Jump to content
FAS Goran
marija12

Bravo 1,9 JTD - Diesel preasure control /No signal /Stored /Light ON

Recommended Posts

Izmenjeo mi je metodom nagađanja pola perifernih delova i ništa. Na kraju sam problem rešio u drugom servisu za 700 din.

Ja se bavim tim stvarima i samo da ti kazem da nema drukcijeg nacina. Jesi sam zabo dijagnostiku i sta kaze ? Low pressure...sjajno..i ti se sad "ebi sto je low...kako ja da znam sto je low ...evo ti spisak pa ti izaberi .

Blato u rezervoaru, slaba pretakajuca , losi strujni kontakti, filter nafte , otkazuje relej pretakajuce , davac pritiska , pumpa visokog pritiska , ecu i jos ponesto al to indirektno utice na to da mozda izgubi pritisak. Stvarno ne mozes znati sta je od toga i ides najverovatnijim putem ...ili ako si kao majstor imao vise slucajeva ne lutas nego probas odma taj ...

Eto ti dva saveta koja su kod drugih resila problem ...zameni ecu i zameni davac pritiska...eci peci pec m ?

Auto je to i milion sklopova svaki moze da zeza a nema usta da kaze .

Jos ovaj tvoj i kaze . A zamisli dok se nije provalilo Punto tj 1.9 DS motori...ugasi se odjednom i nema greska u dijagnostici....posle pola sata pali radi ide....aj sad sta mu je..isto je tako neko zamenio pola auta dok nije otkrio..proculo se i sad se zna.... senzor radilice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ja menjao, menjao mi je mehaničar. Ja nisam mehaničar, razumem se po malo u to pa ako će mi već mehaničar menjati sve što bi moglo da predstavlja problem, onda to mogu i sam. Hvala ti na odgovoru, puno si mi pomogao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radim na tome da veštački dovedem naftu do filtera pod nekim pritiskom oko 2.5 - 3bara ako se ispostavi da na taj način auto upali i radi pod velikim brojem obrtaja onda mogu da isključim ecu i pumpu visokog pritiska i ostalo šta ste sve nabrajali. Eliminisana je zaprljanost sita u rezervoaru, filter je protočan, znači preskačem potapajući i iz drugog izvora dovodim naftu do filtera nafte a od njega ide redom dalje kako i jeste.

Aj mi recite kako da lokalizujem kvar ako na ovaj način auto bude radio kako treba?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno će većina vas da pomisli da nisam baš baždaren kad budete videli sledeći eksperiment. Dakle pokušavam da utvrdim da li ECU, pumpa visokog pritiska, dizne i štav već još u sklopu motora radi ispravno. Odnosno pokušavam da lokalizujem kvar na potapajuću pumpu i regulator pritiska i šta već ostaje a što ja ne znam.

Plan je sledeći, iz kante usisavm naftu...

CIMG1352.jpg

za to koristim pumpu za pretakanje koja kao pogon koristi aku bušilicu...

CIMG1351.jpg

naftu dovodim u filter nafte a odatle ide onako kako je fabrički povezano...

CIMG1353.jpg

pumpa u rezervoaru ostaje da radi na prazno a naftu gura u flašu (crevo sam malo pritego smrt klještima da ne bi pičilo punim presekom...

CIMG1354.jpg

dijagnostika je spremna...

CIMG1350.jpg

Plan je upaliti auto na ovaj način a onda dodavati gas da vidimo da li će da se ugasi. Pošto do ovog trenutka auto upali ali radi samo na ler, čim se doda gas auto se ugasi i tu je ERROR P0191.

I evo rezultata

http://www.youtube.com/watch?v=IB9sk1nP1ZQ

Upalio, radi normalno, ne prijavljuje grešku. Ovo sam probao nekoliko puta, toliko da mi se prepunila ona flaša pod haubom pa sam sve isprskao naftom. Ova greška što se pojavljuje na video snimku je iz prethodnih pokušaja, pošto nisam snimao na prvu. Znači zanemariti je, greška je zapamćena a ne prisutna.

Dakle problem je u dostavljanju goriva do pumpe visokog pritiska i možda još nešto što nismo ni pomenuli, videćemo još...

Nastaviće se ... :whistle:

Edited by Bravo JTD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al je tebi druze danas bilo zanimljivo :)

Hahaha show... ja ti reko podji od pretakajuce pumpa..ona obicno je goMna lopatom za sneg.

Kad vec glumis mehanicara ....ispitaj gde dolazi plus gde minus na pumpu i dovedi svoje napajanje sa akumulatora pusti pola minuta pa upali auto tako vezano . Tako ces ustanoviti jel samo pumpa ili nesto do nje.

PS sledeci put mojne da turiras na 5k rmp ladan auto GRRRRRRRRRR !!

Edited by Goran a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radim na tome da veštački dovedem naftu do filtera pod nekim pritiskom oko 2.5 - 3bara ako se ispostavi da na taj način auto upali i radi pod velikim brojem obrtaja onda mogu da isključim ecu i pumpu visokog pritiska i ostalo šta ste sve nabrajali. Eliminisana je zaprljanost sita u rezervoaru, filter je protočan, znači preskačem potapajući i iz drugog izvora dovodim naftu do filtera nafte a od njega ide redom dalje kako i jeste.

Aj mi recite kako da lokalizujem kvar ako na ovaj način auto bude radio kako treba?

Moj predlog je da postavite manometar na dovodni vod rail pumpe,vezete za brisac,vozite i pratite pritisak. Ukoliko pritisak spada, a relej se cuje da prkida izvadi ga i direktno prespoji kontakte 30 i 87 na kucistu releja. Vozi ponovo i prati. Sada kada je direktno prespojeno nema sta da iskljucuje pumpu. i samim tim ne bi trebalo da nestaje goriva CR pumpi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da i dalje se igram mehaničara dok pravi ne dođe, čuli smo se telefonom pa nakon što sam mu preneo rezultate testa on počinje da sumnja na dizne.

Posle ovog testa spakovao sam sve kako treba i upalio auto najnormalnije i radi ok, turiram sve ok. Krenem da vozim da ga izvlačim, svašta nešto - ma ništa radi ko sat. Dobro, rekoh, ostavim ga nekih 90 minuta i probam ponovo, opet radi ok ali vrati se caktanje kad otpustim gas.

Počinjem da sumnjam na mapu, jer nekako se taj problem i pojavio nešto posle tog zadnjeg edita mape ali ima tome skoro pola godine. Ajde a eliminišem to, fleshnem ECU sa fabričkom mapom i idemo opet na probu. Ma opet isto samo se vuče ko mrcina, 100 konja jbg. Pošto sam imao nekih obaveza morao sam da se autom popodne izvozam nekih 50-ak kilometara. Radi on normalno sve ali se ugasi u specifičnoj situaciji. A to je kad dostigne brzinu koju sam dodao gasom i kad inercija nastavi da gura pa u tom trenutku kad motor blago počne da koči a ne da vuče. E onda releji caknu i auto se ugasi. Sve to pratim dijagnostikom, ne gasi se auto zato što pumpa u rezervoaru prestane da radi, već zato što se pojavi ERROR pa ECU preventivno ugasi dovod goriva. Sad već gledam situaciju drugim očima i pokušavam to više puta da simuliram i uvek se ponavlja isto.

Auto se gasi zbog FATAL ERROR-a koji nastane kad dizne ne brizgaju veliku količinu goriva i kad u railu ostaje veliki pritisak goriva potrošnja je mala jer sam pustio gas. Ispada da se gasi zbog velikog pritiska u rail-u a ne zato što nema pritiska na dovodu do njega. To sad ukazuje na prokleti regulator pritiska koji možda ne uspeva da odradi svoj posao ali shit košta 80-100€, što mi se jeli ne baca jer nisam siguran da je on. Sutra zbog obaveza verovatno neću moći da stignem a nisam ni danas stiga da uradim još jedan test. Da u toku vožnje prekinem dovod goriva iz rezervoara pa ako se ne pojavi P0191, onda opadanje pritiska i ispadanje pumpe otpada kao mogućnost. Ostaje regulator i ova solucija sa diznama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikako da napišem da sam rešio problem ipak Braviša nije išao kod mehaničara :whistle:

Sam sebi mogu da zamerim što sam više slušao tuđe sugestije nego što sam koristio mozak. Da sam samo iskoristio mogućnosti FiatECUScan programa, mogao bi prvi dan da rešim problem. Mada sam ja prvog dana pravio grafikone u vožnji ali ih nisam analizirao nego sam odmah poleteo da vadim pumpu. Ali na greškama se uči zar ne?

Uzrok ove glavobolje je već pomenuti regulator pritiska :rant:

Grešku uočava senzor pritiska u rail-u. Nisam proveravao ali mislim da jednu istu grešku izbacuje i kada je pritisak manji od potrebnog i kada je pritisak veći od potrebnog. Za dijagnostikovanje problema treba čekirati sledeće:

pressure.jpg

Trenutni i desired pritisak moraju da se poklapaju na konstantnom broju obrtaja. U mom slučaju je to sve funkcionisalo do 2000rpm a posle toga je realni pritisak sve više rastao, u trenutku kad bi oduzeo gas potrošnja bi opala a pritisak još više porastao. I onda reaguje senzor koji šalje signal ECU-u a ovaj ugasi sve. Svo vreme regulator pritiska ne otvara više od 12% :blink:

Skinuo sam regulator na kome se golim okom vidi začepljenje, mikroskopske rupice na izlazu iz njega su bile prepune nekakve prljavštine. S' obzirom da radi u režimu veoma visokog pritska i ta prljavština je okamenjena. Odneo sam ga na čišćenje u ultrazvučnu kadu, izduvavao sa strane i posle 2-3 sata čišćenja vratio nazad.

Posle toga pritisci se poklapaju u bilo kom režimu RPM a u toku dijgosticiranja regulator je otvara i do 48% :smoke: Sam regulator je jako teško očistiti, njega bi nekako trebalo strujom otvoriti pa tako potopiti i isto tako u otvorenom položaju produvavati ga sa kontra strane. Ne znam da li to neko radi ali s' obzirom da mu je cena od 80 do 100€ čišćnje bi se svakako isplatilo. Ja sam ovo uradio kao privremeno rešenje u međuvremenu ću potražiti originalni regulator pa ako ovaj opet počne da pravi probleme onda sledi zamena.

Na kraju posle svih proba sam mu ubacio jednu lepu mapu, naravno problema nema a Braviša grebe ko besan :lol:

Hvala svima na korisnim savetima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da dodam još jednu informaciju vezanu za regulator a koju sam u međuvremenu saznao. Tu kapicu regulatora sa mikroskopski sitnim porama je moguće skinuti (odseći) i regulator će raditi i dalje bez problema. Ne vidim kakve bi to posledice moglo da ima jer gorivo odatle produžava nazad u rezervoar. Tako da ću i to probati ako se problem bude ponovo navratio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Skinuo sam regulator na kome se golim okom vidi začepljenje, mikroskopske rupice na izlazu iz njega su bile prepune nekakve prljavštine. S' obzirom da radi u režimu veoma visokog pritska i ta prljavština je okamenjena. Odneo sam ga na čišćenje u ultrazvučnu kadu, izduvavao sa strane i posle 2-3 sata čišćenja vratio nazad.

Posle toga pritisci se poklapaju u bilo kom režimu RPM a u toku dijgosticiranja regulator je otvara i do 48% :smoke: ...

Kazes da si skinuo regulator, moze li koji detalj vise, slika ili vec, gde i kako se skida taj regulator, jer imam iste simptome gasenja motora. Jutros mi se recimo ugasio motor (brava 1.9jtd, 100ks, 2001god) posle preticanja, i to cim sam smanjio gas, u poslednjih mesec dana mi se zna cesto desiti gasenje na isti nacin

Hvala unapred.

Edited by energy2008

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako si blizu NS dođi da ga zakačimo na dijagnostiku i odmah ćemo znati šta te muči. Besplatno naravno. Ako nisi blizu ili nemah nekog da ti dijagnostikom to utvrdi a ti sumnjaš da je regulator onda se spremi da se malo pomučiš da dođeš do njega. Na žalost nisam to slikao, sav sam se umazao u naftu a i zaboravio sam da ti pravo kažem. Nisam više imao živaca, rešio sam da rešim problem.

Regulator se nalazi na samoj pumpi visokog pritiska pričvšćen sa dva torx-a ili je možda polydrive nisam siguran. Morao bi da skineš komplet filter nafte i još dosta toga da bi mogao da mu priđeš. Onda da ga ultrazvučno čistiš par sati sa produvavanjem kompresorom ili da zabodeš nov, cene za nov sam ti već napisao.

Edited by Bravo JTD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema na čemu, kad budete radili dijagnostiku ispratite sledeće parametre u različitim obrtajima od 1000 do 4000

pressure.jpg

Ako Fuel presure raste u odnosu na Desired presure onda imaš problem sa regulatorom. ( ne mora da bude samo to!)

A ako Fuel presure pada u odnosu na Desired presure onda imaš problem sa dostavom goriva do pumpe visokog pritiska.

Naravno treba ispratiti i druge parametre, ništa nije isključivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mislim da je ovo najslicnija tema za moje pitanje :question:

ako moze ljudi mala pomoc sad me zove mastor i na bratovom fiat bravo 1.9jtd 105ks

otisla pumpa u rezorvoaru?

i ta polovna pumpa kosta 90€ jel to puno i koliko je u SRBIJI ak nije tajna

eto ak moze brzo odg ako ne opet hvala puno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam zvao neku firmu specijalizovanu za te pumpe, da ih pitam oko mog problema. I lik mi je rekao da na njegovu žalost te pumpe jako retko odlaze, da bi bilo dobro da ja ipak precizno izmerim pritisak iz nje pa ako utvrdim da stvarno ne radi kako treba onda oni mogu da je remontuju. Remont je 100€. Našao sam još neke cene za nove a kreću se od nekih 90 do 120€. Cena za novu Boshovu je bila 150€

Share this post


Link to post
Share on other sites

e super onda jer sam ja tj brat pazario ovu vec danas

a sto je najsmijesnije auto je dovezeno iz belgije prije 3godine i ova pumpa na njemu nije bila od fiat-a vec od zastave tak majstor kaze :thumbsup: :thumbsup:

u belgiji lik montirao zastavin dio :question: :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Od Zastave" zvuči tačno kao da ti je rekao da je od dajca. Nema 1.9 JTD motora koji su izašli iz zastave Bogu hvala pa tako nema ni komponenti za njih. Sve je moguće da je neka neorginalna pumpa ubačena u taj auto ali da je zastavina to nema teorije. Zastava je bila i ostala toliko daleko od toga kao od leta na Mars. Tako da si na osnovu te izjave odmah trebao da promeniš majstora i odeš kod drugog. Ovako neka ti je Bog u pomoć da je taj pogodio šta je ali je samo malo filovao priču.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a prvo nema logike da je u belgiji lik zastavin dio montirao a drugo i ne postoji to ali eto uglavnom sve radi dobro i hvala na odg :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo da vas sve PUNO pozdravim!

Drugo da se Tebi puno zahvalim na inzenjerskom pristupu i resavanju problema, imam cini mi se isti problem, to cemo jos proveriti (trenutno me ovo bijelo g**** sputava u akciji, fala bogu bar nema grtalice)!

Da dodam još jednu informaciju vezanu za regulator a koju sam u međuvremenu saznao. Tu kapicu regulatora sa mikroskopski sitnim porama je moguće skinuti (odseći) i regulator će raditi i dalje bez problema. Ne vidim kakve bi to posledice moglo da ima jer gorivo odatle produžava nazad u rezervoar. Tako da ću i to probati ako se problem bude ponovo navratio.

E sad, koliko sam ja iz shematskog prikaza sistema za razvod goriva uocio deluje mi da taj damn reguator pritiska goriva regulise pritisak ka diznama, a visak goriva propusta ka povratnom vodu, tako da nisam siguran da je dobro skidati kapicu sa regulatora! Bilo kako bilo jos jednom veliko hvala na trudu i objasnjenjima!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne nije tako, ustvari jeste donekle ali pogrešno formulisano. Pritisak pravi mehanička pumpa i pritisak je jednak u railu i vodovima ka diznama a taj pritisak reguliše otpuštanjem viška elektro-ventil zvani regulator pritiska na osnovu parametara iz ECU-a i informacije sa senzora pritiska koji je na samom railu. Regulator je na slici prikazan pod brojem 4, na slici 1. Stvarno zbunjuje izgleda kao da iz njega izlazi cev koja vodi do raila ali to zapravo nije tako. Pogledaj sliku 2 tu je pod brojem 12 i stvari izgledaju drugačije.

SLIKA 1

pregulator.jpg

SLIKA 2

pregulator2.jpg

Slika samog regulatora (bar ona koju ja imam) nikako mi ne liči na realnu sliku pa je neću kačiti. Uglavnom u jedan deo regulatora kroz veće rupe ulazi gorivo pod visokim pritiskom, elektro ventil ga ispušta kroz to fino sito na samom vrhu regulatora. Kad je sito zapušeno višak pritiska ne može da se ispusti, senzor to detektuje i motor se gasi.

A dizne su sve podjednako izložene istom pritisku od same pumpe bez ikakve pojedinačne regulacije, zato se CR i naziva tako kako se naziva.

Znači to sito može bez sekiracije da se ukloni, bar su mi tako rekli majstori u čije znanje ne sumnjam. A ja ću ga ukloniti prvom prilikom čim budem imao slobodan dan za to i sve ću ovaj put fotografisati da ne bude dileme.

P.S.

Auto i dalje radi bez broblema nakon ove intervencije, s' tim da je zadnjih dana počeo opet da caka kad nakon izvlačenja oduzmem gas ali se ne gasi. Što znači da ultrazvučno kupanje nije baš preterano pomoglo i moraće vrh da se odseče. Pa čak i da ni to ne pomogne, nov će sigurno rešiti problem :thumbup:

Admini u naslovu dodajte ono [REŠENO] B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U vezi te kapice na regulatoru..ne verujem da je slucajno tako napravljeno. Mislim da je razlog da se onemoguci veliki pad pritiska u pumpi/rail-u dok je elektro ventil otvoren. Koliko god da je ventil brz, ukoliko nema nekog restriktora pad bi bio veliki. Ali ako je vec zacepljen, nista te ne kosta da probas, mada bi ga ja probao jos jednom da ga ocistim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrlo moguće da si u pravu, šta mi preostaje nego da probam. Što se tiče čišćenje, mislim da a ovaj način neće moći da mu se pomogne. To su bili okamenjeni šiljci koji štrče iz tih rupica, sad možeš misliti šta je unutra. I kako to da isteraš nazad porede ventila? I kojim pritiskom kad je nabijeno pod 1300 bari?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja se slazem da bi to ako se otsece moglo praviti preveliki pad pritiska.

A mozes li te sitne rupice razbusiti sa nekim malim borerom 1-2mm?

Mislim da bi ipak bilo bolje nego otseci a tesko ce se tolika rupa zapusiti ponovo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, cini mi se da bi najbolje bilo izbusiti jednu rupicu od 1mm ili manjeg precnika (0,5mm), ako je tako... Mada, kao apsolvent masinstva, malo mi je nelogicno da neki inzenjer u Fiat-u ili ne daj boze u Bosch-u, isprojektuje regulator sa otvorom koji omogucava prevelik pad pritiska!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...