Milutinac 5905 Posted December 4, 2014 Bem ti sunce , pa slike žene nemaš u tim količinama.Razvojni put Dunlop BStR od Brazila gde urođenička plemena skupljaju prirodni meki kaučuk do našeg drugara sa foruma. Hahahahaah Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17447 Posted December 4, 2014 (edited) Apropo tih spoljnih oznaka na gumi, jurio sam sliku na netu da ilustrujem, pa imenjak ulete sa off-om (btw, imenjace imam cirka 4 slike novih guma)... Dakle, nova guma, u zavisnosti od konstrukcije, nacina proizvodnje ima i nesto sto se zove "run out" - tj. tendenciju da ne drzi liniju perfektno pravolinijski, vec da vuce u jednu ili drugu stranu. Upravo to oznacava i pozicija ovih spoljnih linija. Sto guma ima manji run-out, linije ce biti blize centru i guma ce se kretati vise pravolinijski. U praksi, pozeljno je imati par istih guma na istoj osovini, gde ce jedna drugoj potirati run-out efekat i drzati vozilo pravolinijski. Ova slika ilustruje to: Postavicu ovo i na nasu opstu temu o pneumaticima. Edited December 4, 2014 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Drazen.OS 31 Posted December 14, 2014 Evo zanimljiv članak o ''novim'' gumamahttp://www.tportal.hr/autozona/360832/Pogledajte-kako-muljatori-od-starih-guma-rade-nove.html Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted December 14, 2014 Kasnis Drazene pre dve nedelje taj clanak bio kod nas u novinama Quote Share this post Link to post Share on other sites
Drazen.OS 31 Posted December 14, 2014 Dvaput je dvaput. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted December 14, 2014 pricas za gume ili ......... Quote Share this post Link to post Share on other sites
SikterBre 31 Posted December 14, 2014 Ne mogu na netu da nađem nikako pravilnik o saobraćaju i taj zakon, šta piše na njemu, ali kolega koji radi na tehničkom, kaže da piše da zimska guma mora da ima šaru najmanje 4mm ili ako ima TWI oznaku (graničnik/indikator), da guma može da ide do nje. ili je prikazana kao trouglić, a danas većina guma to ima... Znači ako ovo neko može da nađe na netu i potvrdi, onda smo kao nacija u velikoj obmani što se tiče propisa. Ja ću pokušati sutra da slikam taj pravilnik ako stignem, pa kačim ovde. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted December 14, 2014 Po nasem zakonu, obavezan si da imas pneumatike sa minimum 4mm sare u zimskom periodu, bez obzira da li je to zimska ili letnja guma... Znaci, ako imas letnje sa 3mm u novembru, bez obzira sto je mozda sunce i +20 stepeni i dalje krsis zakon. I taj indikator kod nas ne igra ulogu i nije istina da mozes da vozis do njega... Cak i za letnje je propisano ako se dobro secam da moraju da imaju 2mm saru minimalno iako letnje gume imaju taj krajnji indikator na 1.6mm koliko usvojeno u svetu... Inace sam citao pre jedno 2 meseca pravilnik za postupanje sluzbenika na tehnickim pregledima (mada naravno oni to rade i pricaju kako im se cefi, niko se ne trudi da ga sprovodi onako kako pise)... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted December 14, 2014 Član 86 Uređaji za kretanje vozila kao što su točkovi i gusenice moraju biti konstruisani i izvedeni od takvog materijala da ne oštećuju kolovozni zastor. Pneumatici na vozilima moraju biti deklarisanih dimenzija od strane proizvođača vozila, zavisno od najveće konstruktivne brzine kretanja vozila i najveće dozvoljene mase vozila na kome su pneumatici postavljeni. Pneumatici moraju biti homologovani prema jednoobraznim tehničkim uslovima. Pneumatici na istoj osovini vozila moraju biti jednaki prema proizvođaču, tipu, vrsti (letnji, zimski), konstrukciji (radijalni, dijagonalni i sa ukrštenim pojasevima), nosivosti i dimenzijama. Dubina gazećeg sloja pneumatika mora biti viša od fabrički dozvoljene dubine označene TWI oznakama, odnosno ako iste ne postoje najmanja dozvoljena dubina je 1,6 mm za vrste L i M1 i 2 mm za ostale vrste vozila. Na motornim vozilima mogu se koristiti obnovljeni pneumatici, osim na upravljajućim točkovima. Obnovljeni pneumatici koji se koriste na turističkim i međugradskim autobusima moraju biti deklarisani da se mogu koristiti do brzina 100 km/h. Obnovljeni pneumatici moraju na bočnoj strani pneumatika imati oznaku "RETREAD", pored toga moraju imati i četvorocifrenu oznaku nedelje i godine kada je izvršeno obnavljanje, i moraju biti homologovani prema jednoobraznim tehničkim uslovima. Odredbe ovog člana ne odnose se na vojna vozila. Član 113 Zimska oprema motornih vozila, osim za vozila vrsta L, K, T i C, u smislu ovog pravilnika, podrazumeva: 1) pneumatike za zimsku upotrebu (npr. M+S, Snow Winter i dr.) na svim točkovima vozila vrste M1 i N1; 2) lance odnosno druge uređaje za povećanje trakcije na najmanje dva pogonska točka; 3) za vozila vrsta M2, M3, N2 i N3 obavezni deo zimske opreme je i lopata, osim za vozila koja učestvuju u javnom gradskom prevozu. Dubina gazećeg sloja na pneumaticima za zimsku upotrebu, kada se koriste kao zimska oprema, ne sme biti manja od 4 mm. Na vozilima se ne smeju postavljati pneumatici sa klinovima. U periodu od 1. novembra do 1. aprila vozila moraju biti opremljena zimskom opremom ako se zbog vremenskih uslova na kolovozu nalazi sneg, led ili poledica. Van navedenog perioda vozila mogu biti opremljena zimskom opremom. Izuzetno od stava 4. ovog člana, u naselju vozila ne moraju biti opremljena lancima, odnosno drugim uređajima za povećanje trakcije. Oprema iz stava 1. tačka 2) ovog člana može se postaviti na točkove na delu puta koji nije označen znakom "lanci za sneg" samo kad je kolovoz prekriven snegom. Odredbe ovog člana ne odnose na vojna vozila. http://www.paragraf.rs/propisi/pravilnik_o_podeli_motornih_i_prikljucnih_vozila_i_tehnickim_uslovima_za_vozila_u_saobracaju_na_putevima.html Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vlada R 0 Posted December 15, 2014 TWI se obično označava strelicom za mesta gde obeležava 1,6 mm a za zimski TWI je obično oznaka pahuljica. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted January 6, 2015 Da nas sačuva od zla 26 sec Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5905 Posted January 6, 2015 Bokte...zguzva celicaru kao sibica da je Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted January 6, 2015 Cale od mog druga greskom uzeo protekte Optimus. Kaze tresu mu, zeznuli mu caleta Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted January 6, 2015 Kako mljacka vesela masina, da se ja pitam svi siptari bi dobili besplatan tretman ovde Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vlada R 0 Posted January 6, 2015 Cale od mog druga greskom uzeo protekte Optimus. Kaze tresu mu, zeznuli mu caleta "Greškom" u smislu podvalili su mu ili je hteo da prođe jeftinije pa se ispostavilo da je greška? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted January 7, 2015 Pa ne znam tacno. Rece mi drug da je pogresio, sad, verovatno na oko nije video covek a lepa sara i jeftinija guma...i to sve 4 uzeo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22619 Posted January 7, 2015 A reklamacija? Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted January 7, 2015 Kako moze da reklamira nesto sto mu se ne svidja? Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted January 7, 2015 Bravo woodoo. Samo zavisi i od balanserke. Montiram gume kod jednog vulkanizera, trese na 160. I ladno mi kaže pa što voziš tako brzo. Odem kod drugog, išao sam do 190, i sve je u redu, mir i tišina. Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted January 7, 2015 Samo 190... a toliko price o cipovima i dimovima Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22619 Posted January 7, 2015 Kako moze da reklamira nesto sto mu se ne svidja?Kaze tresu mu Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted January 7, 2015 Normalno da ce da trese kad je kupio otpad ... samo je pitanje da li su oni njemu rekli sta mu prodaju i da li je znao sta kupuje, mada kod nas od reklamacije i garancije slaba vajda Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22619 Posted January 7, 2015 Nista ga ne kosta da proba. Quote Share this post Link to post Share on other sites
paun 1 Posted January 7, 2015 Sto se zimskih guma tice ja vozim Trayal T200,sve cetiri i to vec trecu zimu.Nikakvih problema nemam,nisam stao po snegu nigde.Jedino kada je suv asfalt onda su malo vise bucne ali to mi deluje normalno.Dosta ljudi ih pljuje,ali sam izlazio sa njima gde ljudi nisu mogli sa winterom,ne kazem da su winterine gume lose daleko od toga,samo nekako mi trayal bolji za sneg.Njih sam uzeo jer su bile pristupacne,a zimi mi bitno da mogu da vozim a ne da gledam kola.Mada nije sve do gume ima nesto i do vozaca,budimo iskreni. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted January 7, 2015 Pa ne znam tacno. Rece mi drug da je pogresio, sad, verovatno na oko nije video covek a lepa sara i jeftinija guma...i to sve 4 uzeo Tu ima osnova za povratak min 2 gume pa posle opet još dve. Protekti po našem zakonu ne smeju napred (imaš na prethodnoj strani član) što znači prodali su mu min dve nesaobrazne gume. E onda bi kupio još dve prave gume i te zadnje dve prebacio napred i opet se vratio da reklamiram.Što se tiče Trayal-a totalno zapostavljena zbog Mišlena iz Pirota, podjednako dobra ako ne i bolja od Tigra. Quote Share this post Link to post Share on other sites