FAS Goran
Sign in to follow this  
neshaoct

EuroNCAP crash test 15 novih automobila: Fiat 500L dobio 5 zvezdica, Dacia Lodgy samo tri

euroncap%20fiat%20500l.jpg

Nezavisna organizacija EuroNCAP (European New Car Assessment Programme) je objavila izveštaj o najnovijoj seriji crash testova bezbednosti.

euroncap%20dacia%20lodgy.jpg

U ovoj seriji je učestvovalo novih 15 automobila (Dacia Lodgy, Fiat 500L, Ford Fiesta, Ford Kuga, Hyundai Santa Fe, Mercedes-Benz A klase, novi Mitsubishi Outlander, Opel Mokka, novi Range Rover, Seat Leon, Seat Toledo, Škoda Rapid, Subaru Forester, Volvo V60 Plug-In Hybrid i Volkswagen Golf VII.

90574-euroncap%201.jpg

90575-euroncap%2011.jpg

90576-euroncap%20111.jpg

Svi su dobili maksimalnih pet zvezdica za bezbednost, osim Dacije Lodgy koja je osvojila samo tri zvezdice.

preuzeto sa - Auto Blog

Crash test tzv. Business i Family van-ova.

crash.jpg

http://www.euroncap....and-family.aspx

Pet zvezdica zaslužio je jedino novi Ford Transit Custom, tri zvezdice Fiat Scudo, Citroen Jumpy, Peugeot Expert i Hyundai H1 i neočekivano samo dve zvezdice Renault Trafic.

Edited by ivan.ik

Kod novih NCAP standarda, najvise ih ubija bezbednost pesaka i dodatni elektronski bezbednosni gedzeti koji se retko ugradjuju u budzetska vozila, pa auto koji je sasvim pristojno bezbedan (za vozaca i putnike) moze da dobije samo 3 zvezdice.

Kod novih NCAP standarda, najvise ih ubija bezbednost pesaka i dodatni elektronski bezbednosni gedzeti koji se retko ugradjuju u budzetska vozila, pa auto koji je sasvim pristojno bezbedan (za vozaca i putnike) moze da dobije samo 3 zvezdice.

Ne baš...

Npr. Dacia Lodgy sa tri zvezdice i Fiat 500L sa 5 zvezdica. Dacia ima tek malo iznad 70% za bezbednost odraslih putnika, 500L preko 90%.

A, ovo za bezbednosne sisteme, Lodgy 29%, 500L 71%. To je razlika uslovljena time da 500L ima više uređaja koji pojačavaju bezbednost i donose poene. Ali, to je samo jedan segment.

Problem je u konstrukciji kod modela Lodgy, jer se savija krov, savija se patos vozila, a to nikako ne sme kod automobila godište 2012. made in Europe. Toliko loše ocene Lodgy nije dobio jer nema ESP kao standard, već zato što se savija tamo gde ne sme (slike i klipovi to pokazuju).

Lodgy:

In the frontal impact, the screen pillar was heavily deformed at the top of the windscreen and the roof was bent in front of the B-pillar. The rear passenger floor panel and tunnel were completely separated, extending into the driver's footwell and the transmission tunnel was deformed between the front seats. The car was penalised for the instability of its passenger compartment in the test. Dummy readings indicated marginal protection of the passenger's chest and structures in the dashboard presented risk of injury to the knees and femurs of driver and passenger. Protection of the driver's feet and ankles was rated as marginal, owing to deformation and rupture of the footwell area...

http://www.euroncap..../lodgy/486.aspx

Evo npr. Fiat Scudo isto sa 3 zvezdice, ali tu se vidi da je baš zato što nije bogato opremljen sa bezbednosnom opremom, u tom segmentu ima svega 26%, dakle čak i malo manje od Dacia Lodgy. Ali, zato po pitanju krova i patosa vozila, uopšte putničke kabine:

The passenger compartment remained stable in the frontal impact. Although the car tested had two separate front seats, the passenger airbag is wide enough to protect a third, centre occupant in cars fitted with a bench-style passenger seat. Dummy readings indicated good protection of the knees and femurs of the driver and front passenger. For the outboard leg of the front passenger, the facia end posed a risk of injury but the dashboard was otherwise considered to provide good protection to those of other sizes and those sat in different positions. In the side barrier test, protection of the chest was adequate and that of other body regions was good. No pole test was done as a head-protecting airbag did not meet fitment requirements. A geometric assessment of the front and rear seats revealed poor protection against whiplash injury in the event of a rear-end collision.

http://www.euroncap..../scudo/502.aspx

Jedno je kada auto dobije 3 zvezdice zato što nema ESP kao standard, ili nije baš pešak friendly, ali je putnička kabina ok, krov se ne krivi, A stub ostaje čvrst, patos takođe.

Potpuno druga priča kada dobiješ tri zvezdice zato što ti se krov pokrivi, patos krivi, kroz njega se probijaju elementi vešanja u kabinu i sl.

Nije baš fer da testiraju auto star (koncept) 5 punih godina. Scudo i braća se proizvode od 2007 godine, kada su važili drugačiji standardi i bila drugačija filozofija. Svi ti sistemi i pomagala su tada bili preskupi a sada se ugrađuju u mala vozila serijski. Koliko sam čitao Dacia je i očekivala 3 zvazdice toliko i zaradila. Mada je van pameti da karoserija bude toliko slaba, pogotovo što nisu iskoristili platformu prošle generacije Clia (5 zvezdica). Mada s obzirom da su postigli solidne rezultate i dau Rusiji i nekim drugim zemljama ima Renault značku mogli su da se malo više potrude.

Ne baš...

Npr. Dacia Lodgy sa tri zvezdice i Fiat 500L sa 5 zvezdica. Dacia ima tek malo iznad 70% za bezbednost odraslih putnika, 500L preko 90%.

A, ovo za bezbednosne sisteme, Lodgy 29%, 500L 71%. To je razlika uslovljena time da 500L ima više uređaja koji pojačavaju bezbednost i donose poene. Ali, to je samo jedan segment.

Problem je u konstrukciji kod modela Lodgy, jer se savija krov, savija se patos vozila, a to nikako ne sme kod automobila godište 2012. made in Europe. Toliko loše ocene Lodgy nije dobio jer nema ESP kao standard, već zato što se savija tamo gde ne sme (slike i klipovi to pokazuju).

Nisam uopste mislio na Lodgy, nego sam komentarisao ove van-ove ;)

Neshaoct mislio i za tebe, da se ne zamaraš po ovoj hladnoći. ;):laughing: