Jump to content
FAS Goran
klaywert

Gume nove vs. polovne vs. protektirane

Recommended Posts

Avionska guma kada je proizvedena je vec projektovana za mnogo vise sletanja nego sto njen gazeci sloj moze da izdrzi-tako je uslovljeno zbog ogromnog opterecenja koje guma trpi. Da bi se opterecenje na konstrukciju gume smanjilo, gazeci sloj je zaduzen za preuzimanje istog u vecoj meri odnosno napravljen da se vise i lakse trosi kako bi preuzeo opterecenje odnosno sto lakse presao iz stanja mirovanja u punu brzinu i time omogucio kocenje i zaustavljanje aviona. Posto se ovako gazeci sloj ne srazmerno vise trosi nego sto se haba ostatak gume, pribegava se protektiranju. Odnos kostanja protekta tj gazeceg sloja i ostatka gume je u startu ogroman. Takodje bitna stvar je da avionska guma trpi centrifugalno i radijalno opterecenje usled negativnog ubrzanja koje je extremno, i tezinu aviona, da su aksijalna opterecenja minimalna a uslovi exploatacije jako kontrolisani.

ako koga vise zanima ova problematika moze se obratiti mom cenjenom kolegi inace clanu foruma Maticu @ticma koji je jos vise upoznat.

mislim da ovim nisam otisao u off jer je ovo ubedjivanje tipa dobro je jer se protektira avionska guma ravno tvrdnji sa top shopa tipa tiganj od svemirske keramike i folija koja se koristi na shatlovima samo na vasem autu.......stakla za svemirska istrazivanja na vasim naocarima....

Formula 1 je verovatno vrhunac automobilizma ali nikome ne pada na pamet da stavlja keramicke diskove ili KERS na porodicni automobil.

Nadam se da sam ti odgovorio na pitanje.

p.s. tebi treba PR menadzer :-)

Послато са U8815 користећи Тапаток 2

Edited by kolega.jankovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti druze hoces da mi kazes da putnicka guma trpi vece opterecenje od avionske kad prelazi preko sahte,sina i kad se penjes na ivicnjak??

:)

nemam komentar

Ne, nego hoću da kažem da pored spoljašnjih, može da ima i unutrašnja oštećenja (zahvaljujući prethodnom poređenju) u samoj strukturi pneumatika. Koja mogu da dovedu do vrlo neprijatnih situacija. A svi znamo koja su.

Share this post


Link to post
Share on other sites

osnova gume se pre protektaze detaljno laserski i ultrazvucno ispita i ukoliko se utvrdi da je ostecena ili da nece zadovoljiti odredjene kriterijume odstranjuje se iz procesa ponovne proizvodnje ukoliko se utvrdi da je osnova neostecena pristupa se protektiranju...

Neprijatne situacije se uvek mogu dogoditi ja sam ih imao i sa novim jakim brendovima i sa nasim tigrom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reci mi da li ti laserski i ultrazvucno proveravas svaku gumu?

Ako ne, ko to radi?

Da li onda dobijes svaku gumu sa sertifikatom-potvrdom da je proverena ultrazvucno i laserski pre procesa protektiranja?

3 Kratka i jasna pitanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neprijatne situacije se uvek mogu dogoditi ja sam ih imao i sa novim jakim brendovima i sa nasim tigrom.

Srećom nikad. Možda što maximalno izbegavam one ranije opisane prepreke. Dok kod recimo kod polovne gume nikad nisi nasigurno.

Ti druze hoces da mi kazes da putnicka guma trpi vece opterecenje od avionske kad prelazi preko sahte,sina i kad se penjes na ivicnjak??

:)

nemam komentar

Samo veća ostećenja unutrašnje strukture.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verujem da protektirana guma nece tako lako da se odlepi ili raspadne, ali nije toliko jefinija od nove pa da se o njoj razmislja. Milion puta receno do sada.

Znam da kada sam imao losije gume, na autoputu sam zurio i osecao se jako stegnuto i napeto, samo zbog cinjenice da su mi losije gume, i stalno mi je bilo na pameti sta ako pukne! Losije znaci 4 mm sara i stare 5 godina!!!

E sigurno bih imao takav osecaj sa protektiranom gumom na 160+ km/h pa neka je na izgled kao nova!!!

Sa novim gumama, ide puntic i preko toga, ja miran!!! A to mi je sustina uzivanja u voznji, da budem siguran u auto, sa protektima nikada necu biti.

Ovo poredjenje sa avionskim gumama je potpuno pogresan pristup, mesaju se babe i zabe.

Edited by milan-jtd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Covek ima interes da proda neku gumu ovde, mi mu samo ubijamo i onako male sanse, moze da se zanosi sa tim koliko mu volja, ja to ne bi kupio pa makar vozio samo na felnama, vidjao sam puno tih nazovi guma pored puta, a desi se i da lete komadici sa kamiona raznih ... tako da kad kupis njegovu gumu koja kosta 40 evra i stavis glavu u torbu nije isto kao kad das 50 i kupis najjeftiniju pravu gumu koja garantovano nece da se raspadne kad prodjes sa 100 na sat preko onih cesljeva na mostovima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reci mi da li ti laserski i ultrazvucno proveravas svaku gumu?

Ako ne, ko to radi?

Da li onda dobijes svaku gumu sa sertifikatom-potvrdom da je proverena ultrazvucno i laserski pre procesa protektiranja?

3 Kratka i jasna pitanja.

Послато са U8815 користећи Тапаток 2

Zasto bi ja proveravao svaku gumu.

Proverava je radnik na liniji za proizvodnju koji je za to zaduzen.

Sertifikat za tako nesto ne postoji .. sasvim je dovoljan sertifikat o finalnom kvalitetu gotovog proizvoda.

Druze mi smo ove sezone prodali 13 000 protektiranih guma tako da ovde na forumu ne moram prodati ni jednu ( a prodao sam ih poprilicno)... Inace uskoro ce doci dan kada ce vozila koja imaju protektirane gume imati subvencije na registraciju zbog zastite zivotne sredine i razvoja ekoloske svesti...

i naravno bice mi zadovoljstvo videti vasa kola sa protektiranim gumama jer to ce biti sasvim normalno....

sto se brzinskih indeksa tice... indeksi na 14-icama su do 160 kmh na vecim gumama i indeksi su jaci a ja bih voleo da vidim ko vozi zimi 14-icu preko 160 kmh.

Edited by MadOnion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovim samo potvrdjujes moja ubedjenja - protekt nikako!

nepoznata istorija gume, nepoznato stanje gume, minimalna odgovornost protektera i garancija ravna nuli! I sve to za 5-10% manje novca! Znaci nikada!

ne nikada, nego kad vidim uz svaku gumu sertifikat, garanciju, odgovornost, standard, bezbednost....onda mozda, ali ni ti ni bilo koji drugi protekter guma to ne pruzate! Ko zna da li ste registrovani i legalni u opste! Ma nebitno. Hvala ali me niko nije ubedio ni da se za tren razmislim malo ozbiljnije o kupovini protektirane gume za auto u kom se vozi moje dete, a vi samo napred....

Послато са U8815 користећи Тапаток 2

Edited by kolega.jankovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kako proveravaš da nisi kupio komplet protektiranih guma iz 4 sasvim različite podloge? Šta ako je od te 4 gume struktura od 4 različita proizvođača, iako spolja izgledaju potpuno isto? To nije problem za nekog ko se taljiga lagano, a ja do posla svaki dan idem oko 150km/h (ne smem da kažem koliko idem kada nema nikog). :-)

Znači imamo 4 gume potpuno iste šare, a potpuno različitih kotrljajućih karakteristika? ;-)

Tapatalk HD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po zakonu na osovini moraju da budu identične gume, po dimenziji, konstrukciji i nosivosti.

Prvo bezbednost pa ekologija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh, ja nekako imam prirodnu averziju na protetirane gume. Aj za neku gradjevinsku, poljoprivrednu masinu ili prikolicu, itd... ali za auto od 1,5 tone koji ide 200/h, brrrrrrrrrrr, sav se najezim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije mi jasno, svi nepreporučuju polovne gume a protekti su ok ?

Pa da je to toliko dobro i profitabilno video bi sigurno sve ozbiljne proizvođače guma da se bave tim poslom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po ko zna koji put pisem da ja ne protektiram gume:) ali izgleda da ni to nije bitno:)

kad kupis novu gumu verujem da znas kakvu si osnovu kupio i stvarno verujem da za nju (za svaki komad ) dobijes sertifikat i stvarno verujem da sigurno mozes ostvariti pravo na garantni rok ...

Svima zelim dobro zdravlje

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, bas tako. Sto se mene tice protektirana guma je kao ofarban auto, izgleda kao nov, ko zna sta je ispod, jeste da i na novom mogu da postoje greske ali ovaj nije ni za qrac! Mislis da bi neko vozio polovan auto da je svaki polovan jeftiniji 10ak% od novog? pa tesko...

kad protekti budu kostali 50% nove gume onda ce mozda i uci u razmatranje isplativosti...

Послато са U8815 користећи Тапаток 2

Edited by kolega.jankovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po ko zna koji put pisem da ja ne protektiram gume:) ali izgleda da ni to nije bitno:)

kad kupis novu gumu verujem da znas kakvu si osnovu kupio i stvarno verujem da za nju (za svaki komad ) dobijes sertifikat i stvarno verujem da sigurno mozes ostvariti pravo na garantni rok ...

Svima zelim dobro zdravlje

Pozdrav

Ovo je forum gde iznosimo mišljenja, sugestije iskustva itd. Uvek ću iznosti svoje mišljenje, ukazivati itd i naravno poštovati svakag člana kao i njegovo mišljenje dokle god je u granicama pristojnosti.

Uzdravlje, odoh da pomognem ortaku i ako ne popadamo sa terase vraćam se kasnije. :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

I da je bezbedno kao sto narandzasti bravo kaze, opet je neisplativo stedeti 10 evra i kupiti nesto sto ti neko kaze da je dobro, a ovo sto kaze za sortiranje i detaljno pregledanje guma, za to ce malo da izvine, jer vecina tih guma iz svajcarske, nemacke, austrije zavrsi kod nas kao polovna guma sa dobrom sarom i kao guma koja nije vozena na nasim putevima ... puni su oglasi takvih .. a ono sto preostane za njih kad stigne onako nagurano na kamion u fabriku gde se protektiraju znas kad ce oni da razvrstaju i upare 2 miselinke i 3 kontinental gume :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja i dalje ne razumem zasto je losija polovna guma sa novijim Dot-om i pristojnom sarom koja se nije stvrdnula i sl. i koja je stigla sa zapada i koja je i pravljena za trziste zapadnih zemalja? Ili nase domace wintere, save i druge, kupis od nekoga kome su bile zimski set, vozene dve sezone, znaci na papiru jos u garanciji, i za koju lovu? Uvozne 20-ak eura kom. , a domace koliko se pogodis.

Zasto npr. motor u vozilu uvek vise predje dok je "fabricki", nego kada se odradi generalna u kompletu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasto npr. motor u vozilu uvek vise predje dok je "fabricki", nego kada se odradi generalna u kompletu?

To i ja kazem, uporedio sam to i sa cizmama koje nosim. Dok se nije djon odlepio nosene su jedno 3-4 zime, sada ih lepim 2 puta godisnje i opet potraju 6 meseci najvise. Mogu da ga lepim cime god hoces, al to ti je to.

Isto misljenje imam i za protekte.

A cena im je, u najmanju ruku, kriminalna!

I vidim po svetu se ubise za njima!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne razumem uopste cemu ovolika diskusija?

Protektirana guma je neznatno jeftinija od nove.

Da je razlika 50% onda je diskusija OK ali ovako zaista nema smisla!

Netko ce reci da je neznatno jeftinija od najeftinije i najlosije na trzistu ali tko je ikada testirao i ocenjivao protektiranu gumu? Naravno nitko i nikada nece!

Poredjenje sa farbanim autom je na mestu. Uzmes auto sa smetista i extra ga ofarbas i sve je OK dok polako ne pocne probijati hrdja.

Kada polovne "ofarbane" gume budu bar 40% jeftinije od najeftinije na trzistu onda mozda nekome budu interesantne za ugradnju na automobile.

Za kamione su potpuno OK, prvenstveno zbog cene ali nitko ih ne stavlja na prednje tockove kamiona nego samo na zadnje ili na prikolicu! Zasto? Vec je ovde receno!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čitam malo iz dosade o čipu i naleteh na zanimljivu stvar :)

Za testiranje automobila na DYNO testeru, potrebno je da budu ispunjeni sledeći uslovi:

- automobil mora biti potpuno ispravan i spreman za DYNO test

- proverite da nema curenja ili prelivanja raznih tečnosti iz automobila u DYNO (nafta, ulje, rashladna tečnost) – u protivnom se doplaćuje dodatnih 1h koliko vremena je inače potrebno da se DYNO rasklopi i očisti

- gume moraju biti na random pritisku

- automobil sa protektiranim gumama se ne može testirati na DYNO testeru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...