Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

:thumbsup:

Evo nakon pretrage ovog dela foruma ne nađe nigde temu pa je postavih, ko velim značiće možda.

:rolleyes:

Kod mene je od kupovine auta trzakala lybra između 1700 i 2500 o/min kad dam "srednji" gas, znači ne kada polako pritiskam papučicu niti kada je naglo pritisnem tj. patosiram znači tada je auto radio ok.Tu su bili saveti razni, gorivo, turbina, lamela i čudesa. Bio sam strpljiv i sam merkao i polako se upoznavao sa drugim iskustvima.Zaključim da je najrealnija sumnja protokomer.Skinem kabl sa njega i auto radi ok.Vratim kabl on ponovo počne trzakanje.Operem protokomer, potopim u alkohol skroz promućko nekoliko puta izašao čist ko suza, vratim a ono isto.Video sam i ovde savete da treba da se resetuje ali to nisam radio jer u to ne verujem.Trajalo je to doskora kada sam konačno skupio lovu za drugi protokomer ovoga puta "Bosh", stavio ga i auto radi ko od majke rođen, bez ikakvog resetovanja i slč.

Eto možda nekome pomogne :thumbsup:

:question: Sad hoću ovaj da popravim, neko je negde spominjao vrednosti termistora pa ako može ponovo i po mogućstvu de ima da se kupi bio bih zahvalan. :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvini,ali mislim da su to ćorava posla. Naravno,ako to radiš iz nekakvog hobija onda ok. Inače...

Ja sam prije 2 godine kupio nov Bosch-ov i platio 70 Eur. Ne znam koliko sad košta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:thumbsup:

Iz hobija naravno.Nekad sam se bavio elektronikom kao laborant u firmi za istraživanje i razvoj tel.centrala, pa znam da i ovo čudo od protokomera i nije neko čudo :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa jeste cudo u odnosu na centrale :thumbsup:. Tehnologija izrade je drugacija i ponovicu po ko zna koji put da je famozni termistor samo senzor temperature usisanog vazduha i nista vise. Ono sto cita je tzv. film folija i u protokomeru ona je unutar supljina._Tu osim cisceja ne pomaze nista, naravno ako film nije ostecen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad smo već kod protokomera ...

- Meni auto radi odlično, vuče ko lud, troši koliko je fabrički deklarisano ! Verovali ili ne. Jedino šta mu se poneka desi, je da nakratko malo jače zadimi (pisao sam u posebnoj temi)

- Ali kad sam jednom bio na dijagnostici, kod Mikija, kaže on, zapisana greška protokomera. Probao da je obriše, kad ono - neće ! Dakle, riknuo protokomer. WTF ? I šta sad ja da radim ? Da kupim nov ? Zašto kad mi auto ide sasvim OK ? Šta će se desiti kad i ako kupim i ugradim novi protokomer ?

Pitanje za poznavaoce:

1. Da li greška na dijagnostici koje ne može da se obriše definitivno znači da je protokomer pokvaren ?

2. Kako se manifestuje pokvaren protokomer ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja evo za godinu i po menjam drugi. Proslo leto mi je crkao prvi, kupio bosch, trajao je oko 1.5 godinu i ode i on. Sada sam uzeo meat&doria pa cu da vidim...

Inace simptomi isti oba puta. Auto ne ide preko 110-115, a i dotle se vuce ko prebijen konj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad smo već kod protokomera ...

- Meni auto radi odlično, vuče ko lud, troši koliko je fabrički deklarisano ! Verovali ili ne. Jedino šta mu se poneka desi, je da nakratko malo jače zadimi (pisao sam u posebnoj temi)

- Ali kad sam jednom bio na dijagnostici, kod Mikija, kaže on, zapisana greška protokomera. Probao da je obriše, kad ono - neće ! Dakle, riknuo protokomer. WTF ? I šta sad ja da radim ? Da kupim nov ? Zašto kad mi auto ide sasvim OK ? Šta će se desiti kad i ako kupim i ugradim novi protokomer ?

Pitanje za poznavaoce:

1. Da li greška na dijagnostici koje ne može da se obriše definitivno znači da je protokomer pokvaren ?

2. Kako se manifestuje pokvaren protokomer ?

Ako se ne brise greska znaci da je stradala elektronika u njemu i treba nov. Kada se ocitaju vrednosti treba videti da li nije otisao u rezervni mod. Ako jeste auto se najnormalnije ponasa i bas se to desava da dimi. Ista prica je kad se otkaci utikac sa njega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm ... Tek sam sad zbunjen.

Kao što rekoh, ne dimi stalno, već ponekad kad je hladan, a ja oteram obrtaje preko 3.000 ostavi oblak iza sebe. Sada evo već danima nema ni trunke dima, bez obzira na obrtaje. Već sam ubedio sebe da je to do goriva, a da je protokomer u redu.

- Šta je to "rezervni mod" protokomera ?

- Pada mi na pamet sledeća ideja: da probam da otkačim konektor protokomera i probam kako ide. Ako sa otkačenim konektorom ide znatno lošije onda je protokomer svakako u redu i funkcioniše. Ako sa otkačenim protokomerom ide jednako dobro, onda je protokomer van funkcije.

- Da li mogu nešto da s*ebem ako otkačim protokomer i tako vozim nekoliko kilometara ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:thumbup:

slobodno raskači kablić, ja sam vozio preko tare i zlatibora bez kablića jer me nerviralo trzakanje na usponima sa krivinama, možda mi je malo samo više trošio oko 5.3 umesto 5l, ali mi je izgledao življi malo i radio ko satić bez nekog grejanja ili neke druge gluposti.Ono tvoje povremeno dimljenje moguće je možda i zbog zaprljanog filtera za gorivo !!! :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

da budem malo precizniji... dok citam o ovome sto vi pisete mozda nalazim i svoj problem . Sta se ustvari desava, radi se o stilu 1.9 jtd. odjednom je izgubio snagu za nekih 20-30 posto, sam tim i poveco mi potrosnju, na dijagnostici su mi rekli da kod protokomera su parametri neznatno povecani ali da to ustvari nebi trebalo da pravi problem , a ako ga odkacim onda se jedva krece, ustvari auto je polumrtav, nema dima ,netrosi ulje, nema secanja u voznji,rad motora mu je odlican..... mogu li da dobijem neko misljenje ili savet, da lije neko imo slican ili isti problem a naravno da ga resio i kako ..... protokomer ili ne... unapred hvala.... :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm ... Tek sam sad zbunjen.

Kao što rekoh, ne dimi stalno, već ponekad kad je hladan, a ja oteram obrtaje preko 3.000 ostavi oblak iza sebe. Sada evo već danima nema ni trunke dima, bez obzira na obrtaje. Već sam ubedio sebe da je to do goriva, a da je protokomer u redu.

- Šta je to "rezervni mod" protokomera ?

- Pada mi na pamet sledeća ideja: da probam da otkačim konektor protokomera i probam kako ide. Ako sa otkačenim konektorom ide znatno lošije onda je protokomer svakako u redu i funkcioniše. Ako sa otkačenim protokomerom ide jednako dobro, onda je protokomer van funkcije.

- Da li mogu nešto da s*ebem ako otkačim protokomer i tako vozim nekoliko kilometara ?

Rezervni mod znaci da racunar usled havarijskog iskljucenja protokomera uzima referentne vrednosti za pojedine rezime rada a koje su upisane vec u programu ECU-a.Te vrednosti naravno da nisu iste za sve uslove voznje jer nekad je vazduh gusci, nekad redji, kolicina kiseonika na razlicitim nadmosrkim visinama nije ista i usled tih odstupanja nastau trzuckanja, malo dima itd. Kada se raskaci ECU prepoznaje kao problem i ide u rezervni mod. Mozes otkaciti i voziti, ali svakako da nije preporucljivo na duze staze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre neki dan zamenjen protokomer ( maf s.)za Multiplu JtD,cca 7700 din u Ap sportu. Dim se smanjio ali je auto progledao,pre toga je kilavio,sada je kao F1,ali moram da napišem da sam sa neispravnim Maf senzorom išao i 140 i 150 km na autoputu,pa mislim da nisu generalno isti simptomi kvara protokomera. Najviše sam ga promenio jer sam bio ubeđen da će crni dim da nestane,kad ono,izgleda da sam ipak morao i da zatvorim Egr prilikom koje operacije sam uspeo da slomim cev koja ide iz Egr do usisa,ali ok, u svakom slučaju sve prvo treba dobro proveriti na dijagnostici pre zamene. Tačno je da će trzanje auta da nestane i da će ceo motor sasvim drugačije da se ponaša. :coffee:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozz

U pitanju je alfa 156 sw.

FES mi pokazuje traženu količinu vazduha oko 300 jedinica. Meni pokazuje skoro duplo...rezultat 1238 greška

Prvo sam mislio da je do EGR....očistio...pa MAP....očistio...u međuvremenu mi izbacio i overboost (rešio čišćenjem Pierburg ventila) . Stavim drugi protokomer tj. MAf i daje mi vrednosti skoro 500, ali mi ne izbacuje grešku 1238. Vratim moj (čistio ga sa kontakt sprejom) i opet mi iste vrednosti daje.

Protokomer je onaj sa dve metalne pločice, šta tu ima da se pokvari? Tempereatura je ok. Dakle, ili da kupim novi (Pierburg-nisam ni znao da ga i oni prave ili kinez) ili da dam poslednju šansu mom, tj. da popravim?

ima li neko iskustva sa popravkom istog?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bez protokomera teram više od godinu dana, dimi kao zmaj ali nemam apsolutno nikakav problem, isto radi i ide kao prvog dana. Ne kažem da treba tako da se vozi, nego čisto kao odgovor onima koji se boje da ga otkače i probaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zanimljivo je da kad 1238 grešku obrišem, upalim auto i nema greške. Ispod 500 jedinica mi je vrednost vazduha, EGR otovren 100% i onda posle 10ak sekundi egr padne na 0%....i eto greške, a protok vazduha skoči za još nekih 100 jedinica...

Share this post


Link to post
Share on other sites

da budem malo precizniji... dok citam o ovome sto vi pisete mozda nalazim i svoj problem . Sta se ustvari desava, radi se o stilu 1.9 jtd. odjednom je izgubio snagu za nekih 20-30 posto, sam tim i poveco mi potrosnju, na dijagnostici su mi rekli da kod protokomera su parametri neznatno povecani ali da to ustvari nebi trebalo da pravi problem , a ako ga odkacim onda se jedva krece, ustvari auto je polumrtav, nema dima ,netrosi ulje, nema secanja u voznji,rad motora mu je odlican..... mogu li da dobijem neko misljenje ili savet, da lije neko imo slican ili isti problem a naravno da ga resio i kako ..... protokomer ili ne... unapred hvala.... :wallbash:

samo da znate ja jos uvek nisam nista resio po tom pitanju.............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni auto ide isto sa otkacenim i zakacenim protokomerom kako tacno znati da je otisao upitanju je 1.3 multijet al najace je i kad ga otkacim prvih 15 min negori lampica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti auto ide normalno sa prikacenim protokomerom onda je on u redu. Inace da je neispravan auto nebi isao kako treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam jedno pitanje u ime mog drugara koji vozi Bravo.

Dakle ovako: auto je Fiat Bravo '99g. 1.9 td 55kw.

On pita: da li njegov auto treba da ima protokomer i gde on treba tacno da se nalazi da bi znao da ga pronadje? Hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...