Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
neshaoct

F1: Lotus

Recommended Posts

lotus%20e21%2011.jpg

 

Prvi bolid koij je predstavljen ove sezone je bolid Lotusa, koji je skinuo pokrivač sa svog modela E21. Poslednja kreacija iz Enstona biće vožena od strane Romaina Grosjeana i Kimija Rajkonena, a prva primetna razlika je ta da više nema stepenastog nosa. Pored toga, vidljive su promene i na drugim delovima, pa tako na primer usmerivači vazduha sa strane podsećaju više na one koji mogu da se vide kod Red Bulovog modela RB8, a ponešto je odrađeno i na zadnjem delu bolida. ''Mogu da vas uverim da smo uradili mnogo posla. Ceo tim je uložio mnogo napora i ostavili su srce u garaži u prethodnom periodu'', izjavio je tehnički direktor Lotusa Džejms Elison.
 

Lotus%20e21.jpg

 

''Mnogo toga je ovde promenjeno i uloženo, i biće ovo veoma uzbudljiv automobil. Pravila za 2013. su veoma slična kao i za prethodnu godinu, tako da ćete verovatno videti mnogo poznatih stvari. Ali đavo leži u sitnim detaljima, i oni će ovom bolidu dodati performanse.'' Takođe, došlo je i do male promene boja na samom bolidu, iako crna i zlatna ostaju glavne boje, crvena je pojačana, pošto se uskoro očekuje i potpisivanje velikog dila sa američkim gigantom Honeywell. Logo novog sponzora, energetskog pića ''Burn'' se takođe može videti na prednjem delu bolida.
Na prvom testu sezone, koji će se obaviti od 5-8. februara, Grosjean će voziti prva dva dana, nakon čega će volan preuzeti Kimi Rajkonen.

preuzeto sa - Auto Blog




Share this post


Link to post
Share on other sites

Rajkonen zadovoljan

kimi-rajkonen%20546.jpg

Iceman je zadovoljan činjenicom da je četvrtog i poslednjeg dana testova postavio najbolje vreme, ali i dalje čvrsto stoji na zemlji jer kaže da najbolje vreme u ovom trenutku ne znači skoro ništa. Finac, koji je preuzeo volan u četvrtak, kaže da je zadovoljan napretkom koji je tim napravio. ''Nismo ni prekidali sa radom, i napredak je očigledan'' rekao je Rajkonen, koji je obrnuo 83 kruga u petak.

''Na vrhu smo svih tabela na monitorima, ali to ne znači mnogo na testiranju. Naš fokus je bio na testiranju određenih delova automobila, ali sam uspeo i da nađem sjajan balans dok sam vozio. Naravno, postoji još mesta na kojima moramo da radimo, ali zato i radimo sve ove testove i treninge. Automobil ima snage, i čini nam se da smo na dobrom putu, sa svim našim poboljšanjima. Hajde da vidimo kako će biti u Barseloni.''

Rajkonen i njegov timski kolega Grosjean će ponovo biti u akciji na stazi u Barseloni kasnije tokom meseca, kada krene sledeći test od 19-22. februara…

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
''Ne otpisujte Raikonena iz borbe za titulu''
 
Kimi-Raikonen.jpg
 
Direktor Lotusa, Erik Bulije izjavio je da niko ne bi trebalo da otpiše bivšeg prvaka Formule 1 Kimija Rikonena iz borbe za ovogodišnju titulu.
Iako aktuelni šampion najbržeg cirkusa na svetu i trenutno vodeći u generalnom plasmanu, Sebastijan Fetel beži čak 38 bodova ledenom Fincu, šef njegovog tima smatra da je osvajanjem podijuma na poslednje dve trke popularni ''Ajsmen'' pokazao da će se boriti za pehar do samog kraja šampionata.
''Kimi će morati da zasluži svoje šanse da odtane u borbi za titulu. U Mađarskoj je zaslužio da bude ispred Fetela i bio je. Tako da očekujem borbu do kraja šampionata. Borićemo se i da se vratimo na drugo mesto u konkurenciji konstruktora, samo moramo da budemo uporni i osvojimo što više poena možemo'', rekao je Bulije.
Na tabeli je, trenutno, prvi Fetel sa 174 poena, iza njega je Raikonen sa 134, a samo dva poena manje od njega ima Fernando Alonso iz Ferarija. Naredna trka Formule 1 vozi se na stazi Spa Frankonšamp u Belgiji, 25. avgusta.
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ee nema nista od titule sa lotusom za kimija,od sledece godine Kimi Raikonen vozi za ferarri,potpisao ugovor na dve godine,ima da bude gusto u ferariju sledece godine

Share this post


Link to post
Share on other sites
Felipe Massa zamena za Raikkonena u Lotusu?
 
massa%20ferrari.jpg
 
Ferrari i Lotus su poslednjih dana razvili dobru trgovinsku saradnju. Kimi Raikkonen je potpisao dvogodišnji ugovor za italijanski tim, a u drugom smeru će verovatno Felipe Massa.
- ''Pregovaram sa Lotusom jer je njihov bolid kompetitivan, a ja nisam odustao od osvajanja titule. Mislim da za Lotus ni ja nisam loš izbor, imam iskustva i vozač sam sa kojim se mogu popeti na vrh'' - rekao je Massa. To je doduše malo po znakom pitanja, jer Massa za osam godina sa Ferrarijem nije postao šampion. Bio je 2008. doduše drugi, za pobednikom Lewisom Hamiltonom je zaostao samo bod. - ''Zvali su me i iz McLarena, ali za mene je Lotus bolja opcija - istakao je Massa. Osim vozačkog trejda između Lotusa i Ferrarija se dogodila razmena i u inženjerskom delu. I to na istoj poziciji. Lotus je iz Ferrarija doveo šefa aerodinamike Nicolasa Hennela, dok je Lotusov šef aerodinamike, Dirk de Beer, otišao u Maranello.
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grožan ostaje u Lotusu
 
roman%20grozan.jpg
 
Francuz Roman Grožan će voziti za Lotus i naredne godine, potvrdio je ovaj tim Formule 1. Drugo mesto je upražnjeno odlaskom Kimija Raikonena u Ferari, a kandidati da zamene Finca su Felipe Masa i Niko Hulkenberg. Prema izjavi prvog čoveka Lotusa Erika Bulijea može se zaključiti da je Brazilac Masa bliži njegovom timu.
- U 2014. godini iskustvo će biti značajnije od brzine. Šanse su podjednake. Vozač koji bude vozio naredne godine za nas imaće priliku da potpiše dvogodišnji ugovor - kaže Bulije.
 
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lotus traži dugoročno rešenje

 

lotus%20e21%2011.jpg

 

Šef Lotus F1 tima Erik Bulije rekao je da će tražiti samo dugoročnu zamenu za Kimija Raikonena, koji će sledeće sezone preći u Ferari. Po pisanju medija, trenutno su glavni favoriti da sednu pored Romana Grožana umesto njega Niko Hulkenberg i Felipe Masa. ''Kada se radi o vozačima, ne tražimo samo zamenu radi zamene. Tražimo nekoga ko će zameniti Kimija na druge strane. Roman će sada imati šansu da postane mnogo veći faktor u našem timu, ali tražimo mu dugoročnog klupskog druga. Uvek ćemo dati sve od sebe da imamo najbolje moguće vozače i najbolje moguće rezultate'', zaključio je Bulije.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Masa sigurno nije dugoročno rešenje. Ustvari, nije nikakvo rešenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masu su sigurno isključili iz razvoja novog bolida tako da sa te strane nema koristi. Kao vozač nije za pobede, više za razgledanje okoline. Da možda vrate Šumahera i malo mu povećaju prosek za penziju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lotus cilja drugo mesto

 

roman%20grozan.jpg

 

Dobri rezultati, pre svega Romana Grožana (a ne zaostaje mnogo ni Kimi Raikonen), u poslednje dve trke obradovali su sve u Lotusu čiji se čelnici nadaju da bi ekipa do kraja sezone mogla do vicešampionske titule iako je to do pre samo nekoliko nedelja bio samo pusti sa pošto je zaostatak za Ferarijem bio ogromnih 68 bodova.

''Pritisak je sada na Ferariju i Mercedesu. Mi imamo zaostatak od 23 odnosno 33 boda za njima. Možda je malo preambiciozno od nas, ali ako nastavimo da radimo i beležimo slične rezultate verujem da možemo do drugog mesta'' – rekao je šef Lotusa Erik Bulije.

Četiri trke pre kraja šampionata Red bul je praktično nedostižan rivalima pošto ima 445 bodova, ali će se velika borba voditi za drugo mesto jer Ferari koji je trenutno na toj poziciji ima 297 poena odnosno samo 10 više od Mercedesa odnosno 33 više od Lotusa.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Kvantum blizu kupovine Lotusa

 

Lotus%20e21.jpg

 

Kvantum grupa je blizu kupovine tima Lotus, piše popularni sajt crash.net. Ovo bi indirektno već potvrdilo vest da će Niko Hulkenberg zameniti Kimija Raikonena u ovom timu naredne sezone, a osim toga, značilo bi i da će Finac bez problema odvoziti završetak sezone. Glavni čovek ''Kvantuma'' Mansur Ijaz potvrdio je ovu vest, dok je BBC otišao dotle da njihovi komentatori izjave da je ''ovo nešto što će se sigurno dogoditi. Prvo ćemo se rešiti duga, a onda ćemo videti da dovedemo neke kvalitetne sponzore i vratimo ovaj tim na noge. Lotus i F1 imaju veliki kapacitet i ko zna gde sve ovaj projekat može da ode'', rekao je Mansur.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Šumaher odbio Lotus

 

88828-f1%20schumacher.jpg

 

Sedmostruki svetski šampion Formule jedan Mihael Šumaher odbio je ponudu da poslednje dve trke u sezoni vozi za tim Lotusa, pišu britanski mediji. BBC je objavio da je Šumaher (44) odbio ponudu Lotusa da zameni povređenog Kimija Raikonena. Raikonen će propustiti poslednje dve trke u sezoni Formule jedan, u SAD i Brazilu, pošto je odlučio da se podvrgne operaciji kičme. Upražnjeno mesto u timu Lotusa će, po pisanju medija, popuniti Finac Heiki Kovalainen. Zvanično saopštenje tog tima očekuje se u četvrtak, a uoči trke za Veliku nagradu SAD koja se vozi u nedelju.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Lotus ne može da prežali Raikonena: Kim...Heiki

 

lotus%20f1.jpg

 

Kimi Raikonen će zbog operacije leđa propustiti dve poslednje trke u šampionatu Formule1, dok će naredne godine voziti za Ferari. Njegovo mesto u Lotusu na Velikoj nagradi Sjedinjenih Američkih Dražava u Ostinu zauzeo je Heiki Kovalainen. Međutim, članovi tima još uvek se nisu navikli na Heikija, pa su ga oslovili Kimijevim imenom tokom trke dok su pričali putem radija.

- Nema više KERS-a Kim... Heiki - čulo se sa druge strane.

Kovalainen nije negodovao, verovatno jer su iz Lotusa vrlo brzo ispravili grešku.

 


 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Lotus bolid za 2014.

 

108538-lotus%20f1.jpg

 

Zaključajte decu i udaljite supruge, na programu je porno Formula 1. Ekipa McLarena nije jedina koja je svetu predstavila bolid za predstojeću sezonu svetskog šampionata Formule 1. Osim McLarena svoje adute otkrio je i Lotus, doduše samo jednom slikom za koju još uvek nismo sigurni da li je fotka (manje verovatno) ili render (više verovatno).

 


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lotus produžio saradnju sa Renaultom

 

108538-lotus%20f1.jpg

 

Kako piše popularni sajt Crash net, Reno je produžio saradnju sa Lotusom i ovaj tim će još dugo koristiti motore francuskog proizvođača.

''Lotus i Renault uspešno sarađuju uspešno od 2009. i sada je ta saradnja produžena i dalje od 2014. Ovo je početak nove ere za sve nas, tako da je dobro da imamo stare poznanike i stare prijatelje uz nas'', rekao je predsednik Renault Sporta Žan Mišel Žalnije. Za tim Lotusa će ove sezone voziti Romejn Grožan i Pastor Maldonado, dva veoma kontroverzna vozača sklona incidentima. Žalnije je pohvalio i tek pristiglog Venecuelanca rekavši da je veliki borac i da se veoma brzo privikao na novi tim i ono što ga očekuje u Lotusu.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

formula_1_3.jpg

 

dal mozda vidite neku razliku u izgledu bolida

pirelli testira nove felne 18ince,umesto sadasnjih 13incnih felni

a ove nove i vece felne treba da udju u sampionat 2016te godine

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lotus prelazi na Mercedesove motore

 

108538-lotus%20f1.jpg

 

Ekipa koja je nakon sjajne prošle sezone, kada su iznenadili sve dobrim rezultatima, ove godine doživela veliki pad u rezultatima već se okreće narednoj sezoni za koju najavljuju velike promene, od kojih je prva promena dobavljača agregata. Renault je u ovoj F1 sezoni ima četiri tima koja koriste njihove motore, ali situacija će se promeniti od naredne, kada će barem jedan tim ''pobeći'' od saradnje koja ove godine i nije baš uspešna. U pitanju je tim Lotusa, koji će se zahvaliti Francuzima na saradnji i umesto njih uzeti Mercedesove motore.

Ova promena će dobro doći i Renou koji će moći bolje da se fokusira na saradnju sa Red Bulom, koja ih je proslavila u poslednjih nekoliko sezona, a koja je ove godine poljuljana ne baš velikom pouzdanošću ovogodišnje serije motora. Što se Mercedesa tiče oni ove sezone dominiraju. Timovi koji koriste njihove agregate beleže značajno bolje rezultate u odnosu na konkurente, pa ne čudi što su privoleli i razočarani Lotus da im se pridruži. Tako će Mercedes, Meklaren, Vilijams i Fors Indija dobiti još jednu bratsku ekipu.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Lotus hoće da zadrži Grožana

 

116385-lotus%20f1.jpg

 

Iako je ovo sezona za zaborav u Lotusu, oni žele da zadrže vozački tim koji imaju i narednih godina. Već je potvrđeno da će Pastor Maldonado ostati u ovom timu i 2015. a oni bi želeli da što pre to uradi i Romejn Grožan. ''Romejn je deo naše porodice već godinama, još od dana kada je bio u GP2. On je vrhunski vozač i naravno da nije zadovoljan bolidom i ovom sezonom, ali svi zajedno želimo da se iskupimo naredne sezone'', rekao je generalni direktor Federiko Gastaldi. On je dodao i to da su pregovori sa Maldonadom bili veoma laki i kratki i da je njegov potpis bio samo formalnost.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iz Ferarija u Lotus

 

108538-lotus%20f1.jpg

 

I dok je u Ferari ekipi bio prekobrojan i nije zadovoljio očekivanja ljudi koji su ga postavili na visoku poziciju koju je držao, drugom timu treba iskusan čovek i čini se da je ovo dobitna kombinacija za sve.

Luka Marmorini je pre samo nekoliko dana smenjen sa mesta šefa motora i elektronike u ekipi Ferarija a već je sebi našao novi posao. On će od sada biti deo ekipe Lotus koja je, kao i Ferari, na veoma loš način započela tekuću sezonu. Prema vestima koje dolaze iz F1 sveta Marmorini bi mogao da u ekipu Lotusa sa sobom dovede još ljudi koji su ranije radili za italijanski tim. Ovaj potez se tumači kao namera Lotusa da potpuno ''okrene brod na drugu stranu'' jer trenutno ne čine nikakav napredak. Turbo V6 motori koje im Ferari obezbeđuje se nisu pokazali kao dovoljno dobri, tj. nemaju dovoljno snage. Zato se Lotus okreće Red Bulu kao svom dobavljaču agregata za narednu sezonu.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Lotus odbacuje Renault, od 2015. Mercedesovi motori

 

120275-lotus%20f1.jpg

 

Poslednja veza aktuelnog tima Lotus sa Renaultom biće prekinuta po završetku ove sezone; od 2015. Lotusove bolide će pokretati Mercedesovi motori. Bivši Renaultov fabrički tim je odlučio, nakon teške sezone i problema sa Renaultovim pogonskim sistemima, zameniti dobavljača. Zanimljivo je da su u McLarenu, timu koji će za sledeću sezonu Mercedesove motore zameniti Hondinim, tvrde da ove godine nijedan tim sa Mercedesovim motorima nije imao šanse konkurisati fabričkoj ekipi marke sa trokrakom zvezdom. U McLarenu kažu da je za uspeh presudno imati uvid u sve komponente pogonskog sistema i njegovog rada, a što je na raspolaganju imala samo Mercedesova fabrička ekipa.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Grožan blizu dogovora sa Lotusom

 

roman%20grozan.jpg

 

Iako nije išlo baš najbolje ove sezone, Romejn Grožan će najverovatnije ostati u Lotusu i sledeće.

''Možda je zanimljivije da mediji spekulišu, možda je veća zabava ako vas pustim da nagađate. Šalim se, najverovatnije ostajem'', rekao je francuski vozač. Lotus je prvi put još od 2009. van prvih pet u konkurenciji konstruktora, ali od sledeće sezone više neće biti pod motorima Renoa nego pod motorima Mercedesa. Lotus je jedan od retkih timova koji nema vozača za sledeću sezonu, dok je budućnost timova kao što je Katerham pod velikim znakom pitanja.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grožan i naredne sezone u Lotusu

 

roman%20grozan.jpg

 

Kako prenosi Beta, vozač Lotusa Roman Grožan voziće za tu ekipu i u narednoj sezoni Formule 1.

''Fantastično je što ću nastaviti saradnju s Lotusom i 2015. Nije tajna da smo imali tešku sezonu ove godine, ali tim je fokusiran i svi smo odlučni da sledeće godine osvajamo bodove'', rekao je Grožan. Lotus je već ranije produžio ugovor i sa drugim vozačem, Pastorom Maldonadom.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Novi Lotusov bolid E23 Hybrid

 

125369-lotus%20f1.jpg

 

Nakon kriznih godina izgleda da su za Lotus F1 Team počela bolja vremena. Na taj zaključak nas navode izjave ključnih ljudi ekipe, objavljene povodom predstavljanja prvih rendera novog bolida.

''E23 Hybrid predstavlja novu eru za Lotus F1 Team, ne samo zbog prelaska na Mercedesove pogonske sisteme već i zbog činjenice da predstavlja plod rada brojnih odeljenja i stručnjaka unutar Lotusa. Spremni smo da vratitmo na vrh Formule 1, uvereni smo da će nam novi bolid, na čijem su razvoju radila sva odeljenja, omogućiti velik napredak u konkurentnosti'', rekao je izvršni direktor tima, Matthew Carter.

 

lotus%20f1%2011.jpg

 

''Nije tajna da je prošla sezona bila veoma teška za nas, zato smo u razvoju novog bolida odlučili da se obračunamo sa svim poljima u kojima smo bili u zaostatku. Veliki napredak smo ostvarili u vazdušnom tunelu i na poljima kao što je hlađenje pogonskog sistema. Dolazak novog dobavljača pogonske jedinice pozitivan je ne samo zbog performansi već i zbog pouzdanosti čitavog paketa. Ne znamo sa sigurnošću kakav će biti odnos snaga na stazi, ali znamo da će naš bolid biti mnogo konkurentniji nego prošle godine'', dodao je prvi tehničar, Nick Chester.

 

lotus%20f1%20111.jpg

 

Lotus je takođe objavio i pozitivne rezultate koje se tiču finansijske konsolidacije poslovanja (ma što to značilo u Lotusovom smislu), a prve znake performansi novog bolida i celog tima dobićemo uskoro na zimskim testiranjima u Herezu. Podsećamo, za Lotus će i u 2015. voziti Pastor Maldonado i Romain Grosjean.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...