimized for natural gas operation. A 14‑liter gasoline reserve tank ensures continued mobility on routes without a natural gas filling station. Thanks to economical consumption and the four natural gas tanks’ capacity of 21 kilograms, the Zafira CNG has an operating range of around 530 kilometers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo gore navedeno znaci da benzinski motor za 500l nije napravljen od strane FPT-a i zato Fiat Srbija za sada nema fabricko resenje za TNG.Ovde se ne radi o nekakvim novim tipovima motora vec o modifikovanim motorima.Svako ko ugradi tng na 500l radi to na svoju ruku isto onako kako to na svoju ruku radi i prodavac.Najsigurnije je sacekati FPT verziju motora za TNG.

Inace fiat radi prvu ugradnju sa landi renzo sistemom.Pitaj boga koji su ovo sistemi sto su nasi prodavci odabrali.

 

Ovo je citat sa Fiatovog stranog sajta:

 

 

 

Engines are produced by FPT Industrial (Fiat Powertrain Technologies) and are specifically designed for full integration with LPG, which guarantees maximum reliability.

Share this post


Link to post
Share on other sites

xenon, šta pravi veću štetu na motoru, LPG ili loš kvalitet gorivo koje se toči kod nas? Da li si vozio nekada na plin? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat i Opel su dva najveca svetska proizvodjaca vozila na cng i tng.Ujedno imaju i najvece iskustvo i najvise su odmakli u razvoju.To pitanje bolje uputi njima mozda im ustedis maltretiranje i nepotrebne troskove oko modifikacija. :guitar:

 

Kod nas ima necistoca koje se resavaju filterima i postoji nizak oktanski broj.Za ovo drugo takodje postoji resenje i ono je primenjeno na Hondi.Za voznju na benzin Honda konstantno ocitava oktanski broj i i-vtec hondin sistem radi jedniom delom ocitavajuci ove vrednosti i cim oktanski broj na voznji plina padne stupaju na scenu neka resenja......Honda je dozvolila punih 100,000 km garancije na domacem plinu.Vrsena su razna merenja i testiranja sve je trajalo skoro godinu dana.

 

U svakom slucaju pametnije je sacekati fabricku veriju 500l-a.

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

xenon, nisi me razumeo, ne polemišem s tobom jer si delom u pravu, hteo sam da ti kažem da se kod nas toči loše gorivo, ugrađuju falš delovi, vozi po putevima sa puno rupa, pa i naknadna ugradnja plina (ne fabrička) je još jedan rizik koji naši vozači svesno prihvataju, sve sa ciljem što jeftinije vožnje. E sada, pitanje je samo da li ta ušteda na gorivu opravdava eventualne kasnije probleme kod održavanja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ,slazem se sa tobom.Ja sam iz IT branse i evo mog odgovora.Pitaju kupci da li da rade reciklazu tonera sa obizrom da gube garanciju na stampac.Ja im kazem taj odgovor zna samo matemitaika-digitron.Uzmes neki laser kome moze da se stavljaju takvi toneri,uzmes njegovu cenu i cenu original tonera i dodjes do zakljucka da posle 5 recikliranih tonera ustedis toliko da mozes kupiti nov stampac.Isto je i sa kolima.Sto vise prelazis to je veca usteda i veci crni fond da pokrijes moguce stete.

 

Ovde je nacionalna disciplina sto jeftinije to bolje.Ovi prodavci 500l-a prosto se trude da ugrade sto jeftiniji tng a kupci su vise srecniji kako cena ide dole.Fiat lepo ode u svoj odeljak FPT-a koji radi vozila za industrisku upotrebu i lepo stavi odredjene ojacene komponente i stavi landi renzo i to naravno sve dize cenu ali sa razlogom,e onda se ovde nadju pametnjakovici koji optuze kapitalizam za ekstra profit i pozovu lokalnog ugradjivaca plina koji je do juce gajio kaliforniske gliste i  koke nosilje da im objasni matematiku :fun:

 

Da imam auto star 10 godina neki polu krs bas me briga koji cu plin da stavim samo da prodje pravi atest i to je to,ali nov auto i to ovakva lepotica od 500l-a sa ovom super pravom subvencijom i da to potencijalno upropastim ne hvala.

 

Ovde se neko zalio na prodavca tipa nisu profesionalni nece da prodaju 500l sa plinom a u stvari radi se o kupcu koji ne raspolaze svim potrebnim informacijama.Ovde su sve vrednosti kontra ,sve je naopako.Delom je i Fiat kriv jer na svojim stranicama nije na dobar nacin objasnio sta i kako vezano

za 500L i plin. 

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci ipak nema nista konkretno osim reklamnog materijala?

I MSI marketing tvrdi da ima petofazno peglanje napona iako ima 3 naponske jedinice. Kad ih pitas za komentar onda odgovaraju da su te 3 efikasne kao necijih 5. Na pitanje: cijih 5? Oni nemaju odgovor uz glupu pricu o military grade komponentama. Ti military grade su samo kondezatori, a i oni su nebitni jer lanac puca gde je najtanji, a u naponskoj je to prekidacka jedinica zbog loseg hladjenja...

via tt2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...