Jump to content
FAS Goran
abc..

Opšta pitanja oko atesta / reatesta

Recommended Posts

Ma to je nerealno prosecan auto vredi kao 2 atesta i 2 uredjaja onda :)

Sto se mene licno tice do 100€ cu dati za atest, preko toga ga necu nikad atestirati.

Edited by dellas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja necu da ga radim uopste...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atestiranje ugradnje po novom pravilniku 12.02.2013

( http://www.lovatogas...je-ugradnje.php )

Ugradili ste uređaj za TNG, ali da prvi susret sa saobraćajnom policijom ne bi utisnuo duboki trag u vaš ispražnjeni novčanik, morate pribaviti atest i upisati u saobraćajnu dozvolu da vozite na gas. Kako se to radi?

Nakon ugradnje stranka dobija garantni list za ugrađenu opremu.

Zatim stranka dobija kratko opšte upustvo za upotrebu i održavanje TNG instalacije.

Popuniti stranci zahtev za ispitivanje vozila, koji mora potpisati vlasnik vozila, i koji mora glasiti na vlasnika vozila. (obrazac 1).

Očitati saobraćajnu dozvolu u 2 primerka.

Stranka dobija setifikate od : isparivača, multiventila i rezervoara koje kopira.

Jedan primerak od spremljene dokumentacije stranka donosi na ispitivanje (atest).

Sve orginale dati stranci , i skrenuti joj pažnju da ih čuva jer bez njih nije moguće proći atest.

Popuniti 2 uplatnice po 250,00 din republičke administrativne takse .

Popuniti 1 uplatnicu na 3000,00 din za potrebe izdavanje uverenja agenciji za bezbednost saobraćaja.

UPOZORENJE:

Kao uplatilac se mora navesti ISKLJUČIVO VLASNIK VOZILA, u slučaju LIZINGA, uplatilac može biti KORISNIK LIZINGA, ali se mora naglasiti za vlasnika vozila (IME LIZING ILI RENT KOPANIJE), UPLATU VRŠI KORISNIK LIZINGA (navesti ime fizičkog ili pravnog lica koje je korisnik lizinga).

TAKO DA UKUPAN TROŠAK ISPITIVANJA VOZILA ZA TNG/ CNG IZNOSI : 9360,00 DINARA+ TEHNIČKI PREGLED , KOJI JE OBAVEZAN NAKON NAŠEG PREGLEDA.

Prepiska sa sajta kolege AUTOCENTAR RAŠIĆ

Edited by ABARTHVS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istina je cena atesta ce biti 9360 + obavezan tehnicki pregled. Dobio sam i ja dopis. Od te cene 5500 je standardna cena atesta u AMSS a ostalo su dazbine Agenciji koje se placaju uplatnicama. Novina je da je propisano koja vrsta sistema moze da se ugradi u zavisnosti od tipa ubrizgavanja i da ce biti vrsena kontrola ispravnosti MIL lampice, tako da kome svetli ili je "ugasena" nece moci da prodje atest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad kada vec imamo nesto opipljivo , kako stoje stvari sa produznjem atesta na postojeci uredjaj ili to nema veze jer se tretira kao ponovna ugradnja?

Naime, posto vec imam atestiran uradjej da li cu za njegovo produzenje atesta morati da placam ovu "punu" cenu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo mi je nelogicno to za "check engine". Sta ako lampica svetli iz nekog razloga koji nema veze sa plinom? I kod starijih spi i mpi motora gde ne ide sekvent pa se iskljucuju dizne i gde nikako ne moze da se nasteluje da u svim uslovima ima idealnu smesu kao kod sekventa pa lampica svetli zbog toga, sta onda, nista od atesta? A i kod sekventa 'oce da se pali kad je malo losiji plin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampica NE SME da svetli. Tu je tačka.

Nema tu priče kao ne može da se našteluje i sl. Ako ne može da se našteluje, onda se takav auto smatra neispravnim i logično - ne prolazi atest (niti bi trebalo i tehnički da prođe). Ne može se dozvoliti igranje sa takvim stvarima.

Na primer... ti sad imaš auto kome je ugrađen plin i kome svetli check engine lampica zbog plina. Nastane ti neki kvar na vozilu koji se inače manifestuje kroz check engine lampicu. Kako ćeš ti znati da imaš taj kvar ako tebi check engine svetli stalno zbog plina?

Dakle još jednom - priča koja počinje i završava se sa "to tako treba jer ne može da se našteluje", apsolutno ne pije vodu i nešto nije kako treba. Ili automobil ili plinski uređaj ili majstor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasno je meni da lampica ne sme da svetli ako je sve u redu. Ali sta kod venturi sistema gde se benzinske dizne iskljucuju kada motor radi na plin i on to prijavljuje kao gresku? Cak i kod stelovanja venturi sistema na analizatoru izduvnih gasova, nasteluje ga idealno i na velikom i na malom gasu dok auto stoji, onda ga provozas i das mu malo po gasu pod opterecenjem da vidis dal' je majstor dobro uradio pos'o, ili krenes u neko obilazenje pa ga malo pritisnes, on prijavi gresku siromasne smese (sto inace radi i kad sipas neki los gas). Tu vec nije problem ni u motoru ni u plinskom uredjaju ni u majstoru. Sta u tim situacijama?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Originalne Italijanske seme kazu drugacije, cak i za iskljucivanje check engine lampice. A mislim da su oni malo kompetentniji da kazu sta se kako radi od ovih nasih takozvanih inzenjera koji stalno nesto smisljaju i menjaju kako bi uzeli pare. Ipak su oni te sisteme izmislili i na plin voze bar 50 godina vise nego mi. Postavicu i sliku seme samo da je pronadjem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lovatova sema koja kaze da se dizne kao i check engine iskljucuju, tako da u tu pricu za proveru lampice na atestu ne verujem, a ako stvarno zbog toga ljudi nece moci da dobijaju atest morace kuka i motika da se dize. :2guns: U nekim zemljama se za ugradnju gasa cak i daju subvencije zbog ekologije, samo kod nas gledaju kako da nam uzmu sto vise para.

cxca5310.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam ko vam je plasirao tu dezinformaciju...

Atest je ostao isti kao i ranije sto se tice provere auta, promenila se cena i sada ne moze da ugradjuje ko hoce nego oni koji su ovlasce i za to(servisi)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampica ne moze da se skine jer ce navodno kontrolisati njenu ispravnost (tako pise).

Karampampula, kada se iskljucuju benzinske dizne ugradjuje se emulator (ne rele za iskljucivanje) koji ima zadatak pored iskljucenja da simulira prisutnost dizni u radu na gas tako da ECU ih vidi i nema razloga za MIL lampicu. Pojedina starija vozila zaista zahtevaju isklucenje MIL lampice preko nekog releja zbog tehnickih posledica ugradnje gasa, medjutim iskljucenje se desava samo prilikom rada na gas, dok je na benzinu funkcionalna, tako da ne bi bilo problema prilikom atesta. Jos jedna stvar je podesavanje uredjaja. Tacno je da pojedina vozila sa ubrizgavanjem ne mogu da se nasteluju kako treba, ali postoji Lambda control uredjaj koji se dodaje klasicnom venturiju i u svakom momentu dozira tacnu smesu gasa. To bi u principu trebalo da se ugradi kako bi posledice po vozilo i dzep bile manje, ali posto gledamo svaki dinar prilikom instalacije uredjaja to retko ko ugradjuje. U dopisu stoji da ce sva vozila sa elektronskim ubrizgavanjem morati da ugradjuju Lambda control sistem ukoliko bi da prodju atest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada postoji problem - rešiš ga. Ne ostavljaš lampicu da svetli.

Ako venturi sistem ima nešto što uzrokuje problem, italijani sigurno nisu ostavili varijantu "neka svetli lampica ko ga je*e".

Razmisli... možeš li bilo gde u EU proći atest sa check engine lampicom? Šta oni rade kad ne mogu da prođu atest zbog lampice? A da... kod njih je bolji plin, veći standard i imaju više para... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Martini, radio sam u autogas servisu 6 godina i sve mi je to jasno, i za emulator i za LCS i za tu lampicu, rele samo na monopoint, multi obavezno emulator, vozila sa plasticnom granom, vozila posle 2000 god, a i neka starija obavezno sekvent. Sa LCS je uvek bio problem jer niko nije hteo da daje vise para ako auto moze da radi i bez toga (a kako radi nije bitno, bitno da radi i da malo trosi). A ako je sa novim pravilima to reseno onda ok. Moracu da nabavim te nove propise posto planiram da otvorim svoj autogas servis.

Dovla, pogledaj semu, Italijani su to resili tako sto iskljuce lampicu.

Edited by Karapampula

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma znam da je samo na nekima, cak i pored LCSa i emulatora. E sad mene zanima kako ce ta vozila da prolaze atest ako je iskljucivanje lampice zabranjeno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...