Jump to content
FAS Goran
Pole

Fiat Bravo, Marea, Multipla 1.6 / 1.2 16v - zupčenje

Recommended Posts

Nedavno sam bio kod mehanicara i rekao mi je da auto nije dobro uzupcen, a u to sam i sam sumnjao jer sam ga ja zupcio i na njemu vezbao.

Otpustio je usisnu bregastu i malo poterao radilicu u neku stranu i motor je poceo mnogo bolje da radi, ali nije jos to to. Naravno da mu nisam rekao da sam ja petljao oko kaisa i da imam alat za zupcenje. Onda sam probao da nadjem gde sam pogresio,sta ne radim dobro. Posle mnogo odgledanih klipova na you tube-tu,razupcio sam auto i uradio sledece:

Doveo sam reper na remenici u nivo sa oznakom na plastici i blokirao radilicu.

Skinuo sam kais i spaner i uglavio alate za blokiranje bregaste.

Otpustio sam remenice obe bregaste i nabacio kais, ali tako da sam ostavio remenicama prosetnju u levo,da bi mogle da se okrenu kada zategnem spaner.

Zategao sam spaner do kraja,stegao ga i tom prilikom su se remenice bregastih zakrenule u levo jer je spaner pokupio luft celom duzinom kaisa.

Stegao sam remenice pazeci da se prilikom stezanja ne zakrenu u desno.

Poskidao sam blokade, izvrteo par krugova i onda naspanovao spaner po strelici,na sredinu.

 

Ponovo sam izvrteo nekoliko krugova, vratio sve na svoje mesto i upalio auto. Motor radi mnogo lepse, ali ima neko trzanje, kao da je u pitanju prekid struje. Ovo se nije desavalo pre zamene kaisa pa zato i sumnjam u zupcenje. Da li sam negde pogresio?

Kazu da za metan treba pomeriti bregastu za neki zub, ali ne znam ni koju ni gde. Od kad sam zamenio kais ler gas je dosta manji, i prilikom pustanja gasa opadne skoro da se ugasi auto, pa se povrati.

Cistio sam klapnu,ali opet isto.Da li gresim negde u zupcenju?

p.s. zamenio sam i bobinu,nije do nje

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da nisam dobro postavio klip u gmt jer nemam produzetak za komparater za 1.6 motor.Koliko je reper na remenici precizan u odnosu na tacku na poklopcu kaisa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomerio sam radilicu 2 zuba u odnosu na bregaste i promena je ogromna,auto radi mnogo bolje,manje trosi,ali jos to nije kako treba.Gde da nadjem neki precizniji podatak kako odrediti pravi polozaj radilice?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod pretpostavkom da je dobro uzupcen i da baca varnicu premeri kompresiju.

Vrlo cesto se desi da podizac ostane bez ulja i da kompresija bude nula.Tu ti pomaze samo verglanje dok ne navuce ulje,meni se to desilo.

Da li si koristio komparater,bez toga je tesko naci gmt?

Jos jednom proveri zupcenje i varnicu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

GMT sam nasao "pjeske", izvadio prvu svjecicu ,ubacio sipku ,poravnao repere na zamajcu i na remenici radilice,sve ok,e sad kada sam skidao bregaste ispali su mi podizaci pa sam ja to pomijesao i kada sam montirao imao sam nepravilan polozaj ventila,gubio je kompresiju,osjetim prilikom okretanja radilice. Povadim sve podizace i stisnem ih da ulje izadje da dobijem kompresiju,e sad znaci verglanje do besvujesti,hvala na savjetu,i vrnicu imana svim svjecicama

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, bratsaja said:

Javi sta si uradio,sigurno ce nekome pomoci.

Naravno i da znate moze se uzupciti bez alata,ali kad upalim sve cu objasniti

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Mijailović P. said:

Naravno da može. Sebi na autu sam evo drugi set montirao nako stoiljadi. emoji6.png

trt emoji41.png
 

Ja sam druze limar,nisam auto mehanicar,ali sam odrastao u mehanicara i radio sam po sjecanju starom oko 30 godina,na kraju dodje mi majstor s alatom i kad smo upotrijebili alat ja mu pokazem moje biljege na kucistu bregastih poklapa se sa alatom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako hoces precizno da uzupcis auto mora alat,nije niko blesav da baci 90 evra za alat da moze da se radi lakom za nokte.

Bez alata mozes da prekopiras prethodno zupcenje ali to nije precizno jer pre spanovanja moras da otpustis obe bregaste i ako nisu blokirane alatom ode preciznost dodjavola.

Ne znam zasto se uopste trudite da zupcite bez alata,sigurno na forumu ima jos clanova osim mene koji su voljni da pozajme alat dok se uz razmenu iskustava pijucka hladna koka kola u garazi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, bratsaja said:

Ako hoces precizno da uzupcis auto mora alat,nije niko blesav da baci 90 evra za alat da moze da se radi lakom za nokte.

Bez alata mozes da prekopiras prethodno zupcenje ali to nije precizno jer pre spanovanja moras da otpustis obe bregaste i ako nisu blokirane alatom ode preciznost dodjavola.

Ne znam zasto se uopste trudite da zupcite bez alata,sigurno na forumu ima jos clanova osim mene koji su voljni da pozajme alat dok se uz razmenu iskustava pijucka hladna koka kola u garazi.

Pazi ovako,kazu majstori ,prvi klip u GMT,prvi ventil na paljenu( da bi to uradio moraju se poznavati taktovi rada),cetvrti ventil na vagu(to mu dodje izmedju izduva i usisa)u slucaju ovih vozila koja imaju te senzore na radilici i bregastoj ako nece upali samo se radilica okrene za 180° da bi se poklopili senzori. Ja sam tako pjeske nastimao usisnu i izduvnu bregastu,kad sam dobio alat poklapa se sa mojim stimanjem ono pjeske. E sad doveo sam usisnu bregastu tako da bregovi na prvim ventilima budu u polozaju takta paljenja( znaci okrenem ih na usis pa cetvrt kruga sabijanje i tu zaustavi),a izduvnu cetvrte ventile samo prodjem izduv i to je to,ako nema ili se ne vide reperi na radilici izvadis prvu svjecicu stavis neku duzu sipku par mm debljine da ne osteti navoj za svjecicu i polako okreces radilicu,kad sipka dodje u najvisu tacku eto ga PRVI U GMT,a kad nastimas bregaste onda sa zadnje strane markerom ili cime hoces obiljezis polozaj osovina da ne pobjegnu prilikom montaze,I AKO MORAS OKRETATI BREGASTE KAD SU NAMONTIRANE KLIPOVI MORAJU BITI U POLA STUBLINE SAMO TAKO NECE DOCI DO KONTAKTA KLIP-VENTIL. A to nije tesko,kad dodjes do GMT obiljezis radilicu i okrenes za cetvrt kruga u bilo koju stranu i tada su svi klipovi u istom nivou. Nadam se da sam nekome pomogao sa ovim referatom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postovani, molim ako iko moze da mi da savet.Morao sam da zamenim dihtung poklopca ventila jer mi u lulici cetvrte svecice ispustao ulje. Majstor mi je predlozio da uradim veliki servis  sto sam prihvatio. Auto je radio besprekorno pre rada na njemu. Kada je sve odradjeno problem sa paljenjem  , kao da alnaser  ne moze da okrene.Opet ga je uzbio skoro isti problem , ali sada i na auspuhu izbacuje dim , kao da obgoreva ulje. Ponovo ga uzubljuje i preporucuje mi da kupim  nove svecice sto i uradim. Pali bolje ali i dalje dosta dimi. Predpostavlja da su uljne karike u pitanju jer  je kompresija korektna i da bi trebalo da se skida glava motora i da se odradi sve sto se u tim slucajevima mora odraditi.Posavetujte me sta da cinim jer pre svega ovoga je super radio i palio i primao gas , bukvalno radio savrseno osim tog podlizivanja ulja kod cetvrte svecice. Unapred hvala svima koji budu imali ma kakav savet. Sve najbolje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To što anlaser ne može da okrene je najverovatnije do lošeg ugla paljenja, dakle zupčenja.
Ako je sve radilo kako treba pre servisa, obrati se majstoru koji je radio.
Zanimljivo je da u poslednje vreme sve više postova kako posle servisa auto ne radi kako treba!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postovani, molim ako iko moze da mi da savet.Morao sam da zamenim dihtung poklopca ventila jer mi u lulici cetvrte svecice ispustao ulje. Majstor mi je predlozio da uradim veliki servis  sto sam prihvatio. Auto je radio besprekorno pre rada na njemu. Kada je sve odradjeno problem sa paljenjem  , kao da alnaser  ne moze da okrene.Opet ga je uzbio skoro isti problem , ali sada i na auspuhu izbacuje dim , kao da obgoreva ulje. Ponovo ga uzubljuje i preporucuje mi da kupim  nove svecice sto i uradim. Pali bolje ali i dalje dosta dimi. Predpostavlja da su uljne karike u pitanju jer  je kompresija korektna i da bi trebalo da se skida glava motora i da se odradi sve sto se u tim slucajevima mora odraditi.Posavetujte me sta da cinim jer pre svega ovoga je super radio i palio i primao gas , bukvalno radio savrseno osim tog podlizivanja ulja kod cetvrte svecice. Unapred hvala svima koji budu imali ma kakav savet. Sve najbolje.

Problem je sto ga je on vise puta uzubljivao i posto sam danas kupio svecive i zamenio on je lakse upalio .  Ali pri paljenju cuje se par trenutaka da cvrci i da na auspuhu veoma dimi. Ne znam koliko je pametno opet da se njemu obracam. Po njemu je problem sa uljnom karikom ili uljnim karikama.Kompresija je solidna jer merio.Po mjemu treba menjati i karike i lezajeve  i da se brusi glava pa mozda i ventile i ne znam sta jos. U ovom trenutku mene muci da li je to sto dimi na auspuhu tih uljnih karika ili moze biti i neki drugi razlog.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, Miki5683 said:

 

Problem je sto ga je on vise puta uzubljivao i posto sam danas kupio svecive i zamenio on je lakse upalio .  Ali pri paljenju cuje se par trenutaka da cvrci i da na auspuhu veoma dimi. Ne znam koliko je pametno opet da se njemu obracam. Po njemu je problem sa uljnom karikom ili uljnim karikama.Kompresija je solidna jer merio.Po mjemu treba menjati i karike i lezajeve  i da se brusi glava pa mozda i ventile i ne znam sta jos. U ovom trenutku mene muci da li je to sto dimi na auspuhu tih uljnih karika ili moze biti i neki drugi razlog. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav drugari jedno pitanje ,kazite mi glavni simptnomi lose uzubljenog auta koji su mozete li mi reci ? 

Kog majstora u istocnoj srbiji proverenog naci za takve zahvate ja sam pre skoro godinu dana radio set zupcenja majstor imam osecaj da to nije lepo odradio auto kao da mi je izgubio na snazi ,i kao da znaci je lenj mrcina i to sve ,sve mu nesto fali kao kenjkavo dete pa me zanima vase misljenje malo teze upali doduse ne vergla par min nego od prilike pola minuta ali mi je nelogicno da uno 45 88.god bolje pali i startnije nego stilo 1.6 16v 76kw 2003.god 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kako je radio pre velikog servisa i kako je bilo odmah posle?

Od prvog momenta teze palio?

Kako radi posle paljenja? Ravnomerno? Padaju skacu obrtaji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepse,mirnije je radio i bolje je isao pre velikog servisa dva puta sam vracao auto kod tog istog majstora i kaze da je sve okej da je on to uzupcio ekstra .. u sta cisto sumljam 

Odma posle servisa se cudnije auto ponasao teze palio ,ja sam nakon toga i svecice zamenio misleci da je mozda zb toga losije paljenje ali nije bilo promene ,posle toga sam sipao aditiv u benzin za ciscenje dizni i to sve ,pa sipam skuplje gorivo cistio sam onaj senzor ler gasa klapnu i nista to znacajno nije promenilo da auto ide kao sto je pre iso nesto malo mirnije radi posle toga ali nista znacajno imam osecaj da auto ne vuce kako bi trebao da vuce ali ne znam kako to da istestiram ..

Nemirno je radio posle v.servisa ali sam to eto smirio malo ovim stv sto sam odradio ,idalje nekad jako padnu obrtaji tokom voznje pa se podignu nekad kad pustim gas kao da auto ima idalje potisak na papucicu cuje se kao da idalje stiscem gas .

Sad na sitno variraju obrtaji ali neprimetno ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...