Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat 500L, 500L Living, 500L Trekking

Recommended Posts

 

Novi 500L – L od Large (veliki), proširuje gamu 500 posle verzija Abarth i Cabrio i nastavlja da razvija strategiju brenda u cilju širenja ponude modelima koji mogu da odgovore na različite zahteve klijenata. Sa modelom L, 500 se povećava i raste zajedno sa svojom klijentelom, kako bi se iznova prilagodio novim iskustvima i zahtevima.

 

50004.jpg 50005.jpg

 

Ženevski sajam automobila tradicionalno je mesto za svetske premijere. Fiat automobilskom svetu predstavlja 500L, novog člana porodice Fiata 500 koji će zadovoljiti potrebe vlasnika automobila za još više prostora. Model 500L je prvi u familiji modela 500 koji će moći da ispuni očekivanja u pogledu odlaska na putovanja kompletne familije sa decom, prtljagom, moći uvek da poveze koliko god prijatelja da sretnete u gradu. Najlakše Vam je da upamtite: 5 ljudi i 5 kofera uvek. Proizvodiće se u Srbiji u novoj Fiatovoj fabrici u Kragujevcu, a tržištu će biti dostupan u poslednjem kvartalu 2012. godine.
500L na najbolji način izražava Fiatovu sposobnost da osmisli i dizajnira automobile koji su inovativni i po svojoj suštini i po formi. Suština je napraviti da prostor bude iskorišćen najefikasnije moguće, a kada su u pitanju automobili niko to ne radi bolje od Fiata. Uostalom, setite se modela 600 Multipla.

Baš kao što je nekada davno model 600 Multipla bio preteča jednog novog koncepta, nove klase automobila namenjenom prevozu više putnika, ali zadržavajući kompaktne dimenzije automobila, tako je i novi 500L Fiatovo osavremenjavanje iste ideje većeg prostora u ne toliko velikim dimenzijama automobila. Kad još imamo na umu koliko model 500 postavlja standard po pitanju detalja, emocija koje donosi svojim vlasnicima, 500L zadržava sve to plus daje više mesta.
500L spaja nekoliko segmenata tržišta, počev od toga da je u pitanju MPV imajući u vidu koliko prostora za putnike omogućava, po svom izgledu kao i opštem utisku koji ostavlja na putu mnogi će pomisliti da je u pitanju mali SUV, a po svojim dimenzijama lako može da se poredi sa automobilima B segmenta. Drugim rečima, Fiat 500L nudi karakteristike svojstvene različitim klasama automobila u prepoznatljivom dizajnu, postavljajući se tako kao alternativa tradicionalnim predstavnicima B i C segmenta tržišta.
 

50001.jpg 50002.jpg 50003.jpg

Dizajn
500L je dizajniran unutar kompanije Fiat, odnosno od strane posebnog sektora koji je zadužen za izgled Fiat automobila (Centro Stile Fiat). Osnovna potreba je bila napraviti automobil tako da daje što više mesta u kabini, koja će opet biti sa što više svetla kako bi se povećala vidljivost iz automobila, ali ugraditi i dosta unutrašnje svetlosti. Najzaslužniji za ostvarivanje ove ideje je panorama krov (stakleni krov) koji je najveći u klasi i bukvalno unosi Sunce u automobil.
Svetlo unutra, šareno (živahno) spolja. Sa više od 30 nijansi boja u kojima će biti dostupan, 500L će ponuditi najveći izbor u ovoj klasi automobila, sve to u kombinaciji specifičnih nijansi bele, sive i crne za alufelne. Moguće varijante enterijera 500L se razlikuju u pogledu raznovrsnosti i obimu raspoloživih rešenja za kupca. Prednji panel će biti u istoj boji kao i spoljašnost automobila što i jeste karakteristika modela 500, preko finih materijala koji će biti meki na dodir sa elegantnim detaljima. Volan je posebno pravljen za ovaj model imajući u vidu njegov dizajn, sa kristalno jasnim osvetljenjem instrument table, kao i praktičnim, originalnim oblicima ručne kočnice i ručice menjača.

Prostor
Nivo komfora koji nudi 500L postaće novi reper, novi etalon za poređenje u ovoj klasi automobila. Vozač i suvozač, tj. putnicima napred biće na raspolaganju mnoštvo pregrada u kojima će moći da odlože sve svakodnevne predmete poput mobilnih telefona i drugi sličnih uređaja, flašice sa vodom…pa sve do kišobrana. Zadovoljstvo u vožnji i udobnost će biti omogućeno novim, multifunkcionalnim sedištima koje će moći da se pomeraju u svim pravcima, po svim osama kretanja pomoću 8 različitih načina.
Fiat 500L će imati kompletan asortiman dodatne opreme u stilu koji već godinama krasi model Fiat 500 poput namenski odrađenih grafičkih rešenja na spoljašnosti koji će ga dodatno ulepšati, učiniti atraktivnijim, kao i hromirane detalji...Nosači na krovu će takođe biti tu, a za ljude koji vole biciklom da prelaze kilometre postojaće i nosači za njih.
4.14 metara dužine, 1.78 širine i 1.66 visine, za putovanja tu je prtljag od 400 litara zapremine u koji može da stane 5 klasičnih kofera.

Tehnologija
Najvažnija stvar za automobile po pitanju tehnologije su motori.
Novi 0.9 Twin Air benzinac sa 2 cilindra koji je već osvojio mnoštvo prestižnih međunarodnih nagrada će biti najmanji benzinac u ponudi. Ovaj motor je postigao svetski rekord po pitanju potrošnje i emisije štetnih izduvnih gasova zahvaljujući svojoj maloj zapremini i visokoefikasnom turbo punjaču. Nijedan drugi automobil u ovaj klasi neće biti više ekološki po pitanju izduvnih gasova.
1.4 benzinac, kao i 1.3 Mjet (dizelaš) će takođe biti dostupni od samog početka prodaje.
500L će zato predstavljati najsavršeniju tehnologiju sa kojom Fiat raspolaže po pitanju pogonskih agregata, koji će omogućiti još manju potrošnju, još snage i još ekologije.


5004.jpg

 

image.jpg image.jpg

 

image.jpg image.jpg

 

image.jpg image.jpg

 

image.jpg image.jpg

 

image.jpg image.jpg

 

5001.jpg 5002.jpg

 

Slike napravljene na Sajmu automobila u Ženevi, mart 2012. godine. Sve fotografije foto©moto.rs

Efikasni motori nisu sve kada je tehnologija u pitanju.
Tu je inovativni i takođe nagrađivan system eco:Drive. U pitanju je aplikacija koja će omogućavati vlasnicima da više prilagode vožnju kako bi ostvarili maksimalne uštede. Nije novost ova aplikacija u Fiat automobilima, ali je novost što će po prvi put biti live, tj. uživo. Do sada, vlasnici Fiat automobila koji imaju ovu aplikaciju su je uključivali, ona je sakupljala podatke. Nakon toga povežu USB i tako sve podatke o svojoj vožnji koje je program zabeležio prebace na USB. Njega onda povežu sa svojim kompjuterom, a aplikacija tada analizira prikupljene podatke i daje savete vozaču gde i kako bi mogli da promene svoj način vožnje kako bi imali još veće uštede po pitanju potrošnje. Sve će ovo isto raditi i eco:Drive u 500L, ali po prvi put uživo, bez potrebe za povezivanje sa kućnim kompjuterom. Automobil će sam analizirati podatke i tako vlasniku Fiata 500L dati pravog virtualnog savetnika koji na osnovu analize Vašeg načina vožnje u realnom vremenu odmah davati i savete šta bi trebalo da uradite.

Slaba je korist od tehnologije ukoliko je ona komplikovana za korišćenje. Zbog toga je Fiat u 500L pristup i kontrolu nad uređajima smestio na veliki ekran osetljiv na dodir. Dakle, preko jednog ekrana ćete komandovati navigacijom, uređajima za zabavu, pristupati dijagnostičkim podacima, a sve na osnovu programa koji je veoma predvidljiv za korišćenje, tj. nećete baš morati da čitate desetine stranica raznih uputstava kako da uradite ovo ili ono. Veličina ekrana od 5 inča ga ustvari čini svojevrsnim malim tabletom, potpuno dovoljne veličine za odrađivanje uloge pregledne navigacije. Priključci za USB, Bluetooth, AUX-IN, povezivanje sa svim modernim ''pametnim uređajima'', mp3 plejerima...Kontrole na volanu i glasovno izdavanje komandi dodatno olakšavaju stvar.

Ali, nije to sve. 500L će integrisati sve najpopularnije aplikacije poput socijalnih mreža, sajtova, čak i internet radio stanice ćete moći da slušate u 500L. Po prvi put u Fiat automobilima, 500L će imati aplikaciju pod nazivom my:Car. Pomoću nje moći ćete da uradite dijagnostiku svog automobila, da snimite (sačuvate) sve intervencije koje su na automobile rađene, kao i da vidite stanje redovnog održavanja u bilo kom trenutku. Faktički aplikacija preko koje ćete videti servisnu istoriju svog automobila...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Markione za sledeću godinu najavio prodaju 160.000 Fiata 500L

fiat%20500l%20111111.jpg

Prvi čovek Fiata Serđo Markione kaže da je cilj te kompanije da u 2013. godini proda 160.000 Fiata 500L, zahvaljujući prodaji i u Americi.

''Cilj da u 2013. prodamo 160.000 komada novog modela 500L nije previše optimističan jer ćemo sledeće godine početi da izvozimo i na tržište Sjedinjenih Američkih Država'', izjavio je Markione. Kako je naveo, kriza jeste oštra, ali više u Evropi, dok sa druge strane okeana nije toliko. Na pitanje kada očekuje da će proizvodnja u Srbiji dostići 300.000 automobila, kako je ranije najavljivano, Markione je u šali rekao ''kada uspem da prodam sva kola''.

On je rekao da se Fiat odlučio na pravljenje automobila poput 500L umesto nekog džipa ili sportskog automobila zato što evropsko tržište više ne želi velika vozila. ''Tu morate da budete veoma oprezni kao proizvođač. Sa druge strane, tržište SAD delimično želi džipove, ali imamo dosta kapaciteta u našem sistemu da se izborimo s tim'', naglasio je Markione. Na pitanje da li onda očekuje veću prodaju u Evropi, Markione je odgovorio da očekuje da će prodaja 500L biti ujednačena na ta dva tržišta.

Markione je dodao da građani Srbije imaju razloga da se nadaju da će Fiat uspeti. Puna proizvodnja trebalo bi da počne na leto, a do tada će se raditi probe kako bi novi automobil bio što bolje napravljen. ''To je Fiatu posebno važno jer će izvoziti na zahtevno tržište SAD, zbog čega mora da bude potpuno siguran da sve funkcioniše kako treba'', kazao je šef Fiata.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da budem iskren meni nije neki lepotan.

Mislim da mi najviše kvari utisak disproporcija visine, širine i dužine i kvadratni blatobrani.

Fiat 500 mi je :unworthy: :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavisi sta covek ocekuje od auta,kakav zeli. Meni je za ovaj tip-klasu lep. Kakvi je zafira i ostala sranja u toj klasi???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti kvadratni blatobrani vizuelno smanjuju felnu, izgleda kao da je 13"...

Ja pre mislim da taj efekat malih tockova ima zato sto je auto prilicno visok. Pogotovo u zoni iznad prednjeg tocka. Pogledaj koliko "pleka" ima iznad tocka. Inace gledajuci ga na ovim slikama sve mi bolje izgleda. Mnogo bolje, do te mere da mi se auto bas svidja. Slicnost sa Mini Countryman-om je nekako ocekivana jer su oba automobila zasnovana na retro konceptu. Najveca slicnost je prelaz krova na "C" stub. Mislim da je hauba dosta kraca. Kad vidim uzivo sudicu o ovoj slichnosti. Zasad mi je skroz lep.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono što je nesporno, pokreću ga odlični motori 1.3dizel i 0.9 turbo benz. :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se isto sviđa iako me novi automobili sve manje oduševljavaju. Posebno bi mogao biti interesantan taj Twinair 0.9 motor (jeftina registracija), pa još u verziji na CNG (taj motor je već projektovan da bude metan ready)+ start/stop sistem na sve to + subvencija države od 1000 EUR jer je ispod 100 grCO2/ km. Ali, da biste "počeli da štedite", za ovakvu verziju verovatno ćete morati prvo da iskeširate bar 20.000 EUR!

Nego, niko još da otvori haubu, gepek, da vidimo tih 8 konfiguracija sedišta i ostale koncepte? Samo slike i slike... pa valjda i vrapci već znaju kako izgleda.

Pa i opremu niko ne pominje osim motora. Skoro sam siguran da će u nekoj inkarnaciji biti i neka verzija sa povećanim klirensom, neki kvazi SUV, sigurno sa Traction+ kontrolom, hill holderom i ostalim džidža bidžama koje Fiat već ugrađuje u ostale modele. Meni bi to odgovaralo. Ne treba mi 4x4, samo da se malo izdignem od zemlje, da budem prozračniji ispod!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao produzeni mini moris.Ali to nije ni bitno,jer svi danas lice na sve.

Bitna je pocetna cena.Meni.A kako vidim pominje se oko 16000 evra za autic od 4.14 metara lima i plastike.

U godinama kada svet potresa najveca kriza do sada,i cene neverovano padaju,meni je ovo mnogo.

No,sacekajmo zvanice cene,testove,pa da sudimo.Ionako ce se u Srbiji prodavati mesecno kao Alfa Romeo(jednocifren broj mesecno).Ovaj malisan ide u svet.Made in Serbia,bato :thumbsup:

A kinezi mi vec idu na K....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cena nije javno saopštena, videćemo...ali ne verujem da će nešto baš mnogo odstupati od ovih 16.000 koje se pominju nedeljama unazad. Treba samo videti koja je osnovna cena, pa onda PDV, pa na kraju to izađe tih 16.000 ili koliko već će biti.

Međutim, jedna stvar mi je malo... :whistle:

Ae da je ovo Blic, ili B92 forum, ili...bilo koji drugi opšti forum gde ljudi uglavnom veze nemaju o automobilima, pa da onda i krenu takvi komentari tipa 16.000 eura za ovo. Međutim, ovo je automobilski forum, tu su ljudi koji se ipak malo više razumeju, a opet takvi komentari...malo mi je čudno. :D

Evo dva rivala, tj. dva automobila iz iste klase, cene u Srbiji.

- Mini Countryman

mini_pics.jpg

Što bi rekao Saša, 4.09 metara lima i plastike :p od 19.250 do 28.470 eura

- Citroen C3 Picasso

c3_pics.jpg

Zavisno od opreme i motora ispod haube od 12.500 do 18.500 eura.

Inače, evo. npr. u Engleskoj, isto C3 Picasso, od 13.200 do 17.295 funti, odnosno od 15.800 do 20.700 eura. Bogatije tržište, veća cena... B)

Dakle, kada krenete sa pričom oko cena, ae da ne budemo k'o neki...da se ne izražavam sada :p ...već da imamo u vidu druge automobile iz iste klase i da onda gledamo i poredimo.

Isto tako, imajte uvek u vidu cenu modela Fiat 500, jer 500L sigurno ne može biti po istoj ili manjoj ceni od njega. Imajte u vidu da i 500 nije jeftini, pa mu to ništa nije smetalo da se prodaje odlično, jer prosto, njegova klijentela ne gleda na cenu na taj način...uopšte na cenu te klase automobila.

Sigurno da 500L ne može da juri Countryman po ceni jer neće ni imati toliko varijanti, sa toliko jakim motorima u ponudi, ali teško da može biti po istoj ceni kao i C3 Picasso, model koji je star 3 godine...

Videćemo cene, uskoro će to... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako uzmemo u obzir Italijansku auto industriju, mene podseća malo i na noviju +2004 Lanciu Ypsilon :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije mi jasno zasto ga ljudi porede sa C3, mislim pre svega na dizajn. Oni jesu ista klasa i imaju slicne dimenzije, ali su potpuno razliciti kada je izgled u pitanju. Ja se slazem da podseca na countryman-a, ali na C3 nikako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se svidja, ako država napravi neku dobru kredinu ponudu,ne isključujemo mogućnost da ću ga kupiti :yes

Slažem se da nije preskup za svoju klasu, ali problem je što su svi ovde verovatno oćekivali da bude malo skuplji od Z-10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inače, evo. npr. u Engleskoj, isto C3 Picasso, od 13.200 do 17.295 funti, odnosno od 15.800 do 20.700 eura. Bogatije tržište, veća cena... B)

Sa ovim se ne bih slozio. Amerika je ubedljivo najvece trziste automobila na svetu, a ja kada sam bio (2006, 2007) secam se da si mogao BMW M6 da kupis za manje pare u Americi nego u Nemackoj. I to znatno manje pare. Bas zbog toga sto je tako ogromno trziste. A ne verujem da se do danas nesto preterano promenilo.

Evo nije me mrzelo, uzeo sam za primer M3 koji je dosta jeftiniji od M6 tako da je razlika u ceni srazmerno veca. Inace M6 nisam uzeo zato sto nema u ponudi izgleda da se ne prodaje trenutno dok ne izadje M verzija ove nove 6-ice.

Screen_Shot_2012_03_08_at_5_00_01_PM.jpg

http://www.bmwusa.com/standard/content/vehicles/2012/m/m3coupe/default.aspx

Screen_Shot_2012_03_08_at_5_02_50_PM.jpg

http://www.bmw.de/de/de/newvehicles/mseries/m3coupe/2010/showroom/technical_data/index.html

Tako da ce i novi 500l verovatno moci da se kupi za manje pare u Americi nego kod nas, gde se proizvodi :rant:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roske, pogledaj koliko se npr. proda Audija i BMW-a u Americi u odnosu na Lexus. A, onda uporedi to isto u Evropi. Tako ćeš doći do odgovora zašto su BMW, ili Audi jeftiniji u Americi nego u Evropi. Naročito Audi tamo nema status kakav ima u Evropi...

Fiat 500L će možda ići u Ameriku kao Chrysler. Teško će biti jeftiniji nego u Srbiji, ali baš teeeeeeeeeško...da ne kažem da šanse nema. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije mi jasno zasto ga ljudi porede sa C3, mislim pre svega na dizajn. Oni jesu ista klasa i imaju slicne dimenzije, ali su potpuno razliciti kada je izgled u pitanju. Ja se slazem da podseca na countryman-a, ali na C3 nikako.

Vrlo je jasna veza. I C3 Picasso i 500L imaju dvodelni zastakljeni "A" stub.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ista je prica sa svim automobilima, ama bas svaki auto je jeftiniji u Americi nego u Evropi. Jedino cime sam se bavio u Americi tih godinu dana jesu automobili, tako da imam iz prve ruke sve informacije i koje su cene i koji motori i kakva oprema itd.

A sto se tice Audija, veruj mi da je mnogo popravio imidz u poslednjih nekoliko godina i da je skoro dostigao status koji ima u Evropi.

Fiat 500l ce se prodavati bas kao fiat, a ne kao Chrysler i iz Fiata kazu da ce cak 30 ili 40% prodaje biti bas u Americi. :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije svaki jeftiniji. Koliko je npr. Fiat 500 u Americi?

Cenu na određenom tržištu određuje nekoliko stavki:

- pozicija tog brenda na tržištu

- prisutna konkurencija

- ponuđeni paketi opreme kao standard i doplata

- kupovna moć tržišta

Pogledaj samo koliko su cene automobila pale u Srbiji u proteklih dve godine. Isti automobili su danas jeftiniji i po par hiljada eura samo zato što je ova poslednja stavka u našem slučaju otišla u k...

To gde je Audi u Americi pokazuje njegova prodaja. Još uvek ga Lexus šije kako hoće...a, u Evropi? :whistle::D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim ipak da je cena od 16000 EUR prevelika.

Ne treba tu povlačiti paralelu sa Fiatom 500, koji je za razliku od 500L prilično yebački auto.

Svoju višu cenu je mogao da pravda time što se za njime okreću, a recimo Yaris i Twingo pored njega izgledaju kao ružna paščad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa ovom cenom će biti toliko redak na ulici da će se za njim svi okretati kada ga vide. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...