Jump to content
FAS Goran
bojanchampion

Punto 1.2 8v - samostalna zamena kočionog ulja

Recommended Posts

Pozdrav svima,

danas sam menjao kocione cilindre zadnje i paknove, medjutim, kada sam namestio, levi tocak mi nije hvatao kako treba, ustanovio sam da je zbog dobosa, na sredini se napravilo ispupcenje pa sam odneo da mi obrade i ujutru ce mi biti gotovo. Sad razmisljam, kad mi je to vec rastureno, mogao bih da promenim i DOT4 ulje u sistemu, kod mene je auto 2 godine i nije menjano, a pitanje kada je i pre menjano, jer pre dve godine je uvezen. Otprilike mi je jasna procedura, izvucem staro ulje iz one kantice, sipam novo i ispustam na sisice. Ali sta raditi sa kvacilom? I ono je povezano na isto, plasim se da ne zeznem neku visinu posle ili sta vec? Ima li neko uputstvo kako se to radi, jurim po netu, ali slaba vajda...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenjeno ulje u sistemu, mislim da sam dobro odradio, medjutim, od kako sam zamenio ulje, kao da na blagi pritisak kocnice podrhtava pedala, na jaci pritisak se ne oseca puno. Da li to moze da bude do ulja, ili su meni sumnjivi obradjeni dobosi? kako mogu da proverim daa li su dobosi ili prednji diskovi? Pre mi se to nije desavalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najverovatnije da su dobosi a probas prosto vozis lagano oko 30-tak na sat i kocis auto rucnom stim sto drzis stisnuto dugme za spustanje rucne lagano vuci rucnu u vis i ako osetis podrhtavanje znaci dobosi 100%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako sam i uradio, i cuje se da pomalo cici i da blago cima. Dobosi 100%... sutra odmah menjam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I dobose sam danas zamenio, vise nema onog trzanja, sada super koci, ali levi tocak i dalje ne hvata kako treba :/ Otici cu na valjke da vidim sta oni kazu, da li moze da bude da u cilindru nesto ne valja sto zadnji levi ne koci bas najbolje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naj verovatnije ti je ostalo vazduha u instalaciji od tog tocka.Cilindar ne bi trebao da bude,ako ne curi ulje na gumicama cilindra onda je dobar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cilindar suv kao barut, pozadi sve izmenjeno, paknovi, dobosi, cilindri... Jel bolje da se izbaca vazduh kada je auto upaljen ili kada je ugasen? Ja sam radio sa upaljenim autom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam bio na valjcima, i zadnji tockovi nece da zablokiraju na pedalu, dok na rucnu vataju iz prve. Peti cilindar ne postoji. Problem je izgleda u sledecem: kada sam istakao ulje, nisam trebao da drukam sa otvorenom sisicom, vec da zatvaram pri vracanju pedale, kao kada se ispusta vazduh, i verovatno mi je sada nabio vazduh u sistem... Tako da cu veceras morat dobro da proteram vazduh iz sistema...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada ispustas vazduh prvo nadrukas pedalu i stisnes, dok je stisnuta otvoris sisicu i kad pedala padne na pod onda zatvaras sisicu i tek kad je potpuno zatvorena pustas pedalu :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je to OK, al nisam znao da kad hocu da isteram staro ulje, moram da idem istim postupkom kao za ispustanje vazduha, ili da otvorim sisice i da cekam kap po kap :) Al dobro, na greskama se uci, sad za u buduce znam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje, je, ako imaš dovoljno vremena da ne drukaš, nego da pustiš da na sisicu polako iscuri samo od sebe.

Ja sam tako zamenio celo kočiono ulje na Lanči.

1. Izvadio iz rezervoara koliko sam mogao ali tako da ni slučajno ne zafali ulja u glavnom kočionom cilindru.

2. Nalio do vrha rezervoara novu kočionu tečnost, pazeći koliko mogu da se što manje mućka sa starom.

3. Namestio plastično crevo na jednoj prednjoj sisici, odrvnuo je i pustio, laganica, da curi. Curelo tako 15-minuta, dok nisam primetio da počinje da curi novo ulje (po boji)

4. Drugi prednji točak, pa onda redom zadnji levi pa desni.

- Sve vreme pratim stanje u rezervoaru kočione tečnosti i dolivam povremeno, a na kraju dolijem do max ozneke.

- Sisice obavezno odvijati cevastim ključem, jer 'oće da zapeknu, a viljuškasti očas posla prokliza preko mesinganog tela sisice.

Traje malo duže naravno, ali ne treba više nego jedno subotnje prepodne, za celu operaciju.

Edited by Mihailovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Hvala na ovom dragocenom savetu, imacu u vidu za sledeci put :thumbsup:

Mene sada interesuje, da li mogu na ovaj nacin i vazduh da isteram iz sistema, pod pretpostavkom da ga ima, a mislim da ima? Da li ce slobodnim padom da ga istera napolje? Ja sam vec isterao staro ulje, znaci, sada izlazi samo novo. I da li idu prvo prednji pa zadnji kada se izvlaci vazduh, ili nema veze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozes i slobodnim padom ali ali to ce da potraje malo duze,najbolje ako imas pomocnika koji ce da druka a ti da ispustas vazduh,ovako ti je najbolje jer ces pre da zavrsis ai bolje ces da isteras vazduz pod priskom.

Po nekom pravilu pr levi,pr desni,z levi,z desni. Kreces od tocka na kome je najkraca cev.Tako se najbrze zavrsi. To u slucaju kad drukas,a kad ipustas slobodnim padom onda mozes na sva 4 tocka da odvrnes sisice(mozes i da ih skines skroz) bitno je da imas uvek ulja u loncetu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo sam uzeo da ispustim vazduh na sisice i to odvio sisicu i nakacio crevo da ide u flasu. Medjutim, kod mene sve nesto naopako, ulje izlazi, ali non stop izlaze i mehurici, nemoguce da toliko ima vazduha... Vec dva decilitra izaslo iz prednjeg levog tocka i dalje izlaze mehurici. Ulje dolivam u posudu. Da li je to normalno? :)

Ispravka: Video sam, crevo na sisici se malo nagne i tu vuce, to ne bi trebalo da mu smeta...

Edited by BojanChampion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postupak je isti samo treba da bude dat kontakt zbog pumpe ABS-a. Neki čak moraju i da se kače na dijagnostički uređaj. Ne znam kakva je stvar sa Fijatom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav drustvo da li bi neko mogao da mi objasni postupak menjanja kocionog creva na puntu mk2, i kako pravilno da zamenim kociono ulje , koje i koliko da kupim.

Hvala puno :D

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pročitaj sada, nakon spajanja tema sve ranije napisane odgovore (postove) u temi na kojoj smo.

Plus, klik i ovde:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/33480-ulje-i-ostale-te%C4%8Dnosti-fabri%C4%8Dke-specifikacije/

 

A, kako bi sledeći put sam sebi najbrže pomogao, tj. pronašao sve ove informacije, klik ovde:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=54042

 

:thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

koristio sam pretragu alil nisam nigde nasao nacin kako se menja kociono crevo, mada sam malo danas sam cackao i uspelo mi je :D, hvala puno za ostale informacije :D

evo i kako sam uradio mozda nekom pomogne:

podiao auto dizalicom stavio panjce ispod :D i  skinuo tocak da imam vise prostora za rad. Potom na gornjem delu kocinog creva se nalazi jedan osigurac koji sam izvukao spustio crevo 1cm na dole kroz rupicu i gornji deo creva odsrafio. Ulje ne tece tako brzo tako da nije potrebna neka velika posuda, samo kapljucka. Posle toga sam odvrnuo crevo i sa donje strane. i sad obrnutim redosledom novo crevo prvo dole zasrafio pa potom gornji deo usrafio u novo crevo. kad sam sve to uradio dolio sam malo ulja u kocioni cilindar i nasledilo je drukanje i ispustanje ulja tj vazduha na svakom tocku. posto je ulje bilo zuto znaci da je u neposrednoj proslosti bilo menjanno nisam imao potrebu da ga menja samo sam na kraju dolio koliko je falilo u glavnom kocionom cilindru. vratio tockove nazad i prosao tehnicki bez problema. :D

To je moje prvo iskustvom sa tim stvarima ako sam nesto pogresio neka neko napise da nebi jos neko pogresio, svaka kritika je dobra ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...