Jump to content
FAS Goran
FantomX

Fiat Bravo / Multipla JTD / Marea JTD - remenica PK kaiša ili alternatora?

Recommended Posts

Lm, kako ustanoviti o cemu se radi bez eventualnog odlaska kod majstora?

Koliko sam shvatio iz dosadasnjih prica, radi se o prilicno "standardnom problemu" remenice PK kaisa ili remenici alternatora. Znaci moze da bude i jedno i drugo. Interesuje me kojom metodom je najlakse ustanoviti o kojoj se radi, mada po zvuku koji sam cuo kod 3 brava i jedne brave, rekao bih da je ova od PK kaisa.
Simptomi su taj "tandrcak" zvuk i ono sto me najvise nervira - neki put kada kocim, obicno po gradu, ili kada izbacim na ler pa kocim, obrtaji padnu na 800, nekada i na 750 obrtaja, sve dok ne ukocim i stanem - nakon toga se vrati na standardnih 900rpm. Ne moram da spominjem da se motor zatrese pri tom padu obrtaja.

Nije nista alarmantno, ali bih voleo da znam ako mogu da ustanovim sta je u pitanju, posto nemam previse vremena da idem do majstora na pregled, a i voleo bih da znam sta me ceka.
Cene delova znam, interesuje me koliko otrpilike moze da izadje zamena, tj. ruke za ovo ako neko ima iskustva?

welcome.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, koji lager, koji kais, moze malo opsirnije? :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li neko ideju o ovome, sada idem da pisem iskustvo sa majstor kucom Ninic, tj. sa majstor Saletom. :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve sto sam dosada nasao je kod Poljaka, i oni spominju alternator, ali je na kraju covek napisao da je cisti nesto sto se zove Krokowca, u postu na kraju, #7.

I kaze jos - but only after cleaning the throttle, sve je prestalo?

Kako da ocistim gas, verovatno misli na neki deo sistema za ubrizgavanje, sta vec?

Poljaci i Fiat

Sta je zaboga Krokowca? :)

Edited by FantomX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje da oslusnes dugackom metalnom sipkom rad alternatora. To se radi tako sto ces sipku u radu osloniti na aletnator a drugu stranu na uho i slusati da li se zvuk pojavljuje u njemu. Tako se najlakse eleiminise alternator. Sto se tice pada obrtaja to nije nista neobicno za starije generacije JTD motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super, hvala na odgovoru, pokusacu sutra da pronadjem sipku pa da oslusnem. Napravicu i kvalitetan snimak onoga sto se desava, pa cu okaciti ovde.

Najvise se desava kada kocim, kad padne na 800rpm zatrese lagano, ali vec na 750rpm bude bas gadno, ali je to jako jako retko.

Provericu alternator, nadam se da cemo eliminisati bar jednu stavku.

Za pad obrtaja sam imao komentar od majstora za remenicu kao u naslovu, te mi je isti rekao da je "normalno" da ista ne vraca obrtaje kada se automobil zaustavlja. Drugi odgovor je lezaj spanera pravolinijskog kaisa. Treci nisam dobio kod Ninica danas, posto bi me kostalo 80e+ da saznam sta je.

Martini, hvala puno na odgovoru, pokusacu sutra sipka metodu. :yes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskopao sam jos malo dokumentacije vezano za remenicu alternatora, veoma koristan link gde se vidi pozicija i kako to izgleda, doduse ne na Fiat motoru, ali generalno je svuda slicna pozicija /

http://www.apra-euro...e_9th_2009_.pdf

Recenica koja me je najvise zaintrigirala je ova:

Max. alternator speed: about 9.000 rpm (slippage at

about 8.000 - 9000 rpm)

Max. engine speed: 3.000 to 3.600 rpm (depending on

ratio)

Znaci da neispravna / dotrajala remenica alternatora moze uticati na krajnju brzinu kao i na maximalni broj obrtaja koji JTD motor moze postici? :coffee:

Znam za primer gde coveku nije isao Bravo JTD preko 3500rpm u 5oj, ali nisam odavno u kontaktu sa njim, ne znam da li je resio taj problem.

Edited by FantomX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo par korisnik slicica, kako izgleda strana sa kaisevima, i kako izgleda deo gde je kais...

belt.jpg

fiat.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velika misterija je danas otkrivena vestim uvetom majstora, a zatim i pogledom. Karakteristican zvuk i spustanje obrtaja izaziva remenica radilice PK kaisa. U ponedeljak ce da se radi, majstor je ubedjen da je remenica alternatora OK, sto cemo naknadno proveriti prostim zabadanjem srafcigera u istu i videti da li se vrti u obe strane.

Ako se vrti u obe strane, ne valja, treba da se vrti u jednu stranu samo, na drugu da blokira. U svako slucaju, resio sam misteriju, ako su obe remenice u pitanju, ruke i delovi su 10.000 dinara, novi, sa garancijom na ruke i rad. Cene su slicne, oko 3.500 je remenica, ostatak su ruke.

Vesti majstor - mladi momak iz Kit komerca kod Stepinog vajata.

Eto, ispricah se sam sa sobom. :)

Jos jednom, hvala martiniju za sugestiju sipka metodom, nisam uspeo danas da nadjem istu i da probam, a splet okolnosti me odveo do majstora. Isao sam sa zetom po Megana cipelicu sa velikog servisa. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alternator dobar (cuk cuk), menjacemo samo remenicu radilice pk kaisa.

Jos jedna informacija za ljude koji imaju slican problem i desi im se da nakon 10-15 dana od zamene radilice ponovo pocne da se cuje isti zvuk i vibrira remenica - moze lako da se desi da je zamajac tu negde pred kraj. Nije uvek slucaj - ali ako se nastavi isti zvuk nakon par dana, budite spremni da isti "mozda" otkazuje.

Svakako cemo danas nakon ove informacije proveriti stanje istog, nije na odmet.

:welcome:

Edited by FantomX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mala dopuna, sa foruma o Ford modelima, kod kojih je slican sistem remenica:

Na seminaru na kojem sam bio a vezan ja za zupcaste i pk kaiseve pokazivali su snimke sa fiksnom remenicom i sa plivajucom remenicom gde je vidljiva mnogo manja vibracija kaisa.Mondeo benzinac ima plivajucu remenicu i nema problema sa vibracijama,a i fokus 1.8 tdci.Nemogu nikako da nadjem potecijalnog musteriju pa da isprobam na dizelu posto sam vec spremio 2-3 vrste remenica,a kada se i pojavi ja nemam vremena da eksperimentisem.

Stavljao sam alternator sa benzinca na dizela(prvi mondeo koji smo kupili 2.0 tddi) i taj auto nema problema sa neprijatnim zvukom iz pravca pk kaisa.

Siguran sam da bi se smanjila buka,ali kada remenica radilice pobegne ustranu nista nemoze da ublaci buku bez zamene.Kao posledica toga sto je remenica radilice u orginalu skupa vlasnici automobila kupuju zamenske koje su tako reci fiksne sa samo imitacijom gumenog prstena.Kao posledica eksplatisanja vozila sa takvom remenicom radilice javlja se problem sa spanerom,rolerima,alternatorom i kompresorom klime(jednostavno svi se lezajevi polome).Orginalna remenica nije skupa.

To je ona razlika u ceni remenica, 3900, 5600, 6500 dinara. A tesko je reci za bilo koju da je "original", samo je kvalitt drugaciji, Fiatov deo ne verujem da ima neko sem Delte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jupi, obrtaji vise ne padaju kada kocim, padnu na 850 sada kada okrecem volan u mestu i par sekundi nakon paljenja (ovo je normalno, to mi je 5 majstora reklo), ali onaj tandrcak zvuk je i dalje prisutan. :thumbdown:

No, bar je remenica zamenjena, bila je blagi uzas, ona guma unutra je izjedena a sama remenica je imala lufta po svim osama, katastrofa. <_<

Remenica alternatora je dobra, dosao je jos jedan majstor koji je rekao da je izgleda alternator zreo za remont ili slicnu intervenciju.

Nisam vise pametan, ako neko ima jos neku ideju,neka predlozi nesto, pocinjem da ne verujem u svet oko sebe. :thumbup:

Eto, long story short, zamena remenice je otklonila deo problem, tandrcak and Bravo ostaju gde su bili i pre toga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najiskreniji savet, ne dirajte na kolima nista ako ne morate, dok ne stane, samo vozite - ako se kod majstora pojavi jos jedan majstor, mora se vadi motor napolje :rotf: :D:thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od 5 servisa, svih 5 mi kaze isto - na kraju - nije.

Onda usput vide, da ne valja ovo, ne valja ono, cani i ono, mozda ne bi bilo lose da vidis i ono, pa pumpa, vidi nosac, mozda i alternator da se pogleda, ne baca akumulator 14.2 nego 13.92, show program

Da mi je sad onaj Audi 80 B4, to je bre bio zmaj, kakav tandrcak i fali ovo, fali ono. Servis, sipas i vozis, nema sta da mislis, preko 200.000km sam ugazio sa njim, nijedan zvuk, tandrcak nije pustio...

Untitled.jpg

http://eng.mototehnika.ee/kasutatud/auto.php?id=840919&cache_missing=1

Gde ga prodadoh :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, da malo dopunim temu, jedino je Bane23 bio u pravu kada mi je odgovorio na PM...U pitanju je lezaj spanera pravolinijskog kaisa, sirim narodnim masama poznatiji kao PK kais.

Dakle, postoji spaner, postoji lezaj spanera, stavke kostaju 1600 dinara za lezaj, sam spaner 2200 dinara. Ruke majstora su prilicno jeftine, nije neka nauka promeniti.

Lezaj spanera PK pravi problem i to je kod skoro svakog Bravo\Brava\Marea JTD motora problem. Sputanje obrtaja nakon paljenja i povremeno pri kocenju.

Bane23, jos jednom hvala na dobrom tipu i nesebicnom deljenu malih tajni velikih majstora. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lupa nesto u motornom prostoru, cuje se kao da cuka metal o metal. Cuje se samo na leru i na bas malim obrtajima u voznji, do 1200-1300obrtaja. Preko toga se ne cuje nista. Sumljam na remenicu PK kaisa na radilici i interesuje me da li je neko imao slican problem i da li moze bas toliko da cuka? Da napomenem da se na leru prilicno cuje lupanje, i jos auto je radio normalno, upaljen je posle 20ak min i radio normalno, i kada sam stao posle 15km cuo sam lupkanje? Hvala

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, da malo dopunim temu, jedino je Bane23 bio u pravu kada mi je odgovorio na PM...U pitanju je lezaj spanera pravolinijskog kaisa, sirim narodnim masama poznatiji kao PK kais.

Dakle, postoji spaner, postoji lezaj spanera, stavke kostaju 1600 dinara za lezaj, sam spaner 2200 dinara. Ruke majstora su prilicno jeftine, nije neka nauka promeniti.

Lezaj spanera PK pravi problem i to je kod skoro svakog Bravo\Brava\Marea JTD motora problem. Sputanje obrtaja nakon paljenja i povremeno pri kocenju.

Bane23, jos jednom hvala na dobrom tipu i nesebicnom deljenu malih tajni velikih majstora. :)

i ja imam isti taj problem,ista stvar je da jedni majstori kazu remenica,jedni alternator,jedni ovo jedni ono,ja za razliku od tebe nisam nista pocinjao da mjenjam...sad ako mozes da mi kazes na sta tacno mislis pod tih lezaj spanera?ja sam mjenjao natezac...sad ne znam je li ti mislis na klizac?unaprijed hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Jesi resio problem, ako jesi sta je bio uzrok?

Problem je resen :)

Uzrok cukanja su bile remenica PK kaisa na radilici (koja se raspala) i jos remenica alternatora koja je otisla pre ove i prouzrokovala propadanje remenice radilice. Dakle kod mene naj gori problem, OBE. Auto sada radi ne cuje se, bukvalno drugi auto :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam imao slican problem cukanja kao metal o metal,kod mene je bila vodena pumpa na zupcastom kaisu a zvuk je dolazio kao od pk kaisa i to samo na leru i ma vecim se obrtajima nije cuo,kako proveriti :skinete pk kais i ako se necuje nesto je na njegovoj putanji ,spaner trkac remenica radilice... a ako se cuje opet kao kod mene skinete deklu zupcastog kaisa i meni je sve bilo odma jasno remenica pumpe je vidno vanglovala i zamenjena pumpa u sopstvenoj reziji nista strasno markeri postoje na radilici i na remenici bregaste.....

na pumpi se raspao lezaj sreca pa nije bilo havarije....uh samo da pomislim sta je moglo biti a zvuk ni manje ni vise se cuo par meseci a sad kako sam promeno pumpu ko doxa radi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da prijavim i ja da je mene na multipli JTD mučila remenica na radilici,kada ga upalim i dok je motor hladani krenem da motam volan da se isparkiram (opteretim kanalni kaiš) to je tako lupalo klaparalo da je bilo strašno kao da će da se raspadne, tako se čulo prvih minut-dva dok se ne ugreje :laughing: ,a posle ništa.

Ona guma na remenici oko centralnog prstena se skroz raspala pa je metalni deo na samoj remenici proizvodio takve zvukove.

Zamenjeno sad se ne čuje ništa radi ko sat, a remenicu na alternatoru je menjao bivši vlasnik auta isto nije bila ok, nije blokirala ,nego se vrtela u obe strane valjda.

Eto to su stvari koje svakao treba proveriti na JTD motorima posle kupovine auta,ako treba zameniti i posle samo teraj. :scooter:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam vibracije na leru,one su izuzetno izrazene kada je motor hladan a kada postigne radnu temperaturu nesto malo se smanje tj. manje volan vibrira,promenio sam sve nosace nista postigao nisam,sipao aditive itd. da li moze biti uzrok vibracija remenica,posto vise nemam ni volje a sve to kosta,radi se o Marei 1.9JTD 81kw..Hvala unapred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od skorije vrijeme mi se poceo cuti cudan  zvuk oko mikro remena  i to sitno (tak tak ) i to malo ubrza pa se smiri pa nekad se ne cuje

a skoro sam zamijenio spaner,remenicu na altenatoru i roler to mi je majstor predlozio

kaze da je lose bilo

ja sam pokuso gledati da sta ne zakaca ali nista ne primjecujem

skido sam mikro remena i kad skinem nista se ne cuje

zna li ko odprilike sta bi moglo biti

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...