Jump to content
FAS Goran
Guest 2005

Fiat Brava / Marea - el. podizači idu sporije / ne rade

Recommended Posts

E ovako, pokusao sve od gore navedenog i opet nista, primetio sam samo da kada je na kontaktu podizaci idu sporije nego kada je auto upaljen, kao i da sa vozaceve strane gde imam dugme za desni i levi prozor, desni ide sporije nego kada ga podizem/spustam sa njegove strane tj suvozacevih vrata.. Struja, osigurac??

Potpuno identičan problem kod mene na Bravi... :realmad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako, pokusao sve od gore navedenog i opet nista, primetio sam samo da kada je na kontaktu podizaci idu sporije nego kada je auto upaljen, kao i da sa vozaceve strane gde imam dugme za desni i levi prozor, desni ide sporije nego kada ga podizem/spustam sa njegove strane tj suvozacevih vrata.. Struja, osigurac??

Na FiatBOO forumu, odavno su se žalili na sporo podizanje suvozačevog stakla. Sa obzirom da je reč o Englezima i da su vozačeva i suvozačeva strana obrnute nego što je kod nas, izgleda da tako treba. Zaključak je da pomaže čišćenje vođica i mehanizma ali da najviše koristi kada se podmažu vođice stakla tj. kederi. Ja sam imao silikonski sprej za negovanje plastike pa sam sa njime podmazao kedere i podizanje je bilo primetno brže. Ne nešto spektakularno brže ali brže. Mislim da su se neki hvalili da su prepakovali motor za vozačeva vrata u suvozačeva vrata i da je to bilo zadovoljavajuće rešenje.

Takođe su primetili da se staklo sporije podiže kada se koristi taster na vozačevoj strani što je pripisano tankim žicama. Kao, pad napona i sl.

Što se tiče još sporijeg podizanja kada je auto samo na kontaktu. Ja sam imao situaciju da u tom slučaju uopšte neće da podigne staklo. To se rešilo samo od sebe, relativno brzo, kada mi je akumulator skroz riknuo. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isti problem...

Na vozačevoj strani ide relativno brzo (ne baš kao kod drugarovog BMW 525 pa čak i komšijine Fabije - otprilike duplo sporije), dok na suvozačevoj strani čekam do sutra, ili se protegnem pa dižem na tom "dugmiću"...

I ja sam čuo da se problem pripisuje tanjim žicama, pa ih možda i izmenjam jednog dana... :)

E sada... i struja me jedno kratko vreme pucala kada ugasim auto i otvorim vrata pa se "latim" istih da ih zatvorim... sve dok mi se pre par dana nije desilo to da sam umro od vrućine jer nisam mogao da otvorim ni jedan prozor sa svojih komandi... suvozačeva komanda je bila OK... pomislim na osigurače (prvo mi to palo na pamet), ali nisu... zatim mi padne na pamet da proverim onaj pregib koji vodi kablove od školjke ka vratima... odspojim džek i vidim da mi je jedan kontakt blago nagoreo (ne strašno - izgleda da se vremenom džek blago odspojio), vratim nazad i sada sve funkcioniše ok (ali opet sporo do zla boga :p ), a ni struja me više ne puca... :D

E sada... palo mi je na pamet i to da džekovi stvaraju suviše jak otpor pa se tu gubi na struji i da zbog toga ti prozori slabo idu gore - dole...

Kada ih popršćem kontakt-sprejom i malo očistim, javljam rezultate :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naprskajte Wd 40 sprej u klizace stakla i videcete drasticnu razliku ali to nije trajno resenje ima i jedan klizac ispod tapacira a i sprej namenjen bas za to nisam ga video ali sam cuo da ima da se kupi ali licno sam probao sa wd-om i mnogo je bolje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma tim motorićima za podizače možeš prase na ražnju da vrtiš, a da ne možeš brzo da otvaraš i zatvaraš pendžere... :D

Mora da je problem u nečemu drugom... sada mi je palo na pamet da vidim koliko vati (W) je jak taj motorić, pa da ga nakačim na unimer da vidim koliko je uspeo da izvuče (tj. da dobije), ili koliko je napon pao (što ne bi smelo da se dogodi)... ako je to sve OK onda je do mehanike i to je neka fabrička greška... ako nije, razvaljuj sve i menjaj kablove :p

Javljam se se za weekend kada to sve odradim, pošto sada i nemam nekog viška vremena za razbacivanje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedan od suvozača koji je bio jako mekane ruke uspio je da mi slomi prekidač od podizača prozora :wallbash:

dobio sam prekidač od Meree, desni sa vozačevih vrata i nikako mi se ne uklapa. prilikom prvog spajanja pregorio osigurač pa sam odustao. ima li neki koristan savjet ili shemu kako se spaja ili da mi uslika džek od podizača sa suvozačeve strane :rolleyes: auto je fiat brava

unaprijed zahvalan :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spojio si prekidač sa Meree i pregoreo osigurač? Potraži problem u nečemu drugom, a ne u džeku. Ili nisi dobro spojio, ili je prekidač pokvaren. Drugo, ne razumem šta ti se tačno ne uklapa?

I treće, pretraži malo forum, ja sam negde pisao kako se polomljeni prekidač može "zakrpiti" i radi evo već 3 i po godine ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ili nisi dobro povezao prekidac ,ako dzek nije uparen(zice nisu u jednom svodu) ili je problem u prekidacu pravi spoj.

ja sada ne znam kako je na tvom autu da li ide preko bodija(unutrasnjeg racunara) ili direktno,ako je diretno to moze jako lako da se ispita,treba ti samo unimer i resices problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

džek od prekidača koji sam dobio nije odgovarao na đžek što imam u vratima pa sam žice spojio po svom nekom navođenju jer sam i prije čačkao sa elektronikom. sad ne znam da vratim žice onako kako su bile na suvozačkim vratima i zato mi pregara osigurač.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da da,pretpostavio sam da je tako nesto u pitanju,vidi ovako,uporedi ta dva dyeka i vidi u cemu je fazon,po cemu se razlikuju,pa onda,uzmi unimer i ovako od prilike.

Imas dve zice plus i minus(fazu i nulu) koje idu od levog prekidaca,pa imas dve zice opet plus i minus koje su nakacene na tvoj prekidac(desni odakle ide na motor isto tako i one dve idu na motor,ali preko prekidaca) i imas zajednicku masu,ona se izdvaja.proveri unimeromgde dobijas struju i probaj da povezes,mozes samo da obrnes redosled na prekidacu,da kada pritisnes gore da ide dole i obrnuto,ali to je ne bitno,bitno je da ne isace prekidac.

da si tu povezao bih ti lako,ali ovako,jbga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da da,pretpostavio sam da je tako nesto u pitanju,vidi ovako,uporedi ta dva dyeka i vidi u cemu je fazon,po cemu se razlikuju,pa onda,uzmi unimer i ovako od prilike.

Imas dve zice plus i minus(fazu i nulu) koje idu od levog prekidaca,pa imas dve zice opet plus i minus koje su nakacene na tvoj prekidac(desni odakle ide na motor isto tako i one dve idu na motor,ali preko prekidaca) i imas zajednicku masu,ona se izdvaja.proveri unimeromgde dobijas struju i probaj da povezes,mozes samo da obrnes redosled na prekidacu,da kada pritisnes gore da ide dole i obrnuto,ali to je ne bitno,bitno je da ne isace prekidac.

da si tu povezao bih ti lako,ali ovako,jbga.

hvala drug svakako na pomoći. taj prekidač što sam dobio nije mogao u džek na vratima pa sam žice redao po svom navođenju i zato mi se pojavio kratak spoj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ako vam nesto znaci ja sam raskupusavao te prekidace zbog zamene led dioda, i uocio sam da su sva tri prekidaca razlicita, znaci ni jedan ne moze da se stavi na mesto drugog, i sami dzekovi su razlicitih boja, znaci na vozackim vratima za vozacki prozor je crn dzek, za suvozacki na vozackim vratima je beo, i suvozacki na suvozackim vratima je plave boje. Sto se tice automatskog podizanja suvozackog prozora, to je tako fabricki, procitao sam negde na nekom sajtu da je automatski prozor samo vozacki tj to je kao neka oprema, i ja bi zeleo da namestim i za drugi prozor automatski, pa ako neko zna kako, bilo bi lepo da napise. I da ja sam menjao desni podizac, zato sto je poceo da puca i da zaustavlja prozor na tri mesta, i kad pomognem rukom onda ide, na kraju sam kupio polovan na otpadu i zamenio, ako vas cena zanima platio sam 35 evra, nov sam procitao da ima neki neorginalni i kosta 70 evra, a u jednoj radnji su mi rekli da mogu da poruce originalan deo i da kosta mnogo, kad je lik zvao da proveri nisam mogao da verujem da je to toliko skupo tacnije 26000 dinara.

p.s. nadam se da vas nisam smorio sa ovolikim postom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,fabricki se automatski podize samo vozacev i to ne samo na fiatu nego i na drugim markama auta.

Automatsko podizanje i vozacevog prozora bi se moglo napraviti relativno jednostavno sa elektronikom koja bi prepoznavala da je prekidac pritisnut duze od 0,3 sekunde kao sto je napravljeno fabricki na vozacevom .

A mogla bi i elektronika (relej) sa vozacevog da se ubaci i na suvozacev sa nekim prepravkama u instalaciji ali nazalost nemam vremena sada za to a ako ikad to odradim postavicu ovde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E žabarska logika, levi prozor radi automatski gore i dole, a desni samo dole :blink: Bar je kod mene tako, a vidim da nisam jedini, kao i da se ustvari ne zna da li je tako fabrički, ili je ipak nešto malo crklo :D

A inače, na nekoliko prethodnih automobila su mi se oba prozora i spuštala i podizala automatski.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mogla bi i elektronika (relej) sa vozacevog da se ubaci i na suvozacev sa nekim prepravkama u instalaciji ali nazalost nemam vremena sada za to a ako ikad to odradim postavicu ovde.

A da li bi mogao makar da mi kazes gde se tacno nalazi ta elektronika od podizaca. Hvala unapred.

@Zvukoljub

Meni desni ne radi ni dole ni gore automatski. a evo i gde sam procitao da to tako i treba da funkcionise, ali verovatno zavisi od opreme.

IMG_0865.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguce da je do opreme ali kod mene je ELX koja bi trebalo da je malo bolja oprema pa opet imam samo vozacev automatski prozor.

Relej podizaca se nalazi iza ladice ispred suvozaca,mislim da su jedan pored drugog od centralne brave i podizaca.

relejpodizaca.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste, imam i ja taj PDF i po njemu SX, HLX i HGT imaju automatiku samo na vozačevom prozoru. E sad, u pitanju je lokalizovani PDF (UK) pa je moguće da postoje razlike od tržišta do tržišta.

Sad mi je još manje jasno zašto se kod mene suvozačev prozor spušta automatski <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,fabricki se automatski podize samo vozacev i to ne samo na fiatu nego i na drugim markama auta.

Ne sećam se više kako mi je bilo na Bravi, ali sada na Stilu i suvozački prozor ide gore skroz do kraja ako se samo malo duže zadrži dugme za taj prozor kod vozača. Isto je i kada se spušta.

Ukratko, ponaša se isto kao i vozačev prozor. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozz ljudi imam problem sa podizacima na marei,u pitanju je marea st.moritz i ima podizace na sva 4 prozora...medjutim kad je auto kupljen od starta su slabo dizali stakla.e sad sta vam prvo pada napamet?jel treba nesto da se podmaze mozda,jedan tip iz kraja koji je elektricar kaze da su u pitanju motori koji dizu/spustaju stakla,da oni treba da se podmazu?bolje vas da pitam nego njega da slusam :)..pozz

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na svim,svi sporo dizu kao da se muce nesto ne znam...prednji bolje rade al o5 je to slabo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...