Jump to content
FAS Goran
britvic

Provera stanja alternatora / akumulatora?

Recommended Posts

Najčešće greške koje upropašćavaju akumulator

 

211189-akumulator.jpg

 

Nije nimalo čudno što je otkazivanje akumulatora najčešći razlog nemogućnosti vožnje automobila tokom zimskog perioda. Razlog su niske temperature, koje utiču na performanse ove važne komponente. Međutim, postoje brojne greške vozača koje mogu da unište sasvim funkcionalan i korektan akumulator. Pred nama su neke od najčešćih.

Hladnoća ne predstavlja problem samo za nas ljude, već i za automobile. Ulje u motoru i menjaču se zgušnjava, što otežava pokretanje motora. Samim tim, akumulator mora da radi intenzivnije zimi da bi startovao agregat. Nažalost, hladnoća utiče i na njegove performanse, tako da snaga akumulatora opada, što znači da motor teže vergla. Ova kombinacija često dovodi do nemogućnosti startovanja motora i mrtve baterije, najčešće baš onda kada vam je automobil preko potreban. Ukoliko želite da izbegnete otkazivanje akumulatora tokom zimskog perioda, treba da zaobiđete ove uobičajene greške.

 

Često vozite na kratkim distancama
Učestale kratke vožnje nisu blagotvorne po automobil generalno, a akumulator je tu najviše pogođen. Nakon što je ''dao sve od sebe'' da pokrene motor po hladnoći, potrebno mu je vreme da bi se ponovo napunio, ali problem je u tome što kratka vožnja to ne omogućava. Takođe, vozači zimi uključuju uređaje poput grejanja sedišta i odmrzivača stakala, što dodatno izvlači električnu energiju iz akumulatora. Samim tim ne čudi što će u jednom momentu ''crna kutija'' početi da štrajkuje zbog ovog tretmana koji joj nimalo ne prija. Ukoliko praktikujete česte kratke vožnje, preporuka je da redovno koristite punjač.

 

Zaboravljate da isključite potrošače
Najuobičajenija greška je propuštanje isključivanja svetala preko noći. Ukoliko se to desi, ujutro ćete zateći automobil sa mrtvim akumulatorom. Doduše, moderna vozila isključuju svetla automatski, ali većina održava napajanje priključaka od 12V, tako da spoljašnji potrošači mogu da iscrpe akumulator. Obratite pažnju na kamere na vetrobranskom staklu i druge gedžete čak i kada motor nije u radu. Oni neće iscrpeti akumulator preko noći, ali ukoliko ne vozite nekoliko dana, obavezno diskonektujte sve što vam nije potrebno.

 

Ne obraćate pažnju na prljavštinu na klemama
Prljavština omogućava ''curenje'' električne energije između pozitivne i negativne kleme, što postepeno prazni akumulator. Konektori uvek treba da budu čisti, redovno ih proveravajte i po potrebi čistite.

 

Ne održavate akumulator kada se vozilo ne koristi duže vreme
Akumulator se prazni čak i kada su svi potrošači isključeni. Ovo je razlog zašto treba koristiti spoljni punjač kada planirate da aktivirate vozilo koje dugo nije korišćeno. Akumulator koji se dugo nije punio patiće i od naslaga sumpora, što zna da bude nepopravljivo.

 

Ignorišete rane znake
Akumulator ne ispušta dušu neočekivano. Mnogo pre nego što se to desi, počeće da šalje signale koji ne smeju da budu ignorisani. TIpičan znak je treptanje svetala prilikom hladnog starta. Slab akumulator će takođe teže pokretati motor, pre nego što u potpunosti otkaže. Proveru možete izvršiti tako što ćete upaliti farove prilikom paljenja. Ukoliko svetlost ima tendenciju da slabi, to je siguran znak da je akumulatoru potrebno punjenje, pa čak i zamena.

 

Šta treba uraditi da bi akumulator bio ''zdrav''?
Kupite voltmetar i proverite napon. Ako je ispod 12V, trebalo bi da napunite akumulator što pre. Kada obavljate kratke vožnje tokom zime, smanjite broj potrošača na minimum, da biste ga zaštitili. Redovno punite akumulator da biste izbegli štetno duboko pražnjenje. Još bolje, kupite poseban punjač, koji može da pomogne kod desumporizacije.

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako se beše proverava da li nešto vuče struju? Znam da se skine plus klema i da ne sme na unimeru da pokazuje više od 0.05A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mlnmnc

Vezes unimer na red sa klemom, za merenje struje (ne paralelno, kao kada se meri napon). Ako je u stanju mirovanja, sa zakljucanim autom i pogasenim potrosacima struja povecana - iskljucuje se osigurac po osigurac i po padu vrednosti struje dijagnostikuje kolo koje je u problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi imam neku situaciju koja me izludjuje i ne znam vise sta da radim. Meriva 1.7 cdti - 74kw motor

 

Riknuo mi alternator, 'teo da mi zapali auto ali sam brzo shvatio sta se desava i oterao auto na slepu u servis. Zove majstor i kaze alternator izgoreo, nov je 16 000, ne isplati se remont, rekoh porucuj.

Stize alternator, ja preuzimam auto, auto bucan i prenosi neke nove vibracije, zavija i menja zvuk sa brojem obrtaja. Vratim auto na reklamaciju (uz svadju i ubedjivanje) i cele nedelje sam bio bez auta.

 

Danas stigao alternator i zamenili su mu lezajeve. Ok, sada se ne cuje onako i ne prenosi te vibracije ali se i dalje cuje, punjenje ide od 13.6 - 14.1 zavisno od potrosaca i ko zna cega. Cuje se i vakuum pumpa da zvecka pomalo, nista strasno ali ja je cujem, mozda se cula i stara tako ali nisam obracao paznju.

 

Alternator je PlusLine proizvodjac, nikad cuo... PRC verovatno

 

Ono sto me izbacilo iz takta jeste sto sam sinoc guglovao broj, oznaku tog alternatora i skontao da je on slabiji nego sto mi treba. Meni fabrika kaze 110A a oni su stavili 100A

 

Taj od 100A ide na motore bez klime ili na one slabije od 55kW, moj je Z17DTH 74kW.

 

Da li tih 10A cini neku razliku?

 

Bila je opasna svadja danas u servisu i pretio sam vec i inspekcijom jer su mi ugradili deo koji nije predvidjen za moj motor. Oni se pravdaju svim i svacim, price za starlete i malu decu.

 

Sta bi ste vi radili? Da ostavim ovaj ili da krecem u borbu za vracanje para?

 

I jel vam je poznat brend HC-Cargo - pise da su u vlasnistvu Bosch-a.

Ako mi vrate pare to je sledeca varijanta za kupovinu novog sa garancijom, kosta 26 000 ili da jurim polovan za 100 Evra.

Svakako cu da poludim :)  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da tih 10A manje ne bi trebalo da je primetno tako kako opisujes.

Sto se tice Carga, mislim da je drugar pricao koji radi sa autodelovima da je to sve teska kina i slab kvalitet i u principu garancija je do vrata.

Meni je prosle godine riknuo regler na 307 i kazem drugaru koji je radio da kad vec radi da zameni i lezajeve i kolektor i regler u kompletu.

Od tada mi punjenje varira od 13,5-14,5V i to zanimljivo zimi kada se tek upali roka 14.5V pa i vise a kako se greje motor i verovatno sam altenator smanjuje napon i leti na visokim temperaturama sa klimom pada na 13,5 cak i manje na leru dok se to pre nije desavalo dok nije remontovan alternator.

Regler koji je ubacen je As poland a to se verovatno samo zapakuje u poljskoj a ustvari je teski kinez, original regler koji je sluzio od fabrike je mislim bio bosch ili valeo i drzao je uvek preko 14v bez obzira na opterecenje.

Ja bih na tvom mestu probao da dobijem neki povrat pa uzmi nesto krsteno ili teraj taj dok ne crkne mada je to lutrija jer nikad ne znas na kakvom mestu ce te ostaviti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovoru drugar, 

I ja cenim da tih 10A nije neka razlika, ali se osećam nekako nasankano. 

 

Jedino da ako mi vrate pare, jurim polovne prvu ugradnju... Ne znam ni sam

Share this post


Link to post
Share on other sites

To bi bilo najbolje. ako uspes da isteras pricu do kraja.

Ili polovan original ili nov ali neka bolja varijanta, ta jeftina elektrika iz kine vrlo cesto pravi probleme cak i kad je nova zato sto je kvalitet jako slab da cak i nov deo ne radi kako treba a trebalo bi da radi godinama.

Da se razumemo, prave kinezi i dobre stvari ali nasi dobavljaci nabavljaju najjeftiniju klasu da bi imali sto vise prostora za zaradu, vrlo prosto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

samo polovan originalan alternator pa i da treba da se remontuje bolje je nego kineski koji se prodaju.

 

tih 10A razlike nece da utice nista bitno dok god punjenje bude u granicama normalnog kad su ukljuceni potrosaci, ako je punjenje manje nego sto bi trebalo onda znaci da je alternator slab

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako si provalio šta se dešava i sprečio požar?

Sent from my M2012K11AG using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma krenuo jedno jutro na posao, i presao 15ak metara sa parkinga, i samo u trenutku  kao da mi je neko zakacio prikolicu, uz velike vibracije i uzasan zvuk grebanja.

Odmah sam stao, digao haubu i vidim dim kod PK kaisa. Odmah sam se vratio na parking i za tih 20ak metara je vec poceo ozbiljno da dimi i da smrdi na paljevinu.

 

Mislio sam da je neki roler ili spaner zablokirao, ali ipak je bio alternator. Zvao Atlas24 i odslepao ga do servisa.

 

Srecom auto je bio potpuno hladan, da mi se to desilo negde na putu ili pri vecoj brzini, dok je vruc motor, cenim da bi se cas posla zapalio. I onako su poceli polovnjaci da gore po ulicama kao sibice!

 

Nasao sam tipa koji prodaje skoro nove, prva ugradnja, malo radili, provereni na stolu i daje neku garanciju na rec, 120Evra pa u ponedeljak idem do servisa da trazim pare nazad i uzimam taj sa oglasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ti je najbolja varijanta.

Nadam se da ces uspeti da izvuces lovu.

Javni ovde kad to odradis kakav je napon punjenja sa originalnim alternatorom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@milan-jtd svaki ozbiljniji servis alternatora verujem da moze odraditi remont tvog originalnog i da daju neku garanciju na svoj rad. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj originalni je remontovan godišnje jednom, i tako 4 puta... Kod ozbiljnog majstora. 

Jednostavno to je slaba tačka tog motora, nosi vakuum pumpu na sebi i od nje prodje ulje u sam alternator. 

U mom slučaju previše pojedena osovina za semering

A zamenski delovi za remont su kriminalnog kvaliteta, jednom su mi izdržali 2 meseca... Ma užas sa tim alternatorom.

 

Prva ugradnja gura do 200 hiljada km, a posle kreće žurka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porucen original, kaze tip da su maltene novi, pa cemo videti.

 

U servisu se malo prave blesavi ali postoji mala naznaka da su voljni da resimo problem. Ukoliko ne, uvek postoji inspekcija i prijava.

 

Izgleda da je ceo zajeb napravio majstor koji je porucio alternator.

Zvao me i preporucio kupovinu novog, rekao cenu od 20 000, a ja naivno nisam pitao koji je u pitanju nego rekao da se slazem sa kupovinom novoga. Nemaju ih na stanju nego su kupili u nekoj prodavnici, valjda Autostart il itako nesto.

On trazio za Opel 1.7 motor, bez broja sasije, a ovi poslali sta su imali, kineza za 55kW motor, a ne za moj od 74kW. I meni je to glavni argument, porucen deo koji nije odgovarajuci.

Naime, taj moze na taj motor ali bez klime, sa klimom mora da ide jaci alteranator. A sam kvalitet altelnatora je kriminalan, osetno bucniji u svakom pogledu.

 

Svakako sutra stize original, platicu ga, da osposobim auto, pa da se ganjam sa ovima da vrate pare.

 

Sve u svemu, jako neprijatno iskustvo, sa mogucnoscu da sam bacio 16 000 din za kineza.

Svakako kinez ne da ide na moj auto, planiram more u avgustu sa malim detetom u kolima, najmanje sto mi treba je da razmisljam da li ce riknuti ili jos gore zapaliti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ugradjen juce, druga prica... nije za poredjenje.

 

Jedino malo zacvili kais kada se pali auto, mozda je majstor umastio kais, ili je nova remenica prljava, ako se ne smiri imam moju staru remenicu pa mozda za probu stavim nju.

Sve u svemu stavljen je nov originalni po ceni od 120 Evra (ko zna iz kog magacina su nestali) i ne cuju se nikakvi zvukovi iz njega.

 

Nadam se da je problem resen, imam jos mesec dana do mora, da ga testiram :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro je da si resio.

Da ti nije klima upaljena  automatski?

Kod mene kad se klima upali odmah sa startovanjem auta hoce da zacvili malo remen par sekundi i posle vise nema problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije do klime, I ne palim klimu tako često, iscimacu majstora da vrati moju remenicu, možda je do nje. 

A ako nije... Šta ću mu, pojačavam muziku i  vatra! 

Pa posle letovanja red je na veliki servis... Idu kilometri samo tako... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i ja da se upisem u temu, ako se nekome nekad desi slicna situacija. Dosta sam u prethodnom periodu bio na relaciji Bg-Becej i tako jednog dana mi na pola puta upali crvenu bateriju, prestalo punjenje da radi. Nekako sam dosao do Beceja, imao opciju da mozda napunim aku i idem do Bg-a do Gorana, ali nisam hteo da rizikujem da jos nesto zeznem ili ostanem na putu. Odradio servis alternatora (zamena lezaja, veliki i mali, plasticni lezaj, ciscenje cetkica...), u Beceju kod proverenog majstora, sve ukupno sa rukama 4700. Proverio i punjenje, pre par meseci kad sam kupio nov aku, bilo je na 13.89, sada sa ukljucenim potrosacima, lagano preko 14. Stavise, ne znam koliko je moguce i povezano, ali mi je i potrosnja pala za nijansu, o tome u drugoj temi :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Bemti majstore. Moram da se izjadam, izvinjavam se unapred.

 

Pedala kocnice bila drugacija zato sto nije vratio crevo na vakuum pumpu. Ali crevo koje ide na solenoid turbine, pa je kocnica i dobijala malo vakuuma i nisam primetio odmah, nego kada sam krenuo kuci, posle radnog vremena.

 

Turbina mrtva, kocnica skoro mrtva, Vozio sam kao baba ,sa velikom rezervom za zaustav ni put. Reseno jutros vracanjem creva.

 

Znaci popravak alternatora skoro mesec dana!

- Crkao 

- Majstor zove i predlaze novi, porucuje i ugradjuje. (Placam racun)

- Ja se zalim na bucan alternator, reklamiram i oni salju na ekspertizu. Zamenili su mu lezajeve i vracen je u auto.

- I dalje je bucan ali ne toliko kao pre. Ja da je to kinez i da je slabiji nego sto treba i idem da se svadjam.

- Vracaju pare, ja kupujem original iz oglasa sa sve vakuum pumpom i plivajucom remenicom.

- Majstor ga ugradjuje (placam ruke) i pri tome ne steze selne od creva interkulera. Na putu do kuce mi izbija crevo, auto dimi, ne vuce zavija kao sanitet, vracam se ljut kod majstora i steze crevo. Pri tome remenica proklizava i cvili kais.

- Proklizavanje me izludjivalo i odlazim da mi vrati moju remenicu, sve reseno, sve radi kako treba (castim ga kintom) ali nije vratio crevo vakuuma solenoida turbine. Odlazim kuci popodne i na prvom semaforu shvatam sta se desava, auto nece preko 2000 obrtaja, nema snage, pedala kocnice tvrda, dva kocenja je podnosljivo, trece ne postoji.

- jutros odlazim kod istog majstora i vec se smejem od muke, on vraca crevo, probam auto, sve je ok, valjda :)

 

Ono sto me razocaralo, kakvi smo ljudi postali, svratio sam kod dvojice majstora usput do kuce, objasnio da samo treba da se podigne auto i vrati crevo, da nemam kocnicu! Obojica su me oduvali....  Nekada se ljudima u nevolji pomagalo, sada smo... Ma nemam reci.

 

Eto tako, Neso brisi ovo ako je off, ja sam morao da se izjadam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minutes ago, milan-jtd said:

Obojica su me oduvali....  Nekada se ljudima u nevolji pomagalo

Samo bih dodao da su ljudi nekada bili ljudi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolege, zna li neko moze li se na Nuova Bravu 1.9 8v zameniti remenica alternatora na licu mesta, bez skidanja alternatora?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/22/2023 at 10:26 AM, MiloshBg said:

Kolege, zna li neko moze li se na Nuova Bravu 1.9 8v zameniti remenica alternatora na licu mesta, bez skidanja alternatora?

Bravo 2008 1,9mjtd, 16v, 110 kw, kod motora 937A5000

 

Simptomi:

PK kaiš zacvili samo pri paljenju motora, posle nema.

 

Pri radu na leru PK kaiš miruje kao i njegov zatezač, alternator puni kako treba.

 

Pošto sam  bio siguran da je plivajuća remenica alternatora zaglavila, uradio sam proveru tako što sam skinuo zaštitnu kapu, gurnuo običan inbus H8 i probao da pokrenem remenicu, kao što sam i pretpostavljao blokirala u oba smera.

 

Vizuelnim pregledom sam video da može da se skine bez skidanja alternatora, to jest ubaci alat.

Kada kupujete remenicu potrebno je očitati brojeve sa stare remenice, ogledalom, inače može da se desi da kupite ne odgovarajuću.

 

Skinuta ekspanziona posuda, dugačkim ključem 15mm nategnut španer da može da se oslobodi PK kaiš, isti pričvršćen vezicom, da ne spadne sa ostalih "koturova".

Ubačen alat koji se sastoji od inbusa H8, dužine 75mm, alat za remenicu od 33 zuba, dugački ključevi 10 i 17.

10 za inbus, 17 za alat 33 zuba.

Više nema da se čuje cviljenje pri startu., problem rešen.

 

Pozdrav

 

20230826_075401.thumb.jpg.38dd0c6219f7166f78bca69ee5a678f0.jpg    ovo je stara remenica

Edited by dobrid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...