Jump to content
FAS Goran
klaywert

Gume nove vs. polovne vs. protektirane

Recommended Posts

Nove i uvek samo nove. Argument da se kupuje od "nekog poznatog" je nikakav i van pameti. To su sve fazoni kao recimo "za tebe prijateljska cena" i odma znam da me nesto leraju. Ne moze da se zna kakva je guma, i nove stradaju ili imaju neki feler, ali zato imaju i garanciju, za one koji nisu znali.

E sad posto sam ja zensko, to mu dodje kao da kupis polovne cipele il sminku,il nesto slicno , bljak. Sta ja znam cije su noge smrdele u njima :)

Negde sam vec rekla pa da se ne ponavljam, meni je moj zivot najvazniji, pa tako i pazarim gume.

Kao sto rece Vili, sve drugo od delova moze polovno sem onog od cega zavisi zivot. Ne sicarim na bitnim stvarima nikad, iliti nisam dovoljno bogata da kupujem jeftine stvari. Ako sam vec skupila neku paru za taj auto, ulozila jos ko zna koliko e vala necu stedeti na gumama pa da je ne znam sta. Toliko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve to stoji, ali ja cu pre da kupim kvalitetne kocnice i da ih platim 200e vise od ovih kvazikocnica od TRW, lucasa i mnogih koje su cak i gore od ovih navedenih, jer su me jednom kocnice izdale a cak i celave gume sa daj boze 3mm sare (Semperit) drze fenomenalno i ni malo ne skripe u krivinama za razliku od velike vecine LOW BUDGET modela. Kupite nove trajalke i ukocite samo jednom, videcete da je guma nestaje i to otpada u komadima, tigar nekad serija 6 sad sigura nisu ni za zid od gume na trkama jer je svaka 3. izdeformisana... Idite reklamirajte gume, pa ce vam kao i nama mnogima reci da je guma ostecena u voznji i da garancija ne vazi na fizicka ostecenja a guma nije presla ni 10 km. Inace Tigar vazi za solidnog proizvodjaca guma u Evropi koji sve ono sto valja izvozi a dresh ostavlja nama.

100% vazi da guma glavu cuva, isto tako ne mozemo pricati o gumama na ovom nivou jer svuda ljudi gledaju kvalitet a kod nas cenu. Inace, koliko ljudi na forumu ima neku kvalitetniju gumu a da je kupljena nova, ne mislim na proizvodjaca, nego na model koji nije najosnovniji, da ne kazem najlosiji???

NA kraju da ponovim, ne kazem da su polovne gume bolje od novih, samo mislim da mi je bolje da uzmem skoro novu gumu iz najvise klase za dosta manje para od one iz osnovne ponude istog proizvodjaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko nas je ovde kupilo nov auto?

A price da nova guma spasava zivote.... mnogo je faktora koji uticu na bezbednost, a verovanje da nove gume, time sto skracuju zaustavni put par metara, daju osecaj sigurnosti da se moze voziti 30% brze, mnogo vise ugrozava sve nas

Ja sam se oladio proletos kada sam pristojne proslogodisnje letnje gume izvadio iz podruma da ih montiram i nasao dooobar holcsraf zaboden u jednoj

Ako bas moram, ili mi neko kome verujem ponudi svoje stare gume koje ne mora da menja, kupio bi ih i bio svestan sta montiram na auto

P.S. Koliko vidim ovde postoji deo Felne i Gume u Oglasima, sa hiljadama pregleda oglasa za plovne gume

Edited by ZokiBubu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj sad ovako,kupimo polovna kola i imaju dobre polovne gume,kada kazem dobr mislim na dobre i (chelic misli na dobre gume,a ne na neke dreseve) sta to znaci,skidamo te gume i kupujemo nove ,jel??? E sada me zanima ,ko je to ovde na forumu uradio,da vidim koliko je to ljudi?

P.S.Polovna kola ,polovne i gume u ovom slucaju ispade samo su kola polovna,a gume???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj sad ovako,kupimo polovna kola i imaju dobre polovne gume,kada kazem dobr mislim na dobre i (chelic misli na dobre gume,a ne na neke dreseve) sta to znaci,skidamo te gume i kupujemo nove ,jel??? E sada me zanima ,ko je to ovde na forumu uradio,da vidim koliko je to ljudi?

ja sam skinuo Dunlop sto je bio na njima i kupio nove Pirelli, jer je auto tresao, volan vibrirao, mislio sam da treba da ih balansiram, kod vulkanizera otisao, gume imaju oslicnu saru, nisu deformisane, cak je samo jedna bila van balansa, ali su bile stare oko 3 god, kako sam namontirao nove sve je to nestalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa dobro to je slucaj,kupio sam i ja pandu gde sam primetio da trese i bacaka,znao sam da su gume,to je klasika,to mora da se uradi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemojte sad ići u neku drugu krajnost. Ceo polovan auto je mačka u džaku, ali treba uticati na njega da bude što korektniji barem u vezi onih stvari koje su u našoj moći -> većina nas to i radi, zameni sve tečnosti, proveri potrošne delove, uradi veliki servis, itd...

Održavanje je ono što neko vozilo čini ispravnim, nebitno da li je novo ili polovno. Zapravo, auto je nov samo dok stoji u salonu, čim izađe više to nije. :) Šteta samo što kapacitet našeg tržišta nije malo veći, a sigurno će biti budu li doneli malo strožiji zakon o gumama. Samim tim će i cene pasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kad sam kupio auto na njemu su bile 4 Tigruse stare 4 godine sa nekom ok sarom od 5 mm i prvom prilikom kad sam imao pare letele su sa auta posto guma stara 4 godine vodi samo do nadgrobne ploce !!! I ni jedna noje tresla sve su bile u savrsenom stanju ali 4 godine je mnogo . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je otislo od krajnosti do krajnosti na samom pocetku.ja i dalje tvrdim da polovne gume ,koje su dobre i slicno ili gume kada kupim polovan auto ,a dobre su,necu ih menjati.

Svako sebi kroji sudbinu,a ne to 4 godina stare gume vode da nadgrobne plocne i slicno,nije forum za tako nesto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo hocu da kazem da su gume stare 4 godine isposcene do te mere da su iste kao plastika, na suvom jos nekako i mogu da drze ali po mokroj podlozi :vava:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ja sam kupio auto pre dva meseca i na njemu su sve cetiri michelin energy saver gume. Ono sto sam ja mogao da vidim je da imaju extra saru i da su sve cetiri DOT1509,posle par dana sam otisao kod vulkanizera da ih izbalansiram i centriram trap i usput ga pitao kako mu se cine gume i to je to. I evo vozicu ih ovo leto,a sigurno i sledece leto,i sta je sad problem u polovnim gumam!? :D

Pre par dana sam kupio 4 Sava Eskimo gume,vozene jednu sezonu u extra stanju,DOT4509,i vozicu ih sigurno naredne tri zime! :D

Ne znam sto ljudi prave problem oko polovnih guma,pa niko ne kaze da kupite neke raspale,celave gume,stare preko 5,6 godina i sta ti ja znam,kupite normalnu gumu i nema frke! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guma moze da izgleda ko da je juce izasla iz fabrike ali posle toliko vremena ona vise nema svojstva koja bi trebala da ima! Te tvoje su sasvim ok :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada kupis polovan auto, najnormalnija stvar je da promenis na njemu sve sto ne valja, pa tako i gume (AKO ne valjaju!).

Zasto vam je analogija sa polovnim automobilom besmislena:

Ako je zupcasti kais promenjen pre 20K km, normalno je da ga neces menjati, ali to ne znaci da je normalno pri zameni kupiti polovan koji je presao 20K!

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.4gume.com/novosti/starost-gume/

Starost gume

Kolika je dozvoljena starost gume kada se kupuje? Ovo je jedno od najčešćih pitanja koja se postavlja prilikom kupovine guma. Odgovor na ovo pitanje jednako je zanimljiv i za kupce i za prodavce. Kupci žele kvalitetan proizvod, a prodavci imaju velike probleme da objasne da gume nisu kvarljiva roba i da ostaju „sveže“ i ako više godina stoje na polici. Starost guma u trenutku kupovine nije nigde zakonski regulisana jer stanje u kome se gume nalaze zavisi od pravilnog skladištenja guma. Zato se propisuju samo uslovi skladištenja i krajnji rok posle koga se gume ne smeju prodavati. Prenosimo preporuke nacionalnih udruženja prizvođača guma iz najrazvijenijih zemalja sveta.

Britansko udruženje proizvođača proizvoda od gume - The British Rubber Manufacturers Association (BRMA) preporučuje svojim članovima da gume koje nisu korišćene ne bi trebalo stavljati u upotrebu ako su starije od 6 godina, a da bi sve gume koje su starije od 10 godina od datuma proizvodnje trebalo zameniti.

Krajnji rok u kome se gume smatraju novim, uz obavezu propisnog skladištenja i kao takve mogu prodavati je 6 godina (Uzanse BS AU 50 Velika Britanija).

Udruženje japanskih proizvođača auto guma (Japan Automobile Tire Manufacturers Association - JATMA) preporučuje kupcima da redovno kontrolišu gume posle 5 godina da bi se utvrdilo da li se i dalje mogu koristiti, a da bi sve gume, uključujući i rezervne gume, koje su proizvedene pre više od 10 godina trebalo zameniti novim.

Gume su nove ako su stare do pet godina kako tvrde: Savez nemačke gumarske industrije, Savez industrije automobilskih guma i Udruženje vulkanizera Nemačke. Po isteku roka od 5 godina, mogu se i dalje prodavati, ali ih pre prodaje moraju pregledati stručnjaci ili se mora dobiti mišljenje proizvođača.

Ono što je zajedničko svima je važnost uslova u kojima se gume čuvaju. Uslove skladištenja propisuje Evropska tehnička organizacija za gume i felne (European Tyre and Rim Technical Organization). Propisno uskladištene gume ne smeju biti izložene sunčevim zracima, visokim temperaturama, velikim oscilacijama temperature, vlažnosti, agresivnim hemikalijama, uljima, ozonu itd. Gume obično kupujete od vulkanizera koji uglavnom ne drže velike zalihe guma već ih dopremaju iz velikih magacina veleprodavaca. Veleprodavci dobro znaju kako gume treba čuvati i, ako se obratite proverenim vulkanizerima, možete biti sigurni da su gume pravilno skladištene.

Pri kupovini gume, prvo pogledajte datum proizvodnje koji je utisnut na gumi i koji izgleda ovako:

Starost gume

U ovom slučaju DOT 3805 znači da je guma proizvedena u 38. nedelji 2005. godine.

Pošto prodavci guma i vulkanizeri imaju velike probleme prilikom prodaje guma, preporučujemo im da ovaj članak odštampaju i okače na vidno mesto u servisu ili prodavnici.

Još jednom ponavljamo: gume se mogu smatrati novim ako nisu starije od 5 godina, uz uslov da su pravilno skladištene. Po isteku roka od 5 godina, mogu se i dalje prodavati, ali ih pre prodaje moraju pregledati stručnjaci ili se mora dobiti mišljenje proizvođača. Sve gume starije od 10 godina od datuma proizvodnje bi trebalo zameniti.

Vidljiva oštećenja gume

Bubrezi i ispupčenja

Ispupčenja i bubrezi obično ukazuju na unutrašnje oštećenje strukture i gumu treba odmah zameniti.

Posekotine

Posekotine koje su toliko duboke da oštećuju unutrašnju strukturu gume čine gumu nesigurnom. Trebalo bi ih zameniti, a ako je moguće, popraviti.

Starenje guma

Vremenom gume propadaju, i ako se desi da ispucaju, to ukazuje da je njena struktura narušena. Gume bi trebalo zameniti.

Dubina šare gume

Preporuka vodećih proizvođača automobila: zamenite gumu kada dubina šare padne ispod 3mm

Testiranje guma u vožnji po mokrom putu pokazuje da gume treba zameniti kada dubina šare padne ispod 3mm. Testiranje koje je sprovela nezavisna asocijacija Motor Industry Research Association (MIRA) u Velikoj Britaniji 2004. god još jednom nam dokazuje da istrošene gume povećavaju šansu da doživite saobraćajnu nezgodu na mokrom putu jer se produžava zaustavni put kočenja.

Iako je zakonski minimum za dubinu šare u većini evropskih zemalja 1.6mm, testovi pokazuju da guma sa dubinom šare od 3mm ima 25% bolje performanse prilikom kočenja na mokrom putu nego ona sa dubinom šare od 1.6mm. To znači celih 8m kraći zaustavni put prilikom kočenja pri brzini od 80km/h! Ako se uporedi nova guma sa šarom dubine 8mm i guma sa šarom od 1.6mm razlika u zaustavnom putu je 13m pri istoj brzini.

Zato vodeći evropski proizvođači automobila preporučuju da gume zamenite kada dubina šare bude manja od 3mm.

Izbor odgovarajućih guma

Izbor odgovarajućih guma za vaše vozilo je veoma važna odluka od koje zavisi vaša bezbednost i uživanje u vožnji. Postoji veliki broj faktora koji utiču na izbor i treba dobro razmisliti pre kupovine. Nadamo se da će vam ovi saveti pomoći prilikom donošenja odluke o kupovini.

Kada zameniti gumu?

Po zakonima većine evropskih zemalja gume su istrošene kada preostali deo gazećeg sloja ima dubinu manju od 1,6mm (kod nas još uvek 1mm). Da bi pomogli vozačima da uoče da su gume istrošene proizvođači unutar gazećeg sloja utiskuju indikator istrošenosti koji postaje vidljiv kada se šara istroši.

Iako je zakonski minimum u EU 1,6mm testovi pokazuju da je guma sa dubinom šare 3mm daleko sigurnija. Prema tome, zamenite gume kada dubina šare padne na 3mm!

Vodite računa o zakonskom minimumu jer možete platiti kaznu, a u slučaju saobraćajne nezgode osiguravajući zavod može odbiti da plati štetu. Gubitak svojstava gume usled istrošenosti posebno je izražen na kiši i snegu. Sa istrošenim gumama na snegu ste u velikoj opasnosti.

Koliko guma vam treba?

Samo jedna guma?

Ako je šara na vašoj gumi malo istrošena, a pretrpela je takva oštećenja da ne može da se popravi, trebalo bi da je zamenite novom. Izaberite gumu istog proizvođača, istu šaru, dimenzije i brzinske indekse. Možda će to biti skuplje, ali nemojte na tome štedeti jer gume moraju biti iste.

Dve gume?

Ako su šare na dve gume malo istrošene, a vi treba da zamenite druge dve zato što su oštećene ili istrošene, zamenite ih sličnim gumama. Poželjno je da gume budu iste, ali nije pogrešno da ih zamenite gumama drugog proizvođača istog tipa i dimenzija.

Sve četiri gume?

Ako imate sreće da su vam se sve četiri gume jadnako istrošile zamenite sve četiri odjednom. Ako ste zadovoljni gumama koje ste koristili zamenite ih istim takvim novim gumama.

Koja je odgovarajuća dimenzija?

Najjednostavnije je kada se na vozilu nalaze gume iz prve ugradnje, tada je dovoljno videti oznaku dimenzije na gumi i kupiti iste takve.

Osnovna funkcija gume je da nosi težinu vozila. Kada birate gumu morate biti sigurni da će moći da izdrži opterećenje. Indeks opterećenja u oznaci gume će vam to pokazati.

Maksimalnu brzinu koju guma može da izdrži pri dozvoljenom opterećenju pokazuje indeks brzine. Za vožnju po našim putevima sasvim je dovoljno imati gume sa brzinskim indeksom V jer nećete imati mogućnosti da vozite brže od 240 km/h. Ako idete u inostranstvo u zemlje koje imaju bolje puteve moraćete da se pridržavate uputstava proizvođača.

Ali ako ste kupili polovna kola ne možete biti sigurni da je prethodni vlasnik montirao odgovarajuću gumu. Pogledajte u priručnik koji ide uz automobil koja je prava dimenzija.

Letnja, zimska ili guma za sve sezone?

Želili bismo da vam preporučimo ono što je za vas najbolje, a u krajnjoj liniji i najisplativije – 4 letnje leti i 4 zimske zimi, ali stanje u novčanicima većine naših vozača je takvo da ne bi mogli izdržati ove troškove.

Razlike u klimatskim uslovima utiču na izbor guma. Gume moraju odgovarati najlošijim klimatskim uslovima u toku godine. Ako vozite letnje gume preko cele godine, performanse guma biće najlošije u najlošijim klimatskim uslovima, po snegu i ledu. Ako imate sreće da zima bude blaga možete proći sa letnjim gumama sa neistrošenom šarom. Mnogi zaboravljaju da se zimske gume ne stavljaju samo zbog snega i leda već zato što letnje gume gube svojstva kad temperatura padne ispod +7°C. U krajevima gde su zime blage, a temperatura retko pada ispod nule, gume za sve sezone (all-season) mogu biti dobar izbor.

Koliko kilometara prelazite?

Ako prelazite 5000 km godišnje, vozite po gradu i nikada niste vozili brže od 160 km/h standardne gume srednjeg ili nižeg kvaliteta biće verovatno sasvim dobar izbor.

Ako imate nameru da prodate auto sigurno vam neće trebati skupa premium brand guma koja prelazi više od 100 000 km.

Performanse guma

Prema performansama gume se dele uglavnom na tri tipa:

Standardne - rade se u brzinskim indeksima S,T,(H) i prečnicima od 13"-15"

Gume visokih performansi (High performance – HP) - rade se u brzinskim indeksima H,V,(W) i prečnicima od 15"-17"

Gume ultra visokih performansi (Ultra high performance – UHP) - rade se u brzinskim indeksima W, Z i ZR i prečnicima od 16"-20"

Nivo kvaliteta guma

Ne treba mešati performanse i nivo kvaliteta. U okviru svakog od tri tipa guma postoje različiti nivoi kvaliteta od najnižeg do najvišeg kvaliteta. Na primer, gume visokih performansi proizvode i Tigar i Michelin, ali je kvalitet Michelinovih guma daleko viši.

Brandovi koji se izdvajaju najvišim kvalitetom (premium brandovi) su: Michelin, Bridgestone, Goodyear, Pirelli, Continental i Dunlop.

Gume srednjeg nivoa kvaliteta čine najširu grupu. Svaki premium brand ima u vlasništvu brand srednjeg kvaliteta: Michelin – BF Goodrich, Bridgestone – Firestone

Good Year – Fulda itd.

Vodeći proizvođači imaju u svom vlasništvu i brandove iz segmenta nižeg kvaliteta: Good Year – Debica, Bridgestone – Dayton itd.

I u okviru guma srednje i niže klase postoje podele na višu i nižu srednju odnosno nižu klasu, ali jasne granice se ne mogu povući. Ako ne možete ni po čemu da ih razlikujete cena će vam pokazati gde pripadaju.

Rezultati testova

Rezultati testova koje sprovode auto magazini mogu biti odlučujući faktor za bizbor gume. ADAC motorwelt je najpoznatiji i najčitaniji auto magazin na svetu. Poznat je po savesnosti i nezavisnosti programa za testiranje koje sprovodi tim profesionalaca. Testovi ostalih nemačkih magazina kao što su Auto Bild, Auto motor und sport, Test stiftung warentest itd. po objektivnosti ne zaostaju mnogo. Kada nekoliko magazina da najvišu ocenu nekoj gumi budite sigurni da nećete pogrešiti ako je izaberete za svoj automobil.

Pitajte vulkanizera

Videli ste koliko faktora utiče na izbor prave gume i da nije nimalo jednostavno izabrati. Saveti koje ste pročitali mogu vam koristiti, ali ništa ne može zameniti savet iskusnog i dobronamernog vulkanizera u koga imate poverenje. Dobar vulkanizer je onaj koji će vam uvek biti na raspolaganju da vam da dobar savet.

Ne zaboravite: Pitajte vašeg vulkanizera!

izvor: www.4gume.com

Edited by notorni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vec sam postavljao snimak na kome se vidi da su u SAT-u lazirali test zaustavljanja sa letnjim gumama u odnosu na zimske, a takvi snimci mogu da koriste kao argument upravo onima koji su jos uvek protiv koriscenja zimskih guma zimi.

ne nadjoh ga, može pomoć?

on topic :

Nove gume su moj izbor. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bila je polemika oko tog testa i mnogo paušalnih zaključaka. Moj savet je da taj test posmatrate u edukativne svrhe u kakvim bi ga i trebalo posmatrati. Neki ljudi su merili youtube klip i donosili kojekakve zaključke koji nemaju veze sa zdravim razumom. Ja sam na desetine puta odgledao klip i nije bilo šanse da budem siguran da li je test prenapumpan ili kako treba jer nije moguće izvući nikakav zaključak iz klipa zbog uglova kamera.

Ono što je činjenica, i što ide u prilog verodostojnosti klipa je stvarnost, u kojoj je stvarno enormna razlika izmedju zimskih i letnjih guma po snegu, plus što postoje i drugi filmići koji takodje pokazuju ogroman problem prilikom upotrebe neadekvatnih guma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

taj tekst je extra, ali se postavlja pitanje tog skladištenja, garantujem da bar 80% uvoznika/prodavaca ne skladišti ih po propisima, jer znam da se tehnička roba iz iskustva ne skladišti po propisima, tako da neverujem da se ni gume skladište.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato edukovan vozac pogleda kad je guma proizvedena i na osnovu toga je kupuje ili ne. Ako je guma taze, efekti loseg skladistenja su sigurno umanjeni.

Razlog vise za ne uzimati polovne gume, jer je neizvesno koliko su dugo stajale van tocka, ko zna kako skladistene. Ti ljudi koji se bave uvozom necijeg smeca i daljom prodajom, sto prave profit na tudjoj nesreci i naivnosti, sigurno jako mnogo ulazu u kvalitetno skladistenje. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde malo pred sezonu da probudim temu....

Sto ne bi organizovali test, ovi sto kupuju nove gume pred zimu i ovi sto kupuju polovne a dobre? Verujem da mogu da se nadju recimo 2 Stila i da se napravi neko poredjenje. Zaletimo do 100km/h, pa puna kocnica, da vidimo kakva li ce razlika da bude....

Ja sam kupio za zimu sve 4 polovne, sve su Bridgestone – Firestone, imaju saru 6mm i sluzice me ovu zimu sasvim dobro. Kao i proslogodisnje polovne, takodje Bridgestone, odradile 5 meseci posla. Stavio nove letnje i lagano...

Trosak za 4 komada, 2009. napravljene - 8.000.oo dinara.

Za leto cu uvek kupiti novu gume - za zimu kada vozim ko puz i mrcvarim kolonama, gulicu polovare...

Za sve ostalo, tu je master card :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogrešan pristup -> polovna guma može da ima probleme u samoj strukturi. U Americi je skoro menjan zakon, posle nekoliko smrtnih slučajeva za koje su dokazano krivci bili gume -> i to NOVE. E, sad, oni su promenili definiciju nove gume, da one budu stvarno nove. Problem je nastao što je zakon dozvoljavao da se guma prodaje kao nova i nekoliko godina nakon proizvodnje. Veliki broj kupaca nema znanje da treba da gleda nedelju i godinu kad je guma proizvedena, nego ode plati i odveze auto. Sada su to drastično ograničili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

" Zaletimo do 100km/h, pa puna kocnica, da vidimo kakva li ce razlika da bude...."

:question: :question: :question:

Sve je odavno ispricano.Postoje zvanicne institucije koje vrse testerinja.Kao nemacki ADAC ili domaci "sat"(Alvirko).Polovno je polovno,novo je novo.MOze i novo da ne valja ali je procenat mizeran.

Koja je dimenzija gume u pitanju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

195/60/15 - umesto 195/50/15, malo visi profil za zimu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...