Jump to content
FAS Goran
marija12

Bravo 1,9 JTD - Diesel preasure control /No signal /Stored /Light ON

Recommended Posts

Ajde da se konsultujem sa majstorima ovde pre nego što se upustim u neke radove pošto nisam siguran gde da tražim problem.

Evo kako stvari stoje.

Pre nekih 3-4 meseca sam primetio da kad malo odlučnije nagazim gas 4-om, doguram tako do 3000rpm recimo i onda naglo otpustim gas. Sa desne strane kod kasete čujem kako cak-cak čvaknu releji. I to čvaka onaj za pumpu niskog pritiska, gotovo sam siguran u to. Al mi je sve to bilo nelogično, s' obzirom da je čitav taj sklop manje više izvan nadzora ECU-a. Mislim ne kontroliše se pritisak i protok, već se kontroliše samo da li pumpa radi ili ne. Al ajd nisam tome pridavao poseban značaj i onako mi se to jako retko dešavalo. Ali eto problema jutros, navučem ga malo 4-om, otpustim gas i taman sam hteo da zgazim kvačilo da ga vratim u treću kad začu se taj čvak releja i auto se ugasi. Probam da dam kontakt ali ne čuje se pumpa više. Mrdao sam to par minuta i pumpa proradi, auto upali. Vratim se kući, laptop u kola pa da vidimo šta dijagnostika kaže.

A kaže P0191 - Diesel preasure control / No signal / Stored / Light ON

Obrišem to sve, i krenem u vožnju da vidim šta se dešava, opet na istu foru sa gasom dobijam istu grešku. Izvadim kasetu dođem do releja, otvorim relej, ma nije do njega. Njega ECU isključi zbog greške. Dakle čvakanje releja nije uzrok već posledica nekog problema. Došao sam i do senzora, otkačio ga, greška je P0190, manje više sličan error.

Sad razmišljam šta da radim, da menjam senzor? Hm, nisam baš ubeđen da je do njega. Mislim da je problem u dovodu goriva, tj u sisitemu niskog pritiska pa kad pumpa visokog pritiska ne dobije dovoljnu količinu goriva onda ECU ugasi motor.

Znači može biti da je sito na pumpi u rezervoaru začepljeno, možda je pumpa na izdisaju... Filter nafte je nov pre 5 dana je menjan. Nešto drugo mi ne pada na pamet.

Šta vi mislite?

Screen_Shot030.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta greska ispada jer nema pritiska u magistrali . Obicno dovod nafte...potapajuca , sito , konekcije , filter , pumpa visokog nije jer auto kad radi radi i sam senzor nije verovatno jer i od njega bi cimao vise....kao da ti pretakajuca umire ili ima djubreta

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ He, he, he... Mudro pitanje. Nisam primetio, nisam ga dugo ni vozio tako. Čak sam siguran da kad bi mu vratio fabričku mapu, problem bi nestao. Jer trenutak kad auto ispada je baš onaj u kojem mu se chipom nagazi po ubrizgavanju. E sad kako nema dovoljno goriva ECU ugasi sve.

@Dovla

Sumnjaš da nov filter ne valja? Može da bude, jbg danas me ništa ne bi začudilo. Probaću da skinem dovodno pa onda izlazno crevo da vidim kako baca.

Mada sumnjam u potapajuću, sad kad je osluškujem čini mi se kao da pomalo zavija kad ono krene da radi na kontakt. Čini mi se da je taj zvuk ranije bio odsečniji. Idem da je iskopam da vidimo kako stvari stoje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo sam hteo da kažem da ne odbaciš filter tako lako. Jeste banalno, ali može da zada velike glavobolje ;) Ja obično u ovakvim situacijama krenem od onoga što je poslednje menjano ili u šta se najmanje sumnja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brzo dođoh do poražavajućih rezultata na žalost.

Skinuo dolazno crevo pre filtera i posle filtera, toči manje više ujednačeno. Nema tu neke razlike, znači filter otpada.

Izvadio pumpu, nema prljavštine, nešto vrlo malo ali ništa što bi smanjivalo prohodnost.

Kad sam sve sklopio i vratio nazad simptomi još izraženiji. Čim dodam gas preko 1500rpm, odmah se gasi. Ako ne sačekam posle kontakta dovoljno već odmah zaverglam, auto upali i odmah se ugasi. Sve nekako izgleda kao da je pritisak iz pumpe nedovoljan. Ne znam ni koliki treba da bude a ni kako da izmerim. Onako kad probam sa creva u flašu da špricam, to ide dosta snažno. Ne troši valjda više od toliko koliko toči :rolleyes:

Neki savet u vezi pumpe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta greska ispada jer nema pritiska u magistrali...kao da ti pretakajuca umire ili ima djubreta

Sad samo da sačekaš da vidiš kako da proveriš pritisak...da dobiješ cifru. :thumbup:

EDIT: Setih se gde se pominjao servis koji može da proveri pumpe. Provera je besplatna:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=45102&view=findpost&p=718864

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravio sam da si iz NS, a nisam pogledao lokaciju. :whistle:

Možda sutra u toku dana, tj. kada budu radili da ih okreneš i pitaš ima li neko ko radi isto što i oni, ali u Novom Sadu.

Mislim da će hteti da kažu, pogotovo jer se svi oni međusobno poznaju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jbg,mislio sam da pitas za pumpu visokog pritiska... :rofl:

izvini sto sam te osekao...xaxxaxa

ne bi trebalo da predje 50ak evara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaha Kama 5 ... ql ruska naprava.

Elem ..merenje pritiska pretakajuce je jednostavan posao...zakaci nekako merac pritiska za gume na dovod a da ti ne curi i premeri 8)

Simptomaticno je sto si posle demontaze montaze imao vecih problema...sve to ukazuje na sklopove dovoda nafte ...mada mozda je i ona visokog pritiska ..al probaj prvo ovo jeftinije

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutros dok sam vozio sa dijagnostikom svo vreme sam pratio fuel presure. Ništa se nije čudno dešavalo, pritisak na leru konstantan i kad dođe do one situacije onda normalno pada ali se pre toga već auto ugasio i greška se pojavila.

E da i kad bi na taj način merio pritisak, kako da znam da li je dobar.

Edited by Bravo JTD

Share this post


Link to post
Share on other sites

probaj da zamijenis regulator pritiska nafte da nije on crkao jer na autima kojim ja radim to mijenjam jer su im isti simptomi kao kkod tebe

Share this post


Link to post
Share on other sites

probaj da zamijenis regulator pritiska nafte da nije on crkao jer na autima kojim ja radim to mijenjam jer su im isti simptomi kao kkod tebe

Koji je tačan naziv tog dela?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isti auto, isti simptomi...

Promenio regulator pritiska, promenio pumpu za gorivo i opet isto, cakce relej (mada se ne gasi kao tebi) ali opasno nervira jer strahujem da ce poceti

Share this post


Link to post
Share on other sites

probaj da odes kod majstora,brate ovako ces da krenes redom i dokle...

Ne znam majstora koji radi sa ovakvim stvarima, ne kažem da ih nema samo ja ih ne znam. Imao sam loših iskustava sa majstorima, zarad rešavanja njima nepoznatih simptoma otvarao sam motor na 110 000 (na drugom autu) i onako uzgred mi je uradio polugeneralnu a na kraju je kvar ostao. Izmenjeo mi je metodom nagađanja pola perifernih delova i ništa. Na kraju sam problem rešio u drugom servisu za 700 din. To je samo jedno iskustvo a imao sam ih nekoliko. Imam sad svog majstora mehaničara, nije baš da je expert za CR ali prilično dobro to sve poznaje, međutim danas i sutra je odsutan a ja ću u međuvremenu probati da lociram kvar. Istom metodom kao i oni pa šta mi Bog da. Ako ne uspem najlakše mi ga je oterati u neki servis. Forum je tu da razmenimo iskustva i probamo nešto sami da odradimo a ne za svaku sitnicu da idemo u servis. Ne kažem, treba imati znanja i iskustva za sve to zato neću zalaziti dalje od onoga što sam mogu da odradim. Za sad nisam istrošio sve mogućnosti, kad ne budem imao izlaz onda u servis. A tu počinju košmari uglavnom "Otišao ti je cincilator sigurno, to je 800€... Da, da to kod njih odlazi, sigurno je prešao 200 hiljada... ne vredi" Takvi i slični komentari me ubijaju u pojam i zato mi se ne mili da uđem u neki servis.

Isti auto, isti simptomi...

Promenio regulator pritiska, promenio pumpu za gorivo i opet isto, cakce relej (mada se ne gasi kao tebi) ali opasno nervira jer strahujem da ce poceti

To već nije dobra vest, tako je i meni caktalo a sad cakne pa se ugasi. Jel tvoj isto remapiran?

Share this post


Link to post
Share on other sites

forum i sluzi za to ali ako nemas neko iskustvo u tim stvarima to sto procitas na forumu nece ti biti dovoljno da stvar uradis do kraja,opusteno i srecno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...