Jump to content
FAS Goran
vibe303

Lybra - rešavanje problema sa duvanjem ventilacije

Recommended Posts

Eh ti vražji motorčići :)

Nisam više mogao da trpim topli vazduh na vozačkoj strani i odlučih da rešim problem jednom zauvek. Problem ste već objasnili u predhodnim postovima. Vozačka strana greje konstantno, a suvozačka radi kako treba. Kod mene je problem bio u motorčiću koji podiže i spušta klapnu koja meša topao i hladan vazduh. Nažalost postupak popravke nisam slikao ali pokušaću da objasnim koliko budem mogao. Sve sam odradio skraćenom metodom tj. rastavo sam minimalan broj delova kako bih prišao motorčiću (nije neophodno rasturati celu instrument tablu), posledica toga je minimum manevarskog prostora za alat pa ima dosta improvizacije i nerviranja.

Za početak odvojte dosta vremena.

- odšrafite 3 šrafa donjeg plastičnog poklopca volana, i lagano skinite poklopac. Slobodno nategnite plastiku zato što mora da pređe preko brave a inače je jako elastična pa neće biti problema. Naravno sve vreme možete koristiti ručicu za pomeranje volana kako bi se ga pomerili i oslobodili što više mesta za rad. Volan ne mora da se skida.

- image.jpg

na slici se vidi postupak skidanja obloge izad pedala. Potrebno je odviti samo 2 plastične glave šrafova pod brojem 1.

Da bi ste oslobodili još prostora vrlo lako možete skinuti deo tepiha pričvršćen za srednji stub, potrebno je samo izvući 3 tipla koji ga drže.

Nakon toga odvijte dva šrafa obloge srednje stuba, samo donja polovina obloge je u pitanju. Šrafovi se nalaze na levoj strani jedan gore i jedan na dnu kod pedala. Ove šrafove sam skinuo kako bih nategnuo levi deo obloge (podmesti nešto), povucite oblogu ka sebi koliko može kako bih oslobodio još prostora za prilaz.

- nakon toga potrebno je odviti 2 šrafa pod brojem 3 koji se nalaze na metalnom nosaču br 5. Šraf koji je na slici označen brojem 4 skoro je nemoguće odviti tj nemoguće. mu je prići pa sam od njega odustao. Pošto nisam mogao da odvijem sve šrafove i maknem ceo nosač savio sam ga u levo koliko mogu kako bih osobodio put do motorčića (savijanje nije nikakav problem i posle se sve bez problema vraća na mesto).

- sada bi ste trebali iza mesta na kom je bio nosač da vidite klima box i mali BOSCH-ov motorčić koji je u mom slučaju napravio ceo problem oko hlađenja.

xxx8020.jpg

- na slici se otprilike vidi kako izgleda motorčić, pričvršćen je sa 3 šrafa jedan je kod konektora kao na slici , a druga 2 su na gornjem delu kućišta. Oko skidanja ovih šrafova zbog skučenog prostora izgubio sam jako mnogo vremena i živaca. Kada skinete šrafove viećete da je za motor pričvršćena bela poluga, poluga se lako vadi iz žljeba kojim je pričvršćena za motor. Motor izvucite ali nemojte još da vadite konektor. Kada okrenete zadnji deo motora ka sebi videćete ručicu sa okruglim žljebom u koji ulazi bela poluga. Upalite auto prebacite klimu na econ mod i onda naizmenično pomerajte temperaturu na LO pa na HI. Ako je ispravan motorčić bi trebao da pomera polugu iz jednog kraja u drugi (moj problem se manifestovao tako što motor par puta odradi cikluse bez problema i onda iz čistog mira zablokira na pola i više ne reaguje na pomeranje potenciometra za temperaturu).

- bela poluga koju ste izvukli iz motora je poluga klapne koju je pominjao gospodin Damjanović u svom postu. Ako ne želite dalje da se zezate sa motorom samo podignite polugu na gore i ona zatvara dotok toplog vazduha, a u donjem položaju je dotok toplog vazuha skroz otvoren. Ja sam upalio motor i ugrejao auto pa pomerao gore dole kako bih odredio položaj.

- ako želite da popravite motor najbolje je odneti kod nekog elektroničara. Sam mehanizam je jako prost, a i zamena sa novim motorčićem ne bi smela da bude skupa.

- malopre sam opisao moj problem, kvar je bio prost ali me je dijagnostikovanje namučilo. Naime ceo mehanizam sam rastavio i sve je delovalo odlično, nakon toga sve sastavio i samo nakačio na konektor i probao i problem opet isti. Problem je bio u osovinici motora koja se vremenom malo iskrivila i postala ekscentrična. Rastavio sam motorčić ispravio osovinu i sve vratio nazad i bingo, motor proradio.

Sve vraćeno nazad, naravno muka nervoza oko zašrafljivanja motora, ali se isplatilo pošto sada sve radi savršeno.

Malo sam odužio sa postom ali se iskreno nadam da sam nekome pomogao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mene to muci na stilu kod vozaca duva samo hladan vazduh a kod suvozaca sve radi normalno...nadam se da su slicni i da cu uspeti to da sredim makar i rucno pa da imam stalno grejanje jer stize zima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ti druze vibe303, spasao si me!

Lepo si opisao kako stici do Bosch motorcica, ja sam pratio sve opisane korake i skinuo sam motorcic.

Posto nije radilo grejanje (samo hladjenje) zakljucio sam da motorcic uopste nece da radi, rasklopio sam kuciste i ustanovio sam da je bio blokiran negde. Izvadio sam delove (mali motorcic i zupcaste tockice koji pokrecu polugu) namazao ih i ponovo vratio u kuciste. Kada sam potom testirao (na ECO pa LO-HI) obradovao sam se jer je motor proradio.

Vratio sam sve na mesto i sada sve perfektno radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze li mi neko reci koliko motorica ima lancia u sklopu ventilacije u instrument tabli obzirom da je dvozonska znam da ima posebno za lijevu i desnu stranu!?

Meni se neki dan desilo da puse toplo u noge, ali u sofersajbu puse hladno. ugasio i ponovo upalio proadilo normalno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh ti vražji motorčići :)

Nisam više mogao da trpim topli vazduh na vozačkoj strani i odlučih da rešim problem jednom zauvek. Problem ste već objasnili u predhodnim postovima. Vozačka strana greje konstantno, a suvozačka radi kako treba. Kod mene je problem bio u motorčiću koji podiže i spušta klapnu koja meša topao i hladan vazduh. Nažalost postupak popravke nisam slikao ali pokušaću da objasnim koliko budem mogao. Sve sam odradio skraćenom metodom tj. rastavo sam minimalan broj delova kako bih prišao motorčiću (nije neophodno rasturati celu instrument tablu), posledica toga je minimum manevarskog prostora za alat pa ima dosta improvizacije i nerviranja.

Za početak odvojte dosta vremena.

- odšrafite 3 šrafa donjeg plastičnog poklopca volana, i lagano skinite poklopac. Slobodno nategnite plastiku zato što mora da pređe preko brave a inače je jako elastična pa neće biti problema. Naravno sve vreme možete koristiti ručicu za pomeranje volana kako bi se ga pomerili i oslobodili što više mesta za rad. Volan ne mora da se skida.

- image.jpg

na slici se vidi postupak skidanja obloge izad pedala. Potrebno je odviti samo 2 plastične glave šrafova pod brojem 1.

Da bi ste oslobodili još prostora vrlo lako možete skinuti deo tepiha pričvršćen za srednji stub, potrebno je samo izvući 3 tipla koji ga drže.

Nakon toga odvijte dva šrafa obloge srednje stuba, samo donja polovina obloge je u pitanju. Šrafovi se nalaze na levoj strani jedan gore i jedan na dnu kod pedala. Ove šrafove sam skinuo kako bih nategnuo levi deo obloge (podmesti nešto), povucite oblogu ka sebi koliko može kako bih oslobodio još prostora za prilaz.

- nakon toga potrebno je odviti 2 šrafa pod brojem 3 koji se nalaze na metalnom nosaču br 5. Šraf koji je na slici označen brojem 4 skoro je nemoguće odviti tj nemoguće. mu je prići pa sam od njega odustao. Pošto nisam mogao da odvijem sve šrafove i maknem ceo nosač savio sam ga u levo koliko mogu kako bih osobodio put do motorčića (savijanje nije nikakav problem i posle se sve bez problema vraća na mesto).

- sada bi ste trebali iza mesta na kom je bio nosač da vidite klima box i mali BOSCH-ov motorčić koji je u mom slučaju napravio ceo problem oko hlađenja.

xxx8020.jpg

- na slici se otprilike vidi kako izgleda motorčić, pričvršćen je sa 3 šrafa jedan je kod konektora kao na slici , a druga 2 su na gornjem delu kućišta. Oko skidanja ovih šrafova zbog skučenog prostora izgubio sam jako mnogo vremena i živaca. Kada skinete šrafove viećete da je za motor pričvršćena bela poluga, poluga se lako vadi iz žljeba kojim je pričvršćena za motor. Motor izvucite ali nemojte još da vadite konektor. Kada okrenete zadnji deo motora ka sebi videćete ručicu sa okruglim žljebom u koji ulazi bela poluga. Upalite auto prebacite klimu na econ mod i onda naizmenično pomerajte temperaturu na LO pa na HI. Ako je ispravan motorčić bi trebao da pomera polugu iz jednog kraja u drugi (moj problem se manifestovao tako što motor par puta odradi cikluse bez problema i onda iz čistog mira zablokira na pola i više ne reaguje na pomeranje potenciometra za temperaturu).

- bela poluga koju ste izvukli iz motora je poluga klapne koju je pominjao gospodin Damjanović u svom postu. Ako ne želite dalje da se zezate sa motorom samo podignite polugu na gore i ona zatvara dotok toplog vazduha, a u donjem položaju je dotok toplog vazuha skroz otvoren. Ja sam upalio motor i ugrejao auto pa pomerao gore dole kako bih odredio položaj.

- ako želite da popravite motor najbolje je odneti kod nekog elektroničara. Sam mehanizam je jako prost, a i zamena sa novim motorčićem ne bi smela da bude skupa.

- malopre sam opisao moj problem, kvar je bio prost ali me je dijagnostikovanje namučilo. Naime ceo mehanizam sam rastavio i sve je delovalo odlično, nakon toga sve sastavio i samo nakačio na konektor i probao i problem opet isti. Problem je bio u osovinici motora koja se vremenom malo iskrivila i postala ekscentrična. Rastavio sam motorčić ispravio osovinu i sve vratio nazad i bingo, motor proradio.

Sve vraćeno nazad, naravno muka nervoza oko zašrafljivanja motora, ali se isplatilo pošto sada sve radi savršeno.

Malo sam odužio sa postom ali se iskreno nadam da sam nekome pomogao.

Meni je bilo od pomoci,hvala puno,smrzavam se po ovakvom vremenu ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vibe303,

 

da limi možeš  kazati, odakle ti slike koje si priložio svome postu?

 

lp, Dare


Dalibore,

 

gdje si pronašao nove motoriče? može link?

 

lp, Dare

Edited by Dare58

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja se danas kočio sa taj motorčić!!!

nisam ga skinuo samo sam ga otvorio i podmazao.....počeo da radi kao nov....a posle 5 min opet isti đavo :)

nastavljam sutra pa javljam ..........inače sam sve uradio kao što piše :) :) :)

zima bem ti sunce

pozz

 

i da pitam.....gde ima ti el.motori??

Edited by mario

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi upomoc!Od skora ventilacija duva samo u soferku dok u sredisnji deo i na dole ne duva.Kao da se zatvori neka klapna i da ne da vazduhu da cirkulise.Ima li neko ideju koji deo da pocnem da skidam?Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveri motorice mozda je crko neki,ili komande za podesavanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorić za usmeravanje vazduha. Ako me sećanje dobro služi  motorić kod suvozača. U zoni uznad piksle. Mora kaseta kod suvozača napolje, i onda se uz nenormalno mnogo vratolomije može do tog motorića. 

Više posla iziskuje ali neuporedivo lakše za raditi je ako se i centralni deo instrument table skine. Za to mora napolje i piksla, otvori središnje ventilacije, klima komanda, most između sedišta......jbg gimnastika opasna.

Svakako samo strpljivo i bez vraćanja table nazad dok ne utvrdiš definitivno da si rešio problem da ne bude za dva dana džabe ste krečili.

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš kako sam rekao...

attuatorivl2.jpgattrw5.jpg

3 je za usmeravanje duvanja na cebtralni deo i na noge. on ti je zaglavio/riknuo. 2 je za otvaranje/zatvaranje duvanja ka šoferci i to ti radi očigledno. Kada prebaciš na napred da duva 2 zatvori ali 3 ne otvori pa ti se javlja čudna pozadinska buka od strujanja vazduha ali on ni gde ne izlazi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...