Jump to content
FAS Goran
Jovans

Fiat Brava / Marea - zadnje kočnice slabije nego što treba / zamena zadnjih kočnica

Recommended Posts

Koce ali slabije nego sto bi trebale (kazu na tehnickom pregledu) ?
Zanima me za cega sluzi ovaj deo na slici u koji ulaze cevi iz glavnog kocionog cilindra I iz kojeg odlaze u cilindre na zadnjim tockovima ? Nalazi se izmedju zadnjih tockova, blize levom tocku (gledano odpozadi). Da li je moguce da zbog njega slabije koce zadnji tockovi I da je mozda u njemu nesto zapeklo ? MISLIO SAM DA GA RASTURIM, RAZRADIM, da li dobijam nesto time ?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je takozvani peti cilindar ili regulator kocenja.

Imas u ovoj temi dosta iskustava sa tim problemom koji je cest na Bravu.

Tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korektor korektor kocenja ili 5.cilindar,on ti odrecuje silu,rasporedjuje kako god hoces u zavisnosti od opterecenja zadnjeg kraja vozila.Nije to problem samo na tvom autu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je kod mene korektor kocenja (saznao sam iz diskusije). Mene zanima da li moze da se rasturi, a da se ne skida sa lica mesta ? Samo da se skine ona zadnja guma na njemu I da se razradi. Ako ne skinucu ga skroz dole I razraditi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skinuo sam gumu sa petog cilindra (korektora kočenja bez mehanizma za regulaciju sile kočenja) zadnjih kočnica i ne vidim kako se on može rasturiti da se očisti i ponovo sklopi ? Kako se on rastura i kako funkcionišu ta dva pipka koja se vide na slici ? Da li uopšte može nešto da se uradi sa ovim postojećim starim da bi se dobilo da ne koče slabije nego što treba zadnje kočnice ?

Brava 1.4 12v 1998.g.

5.cilindar.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja koliko znam ovi cilindri na točkovima kad zaribaju majstori ih ''vakcinišu'' sa nečim da ih razrade. Ne mogu da se rasturaju. Verovatno i ovaj ''peti'' ne može.

Druga stvar je što se kod tog petog cilindra podešava veza sa zadnjom osovinom jer se time ustvari podešava pritisak u zadnjim kočnicama.

Edited by kvaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

kada zariba peti cilindar veoma male sanse su, da ako nemoze da se razradi na licu mesta, moze da se rasturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja vec god dana imam problem sa tim 5.cilindrom... majstor te moze da sredi te ne moze,kaze da moze da se skine i kao bez njega da radi...kao kochice ok.... nemam pojma..tehnichki jedva prolazim :) ovako kochi po gradu ,strashno je na autoputi i vecim brzinama... ne znam ni ja shta da radim..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze ili nadji pravog majstora ili daj tvom majstoru nov deo da zameni tu se valjda nece dvoumiti,moze li,hoce li itd!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako brava je sa dobos kocnice nije problem u 5-tom cilindrom nego u samostelajuci mehanizam za zatezanje na dobosu. Sigurno i nozna kocnica hvata nize, to je pomalo glupo uradjeno ne samo na fiat nego i na citroen, pezo, ford, opel, iz tih godista, Pr na VW je mnogo bolje reseno.

Treba da ocistis sav mehanizam, protokaris dobose ako su malo ili vise potrosene, nadjes dobar majstor da ti rucno steluje mehanizam i imas super kocnica. 5-ti cilindar odlazi mnogo redje, ja sam ovo radio na tipu i na citroena zx a mehanizam je isti kao na bravi, i imali su super kocnice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postovanje svima

Interesuje me gde se nalazi peti kocioni cilindar i kako se steluje, jer sam tehnicki prosao sa misljenjem da mi sva cetiri tocka i rucna odlicno koce ali zadnji tockovi nemaju silu a to se regulise petim kocionim cilindrom.Hvala unapred

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako to odlicno koce ali nemaju silu? Ja koliko znam peti kocioni cilindar sluzi da pojaca kocenje kada ima nesto tesko u gepeku,auto se spusti, i onda se on aktivira.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odem neki dan na tehnicki pregled da vidim da li je sve u redu sa kolima i na moje zaprepastenje ispostavi se da nozna kocnica uopste ne deluje na zadnje tockove t.j. da kocim samo sa prednjima. Da li mi mozete dati savet sta se menja u tom slucaju (pakne, dobosi), posto ne zelim da vozim auto u takvom stanju, ako mi mozete preporuciti pakne?

Brava 1.6

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

pravac kod majstora i kompletan pregled zadnjih kocnica. moze da bude dosta stvari: potrosenost paknova, kocioni cilindri(zaribali), potroseni ili porozni dobosi, stelujuci mehanizam, kocione cevi i creva, peti cilindar(u dosta slucajeva) vec opisan u predhodnim postovima. a sto se delova tice to ti uglavnom i cena govori mada ni to ne mora nista da znaci npr. trw, lucas, matioli... :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se kad npr vozim 20-30 km/h i (naglo i postepeno, svejedno) zakocim, obavezno spusti zadnji kraj. Taj problem, nemam (ne osjecam) pri kocenju na vecim brzinama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jarrow

Pa zašto ti na tehničkom nisu odmah rekli u čemu je problem? Inače kao što reče johan kod majstora pa da se vidi. Može da bude svašta.

@Elra

Meni se to isto događa, ali samo kada je hladan auto tj. kočnice. Čim se zagreje to prestaje. Ako se tebi to događa i kad je zagrejan onda ne bi bilo loše da uradiš jednu proveru kod majstora čisto radi sebe. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo kad je hladan. Al mi to bas cudno, na drugim autima nisam primijetio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se to desava i na Bravi i na Berlingu,prvih nekoliko kocenja struze i jace koci da bi se posle vratilo u normalu.

Pojava je izrazenija u jesen i zimu kada su putevi mokri pa verovatno udje vode u dobose.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jarrow

Pa zašto ti na tehničkom nisu odmah rekli u čemu je problem? Inače kao što reče johan kod majstora pa da se vidi. Može da bude svašta.

To je bio besplatan tehnicki pregled i kada sam pitao u cemu je problem oni su rekli da odma idem kod majstora jer oni nemaju pojma sta moze biti. Jedno je sigurno, auto ne vozim dok se kocnice ne rese.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je neko radio zadnje kocnice na marei i koliko kosta jedan mi je trazio 20000 za zamenu

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

koja Marea, koje kocnice? Da li su samo dobosi ili diskovi u pitanju, ili treba da se menjaju kocioni cilindri, kod dobosa mehanizmi za stelovanje paknova koji obavezno riknu, kocione celjusti kod diskova....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...