Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
Phikret

Fiat Punto mk.2 1.2 / 1.8 16v - kada se pali lampica za ulje? / pritisak ulja

Recommended Posts

Društvo. Juče sam se frapirao kad sam video nešto...
Primetim prekjuče da ispod mog puntaća ima lokvica ulja. Rekoh možda je od nekog drugog auta koji je bio parkiran tu. Parkiram na drugo mesto gde je čisto. Posle 2 sata mala lokvica od nekih 3 ili 4 kapi... Pogledam odozdo, karter vlažan.
Juče ugasim auto nakon što sam došao sa posla. Auto parkiran na ravnom. Posle nekih nešto manje od sat vremena silazim da proverim nivo ulja. Ulje ISPOD MINIMUMA! Za malo se onesvestih! Lampica se nije upalila (sijalica sigurno radi jer se pali pri davanju kontakta).
Dolijem nekih pola litra ulja što mi je ostalo od servisa (jun prošle godine) i sada je nivo u prvoj trećini dozvoljene zone na meraču (između min i max).

Pitanje: Kada se pali prokleta lampica? Da li se pali onda kad je već kasno (rekao bih da je tako pošto se nije upalila kad sam otišao ispod minumuma) i čemu služi prokleta lampica!? Da me obavesti da sam zeznuo stvar?

Da dodam vezano za mogući uzrok curenja ulja. Ne ostavlja stalno trag ispod sebe. Pratio sam dva tri puta juče i nigde nije ostavio baricu. Blok motora mi je masan oko dihtunga, takođe mi je malo masan filter ulja...
Pre 3 meseca sam naleteo na kamenčugu na Ibarskoj kod Kraljeva i lupio je kamen odozdo, mada mislim da nije udario u karter nego u pod auta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampica se pali kad oslabi pritisak u sistemu,a verovatno je pumpa i dalje mogla da povuce dovoljno ulja i zato se nije upalila lampica,tako da nema opasnosti od zaribavanja(ako je davac ispravan pritisak je i dalje bio dobar,pumpa je i dalje normalno gurala ulje kroz lezajeve,a kad se ona upali tad vec treba da se zabrines,onda moze da bude neispravan davac,mnogo retko ulje(recimo benzim ga razredi,znaci masina vec na izdisaju),potroseni lezajevi pa ne moze da nabije pritisak,losa uljna pumpa itd).

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Kao što reče Miloš, nije to lampica za nivo ulja, nego za pritisak ulja. Može da se upali i kada imaš max. nivo ulja ukoliko pumpa ne radi kako treba, ili si lupio u karter baš tamo gde je pumpa, sito, pa si polomio (napukolo) sito i onda u određenim režimima vožnja povuče vazduh na toj pukotini, itd, itd...

Lampica za nivo ulja je potpuno druga stvar, nema je nijedan Punto.

Ima je Stilo JTD (zavisi od nivoa opreme), i kod benzinaca Stilo 1.8 i 2.4 Abarth. Da bi imao tu lampicu, mora da ima odgovarajući senzor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo sad za vikend sam malo gledao motor i izgleda vrlo tužno. Krvari na sve strane. Evo dva videa na kojima se po nešto vidi. Na jednom se vidi bolje zbog osvetljenja. Vidi se da ima ulja po celom bloku motora sa strana, po filteru za ulje, na nekoj sajli (ne znam od čega je ta sajla) itd... Postaviću i slike da pogledate. Skoro da sam siguran da je u pitanju dihtung. Ako se ispostavi da je dihtung, koliko će da košta operacija? U suprotnom šta bi moglo da bude?

wenn1.jpg wenn7.jpg

wenn2.jpg wenn3.jpg

wenn4.jpg wenn5.jpg

wenn6.jpg wenn8.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 50k je kod mene pocelo da se vidi na dihtungu glave kao fleka od uljnih isparenja. Na dodir suvo, kao suva fleka. Bas kao od uljnih isparenja.

Vec na 60 k se to podrucje siri i na dodir postaje vlazno. Sve se ovo desava na zadnjoj strani motora, ka pozarnom zidu.

Kad sam detaljno pogledao, na toj zadnjoj strani motora ima bar jos 2 takva podrucja.

Fiat 100 godina pravi isti motor i ne zna da ga zadihtuje kako treba. Vecinom svi slinave na dihtungu poklopca ventila, ali evo, slinave i na dihtungu glave.

Na poklopcu ventila skines stari dihtung, stavis novi. Sasvim jeftino.

Na dihtungu glave motora nista nije sasvim jeftino. Cim se skine dihtung verovatno da mora na masinsku obradu( ravnanje) i mislim da samo ta operacija kosta oko 150E + demontaza, montaza i dihtung( najmanja stavka).

Posto su ovo aluminijumski blokovi mora neki majstor tacno da nam kaze sta i kako ide kod njih.

Prosli auto mi je kod prodaje imao 350.000 na satu i prodat je sa apsolutno suvim motorom, a da ni jedan dihtung nikad nije menjan.

Fiatov zastitni znak su slinavi motori. Samo prvo pogledaj da li pusta na poklopcu ventila ili na glavi dihtung.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala što si se javio. Ne znam gde je poklopac ventila. Ne znam ni na koji ventil se to odnosi. Je li može jedno malo objašnjenje ili da proveriš da li se taj ventil vidi negde na slikama ili na videu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto su ovo aluminijumski blokovi mora neki majstor tacno da nam kaze sta i kako ide kod njih.

:question: Nema alu blokova u ovim "NASIM" Fijatima :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gorane, ovo nije naš :). Ovaj je italijan 2000 godina. Šta misliš na osnovu snimka? Na sve strane curi, biće da je glava?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bitno odakle je..svi imaju gusane blokove. A curenje kod tebe je od dih. dekla ventila. Curi i semering poluosovine, ali ima ulja i na karteru koje moze biti ili od kartera ili od zadnjeg semeringa radilice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema alu blokova u ovim "NASIM" Fijatima :book:

Hvala na infu iz prve ruke. Definitivno me neko slagao...

Manzetna poluosovine sa strane biraca brzina je i kod mene sva mokra, ali iz semeringa biraca kapa direktno na nju.

@ FIKRET

Poklopac ventila se ne odnosi na svaki ventil ponaosob. Jedan je poklopac i to ti je najvisi deo motora. Sve odozgo na motoru je taj poklopac.

Ovo je najprostije, nadam se da se razumemo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gorane, da li može vizuelnim pregledom da se zaključi sigurno da li je ili nije dihtung glave? Došao bih da pogledamo i da dobijem procenu cene popravke :D. Znači za 9 meseci mi je iscurelo 2L ulja! To je katastrofa! Mora odmah na lečenje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretrazujem na google-u termine "lampica za ulje", nadje mi link ka temi na nasem forumu i sav srecan kliknem, rekoh sigurno je neko imao problem pa otvorio temu, kad ono moja tema! :). Neverovatno brzo vreme prolazi a ja zaboravljam 70% dogadjaja :D.

 

Elem, prvobitni problem koji je ovde opisan je resavan pre dve godine. Zadihtovane bobine, semering radilice zamenjen, dihtung poklopca ventila zamenjen... Kasnije i dihtung glave motora uz ravnanje glave i tako dalje i tako dalje. Neko vreme bilo suvo, ali nakon par meseci opet ista pesma. Malo po malo, opet ulja sa svih strana. Vise sam se i navikao na sve to. Auto radi savrseno, samo sto moram da dolivam ulje posle 7 do9 meseci jer ispari ili neki gremlini popiju, pojma nemam. Presao sam sa Selenia 20k na Total Quartz 7000 po preporuci i zadovoljan sam. Tj nisam primetio probleme. 

 

Pre neki dan proverim nivo ulja (to mi je vec rutina i cest manevar) i vidim da je u dozvoljenoj zoni ali pri dnu. Rekoh dolicu ulje samo da se setim gde mi je boca od proslog servisa jer mi je ostalo vise od litar. Malopre upalim auto i krenem. Posle predjenih 2 km, upali se lampica ulja. Trepce, gasi se pali... Na kraju ostade upaljena. Rekoh da se odbacim do prodavnice da kupim ulje. Uzmem ulje i dolijem. Mislio sam da ce se ugasiti lampica (sad sam se podsetio postova iz ove teme i shvatam da se lampica ne pali zbog manjka ulja vec zbog niskog pritiska). Upalim nakon dolivanja - isto. Krene da trepce pa ostane upaljena. Dodam malo jači gas (preko 2000obrtaja u leru) i čini mi se da se čuju ventili (ili ko zna šta) jače. Skidoh čep sa grlića za dolivanje ulja kad ono duva. 

 

Sad pitanja. Pretpostavljam, a i voleo bih da mi neko to potvrdi da je pumpa ulja rikavela. Pored toga voleo bih da mi neko kaže šta bi još moglo da bude problem, pored pumpe ulja.

Ovo za duvanje motora. Bio je mrak, nisam siguran koliko dima izlazi, ali me patosiralo kad sam video. Da napomenem da to ne mora da bude u vezi sa ovim problemom i da to možda datira odranije, jer mi je ovo prvi put da skinem čep dok motor radi (ako se dobro sećam).

 

Pretpostavljam i da ne smem da ga vozim ovako. Živim na Banovom Brdu u blizini stadiona Čukarički, ima li neko predlog gde u blizini ima majstor?

Edited by Fikret Pašović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemas pritisak ulja a to sto cagrlja je lupanje motora-lupa ili u bregastoj ili u radilici jer je ostao bez ulja! Ne smes ni da ga palis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala MS PK, to cagrljanje iskreno nije bas ni primetno. MOzda sam i umislio jer sam se prepao. Jos jedno pitanje, ja sam zakljucio da je u pitanju pumpa ulja ali ne mora da znaci. Zna li neko sta bi pored pumpe ulja moglo da bude uzrok problema? KOliko znam, pumpa je zasrafljena za karter i baca ulje na gore svojim kanalom, nema nikakvo crevo i slično?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mora da znaci da je pumpa ulja, mozda je puno sito pumpe. Mozda je dobio luft u lezajevima radilice pa nema pritisak ulja..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala, teram danas do majstora. Srecom je u blizini pa ce me kolega odslepati. Javicu sta je bilo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obećao sam da ću da javim rezultat. Kako je neko već i opisivao ovde na forumu, problem je bio u tome što se sito kartera zapušilo. Napravio se talog kog je majstor (po njegovim rečima) skidao čekićem. To je rekao prvi put. Drugi put je rekao da ga je krunio nožem. Generalno sam se razočarao u majstora. Opisaću i zašto.

 

Kad sam otišao do majstora i opisao problem, rekao je na prvu loptu: "idi kupi davač za uljnu pumpu jer je 99% to problem kod tih motora" i doteraj auto. Insistirao sam da prvo pogleda auto pa da krene da radi. Doterao sam i ostavio auto. Nakon što je zamenio fantomski davač (davač čega kog vraga - ne upušta se čovek u objašnjenja i nakon više instistiranja), utvrdio je da se lampica za ulje nije ugasila. Skinuo je karter i očistio njega, sito i pumpu za ulje. Lampica se ugasila.

 

Da se ovde priča završava bio bih presrećan. Međutim...

 

Vratio je karter, sipao ulje i nakon što sam stigao da preuzmem auto upalio ga. Umalo me infarkt strefio! Motor lupa ko lud! Mislio sam da je sve gotovo! Čovek još turira! Ja se preznojavam i kiptim od muke. Lik iz kraja, njegov valjda drug cirka pivo i pametuje i filozofira. Da sam malo luđi klepio bih ga po balavici. Ljudi, nisam nikad u životu čuo kako izgleda kad motor prolupa ali sam mislio da je to to. Lupa u pravilnim razmacima - prati neki rotirajući deo. Možda radilicu, bregastu, lamelu, pojma nemam. Majstor izgubljeno i iznervirano zaključuje da je "NEKI LIM" verovatno ispao iz ležišta i da će morati ponovo sve da skida. Uz njegove psovke i kuknjavu umalo nisam povratio. Šta ja da kažem. Što reče ona glumica u filmu PARADA: Žao mi je tebe, ali me za mene bre duša boli ;).

 

Ostalo da ponovo skine karter i sredi taj "neki lim". Na moje instistiranje da mi kaže koji je to lim, koja mu je funkcija i kako to udara, u šta udara, ne daje konkretan odgovor. Samo tvrdi da motor nije prolupao. Dođi sutra, ujutru ću da otvaram sve ponovo.

 

Dođem sutradan (danas), čoveka nema u radionici. Zatvoreno, zatarabljeno! Zovem ga. Opet isti odgovor: "Sad sam hteo da te zovem".. Izgleda da imamo neku tajnu vezu on i ja :). "Slušaj, onaj zvuk se smanjio za 90%, skoro da se ne čuje". To ti je bio taj "neki lim", koji je i zairdjao i onda nisam mogao dobro da ga centriram ali taj zvuk će da nestane, videćeš. 

 

HEEEEEJ, da nestane zvuk vremenom! Auto radi ravnomerno, kao što je i radio (moj prvi utisak) ali ima i prateći zvuk motokultivatorski! Odličan za aerodrom i rasterivanje ptica!

 

Ako hoćeš vozi ga ovo dva dana pa ako ne nestane, doteraj ga da opet skidam karter. Opet ga prokleto pitam da mi objasni šta je taj 'neki lim' i ne dobijem odgovor! Insistiram. Pitam koji lim i u šta udara. Dobijam odgovor da udara zamajac, ali da to nema nikakve veze. Sledeće što sam očekivao je da mi navuče ludačku košulju i da se pozdravimo! "Može li to da dovede do varničenja, da nanese neku dodatnu štetu", bilo je moje sledeće pitanje. Odgovor kategorički odričan! 

 

Platio sam mu i uzeo auto da okrenem krug. U jednom trenutku se ne čuje lupkanje ili se čuje vrlo slabo, dok u drugom lupa jače. 

 

Napravio sam krug B Brdo ' Novi Beograd i vratio se. Zvuk je naravno to. Bilo me sramota da se parkiram ispred zgrade. Svakako ću u ponedeljak da ga odvezem na ponovno otvaranje kartera. 

 

Sve ovo pišem jer sam obećao da ću da podelim iskustvo a i zato što imam par pitanja. 

 

1. Zna li bilo ko kakav je to famozni lim?

2. Da li odsustvo tog lima, ako ga majstor u ponedeljak kojim slučajem skine ili iseče može da napravi dodatne probleme?

3. Šta biste vi uradili?

 

Izgubio sam poverenje u majstora i sad sam u paranoji, kako će (ako i reši) da reši i da li će nešto da smandrlja da drži vodu dok majstori odu.

 

P.S. platio sam za ruke 3500din. Rešen mi je problem sa lampicom za ulje ali sam dobio auto sa novim problemom. Ima li neko pametan savet?

 

Da napomenem da je u pitanju servis n Banovm Brdu. Još uvek neću da otkrivam ni ime majstora ni servisa. Tu nikada nisam radio ništa oko kola, ali ovog puta sam otišao jer je bio 200m od mesta gde mi je auto bio parkiran sa upaljenom lampicom za ulje. 

 

20141107_134445_1.jpg

 

http://youtu.be/I-SJAMbhNTM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji lim izmedju menjaca i kartera i verovatno se pomerio ili ga on nije ponovo zakacio i sad kaci o zamajac. Moja pretpostavka barem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ticma, tvoj opis je blizu onoga o čemu je majstor mrmljao. kakva je funkcija tog lima? 

 

@kanjavi: ne radi na tri cilindra. Ostaje takav utisak zbog ovog lupkanja. Na video snimku se lupkanje i ne čuje onako kako se čuje u realnosti. Verovatno te je to navelo da pomisliš da radi na tri cilindra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa funkcija je da spreci vodu i prljavstinu da udju u prostor gde je set kvacila. Idi i neka lepo sve skine i namesti. Mislim da nema potrebe da skida karter opet ali nisam siguran. U suprotnom kod drugog majstora pa mu donesi racun da ti refundira ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih se da sam na tvom mjestu u ponedjeljak u 7:30 nacrtao kod Gorana na Altini i izvršio besplatan pregled i procjenu stanja automobila. Ovaj tvoj majstor mi ne uliva nimalo povjerenje.

Edited by Nidzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...