Jump to content
FAS Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

Kao sto Igor napisa, imam Astru H, malo jace od 3 i po godine, i za to vreme nekih 85.000km.

 

Sto se motora tice, posedujem 1.9 verziju sa 16V i 150ks. U sustini, svi ti 1.9 motori u Astri su "mjet" motori, uz neke sitnije izmene, ali konstrukcijski isti.

O motoru ne treba puno pisati jer je odlican sem jedne mane, tako da cu pricu svesti na nju, a to je problem sa usisnom granom, odnosno leptirima na istoj, koji se slome i moze doci do njihovog "usisavanja". Medjutim vecina majstora je do danas doktorirala taj problem, pa se vrlo uspesno radi prevencija istog. Tako da to ne bi trebala da ti bude neka briga.

 

Motor od 120ks je uglavnom postedjen ovog problema. Tako da ako vec zelis da izbegnes bilo kakvo cackanje, mozda je on bolja opcija.

 

Drugi problem do kog dolazi je famozni M32 menjac, gde moze doci do problema sa lezajevima, o tome ima dosta materijala na internetu pa necu pisati o tome.

Uglavnom ni on nije nesto neresiv, i kada lezajevi pocnu da zezaju ako se zamene na vreme, lako se spreci bilo kakav veci problem.

 

Ja trenutno na satu imam nesto preko 200 hiljada i nikakav problem sa menjacem nisam imao, dok sa sa usisnom imao problem ubrzo nakon kupovine.

 

Ako se odlucis za kupovinu Astre H, preporucio bi ti da ides na restyling model, koji je bio 2007/8. Pored spoljasnih detalja, materijali unutrasnjosti su kvalitetniji i naravno otklonjeni su problemi koji nisu vidljivi okom.

 

Mozes prelistati moju garazu, tamo ima dosta pisanog o autu, naravno ima i nebitnog materijala. :D

Edited by zrnke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Zrnke na odgovoru. Tvoja Astra mnogo lepo izgleda, narocito ta crna lezi na tom cosmo paketu opreme :)

 

da li bi mogao da napises nesto o udobnosti Astre H karavana, kako se ponasa na putu, kolika je buka u kabini. Vidim da si vozio Stila, posto sam i ja jedno krace vreme vozio Stila jtd, mozes cak, ako ti nije problem, samo kratko da napises kako bi ih uporedio po ovim parametrima udobnosti, lezanja na putu, buke itd...I kako su se benzinci pokazali, 1.6 i 1.8, jer sam njih napolju vidjao sa jako malom kilometrazom. Mozda je i to resenje.

 

Bio bih zahvalan.

Edited by Saxoni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda od pomoci tema, npr.:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvinjavam se, mada sam se vec unapred izvinuo u prvom postu ukoliko masim mesto za otvaranje teme :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikakav problem, samo pokusavam da pomognem sa ranijim temema/dilemama tog tipa dok ovde kolege ne ispisu svoja iskustva ;) .

Forum jeste prvenstveno okrenut italijanskim vozilima, ali postoji masa opstih i tema o drugim vozilima, gde godinama pisemo svoja misljenja i iskustva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bi da preporučim, mada su sve preporuke subjektivne, sledeći redosled na osnovu onoga što si pobrojao...:

 

1. Mazda 6

2. Astra H

3. Croma

4. Focus

.

.

9. NIKAKO C4 a nekako C5

10. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan: prelistao sam teme Ivane, ali, nazalost, ne pominju se ovde mnogo na forumu druga vozila. Narocito ne c 4 (ne ovaj poslednji model, njega pojedini voze), kao ni C5, jos redje se pominje mazda 6. Opet ja sam doktorirao na Alfama (imao i 147 i 156), lanciu imao, Stila, njih poznajem.

 

Mazda 6 karavan je recimo meni prelep auto, medjutim, ne znam koliko je povoljna za odrzavanje, i sta su joj eventualne mane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Toti, to sam cuo sad i od kolege. Sta ti preporucujes od navedenog? Ppomoglo bi misljenje svakako.

Edited by Saxoni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako ti ne treba veliki auto, onda izbaci Cromu i C5 iz izbora. C4 ne bih uzimao 1.4 benzinac, znaju neretko da pomešaju vodu i ulje, dakle isključivo 1.6.
Od sveha onog navedenog, ja bih Astru ili Focusa. Ali ne pitam se ja, već ti i ti sam najbolje znaš kakve su tvoje potrebe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svejedno bih uzimao karavan :) kada se radi o velicini. Moze da dodje i neki Pezo, ali svakako ne 307....

Edited by Saxoni

Share this post


Link to post
Share on other sites

A 307 je sasvim pristojan u restajling verziji od 2005+.

Ja bih ga licno uzeo pre nego Astru H koja je bezdusna i hladna.

Sve se na kraju svodi na cifru  koju si spreman da izdvojis za  auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne kazem da nije, ali se meni, iskreno, ne svidja taj auto...prosto, licni utisak, karavan verzija mi je nekako nesto sto ne bih voleo da vozim, kao ni 206. DOk opet 407 mi se jako svidja, ali ne znam koliko je pouzdana. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro, jesu oba gabaritnija automobila, meni to ne smeta ako mi se svidja auto. Ali vise bi znacio naravno info o pozdanosti oba modela, mislim C 5 i 407, odnosno, ostalih navedenih - to je ipak presudnije? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako trazis kola sa dosta prostora u kabini i vecim gepekom, a uz to da bude pouzdan, onda iz licnog iskustva preporucujem Cromu. Kako kaze kolega, 120 ks/8v je pouzdan i sjajan agregat. Sjajan je na autoputu i magistrali gde do izrazaja dodje udobnost, motorizacija i 6-stepeni menjac. Koliko znam, Croma nema nijednu izrazitu manu i problem vec klasicne kvarove svakog polovnog dizela(zamajac, EGR, grejaci...) ali nista sto ostavlja na putu....
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cromu sam imao prilike da provozam, i slazem se opako dobro auto. Oseti se da je Fiat u izradi tu ulozio znatno vise paznje, zavrsni materijali itd....Jedino me plase te dizelske boljke: zamajac, turbina, to kad se skupi, oce para da popije i, generalno, dizeli iz uvoza predju boga oca dok ne stignu, tamo se ipak benzinci poslovicno manje voze, i prelaze znatno manje kilometraze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj ti je savet da prvo odlučiš koju ćeš klasu automobila, kompakt ili niža srednja, pa onda benzinac ili dizel, vidim da si se odlučio za karavan, para znaš koliko imaš, pa da onda gledaš nekoliko modela po tim kriterijumima, meni se često dešavalo da sam kupovao model koji mi je bio drugi ili treći izbor ali da sam naleteo na dobar primerak. Srećno u potrazi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja volim da "out of the box" gledam kola :) 

Ko zna gde će te to odvesti. Počneš da gledaš sve što ti ima smisla, pa uporediš, sračunaš, vidiš da li ti obavlja posao i u krug,

 

Ja sam tako od ideje da uzmem 159 limo, preko gradskog SUV-a došao do Leona FR :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam, i ja sam tako kupovao neke automobile, prosto naleteli su. I to si u pravu. Recimo da nekad i nisam pogresio, barem kad sam vozio 156-icu (iako zbog trapa, barem onda vozis ko po jajima), pa Libru, s njom sam bio i najvise zadovoljan (najvise pruza za ulozen novac) ili prvom Astrom G. Stilo sam uzeo slucajno i brzo smo se rastali, nisam imao zivaca za lampica party :) No, na primer, BMW serije 3 sw me je previse kostao, a navodno je bila prava kmh i bio mi je skroz off u potrazi, jako sam ga out of the box kupio :), a i najvise me je zeznuo.

 

Ovoga puta, isao sam logikom da gledam automobile iste nabavne cene, koji se iz nekog razloga preko mogu nabaviti po nizoj nabavnoj ceni i sa koliko toliko neiznjakanom kmh (do nekih 170,180 hiljada). Takodje, godiste je od 2005. pa na gore isto po tim kriterijumima, nekim od ovih modela tada pada restajling, neki su na zacetku, ali su se, kao recimo Croma, pokazali kao dobri auti. I tako se stvorio spisak ovih automobila. Nisam ja iskljucen i da mi ovde neko predlozi nesto sasvim drugo, prosto zato i pitam, mozda ja ne vidim nesto sto neko drugi vidi. Zna. Ili, prosto, hoce da mi sugerise. Znam samo da u tom sirokom polju nikada ne bih pristao da gledam Megane ili Lagunu, prosto plase, ali sam manje vise otvoren da cujem i to ce zaista i imati uticaj na to na sta cu se na kraju fokusirati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari, planiram da kupim nesto umesto ovog mog rumuna, pa sam sveo izbor na dva auta, ali i dalje sam u dilemi. Naime, patim za dzipovima, te je tako prvi izbor Tucson 2006.godiste, 2.0crdi za 5000. Sa druge strane, gledao sam isto tako nesto malo, za grad, da nije staro (relativno) i tu sam naisao, na istom placu na Pezo 207 2006.godiste, isto, ali za 1000 evra manje. I benzinac, 1.4 motor. Posto dosta vremena provodim na putu, do posla, do Nsa, treba i to uzeti u obzir, sto se tice potrosnje i jednog i drugog, odrzavanja isto tako, za registraciju manje-vise, to svakako moram obaviti, sta god da kupim. Kakav savet imate za mene? Sve sto je za i protiv Hju i Pezoa. Nisu bas klasa za poredjenje, ali sta da se radi, to je moja dilema :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ruzan Tupson mnogo mada ruzan i 207 :D
Ja bi se obratio@Totti -ju za savet sta tebi treba realno ili na zvanicni mail salona. Moje misljenje je da ti taj Tupson :D ne treba mada ako volis to sto da ne, jednom se zivi. Baci pogled i na Rav 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Dule je ovde na temi napisao da Pezoov 1,4 motor nikako ne treba uzimati jer su skloni mesanju ulja i vode, a posto je on izmenjao vise stotina auta treba mu verovati. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo što to nije ni dz od dzipa, više dodje kao neki podignuti karavan i oseti se neudobnost u čitavoj toj klasi vozila

Just now, nesa 169 said:

 Dule je ovde na temi napisao da Pezoov 1,4 motor nikako ne treba uzimati jer su skloni mesanju ulja i vode, a posto je on izmenjao vise stotina auta treba mu verovati. 

 

Nisu valjda svi bili 1.4 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...