BigG 0 Posted March 17, 2011 Jedna molba za majstore mehaničare.Desilo mi se da moram menjati set kvačila na mojoj Lybri 1.9jtd. Do sad sam imao raznih modela automobila, ali uvek znatno niže klase i sve mehaničarske radnje sam odrađivao sam, uključujući i generalu motora pa do prostijih kvarova, tipa hidraulika i sl. Raspitivao sam se kod raznih majstora oko cene i nema jeftinije od 50 evra za taj posao, a kad pitam koliko im treba vremena da ga obave, kažu nekoliko sati. Što je puno, puno je.Pošto imam neko iskustvo, hteo bih samostalno promeniti set, ali bih voleo da mi neko sa većim znanjem i iskustvom na ovim vozilima pomogne, da smernice, zarad lakšeg i boljeg odrađivanja posla. Svaki savet nam je dobrodošao, svaki detalj, makar i onaj za koji mislite da je nevažan.Hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dfast 2 Posted March 18, 2011 Ja sam menjao na Bravu, a ako je na Lubri sve nabijeno kao na Fiatu, 50e nije puno za taj posao. Nisam mehanicar i trebalo mi je punih 8 sati na dizalici dobrim tempom, ali pritom nisam imao nijedan problem tipa zalomljen ili ostecen sraf. Vrlo je pipavo skinuti elektro pokretac, malo je i zeznuto nabiti menjac nazad ako se ne skida desna poluosovina, treba centrirati korpu i lamelu, treba ti set torx kljuceva, set kvalitetnih gedora (meni su dve prsle), moras ispustiti ulje iz menjaca. Ukratko sve oko menjaca mora dole, sve sto smeta da bi dosao do menjaca dole...a motor moras podupreti nekim nosacem.Srecno! Jednom kad uspesno odradis svaki sledeci put je lakse . Quote Share this post Link to post Share on other sites
BigG 0 Posted March 18, 2011 zdravo.Ako si uspeo to sve uraditi za jedan radni dan, lepu si dnevnicu zaradio, a usput i ponešto naučio. Da ne pominjemo osećaj zadovoljstva nakon dobro obavljanog posla.Znači, može se odraditi i bez skidanja poluosovine.Koje veličine torxa su ti bile potrebne (imam klasičan set)?Kojim alatom si centrirao lamelu, od kog auta odgovara "spojnička"?Ulje mora napolje pre svega ili može i posle?Pretpostavljam da se mora skinuti točak, ali šta još mora da se odvoji od šasije (tipa viljuška, amortizer i šta sve nema tamo)?Lepo što si se javio da pomogneš. Trebaće ovo još nekom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dfast 2 Posted March 18, 2011 Ovako,- moze bez skidanja desne poluosovine ali je bolje skinuti je tj izvuci van menjaca, jer rizikujes da ostetis semering poluosovinie pri nabacivanju menjaca. Ovo sve pod uslovom da je isti princip kao na mom Bravu JTD- klasican torx set je dovoljan, ne znam brojeve napamet- imam univerzalni set sa centiranje lamele tako da ne znam koja bi spojnicka pasovala, imas na linku dole dva razlicita seta u opciji- ulje mora napolje jer kad izvuces poluosovinu, mozes da se ispolivas istim, a i dobra je prilika da se zameni ulje uz nov set kvacila- mora se dosta toga poskidati, da ne bi pravio spisak evo linka sa sve slikama kojeg nadjoh za multiplu, vrlo je slicno sa poslom oko lybrehttps://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZGVmYXVsdGRvbWFpbnxmaWF0bXVsdGlwbGF8Z3g6NWZhZjMxMTBhZjE5YmFlMwPogledaj unapred da li je menjac suv ili je umazan uljem, jer kad ga vec skidas mozes lako zameniti i semering spojnicke;Pozdrav Quote Share this post Link to post Share on other sites
yuguar 2 Posted March 19, 2011 Moras da otpustis trap i ono fino smisljeno da moras termo tunel da otpustas zbog traverze...mozes i skinuti ceo lakse je a i ne mora...poluosovinu levu , desnu ne mora ali je lakse kod vracanja, ispustiti ulje iz menjaca ...sa gornje strane sve da bi prisao nosacu i srafovima zvona itd...alat za centriranje ti i ne treba kad montiras pritegni korpu ovlas pa ili gledaj "kroz tocak" da vidis jel koliko toliko u sredini ili po obimu ...lamela naleze na ivicu potisne ploce okrenes ga u krug pa vidis jel svud isto..a onda dolazi anlaser :realmad: i gornja dva srafa...jebo ga ko ga smislio ceo dan bi mu za kaznu dao da ih skida i vraca ...znaci na jugu zamenim kvacilo dok skinem anlaser na jtd-u starom ..Po normi servisnoj se radi 7,2 sata...ja ga radim bez zurbe za 8 sati inace bi popizdeo i polomio nesto...ako si raspolozen uradices ga za 8 9 sati. A 50e je vise nego jeftino !! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted March 19, 2011 Po meni,sa tacke gledista vozaca prevelik rizik,sa ne bas jeftinim i nebitnim delovima na automobilu da bi neko,ko to nikada nije radio,menjao sam navedene delovei na kraju,moze da izadje skuplje od tih 50 E za majstora,koji je to radio mnogo puta i koji ti moze dati i garanciju na svoj rad-sto nije zanemarljiva stavka u celoj prici.U svakom slucaju,odluka je tvoja... Quote Share this post Link to post Share on other sites
BigG 0 Posted March 21, 2011 Zato i pitam sve vas, i svakisavet, kritika i predlog je više nego koristan.Elem, nije da to nisam nikad radio, napisah u prvom postu da sam sve radio, ali ne na lybri već na našim vozilima (lada).Znači, slažete se da 50e nije strašno za rad majstora. Uff, nisam još ni za set skupio keš. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bukvic 0 Posted March 21, 2011 Prijatelju i ja sam u nekoj sličnoj situaciji kao i ti, Svašta sam radio i radim najviše zastavu ladu i golfa. Sad u porodici imamo astru g 2.0 dti, fata tipa 1.6 ie i golfa 3 1.4. Ja dok imam leđa neću plaćat drugom zašto da dam nekom dnevnicu 50e a pritom nisam u stanju da je zaradim, a što jel ne znam ma ako imam alat i volju ima da znam za sve postoji prvi put pa i za skidanje menjača. Tako je se svaki od majstora znojio i češkao po glavi kao ti sad ali samo prvi put, a sad hoće 50+ eur. Eto da me nađe da moram menjat na astru bez razmišljanja bih je napao pa makar je radio dva dana, a čuo sam od kolega koji imaju iskustva da je vrlo zajebano. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dfast 2 Posted March 22, 2011 Jednom prilikom u garazi kod jednog majstora, setkam se ja, gledam sve sta majstor radi...pa mi bi neprijatno i krenem da se izvinjavam. Kaze meni covek: Nista ne brini, ima ljudi koji mogu provesti sate i dane u garazi ali ne vredi, jednostavno nemaju ruke za te stvari, dok od nekoga koga stvari interesuju ne mozes nista ni sakriti, pre ili kasnije naucice, pokusace i znace.Ovde oko zamene kvacila, ne radi se o nekoj previse specificnoj stvari, jednostavno je samo puno posla za nesto sto smo navikli da se radi za par sati. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bukvic 0 Posted March 22, 2011 Hheheh suha istina. Eto danas čujem od jednog čoveka koji drži autoodpad. Kaže radio mu generalnu na pasta 3 diesel čovek kojem sam ja pokazao pre tri god. kako se zupči motor kod golfa 2 diesel. I zamislite taj auto radi kao sat. Quote Share this post Link to post Share on other sites
BigG 0 Posted March 28, 2011 Kupio sam set u fiatinu u NS, brzom postom sa 2 l ulja za menjac. Izaslo sve skupa 16700 Quote Share this post Link to post Share on other sites
BigG 0 Posted March 29, 2011 Zamenjeno, i zadovoljan sam urađenim. Nisam ga ja menjao nego sam upoznao preko preporuke mehaničara i za 4000 čovek odradio posao. Sad je sasvim druga priča po pitanju šaltanja, prava milina. Čak sam imao sreću da mi je plivajući u sasvim solidnom stanju, te ga nisam morao menjati. Još bih dole trebao zameniti stabilizatore balans štangle i prst u uvo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted March 30, 2011 Stabilizatore balans štangle sigurno možeš sam ! Dva šrafa 17 i to je to ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
BigG 0 Posted March 30, 2011 (edited) Da. Zna li neko konkretno gde i broj tel gde se može nabaviti a da šalju pouzećem?Usput, nije ni načeto ulje koje sam uzeo, tako da mi je sad višak. Ako je neko zainteresovan i da mu je potrebno, nek se javi. Ulje je original po preporuci Fiata, 2 litre, cena za obe 1500din Edited March 30, 2011 by BigGLybra Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted March 31, 2011 Nije dobro trpati sve što vam padne na pamet u jednu temu. Tako se dobija ''kupusara'' od teme, koja je usput i totalno nepregledna...uostalom, zamislite temu gde se piše o setu kvačila, poluosovinama, ko šalje ili ne šalje pouzećem, ili se prodaje ili poklanja ulje... Dakle, ovde o tome gde se šta može kupiti:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=41777A, ovde ako se nešto prodaje ili poklanja:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showforum=25 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Red Dragon 1 Posted November 21, 2012 (edited) Pozdrav svima!!!Interesuje me da l možda ima neko uputstvo za skidanje menjača ili komplet servisno upustvo za Lybru 1.8? Edited November 23, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
vibe303 0 Posted November 22, 2012 (edited) https://rapidshare.c....rar|162184|0|0kompletno servisno uputstvo. Nareži i instaliraj sa cd-a. Meni je pomoglo da rešim sam gomilu stvari. Edited November 22, 2012 by vibe303 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Red Dragon 1 Posted November 24, 2012 Hvala, nisam imao vremena da ovih dana pa se tek sad uključujem da vidim da l je neko nešto preporučio. Još jednom hvala unapred!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Red Dragon 1 Posted November 24, 2012 Skinuo sam ovo uputstvo, ali nikako ne mogu da ga instaliram. Narezao na CD kao što si mi rekao, ali ne vredi, Može neko dodatno objašnjenje? Quote Share this post Link to post Share on other sites
vibe303 0 Posted November 25, 2012 Davno sam ga skinuo ali koliko se se sećam file je u rar formatu. Moraš da ga raspakuješ prvo. Nakon toga dobiješ IMG file. E taj file moraš da narežeš ali nikako direktno, nego uz pomoć nekog od programa koji taj file raspakuje i nareže ispravno na cd (nero, imgburn i sl). Ovo si verovarno uradio ali nznm gde je zapelo pa pišem od početka. Kada sve dobiješ raspakovano na cd-u vrlo je bitno da pokreneš autoplay pošto je ovo uputstvo napravljeno 2000god i pre windowsa XP pa može da se desi da pokretanjem setup file-a neće da radi (moj slučaj). Dalje samo prati uputstva sa ekrana. Instalacija je kriminalno spora tj. taman pomisliš da računar ne radi ništa pa onda tek izađe sledeći prozor. Nakon instalacije obavezan je reset i posle bi trebalo sve da radi. Program se instalira na C:\DTE i odatle možeš da izvučeš startnu ikonicu za desktop. Program ne može da radi bez cd-a. Ako imaš Win 7 onda je posebna priča pošto dte.exe file moraš da prebaciš u compatibility mode za WIN XP i nekoliko puta pokreneš program sa opcijom "run as administrato". Ako ne uspe probaj preciznije da mi objasniš na kom delu instalacije je stao. Meni program posle malo muke super radi na win7 x64. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Red Dragon 1 Posted November 26, 2012 Uspeo sam da pokrenem ovo uputstvo preko virtual drajva. veoma interesantno i korisno!! Hvala na pomoći! Quote Share this post Link to post Share on other sites