Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Povratak BMW-a u DTM nakon 20 godina

Recommended Posts

81710-bmw%20dtm%201.jpg

Čekanju je kraj: ovog vikenda, BMW Motorsport staje na crtu na čuvenom Hockenheimringu u prvoj trci povratničke sezone u DTM šampionat. Nakon odsustva od skoro 20 godina, BMW se vraća u ovu takmičarsku seriju u susret npovim izazovima sa tri tima i čak 6 BMW M3 DTM automobila. Trka u nedelju obeležiće povratak BMW M3 u DTM seriju. Trkačka verzija ovog sportskog automobila imala je svoj debi pre 25 godina, i tada već u prvoj DTM sezoni BMW je osvojio DTM titulu u prvom pokušaju. Sada, kada BMW M slavi 40-u godišnjicu postojanja, M automobil se vraća na stazu na radost ogromnog broja fanova u DTM-u.

81709-bmw%20dtm%2011.jpg

preuzeto sa - Auto Blog
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

da,ovoga vikenda pocinje dtm sampionat,jako zanimljivo takmicenje sa sjajnim vozacima i 3 najbolja brenda automobilska na svetu koji se takmice

Povratak bmw doprinece jos vecej gledanosti, necu moci da gledam prvu trku nikako :rant:

Posto sam ovih godina navijao za Audi, ali posto se vratio bmw koji vise volim od audija, navijam za bmw tim :thumbup: :thumbup:

Sampionsku titulu od prosle godine brani martin tomcik, vozac audija, a od ove godine vozac bmw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bruno Spengler u BMW-u pobedio na Nirburgringu

 

86312-bmw%20dtm%202012.jpg
 

Bruno Spengler je BMW-u doneo novu pobedu u ovogodišnjoj DTM sezoni, na drugom mestu je završio Mortara u Audiju, a na trećem Tomczyk u BMW-u.

DTM Nirburgring rezultati:

1. B Spengler Schnitzer BMW 1h11m12.847s

2. E Mortara Rosberg Audi + 6.703s

3. M Tomczyk RMG BMW + 10.802s

4. J Green HWA Mercedes + 22.019s

5. M Rockenfeller Phoenix Audi + 23.054s

6. G Paffett HWA Mercedes + 23.765s

7. R Wickens Mucke Mercedes + 25.041s

8. F Albuquerque Rosberg Audi + 29.601s

9. T Scheider Abt Audi + 30.422s

10. A Farfus RBM BMW + 33.686s

11. M Ekstrom Abt Audi + 35.436s

12. D Werner Schnitzer BMW + 40.828s

13. R Schumacher HWA Mercedes + 42.526s

14. R Frey Abt Audi + 43.105s

15. M Molina Phoenix Audi + 46.558s

16. C Vietoris HWA Mercedes + 53.240s

17. S Wolff Persson Mercedes + 1m09.036s

18. J Hand RMG BMW + 1m12.214s

19. A Priaulx RBM BMW + 1m25.739s

20. D Coulthard Mucke Mercedes + 1 krug

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M3 DTM u 360°

 

bmw%20dtm.jpg
 

Iskusite i doživite BMW M3 DTM u punih 360° stepeni. Posetite specijalnu BMW stranicu i moćićete da iz svih uglova detaljno pogledate trkački BMW M3 koji se uspešno takmiči u DTM šampionatu.

 

klik OVDE

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

------------

 

BMW M4 DTM

 

bmw%20m4%20dtm%201111.jpg

 

BMW je predstavio svoje ''oružje'' za ovogodišnju sezonu DTM šampionata - model M4 DTM.

 

bmw%20m4%20dtm%2011.jpg

 

M4 DTM će prvo javno pojavljivanje na stazi imati tokom zvaničnih ITR testova u Budimpešti (od 31. marta do 3. aprila), a zatim na finalnim testovima na Hokenhajmu u Nemačkoj (od 14. do 17. aprila). Na kraju, prezentacija svih 8 BMW-a M4 DTM će se održati 25. aprila u BMW Weltu u Minhenu.

 

bmw%20m4%20dtm%20111.jpg

 

Za pogon M4 DTM modela se brine 4,0 litarski V8 motor sa oko 480 konja i oko 500 Nm, u kombinaciji sa šestostepenim sekvencijalnim menjačem.

 

bmw%20m4%20dtm%201.jpg

 

Ovaj 1110 kg težak trkački automobil (sa vozačem) do 100 km/h ubrzava za oko 3 sekunde, dugačak je 4775 mm, širok 1950 mm, visok 1200 mm, dok je zapremina rezervoara 120 litara. U paketu su između ostalog i aero body kit (uključujući i veliki zadnji spojler), modifikovano ogibljenje, nove kočnice, točkovi od 18 inča sa Hankook gumama, sportski izduvni sistem, izmenjeni enterijer sa zaštitnim kavezom...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi bavarski trkač BMW M4 DTM

 

163970-bmw%20dtm%201.jpg

 

Ne postoji nedostatak sportskih serija širom sveta, ali jedna od najpopularnijih definitivno jeste DTM. Nemački turing šampionat dobio je ovogodišnje promene u pravilnicima, koje su još jedanput vratile tri proizvođača na sam početak. Kompanija BMW je došla do ovoga što vidite u galeriji. Automobil koji vidite u galeriji jeste M4 DTM i usko je baziran na odlazećem modelu koji je osvojio ovaj šampionat 2014. i 2016. godine, ali i nagradu najboljeg konstruktora 2014. i 2015. godine. Za ovu sezonu trkačka zverka bavaraca dobija sve bitne modifikacije.

 

163971-bmw%20dtm%2011.jpg

 

Za početak, novi model je daleko moćniji, poseduje veće usisnike vazduha što dovodi do toga da četvorolitarki motor sa unutrašnjim sagorevanjem proizvodi 500 konja. Automobil takođe poseduje i mnogo aerodinamičniju i efikasniju karoseriju, značajno bliže tlu sa novim duplim elementima zadnjeg krila, između svih ostalih aero promena.

 

bmw%20dtm%20111.jpg

 

Diskovi kočnica od ugljeničnih vlakana proizvode mnogo više kočione sile nego pre i dok mnoge komponente vešanja poseduju standardne karakteristike, one i dalje mogu biti prilagođene svim potrebama određenih staza. Isto tako može biti prilagođena i transmisija, od koje sekvencijalni menjač poseduje šest brzina istovremeno, dok tokom jedne trke, inžinjeri mogu izabrati između jedanaest vrsta prenosa koji zavise od tipa trke na kojoj se automobil takmiči.

 

163973-bmw%20dtm%201111.jpg

 

Najnoviji model poseduje plave ukrštene farove kao originalni M3 DTM i 3.0 CSL automobili, ali svakako će novom Bavarcu biti potrebno mnogo više kako bi pobedio Audi RS5 i Mercedes-AMG C63, koji su takođe bili redizajnirani za ovogodišnji šampionat. Ukratko govoreći, nova mašina definitivno obećava dobru sezonu nemačkim fanovima i svima ostalima koji prate ovo takmičenje širom sveta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW dvojicom debitanata osvežio DTM postavu za sezonu 2018.

 

bmw dtm

 

BMW motorsport je izvršio dve izmene u svom DTM sekstetu: novi vozači su Džoel Erikson i Filip Eng, koji će braniti boje bavarskog proizvođača umesto Maksima Martana i Toma Blomkvista. Trkačka operativa organizovana je kao 2016. i šest automobila “BMW M4 DTM” povereno je dvema ekipama. Svoja mesta u BMW motorsportu zadržali su dvostruki prvak serije Marko Vitman, Timo Glok i Augusto Farfus, koji će nastupati za nemački RMG. Novajlije Erikson i Eng biće prijavljeni kao piloti belgijske ekipe RBM, a timski kolega biće im DTM doajen, šampion 2012. Bruno Spengler. Iduća godina biće sedma otkako se BMW 2012. godine vratio u nemačku premium turing seriju.

 

Renovirani sastav ekipe prokomentarisao je direktor BMW motorsporta Jens Markvart: “Kontinuitet i iskustvo veoma su važni u DTM-u. U isto vreme, želeli smo da za 2018. obezbedimo i određeni novi zamah. Zahvaljujem se Maksimu Martanu na sjajnoj saradnji i uspesima u poslednjim godinama. On je pošao za novim izazovima van BMW motorsporta, a Tom Blomkvist prelazi u Formulu E.” “Filip Eng i Džoel Erikson ušli su u DTM postavu na osnovu dobrih izdanja u protekloj godini i ostavili su vrlo dobar utisak na oktobarskom testu mladih vozača na Lauzicringu. Uveren sam da će se dobro pokazati i za volanom “BMW-a M4 DTM”. Šveđanin Džoel Erikson aktuelni je F3 vicešampion. Unapređen u DTM pilota, on je prerastao status juniora BMW motorsporta: “Otkako sam se priključio BMW-u, moj cilj je bio da stignem do vrha, do DTM-a, i fantastično je što sam to postigao. Kako stižem iz Formule 3, nije mi strano kako se “BMW M4 DTM” ponaša i mislim da ću se na njega brzo naviknuti.”

 

Austrijanac Filip Eng je već pre prelaska u DTM bio fabrički pilot Bavarskih motornih radionica i takmičio se u GT Masters seriji: “I dalje ne mogu da verujem da ću 2018. biti BMW DTM vozač. O DTM-u sam oduvek razmišljao, jer sam se dugo trkao u pratećim serijama i u prethodne dve godine često sam bio pri ruci kada je BMW-u bilo potrebno. San mi je bio da vozim DTM automobil, taj san mi se ostvario na testu sa “BMW-om M4 DTM”, a sada sam stalni vozač i to je neverovatno. Moja prva iskustva u trkama jednoseda potiču iz Formule BMW 2006. godine, a sada sam dospeo do jednog od vrhunskih programa BMW motorsporta.

 

Ne sumnjam da će to biti izazov, ali ne kaže se uzalud da napredujete kako vam zadaci postaju komplikovaniji.” Osim DTM serije, aktivnosti BMW motorsporta u 2018, najavljene na tradicionalnom pregledu sezone u Minhenu, obuhvataju 24 časa Le Mana u FIA Svetskom endurans šampionatu, učešće u IMSA prvenstvu sportskih automobila u Sjedinjenim Državama, kao i pripreme za ulazak u Formulu E u svojstvu fabričke ekipe, u petoj sezoni takmičenja (2018/19). Za glavne fabričke GT programe rezervisan je model “BMW M8 GTE”, dok će se unapređeni “BMW M6 GT3” trkati na GT klasicima, između ostalih na Nirburgringu i Bathurstu. Novi “BMW M4 GT4” biće poveren privatnicima na globalnoj sceni, a ambasador BMW brenda Alesandro Zanardi započeće svoje pripreme za nastup na 24 časa Dejtone 2019.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW boje za DTM

 

dtm 2020 bmw.jpg

 

BMW M motorsport prikazao je livreje šest fabričkih automobila koji će se takmičiti u predstojećoj DTM sezoni. Šampionat startuje u julu na ulicama Nirnberga, a prethodi mu zvanični kolektivni test na Nirburgringu, koji se vozi iduće nedelje. Tom prilikom će asfalt premijerno zagristi šest “M4 DTM” trkačkih sprava u aktuelnim bojama.

 

Kako je BMW zadržao većinu svojih premijum partnera, u livrejama nema previše izmena, a jedina krupna izvedena je na spravi Tima Gloka, zahvaljujući novom sponzoru, brendu iQOO, ponovo ofarbanoj u žuto. Automobili Marka Vitmana, Šeldona van der Lindea i Filipa Enga nosiće livreje koje pamtimo iz 2019, njihovi sponzori bili su i ostali redom: Šefler, Šel i ZF. Povratnik u DTM a BMW debitant Lukas Auer voziće mat crni ''M4 DTM'' sa logom BMW banke, kakav je prethodnih godina imao Bruno Spengler. Analogno tome, bivši Audijev privatnik Džonatan Aberdin je po prelasku u BMW redove zadužio boje koje su prošle sezone krasile auto njegovog prethodnika Joela Eriksona.

 

''Veoma smo srećni što su moćni partneri uz nas čak i u teškim vremenima poput ovih'', komentarisao je Jens Markvart, direktor sportskog BMW odeljenja. ''Pandemija korone zakočila je i DTM i kada sezona najzad bude mogla da počne, to će biti pod uslovima drugačijim od onih na koje smo navikli. Zato smo svi mi još zahvalniji na lojalnosti i trajnoj podršci naših partnera. To još jednom pokazuje da smo svi jedan tim i da se zajedno borimo za uspeh. Izmenjeni DTM kalendar čini da još željnije iščekujemo start sezone. Zajedno sa partnerima, spremni smo da pružimo maksimum u 2020.''

 

Kalendar prvenstva obuhvata deset takmičarskih vikenda i 20 sprint trka koje će se od jula do novembra voziti na pistama u Nemačkoj, Belgiji i Holandiji. Tekuća godina biće poslednja za DTM kakav poznajemo, jer će Audi po njenom okončanju istupiti iz serije posle gotovo dvodecenijskog fabričkog prisustva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW prekinuo saradnju sa Schnitzer-om i timom RBM

 

209489-bmw m4 gt3.jpg

 

U potpunom preoblikovanju svojih sportskih aktivnosti, BMW je sa spiska fabričkih partnera izbrisao ekipu Šnicer, sa kojom je sarađivao duže od pola veka. Kako prenosi Serbiaring, na suženoj listi fabričkih programa više se ne nalazi DTM, koji postaje klasično klijentsko takmičenje, pa je istu sudbinu - raskid saradnje sa sportskim odeljenjem bavarske fabrike - doživeo i belgijski RBM. Jedino je tim RMG ostao vezan za BMW motorsport i zadužen je za razvoj nove perjanice kuće, modela M4 GT3 u dolazećoj sezoni. RMG je dosad bio jedan od fabričkih DTM BMW timova i zaslužan je za dve titule koje je u kategoriji osvojio Marko Vitman.

 

Schnitzer Motorsport je još od šezdesetih godina jedan od najuticajnijih i najuspešnijih protagonista na međunarodnoj GT i turing sceni. Ekipu su osnovali braća Jozef i Hebert Šnicer, počela je da se takmiči sa BMW automobilima sredinom šezdesetih i bila je predvodnik BMW turing kampanja osamdesetih i devedesetih. Bez preterivanja može da se kaže da je ova postava suštinski doprinela stvaranju sportskog i dinamičnog imidža brenda iz Minhena.

 

Šnicer je osvajao nacionalne titule u Nemačkoj, Britaniji i Evropi, Evropski turing šampionat, WTCC 1987, DTM 2012, učestvovao je u FIA GT šampionatu, trijumfovao na 24 časa Le Mana 1999. sa prototipom ''BMW V12 LMR'' i pobeđivao na 24-časovnim i trkama od 1.000 kilometara na Nirburgringu, kao i na Spa 24H. WTCC učesnik u S2000 epohi, Šnicer je bio jedan od fabričkih timova u povratku BMW u DTM 2012, ali je taj status u DTM operaciji izgubio 2016. Potom se posvetio GT kampanjama u nemačkom ADAC GT Masters šampionatu, Interkontinental GT čelendžu i FIA GT Svetskom kupu u Makauu, osvojenog 2018. sa Augustom Farfusom za volanom. To je bio poslednji trijumf ekipe pod dirigentskom palicom dugogodišnjeg menadžera Čarlija Lama, koji je preminuo 2019.

 

Postava Barta Mampaja, ekipa RBM, bila je BMW partner preko 25 godina. Osnovana 1995. istakla se na 24-časovnim trkama na Spa-Frankoršampu, a status fabričkog BMW tima stekla je 2006. godine, i to pošto je sa Endijem Priolom osvojila jednu ETCC i jednu WTCC titulu. Usledili su i WTCC naslovi 2006. i 2007, pa i DTM angažman od 2012. koji je kao rezultat doneo devet trkačkih pobeda. Što se tiče BMW planova za IMSA šampionat sportskih automobila, zasad je izvesno da će severnoamerički partner, ekipa RLL (Rejhal Leterman Lanigan) startovati na Roleksu 24 na Dejtoni 2021. sa parom M8 GTE automobila. BMW je takođe najavio da će po isteku naredne sezone obustaviti i fabrički program u Formuli E.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...