Jump to content
FAS Goran
kolega.jankovic

Od kog materijala se prave kočioni diskovi? / Rdja na diskovima

Recommended Posts

Oznaka za gus je

''SL'' i naravno numericka vrednost koja prikazuje kvalitete materijala...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav drustvo. 

Jutros sednem u auto i da krenem u rikverc ne moze. Tacnije krene auto 20-30 cm i tocak blokira.

Pogledam diskove, nahvatao se tanak sloj korozije posle 2 kise i stajanja auta na parkingu 3 dana. 

 

Problem sam resio  relativno lako sa par malo jacih kocenja. 

Do sada nisam imao ovaj problem dok sam imao celicne felne. Medjutim sad nakon kupovine aluminijumskih ovo mi se prvi put desilo.

Verovatno zbog  vece izlozenosti atmosferskim uslovima. Da li je neko od vas imao istih problema i da li postoji bilo

sta cime bi se diskovi mogli zastititi od takvih stvari? pozdrav

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

to je uobičajeno,uzmi operi auto pa pogledaj diskove.......a to što ti blokira točak to već proveri kod mehaničara

Edited by matdjo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obicno se rdja hvata na bofluk diskovima. Imam originalne diskove (i plocice) napred, ni trunke rdje ni posle skoro 2 godine. Cak i kad se auto opere ili posle kise je na kocionom delu samo u naznakama. Na ovom ostatku ("nekocionoj" povrsini) su maltene kao novi, kakvi su bili kada sam ih kupio. Za razliku od prethodnih diskova, odlicno su zasticeni, generalno bolji sto se performansi tice, ali to i kosta malo vise... Inace, trenutno vozim fabricke 6-krake GT felne, posto je i to bilo pitanje...

Mislim da je ATE reklamirao neke diskove koji su bili potpuno zasticeni od rdjanja, cak i na tom kocionom delu (ko je bas pi*ajzla :) ).

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivane znači na GP-u za prvu ugradnju idu bofl diskovi....to nema veze sa tim,metal jednostavno reaguje na vodu,vlagu,oksidira,rdja....površinski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivane znači na GP-u za prvu ugradnju idu bofl diskovi....to nema veze sa tim,metal jednostavno reaguje na vodu,vlagu,oksidira,rdja....površinski

Nisi me razumeo. Rekao sam da je normalno da se trunka rdje pojavi na kocionom delu posle pranja ili kise, ako se ne vozi. Ali se na bofluk disku ona pojavljuje oko kocione povrsine, na osovini, po ivici...

Dok na kvalitetnom i bolje zasticenom disku toga nema. Cak se kod mene sada na OEM disku pojavi mnogo manje rdje posle pranja nego ranije. A ostatak diska je bukvalno kao nov kada prebrises prasinu, bez trunke rdje. O toj razlici sam pricao. Pa evo kod mene na autu drugarima uvek pokazujem koja je razlika izmedju Valeo seta nazad i OEM napred...

A kazem ti i da je ATE reklamirao neki disk koji UOPSTE ne rdja, ali se u praksi nisam susretao sa tim, niti me zanima nesto.

 

A sto se konkretnog pitanja tice, verovatno je ovo sto Buca kaze, stajao auto 2-3 dana, mozda i sa podignutom rucnom, zalepile plocice... Ili mozda cuvene Stilove zadnje celjusti :) .

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene su Ferodo diskovi (bile i pločice) i zna da se na njima pojavi rđa kada se ne vozi par dana posle kiše. Svuda po njima ima rđe i prljavštine sa pločica ali mi ne smeta sve dokle koči.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivane gledao sam tvoje diskove i bas je ocigledan kvalitet prednjih diskova.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakvo je stanje sa "srcem" diska (ne znam da li se tako zove) , dakle, centralni deo na koji se naslanja felna - kakvo je vase iskustvo, kod kojih brendova taj deo ne rdja? U slucaju kada je automobil sa alufelnama ta rdja se vidi i prilicno ruzno izgleda. Npr. na Bravu OE "srce" OE diska nije rdjalo, dok zamenski Metelli jeste. Da li neko ima iskustvo sa ATE ili Deplhi diskovima koji se prodaju kod nas?

Edited by Mirko_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa koliko sam mogao da skontam samo ATE ne rdja i original. A ove ostale mozes da prepskas nekim sprejom, ja sa prespricao sa cink sprejom i izgleda kao novo i posle par meseci.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mogu da potvrdim da OEM koje sam uzeo ne rdjaju, pisao par postova iznad. Za razliku od Valeo kompleta pozadi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastarela tema ali meni trenutno zanimljiva.

Elem, ovo što kolega @Ivan priča, na Delti su mi i napred i nazad još uvek fabrički OEM diskovi koji su presvučeni slojem plastike na delu koji naleže na glavčinu i na koji naleže srce felne. Trunke rđe nema na njima ni evo posle toliko godina. Kada se obriši krpom vidi se čak i nalepnica sa OEM brojem.

Evo kako to izgleda a montirano je 2009 godine

IMG_20150421_151823.jpg 

Pre par dana sam na Lybri zamenio diskove i stavio Delphi, na istima se već sad pored pojave tragova rđe na kočionoj površini (što je potpuno normalno posle kiše ili pranja auta i nestaje prilikom prvog kočenja) već sad pojavljulje u tragovima rđa i na gore pomenutoj površini koja nije u funkciji kočenja već kačenja.

Kako sam trenutno u ideju kupovine kompleta prednjih i zadnjih diskova i pločica (ATE najverovatnije) baš se razmišljam kako će se na njima manifestovati ovaj "problem".

Ne bih voleo da se javi nešto poput ovoga :(

slikaASX.jpg

Toga kod trenutnih diskova nema. Felne su mi poprilično otvorene pa će ovo da bude katastrofa ako se javi!:thumbdown:

Mada gledano na cenu originalnog kompleta diskova i pločica od gotovo 80000 din za moj auto možda je ovo cena koja se ipak mora platiti jer u ATE-u ceo komplet košta oko 35000 i to je negde i najbolje što sam uspeo kod nas da nađem.

Razmišljam se da pre montaže predmetni deo ofarbam (pošto je imam) vatrostalnom srebrnom bojom otpornom na temperature preko 500*C te da predupredim eventualno rđanje.

Da li je neko obraćao pažnju kod sebe ako je stavljao ATE da li se javlja korozija na predmetnom delu ili ne...bio bih zahvalan na infu!

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, dobro ih odmasti i prefarbaj, jedino tu farbu moras da zapeces a posto ljudi obicno nezno razradjuju kocnice, onda ti problem jedino bude ako je kisovito (ili budes prao auto) neces stici kocnice da zagrejes kako treba pa ce probiti negde korozija. Tako je kod mene bilo... Jedino ja ne bih farbao deo gde naleze na glavcinu i felnu, ja sam tamo namazao tanko grafitnu mast, ona kad se osusi onda skoro i ne bude masna na dodir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ,

 

Da li su sledeći diskovi ugradivi  u GP 1,3 JTD  75ks /55kw  kraj 2008 god  i kakve bi i da li bi bilo praktične razlike pri kočenju u odnosu na konvencionalne (fabrička ugradnja su Bosch evo preko 110000km  sa njima prevoženih):

 

qwer01.jpg

https://www.kfzteile24.de/artikeldetails?ktypnr=32251&returnTo=%2Fersatzteile-verschleissteile%2Fbremsanlage%2Fscheibenbremse%2Fbremsscheibe%3Fktypnr%3D32251%2330&search=1420-17657

 

Hvala za sve komentare 

...da dodam  , često sam u planinama u slobodno vreme planinarim  i tek tada na kočenju pri velikim nizbrdicama ovi pomenuti fabrički počnu da "brundaju" i tresu i uopštre mi nije prijatno , da kažem iskreno frka mi je . Jednom prilikom na Alpima posle dosta serpentina  se i dim pojavio i morao sam da stanem da ih ladim ...i tako sam se odlučio da kupim nove diskove koji bi trpeli i visoku temperaturu i pritiske

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@endorfin13

 

Ok, možeš pronaći diskove koji su otporniji na visoke temperature, ali mišljenja sam da ne možeš pronaći disk koji će da izdrži konstantnu kočnicu pri spuštanju sa nekog brda ili planine.

Tu ti je glavni prijatelj motorno kočenje kad god se može, a ne držanje stalno noge na kočnici.

Treba imati na umu da što više odeš ka tome da disk izdrži veću temperaturu, to mu je i radna temperatura veća. Drugim rečima, kočiće lošije u svakodnevnoj vožnji, a plus će i da škripi kao blesav jer nije na radnoj temperaturi. 

 

Imamo na forumu ljude koji se bave time @Jerosim, pa evo...videće sada notifikaciju o ovoj temi. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

...hvala , kočim ja i motorom 3 om pa i 2om ali i pored toga ,kažem, pri dugotrajnim i oštrim nagibima ni stil sigurne vožnje nije više siguran, desna ruka mi je na ručnoj za svaki slučaj ...  "škrguću" i tresu jasno je  potrošeni su diskovi i zreli za zamenu ...suština pitanja bi bila ustvari , ima li ko iskustva sa diskovima od carbona i kako se ponašaju u poređenju sa klasičnim  ili zimi pri minusu -10 , -20 ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 30.7.2016. at 3:58 PM, neshaoct said:

Imamo na forumu ljude koji se bave time @Jerosim, pa evo...videće sada notifikaciju o ovoj temi. :thumbup: 

 

Pozdrav momci,

 

Sto se tice kocenja u extremnim uslovima, tu ceo kocioni sitem mora biti na visini zadatka. Da pretpostavimo da je kocioni sitem u ispravnom stanju, paznja se mora voditi o sledecim stvarima:

1. Kvalitetu plocica 

2. Kvalitetu diskova

3. Stanju kocione tecnosti

 

Sto se kvaliteta plocica tice skoro svaka kociona plocica "radi" posao na prvom kocenju, mozda i drugom. Pravi kvalitet plocica se vidi tek nakon vise uzastopnih kocenja. Ukoliko je plocica losa zbog visoke temperature smanjuje se efikasnost kocenja, visoka temperatura degradira lepak kojim je frikciona povrsina zalepljena za metalnu podlogu.....

 

Kvalitetni dikovi su veoma bitni jer oni svojom masom i konstrukcijom odvode toplotu i ceo sistem zavisi od toga, odvodjenja toplote. Zato kvalitetni diskovi moraju imati odredjenu masu koju definise proizvodjac automobila, kao i minimalnu debljinu koju mnogi prenebregavaju. Mozete i sami da se uverite kolika je razlika u masi diska kod kvalitetnog i manje kvalitetnog. Nekvalitetni diskovi su svi u marama OK ali je manja masa jer koriste manje materijala - metala pri livenju.

 

Kociona tecnost je veoma bitna, a i ona se stavlja u zapecak tj veoma nisko je na listi bitnosti prilikom odrzavanja. Ukoliko stavite kvalitetne diskove i plocice a imate staru kocionu tecnost nista niste uradili. Pri visokim temperaturama ona prokljuca i kocenje prestaje. Kociona tecnost se mora menjati minimum svake 3 godine ili ranije ako to merenje pokaze.

 

 

Zakljucak je da svi elementi kocionog sistema moraju biti kvalitetni i u skladu sa nacinom eksploatacije. Da nije tako ne bi postojala proizvodnja sportskih i trkackih plocica, diskova i kocione tecnosti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...