Jump to content
FAS Goran
opasnigusar

Bravo 1.6, JTD / Multipla JTD - klima / šišti klima

Recommended Posts

Dakle imam bravo 1.6 2001 god , posto sam ga skoro kupio a bila je zima nisam stigao bolje da probam klima uredjak kako i da li funkcionise. Ovih dana je tem bila preko 20 kad sam je ukljucio probe radi , cuje se da se ukljucuje na prekidacu ali ne i neka promena u hladnom vazduhu ( veca od obicnog vent.). Da li neko ima iskustva sa klimom na ovim kolima i valjala bi neka preporuka za servis gde bih ga eventualno odvezao da se odradi posao oko klime.

hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

...cuje se da se ukljucuje na prekidacu ali ne i neka promena u hladnom vazduhu ( veca od obicnog vent.).

Sačekaj da još otopli, jer se ovako i ne može primetiti...još nije dovoljno toplo za klimu.

Oko servisa za klimu, pogledaj:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=42188

:thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliku temperaturu ti pokazuje spoljni senzor temperature na bordu kad das kontakt, ili kad pritisnes taster na srednjoj konzoli koji sluzi da pokaze trenutnu temperaturu spoljasnosti ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitam te iz razloga sto zna on da pobrljavi i da pokaze npr 5c kada je napolju 20 i kusur, a klima na bravu ima takvu zastitu da, kada senzor pokaze temperaturu nizu od 6c , automatski onemoguci koriscenje klime.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam znao za tu caku ali mislim da nije to. Juce sam ga ostavio na suncu i pokazivao je nekih 24c , pa sam ukljucio da probam klimu, posle ukljucenja cuje se kompresor, ali nisam osetio nikakav hladan vazduh a sacekao sam par min..Da li je moguce da samo ima nedostatak freona :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako kompresor radi onda je najverovatnije nedostatak freona.

Pogledaj da li na kompresoru ima jedna cevcica na cijem je kraju zavrnuta plasticna kapica.

Kada se odvrne ta plasticna kapica mozes videti u sredini ventila iglicu,pokusaj na kratko da je pritisnes sa necim spicastim,naravno sa ugasenim motorom,ako nista ne sisti kada pritisnes iglicu znaci da je sistem skroz prazan.

Za sve ostalke intevencije moraces da odes u neki servis koji ce prikljuciti manometre i videti tacno o cemu se radi i da li fali freona i koliko.

Klima koja je ispravna, jedna cev koja izlazi iz kompresora treba da bude vruca (ide u hladnjak) a druga cev koja dolazi na kompresor sa isparivaca treba da bude hladna ili cak rosna.Ovo se gleda kada je motor startovan i klima upaljena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ovako,klima je nesto poludela i desava se sledece...ispise na tabli error cli i klima posle deset sekundi pocne da duva sama od sebe,ne reaguje na tockice bilo koji da okrecem.Isto se desava i kada skinem celu centralnu konzolu i otkacim sve konektore ona opet pocne sama da duva (oni otvori sto biju u soferku).Tako je svaki put kada upalim auto.Ako neko ima neku ideju neka napise sta bi moglo da bidne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad izgubi informaciju od senzora temperature klima tako počne da manita ako stoji na automatici i ako je automatska uopšte. Treba proveriti sve kontakte. Kažeš da tako radi kad upališ auto, šta bude posle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada ispise error cli to je znak prisutnosti bilo koje greske(pa i senzora spolne temperature) na HVAC sistemu. Postoji procedura za samodijagnozu klime sa kodovima gresaka u Autodati. Nije mi pri ruci tako da momentalno ne mogu da napisem kako i sta. Ako neko ima odmah neka stavi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bravo JTD

Kad upalim auto posle 5 sekundi ispise error cli i onda ubrzo posle toga duva u soferku i tako sve dok ne ugasim auto...e da automatska je.

Ostalima hvala kao i za ovaj pdf. Sutra probam da vidim sta ce da rekne koji su kodovi za greske.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je jasno sve oko onog prvog dela koji se odnosi na okretanje onih tastera za temperaturu, za smer duvanja vazduha i za jacinu duvanja. ALi mi nije jasan onaj deo oko resetovanja greske, nije mi jasno da li se vadi akumulator, tj da li se skida klema na neko odredjeno vreme ili sta? Ako bi neko mogao mallo da pojasni taj deo... :coffee:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada odradim onaj prvi deo procedure (okretanje tastera), na display mi se ispise ''error cli 00''. E sada , ja znam da meni problem zadaje spoljni senzor temperature koji mi je juce pokazivao da je spoljna temperatura -12c. Kada bi otkacio kablove koji vode u retrovizor, u kome se nalazi ovaj senzor temperature, i kada bi ti kablovi bili otkaceni recimo 24h, senzor temperature bi pokazivao stvarnu spoljnu temperaturu. Ali vec nakon nekog vremena bi pobrljavio. Akumilator mi je u decembru mesecu prosle godine bio van vozila skoro dva dana, i kad sam ga vratio na mesto senzor mi je pokazivao stvarnu temperaturu do sredine marta meseca od kada brljavi opet.

Mozda je pobrljavio kompjuter nesto ne znam, iako sam ga kacio na dijagnostiku pre jedno nedelju dana i nije mi nista pokazao, citao sam onaj PDF faj i kako sam protumacio moze da se resetuje ta greska, samo ne znam kako! Nije mi jasan onaj deo ''kada je otkacen akumulator, startuj motor-cekaj 30ak sec i iskljuci motor''. Da li je neko imao slican problem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molim za pomoc,imam fiat bravo 16 16v i klima me zeza.Laicki da objasnim kad ukljucim klimu dva izduva oko volana (znaci vozacki deo) duvaju hladan vazduh dok dva kod suvozaca duvaju mlako.Da li neko zna u cemu je problem.Unapred zahvalan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne donositi olako zakljuchke. Da je klima prazna duvala bi mlako svuda.

Takodje, klima se nikad ne dopunjava ,nego se po potrebi radi kompletan servis, tj provera svih sistema i zamena gasa i ulja. Dopunjavanjem nikad ne mozesh biti siguran koja kolichina gasa se nalazi u sistemu i servisere koji tako rade bi trebalo izbegavati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi u pravu. Kad klima sistem ima dovoljno gasa da kompresor startuje sa radom, a nedovoljno gasa da bi sve radilo punim kapacitetom, onda se dešava da jednu polovinu vozila hladi (nedovoljno), a u drugoj polovini vozila duva mlako. Potrebno je isprazniti sistem, očistiti, vakumirati i napuniti novim gasom.

Edited by mica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam problem sa klimom na Multipli od kako sam je kupio, a imam je vec pet god.Obisao sam sve Beogradske majstore ali bez rezultata osim strahovitog manjka para...

Naime klima rasdi ali su njeni rezultati porazavajuci na izduvu daje citavih 8 do 16 step u zavisnosti od spoljne temp.U proseku to je najcesce oko 11- 13 stepeni sto je za automobil ovih dimenzija tek kao povetarac na 1000 stepeni.

Napominjem da sam o klimi do sad naucio vise od vecine majstora sa kojim sam kontaktirao.

Do sad je skoro sve isprobano : dopunjavanje(klima ne gubi gas ,ne curi) , pranje kondezatora(hladnjak klime), obe brzine ventilatora rade , NOV kondezator, naravno menjan susac lii dehidrator. menjan expanzivni ventil i ispiran isparivac, remontovano kvacilo kompresora (isprobana tri razlicita kompresora) .

Posto je kompresor sa varijabilnim hodom klipova menjan je i pripadajuci mu ventil, naravno novo ulje svaki put posto je hidroskopno(pri duzem kontaktu sa vazduhom upija vlagu).

MOJE PITANJE JE : DA LI NEKO SLUCAJNO ZNA MAJSTORA KOJI ZNA U CEMU JE PROBLEM POSTO NA 8 OD 10 MULTIPLI KLIMA NERADI. Multipla je 2001 god 1.9 JTD a kompresor je isti kao na pojedinim modelima alfe.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, narode.
 

Posle servisa klime, 2-3 dana je radila super, da bi danas krenula da zeza... cuje se neki cudan zvuk kad se ukljuci AC. Klima hladi, cini mi se da radi normalno, ali me ovaj zvuk ubija   :no  
 
Sta moze da bude problem, jel imao neko slicnih problema?
 
Evo video klipa kako izgleda ta buka:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh ja ne čujem ništa  :question:

 

Ali može da se desi da ti kompresor malo bruji zbog vrućine. Meni je juče na oboje kola drndao kompresor u toku dana i na jednom sam dobio i engine fault. Uveče, kada se malo spustila temperatura ispod 40,  nikakvih problema nije bilo, nadam se da je i kod tebe samo to problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako mislis na ovaj piskavi zvuk to je po mom misljenju zvuk kretanja freona kroz isparivac.

To se cuje na svakom rashladnom uredjaju samo u razlicitoj meri,negde se cuje tiho šuškanje,negde kao pucketanje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...