Jump to content
FAS Goran
klaywert

Gume nove vs. polovne vs. protektirane

Recommended Posts

Mislim da grešiš. Sticajem okolnosti sam u prilici da na raznim krajevima sveta vozim svakakve super autiće, a privatno vozim 159 i Octaviu, veruj mi na reč da je Stilo auto do svih jajona, bez obzira na to koliko je povoljan u nabavci u održavanju - tu je tek svetski šampion.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj' se onda dzoramo - ja tebi jos jedan do svih jajona Stilo, a ti meni tu zabarsku tvorevinu iz tvog avatara pod rednim brojem 2, ne moras nista da doplacujes ;) .

Bez zezanja, ipak je realno vec 10 godina star model, sprema se vec njegova druga zamena u C segmentu (ako ne bude neki crossover). A da nisam prezadovoljan, ne bih ga toliko dugo vozio, kao i ti uostalom...

U Nidzino i moje ime se izvinjavam za ovaj kratki :offtopic: , vracamo se na raspravu o pneumaticima - novim, polovnim, protektiranim ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kome nije žao para ima u Coningu Semperit Speed Life 195/65 R15 za 5960 din i 205/55 R16 za 8166 din. Za par stotina din skuplje od Tigra.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da je to skupo, s obzirom da su protektirane gume. Mala je razlika u ceni izmedju ovih i novih guma. Bolje dati 500 - 1000 din vise, makar znas sta vozis, i ko proizvodi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovaj lik protektirane gume naziva "novim" a one pregazile bar 50000km rupa i ivicnjaka i sad im zalepljen novi gazeci sloj i to je novo, how yes no!

14" su mu 4200 a nove imaju vec za 4400, jes` da su debica ali su makar stvarno nove!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve to stoji, samo si najbitnije zaboravio- te gume već neko bacio u đubre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo je već priče o protektiranim gumama, mišljenja o njima su podeljena, mada više ljudi ima loše mišljenje i iskustvo sa njima.. To su u suštini potrošene gume kojima su nalepili sloj gazeće površine i neki su pričali da imaju običaj da se raspadnu i da poizleću žice iz njih..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah, nisam ni razmisljao o tome da su protektirane, video oglas, reko da vidim,

nisam pristalica, nova guma je nova guma...batali to....ne znam kakvo je stanje, izgleda da cu ostaviti 15" od Stila 195/65 R15 za Brava, Michelin Alpin, sa 6,5 mm sare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da su duplo jeftinije pa da čovek i razmisli o njima, ovako se zaista ne isplati. 50e za 16'' polovnu gumu uopšte nije malo, a ovoliko su nove

http://www.eponuda.com/auto-gume-cene/1/f1_2-3-4-5-6-7-8-9-10-11~f3_0-1-2~f7_2

Štaviše, za ove GT Radial gume sa više strana čujem da su ljudi zadovoljni i da mnogo više vrede nego što koštaju tako da ću verovatno uskoro i proveriti kada za to bude potrebe :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kralju,jel na ove gume lepljena sara?

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel moze neko objasnjenje koja je razlika izmedju ove i "prave" gume?

Jel se ove gume prave kompletne ili se samo lepi sara na njima ... ne znam da li je do kvaliteta slike ili kvaliteta gume, ali ovo mi ne izgleda kao "prava" guma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Video sam kod komsije na stilu nove prednje , ucinilo mi se da je Continental ,kad ono neki optimus...Bas dobro izgledaju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste da dobro izgledaju,nova guma normalno,ali ako su protektirane,verovatno je lepljena sara...

Bilo bi dobro da neko objasni razliku,jer ja bas i nisam siguran kako se to radi...Mada znam da rade svasta,cak i rezu saru u gumama a sa tim stanjuju gazni deo :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kralju,jel na ove gume lepljena sara?

Ne druze, ova guma se ne razlikuje od bilo koje nove gume po nacinu izrade.

Razlika je samo u tome sto se za izradu ove gume jednim delom koriste reciklirani materijali i na tome se ostvaruje znatna usteda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Protektirana guma bi trebala sa u svojoj osnovi ima potrošenu gumu, na koju se lepi nova šara. Verujem da vrši posao kamionima i dostavnim vozilima koja imaju zakonsko ograničenje putne brzine na 80km/h.

Ono što mene brine je činjenica da se u gumi ne troši samo šara nego cela struktura. Da imam veliki vozni park koji potroši gume za 6m verovatno bih takođe lepio šaru, ali na moje gume kojima znam poreklo.

Inače, sve nove gume se prave od recikliranih materijala.

Ako može neko pojašnjenje, šta je garancija kvaliteta i slično? Na putevima su na sve strane komadi otpalih šara protektiranih guma sa kamiona, tako da je to prvo šta mi prođe kroz glavu kada neko spomene ovaj način reciklaže - naravno, ne ulazim u to koji je kvalitet ovih guma.

Koji su uslovi garancije?

Inače podržavam svaki vid reciklaže.

Tapatalk HD

Share this post


Link to post
Share on other sites

E to mi je bilo bitno...jer da je lepljena sara, nikada je ne bi stavio na kola...niti bi bilo kome preporucio...

Ovo je vec druga prica...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E to mi je bilo bitno...jer da je lepljena sara, nikada je ne bi stavio na kola...niti bi bilo kome preporucio...

Ovo je vec druga prica...

Mnogo vi temu bacate u off,nadjete na netu sta je protekt guma i sve znate,pa kome se svidi kupuje,kome ne ,ne kupuje,to je ok guma zate pare i za zimsku sezonu..... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako nalepi M+S i onu planinu na bok gume ako se recimo zimski protekt nalepi na letnju gumu ?

Ili ide isključivo zimski protekt na zimsku ?

Kod mene u firmi protekti idu isključivo na uparene-pogonske točkove i tamo izdrže oko 6 meseci, dok recimo nova guma bile su Pirelli i po 4-5 godina.

Evo teme na temu http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=48944&hl=protekt&st=120

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene interesuje konkretan primer, pošto mi trebaju iste gume i za klija.

Kupio sam za punta winteru 185/60/14 za 3970 din sa montažom i 3god garancije(ili 2)

185/60-14 37e/kom 35e/kom

Ima li prednosti ovih guma, cena je tu negde kao i wintera u datim dimenzijama, znači da ako je protektirana morao bi me neko ubediti da za istu lovu kupim ove a ne winteru, ima li prednosti ova guma???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam ja sta je protekt guma, upravo iz tih razloga...ova tema ne bi trebalo tako da se zove...A sto se tice odnosa cene i kvaliteta, ja bi sigurno pre kupio novu gumu nego ovu...opet kazem ako je cena ista ili slicna!!!! Ali kao sto je vec receno...za firme sigurno da se isplati...sad koliko se isplati i to je pitanje...

Ja ne pljujem niti bacam temu u offf..

vec samo razgovaram...uostalom, tu smo da razmenimo misljenja i iskustva ako ih je neko imao...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proces izrade optimus protektirane gume

U EU postoji zakon da se 80% guma reciklira, dobar deo ovog postotka zavrsi ponovo na putevima kao protektirana guma.

Protektiraju se gume starosti do 3 godine i to ne svi brendovi vec samo Michelin, Goodyear, Pirelli i sl.

Na temperaturi od 160 c ,guma koja se protektira, oguli se u potpunosti do mekog kaucuka, zatim se prohromska osnova gume ispita laserski i ultrazvucno.

Ukoliko se serija tih testova pozitivno okonca pristupa se procesu dalje izrade gume sto podrazumeva mesanje sirovog kaucuka i dela reciklirane gume i ponovno kompletno izlivanje stranica gume i gazeceg sloja.

Vazno je napomenuti da se guma koja je protektirana ne razlikuje od bilo koje "nove" gume i da se i protektirane i "nove" gume podvrgavaju istim testovima

i ispitivanjima radnih karakteristika i naravno poseduju sve sertifikate o kvalitetu i bezbednosti u saobracaju.

Austrijska kompanija KRAIBURG koja proizvodi Optimus protektirane gume za putnicki i laki teretni saobracaj, proizvodi i gume za teski teretni program, za industrijske masine pa cak i avio program. Zanimljiva informacija je da se avionske protektiraju i do 12 puta.

Jos jedna napomena. U tekstu koji predhodi opisan je nacin refabrikovanja Optimus gume u kompaniji Kraiburg sto naravno ne mora da znaci da se sve protektirane gume izradjuju po istim standardima.

Nadam se da sam uspeo da vam bolje pojasnim proces protektiranja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro je da je deo poruka prebacen ovde posto nisam hteo da ti kvarim oglas a ovo moram da prokomentarisem!

Proces izrade optimus protektirane gume

...guma koja se protektira, oguli se u potpunosti do mekog kaucuka i pristupa se procesu dalje izrade gume sto podrazumeva ponovno kompletno izlivanje stranica gume i gazeceg sloja...

NOVE GUME SE NE PRAVE TAKO :)

Na ove se, kao sto je vecina pitala u oglasu, ipak samo lepi nova sara!

ovako izgleda proces protektiranja gume i prilicno se poklapa sa ovime sto si ti opisao da rade u austriji..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka cast za prebacene komentare...Ali ja i dalje nisam siguran da se protekt gume prave ovako...tj.protekt gume se prave, tj.lepi sara tj.gazni deo...to je uvek bilo tako...zato kazem...ta protekt guma je uvek teza od klasicne i jako kratko traje, ne bezbedna je i unistava trap...ali zato jeste za nijansu jeftinija!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...