Jump to content
FAS Goran
klaywert

Gume nove vs. polovne vs. protektirane

Recommended Posts

Bem ti sunce , pa slike žene nemaš u tim količinama.

Razvojni put Dunlop BStR od Brazila gde urođenička plemena skupljaju prirodni meki kaučuk do našeg drugara sa foruma.  :scooter:

Hahahahaah :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo tih spoljnih oznaka na gumi, jurio sam sliku na netu da ilustrujem, pa imenjak ulete sa off-om ;) (btw, imenjace imam cirka 4 slike novih guma)...

 

Dakle, nova guma, u zavisnosti od konstrukcije, nacina proizvodnje ima i nesto sto se zove "run out" - tj. tendenciju da ne drzi liniju perfektno pravolinijski, vec da vuce u jednu ili drugu stranu. Upravo to oznacava i pozicija ovih spoljnih linija. Sto guma ima manji run-out, linije ce biti blize centru i guma ce se kretati vise pravolinijski. U praksi, pozeljno je imati par istih guma na istoj osovini, gde ce jedna drugoj potirati run-out efekat i drzati vozilo pravolinijski. Ova slika ilustruje to:

 

post_2_1204722173.jpg

 

Postavicu ovo i na nasu opstu temu o pneumaticima.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mogu na netu da nađem nikako pravilnik o saobraćaju i taj zakon, šta piše na njemu, ali kolega koji radi na tehničkom, kaže da piše da zimska guma mora da ima šaru najmanje 4mm ili ako ima TWI oznaku (graničnik/indikator), da guma može da ide do nje. 

 

tire_wear_indicator.jpg

 

ili je prikazana kao trouglić, a danas većina guma to ima...

 

Car_Tyre_Tread_Wear_Indicator.jpg

 

 

Znači ako ovo neko može da nađe na netu i potvrdi, onda smo kao nacija u velikoj obmani što se tiče propisa. Ja ću pokušati sutra da slikam taj pravilnik ako stignem, pa kačim ovde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po nasem zakonu, obavezan si da imas pneumatike sa minimum 4mm sare u zimskom periodu, bez obzira da li je to zimska ili letnja guma... Znaci, ako imas letnje sa 3mm u novembru, bez obzira sto je mozda sunce i +20 stepeni i dalje krsis zakon. I taj indikator kod nas ne igra ulogu i nije istina da mozes da vozis do njega... Cak i za letnje je propisano ako se dobro secam da  moraju da imaju 2mm saru minimalno iako letnje gume imaju taj krajnji indikator na 1.6mm koliko usvojeno u svetu... Inace sam citao pre jedno 2 meseca pravilnik za postupanje sluzbenika na tehnickim pregledima (mada naravno oni to rade i pricaju kako im se cefi, niko se ne trudi da ga sprovodi onako kako pise)...

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Član 86

 

Uređaji za kretanje vozila kao što su točkovi i gusenice moraju biti konstruisani i izvedeni od takvog materijala da ne oštećuju kolovozni zastor.

 

Pneumatici na vozilima moraju biti deklarisanih dimenzija od strane proizvođača vozila, zavisno od najveće konstruktivne brzine kretanja vozila i najveće dozvoljene mase vozila na kome su pneumatici postavljeni.

 

Pneumatici moraju biti homologovani prema jednoobraznim tehničkim uslovima.

 

Pneumatici na istoj osovini vozila moraju biti jednaki prema proizvođaču, tipu, vrsti (letnji, zimski), konstrukciji (radijalni, dijagonalni i sa ukrštenim pojasevima), nosivosti i dimenzijama.

 

Dubina gazećeg sloja pneumatika mora biti viša od fabrički dozvoljene dubine označene TWI oznakama, odnosno ako iste ne postoje najmanja dozvoljena dubina je 1,6 mm za vrste L i M1 i 2 mm za ostale vrste vozila.

 

Na motornim vozilima mogu se koristiti obnovljeni pneumatici, osim na upravljajućim točkovima.

 

Obnovljeni pneumatici koji se koriste na turističkim i međugradskim autobusima moraju biti deklarisani da se mogu koristiti do brzina 100 km/h.

 

Obnovljeni pneumatici moraju na bočnoj strani pneumatika imati oznaku "RETREAD", pored toga moraju imati i četvorocifrenu oznaku nedelje i godine kada je izvršeno obnavljanje, i moraju biti homologovani prema jednoobraznim tehničkim uslovima.

 

Odredbe ovog člana ne odnose se na vojna vozila.

 

 


Član 113

 

Zimska oprema motornih vozila, osim za vozila vrsta L, K, T i C, u smislu ovog pravilnika, podrazumeva:

 

1) pneumatike za zimsku upotrebu (npr. M+S, Snow Winter i dr.) na svim točkovima vozila vrste M1 i N1;

 

2) lance odnosno druge uređaje za povećanje trakcije na najmanje dva pogonska točka;

 

3) za vozila vrsta M2, M3, N2 i N3 obavezni deo zimske opreme je i lopata, osim za vozila koja učestvuju u javnom gradskom prevozu.

 

Dubina gazećeg sloja na pneumaticima za zimsku upotrebu, kada se koriste kao zimska oprema, ne sme biti manja od 4 mm.

 

Na vozilima se ne smeju postavljati pneumatici sa klinovima.

 

U periodu od 1. novembra do 1. aprila vozila moraju biti opremljena zimskom opremom ako se zbog vremenskih uslova na kolovozu nalazi sneg, led ili poledica. Van navedenog perioda vozila mogu biti opremljena zimskom opremom.

 

Izuzetno od stava 4. ovog člana, u naselju vozila ne moraju biti opremljena lancima, odnosno drugim uređajima za povećanje trakcije.

 

Oprema iz stava 1. tačka 2) ovog člana može se postaviti na točkove na delu puta koji nije označen znakom "lanci za sneg" samo kad je kolovoz prekriven snegom.

 

Odredbe ovog člana ne odnose na vojna vozila.

 

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

TWI se obično označava strelicom za mesta gde obeležava 1,6 mm a za zimski TWI je obično oznaka pahuljica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cale od mog druga greskom uzeo protekte Optimus. Kaze tresu mu, zeznuli mu caleta :)

 

"Greškom" u smislu podvalili su mu ili je hteo da prođe jeftinije pa se ispostavilo da je greška?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne znam tacno. Rece mi drug da je pogresio, sad, verovatno na oko nije video covek a lepa sara i jeftinija guma...i to sve 4 uzeo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo woodoo. Samo zavisi i od balanserke. Montiram gume kod jednog vulkanizera, trese na 160. I ladno mi kaže pa što voziš tako brzo. Odem kod drugog, išao sam do 190, i sve je u redu, mir i tišina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalno da ce da trese kad je kupio otpad ... samo je pitanje da li su oni njemu rekli sta mu prodaju i da li je znao sta kupuje, mada kod nas od reklamacije i garancije slaba vajda :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se zimskih guma tice ja vozim Trayal T200,sve cetiri i to vec trecu zimu.Nikakvih problema nemam,nisam stao po snegu nigde.Jedino kada je suv asfalt onda su malo vise bucne ali to mi deluje normalno.Dosta ljudi ih pljuje,ali sam izlazio sa njima gde ljudi nisu mogli sa winterom,ne kazem da su winterine gume lose daleko od toga,samo nekako mi trayal bolji za sneg.Njih sam uzeo jer su bile pristupacne,a zimi mi bitno da mogu da vozim a ne da gledam kola.Mada nije sve do gume ima nesto i do vozaca,budimo iskreni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne znam tacno. Rece mi drug da je pogresio, sad, verovatno na oko nije video covek a lepa sara i jeftinija guma...i to sve 4 uzeo :)

 

Tu ima osnova za povratak min 2 gume pa posle opet još dve. 

Protekti po našem zakonu ne smeju napred (imaš na prethodnoj strani član) što znači prodali su mu min dve nesaobrazne gume. 

E onda bi kupio još dve prave gume i te zadnje dve prebacio napred i opet se vratio da reklamiram.

Što se tiče Trayal-a totalno zapostavljena zbog Mišlena iz Pirota, podjednako dobra ako ne i bolja od Tigra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...