Jump to content
FAS Goran
bokija

Ispiranje motora - NE RADI SAM

Recommended Posts

Poenta ispiranja motora je preventiva, znaci ne cekati da se stvore naslage, nego preventivno posle dva recimo duza intervala isprati motor. Videh da postoje i ulja namenjena samo za ispiranje, sto mislim da je jos bolja varijanta jer se sipa potpuno novo ulje.

http://www.kroon-oil.com/en/products/catalogue/seg_aut/krmo/52/automotive/kroon-oil-motoroils/flushing-oil-20w20/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda off-ujem ali moram da se osvrnem jos na malopredjasnje postove. Vezano za ulje. Ulje ako nije crno znaci da ne radi svoj posao i da je lose. To da ulje treba da bude, sta ja znam...sjajno provdno itd, nije tacno. Njegova uloga i jeste da cisti motor!

Slazem se sto se tice benzina. Ako je lose gorivo doci ce ranijih pojava necistoca itd... I u tom slucaju nije na odmet skratiti interval zamene. ;)

Ovo sto sam navodio za gorivo nije nikakav flajer niti bilo sta sto je reklamno. To su izvestaji iz akreditovanih laboratorija. Ispitivanje svakog uzorka kosta 25000 i vise dinara. A mozda i gresim...mozda cak i znatno vise...provericu svakako! Uzorci se ne dostavljaju u varijanti: ''Ovaj uzorak je sa OMV-a, ovaj sa NIS-a itd...'' Nego onaj ko ispituje uzorke oznaci ih brojevima, a samo on zna koji od tih brojeva predstavlja odredjenu firmu! Tako da svaki vid prevare je onemogucen!

Za benzin nemam dokaze, ali za dizel garantujem! MOL,NIS,OMV,EKO... potpuno su unutar evropskih normi pri cemu su neke vrednosti na OMV-u bile poprilicno blizu granica, ali ipak je zadovoljio. :thumbup:

P.S. Slozio bih se sa klaywertom :thumbup: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se ne lazemo,svo gorivo dolazi iz NIS-A :wallbash: kakav crni uvoz,ali ovo nije tema za gorivo....

Inace,u sredu idem da menjam ulje i da mi to Miki procisti,sta kako pojma nemam,postavicu slike kad zavrsim:) :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesko da NIS ima toliko goriva.... moze se reci kamo srece da dolazi iz NIS-a sve, verovatno bi onda i cene bile normalnije

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro da zakljucimo....Gorivo nam je extra.To kad sipas recimo Shell u Hungariji i auto poludi to je zato sto zapadni dileri ti dopinguju auto a to ne sme da se radi....?Nas benzin smrdi na lesh,sto je OK jer potice od leseva dinosaurusa a onaj sa zapada je vestacki i los za auto u razvoju?Trunje i korozija u benzinu su u stvari korisna stvar jer smirglaju motor pa ovaj ne moze da zardja.Ne podlegati zapadnoj propagandi,kupujmo domace.....wallbash.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko znam, samo Lukoil dovozi gorivo iz Varne (Bugarska) i to iz svoje proizvodmje, a kakvo je ne znam. Jednom sam probao i čini mi se da se dosta osećalo na "traktore". Ostalo je iz NISa. Sada kako je videćemo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je ok, ali ne znam kakve veze sve to ima sa postizanjem dogovora u vezi Korejskog konflikta, ili sa ispiranjem motora. Gorivo ima možda 10% učešća a 90% je problem usled neredovnog menjanja ulja i filtera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nama cesce u upustvu auta odgovara da procitamo 20hiljada km nego onaj drugi deo -ili 12 meseci. kompresori i motori sa unutrasnjim sagorevanjem su "veoma slicni" kako po principu rada tako i broju delova agregata.

uradio ti nama jos 5000 remontovanja kompresora, a ja ne verujem da znam za mehanicara sa 500 uradjenih generalki za radni vek.

produzeni interval zamene nije dobar jer samo steti motoru a i gorivo nam je djubre jer u vise zemalja vozio isti auto i razlika postoji i to velika i u snazi i potrosnji. a evo jos jedna danasnja rabota pa ko voli i nemora da menja ulje

11012011109.jpg 11012011110.jpg

11012011111.jpg 11012011112.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa u planu je da ne bude ovako e sad mozda nam i uspe :nuke::lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje za guru Mikija ili vlasnike kola na kojima je radjeno ovo: primecuje li se kakva razlika u radu motora, zvuku, vibracijama i sl?

Svaka cast na uradjenom! :unworthy: Blink-blink! :clap:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ne podrazumevas to da se lampica od ulja vise ne pali i zmirka,na zalost nema nikakvih drugih razlika bar po meni.Kazem na zalost,jer ova pojava stvarno tiho i suptilno unistava motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislio sam da se ipak primeti, i da je slicno kao i sa [boljim] gorivom.

Ja u 90% slucajeva sipam na MOL pumpi eurodizel, i kad sipam na EKO pumpi kod YU biznis centra motor je za nijansu bucniji, i za nijansu slabije vuce. Isto tako, kad to gorivo svedem na cetvrtim i kad ga napojim sa MOL ed, ide bolje, cak se i diskretne vibracije volana smanje.

Bitno da mu prija. :thumbsup:

Dobro ulje i redovna zamena su osnova da motor radi perfektno.

Ovakva stvar moze samo drasticno da pomogne motoru, i da mu produzi vek.

"Bolje spreciti nego leciti".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je neko od vas koristio ovo sredstvo za ispiranje Abro engine flush?

Kod mene u gradu u par radnji samo taj imaju a cena mu je smesno mala (oko 2.5 evra) pa mi je malo sumnjivo da li to uopste pokusavati.

A mislim da bi trebao to da odradim jer otkako imam auto kada ga tek upalim hidropodizaci lupaju ko blesavi par minuta i tacno se vidi kada se odvrne cep da ulje dodje na bregastu tek posle minutu.

Sta mislite da bi bilo dobro uraditi da se ovo resi,to jest sta bi napre mogao biti uzrok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako su one slike od crnog Punta onda je to moj |skoro novi| auto.

Kao što red nalaže VELIKO HVALA Mikiju koji se baš namučio da onaj karter i uljna pumpa zablistaju kao novi.

Auto sam kupio u takvom stanju (znači nije moj nemar). Inače lampica pritiska ulja je blinkala povremeno na praznom hodu tj. na leru tako da sam bio siguran da je u pitanju uljni talog od neredovne zamene. Pošto je ovo nemoguće popraviti u sopstvenoj režiji obratio sam se uigranoj ekipi (TIM-u).

Neko je pitao da li ima promena u radu motora? Obzirom da je Miki očistio i usis i stavio nove svećice (HVALA), razlika je naravno prisutna. Najbolji opis bi bio - trči sa štipaljkom na nosu pa posle skini štipaljku i potrči! Joj razlike derastićne. Šalu na stranu zvuk je nekako lepši.

Ostalo je da se sredi još meljač (da meljač jer više melje nego što menja brzine). Ovo kad Miki malo zaboravi muke sa uljnom pumpom.

Nego da pitam doktora, imao sam ideju (koju su u servisu realizovali po onoj šta mušterija traži to uradi, bez obzira koliko zahtev bio čudan - blesav) da posle čišćenja sipam AC Delco 10W-40 i tako vozim 1000 km (metar dana) umernim obrtajima a onda ponovo neki wyns u motor i na kraju Selenia KPE 5W-40. Jel ova ideja OK ili sam negde pogrešio u matematiki?

Još jednom hvala i apsolutna preporuka!

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Miki - Ništa bolje nisi mogao uraditi za ovaj forum od onih slika. Posle toga su sve diskusije suvišne - servisni kilometri, meseci, ulje, gorivo... Puno HVALA !! To nem pokazuje šta vozimo. I kako treba da bude buduće održavanje. Negde si ranije pokazao slike turbina i njihovo čišćenje - ni to ne treba zaboraviti !! Za one koje mrzi čitaju prethodno još jednom link http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=45362&view=findpost&p=726746

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je samo donji deo price.Kad je dole tako,gore se ne vide srafovi od naslaga.Strasna je muka osloboditi se svega toga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko zna kakvi su filteri postavljani prethodno i da li su menjani uopste! Sve ove slike mi najvise lice na nesto kao da filtera nije ni bilo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banjo,bre.Kake veze ima filter sa ovim.Ovo su naslage koje se stvaraju usled hemijske reakcije,podpomognute temperaturom i taloze se direktno na metal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

banej-znaci to je razlod onog ulja u kanti.ideja je dobra cak super s tim da bih napravio jednu izmenu i jedan dodatak-ulje bih ipak sipao GOLD a tom prilikom bih zamenio dihtung dekla(oko 200din) i ocistio gorni deo motora ispod dekla(bregasta,kanali za ulje...).

sto se tice onog mulja i naslaga stvara se kad veci deo ispaljivog iz ulja nestane posle neke kilometraze i poveca se gustina ulja tako da na vrelim delovima motora to ulje slabo tece i dolazi do njegovog pregorevanja,stvaranja onog blata kao na slikama.

na mom autu je trebalo da odradim tri servisa sa ispiranjem kako bi mi ulje ostajalo cistije duze vreme nakon zamene,sipanja.

sve ovo se pise da bi aute koje smo masom kupili u nepoznatom stanju odrzali sto duze ispravne i upotrebljive.to nije moranje vec savet ili preporuka

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK dogovoreno za dekli i Gold. Eto mene i pre isteka mesec dana samo da bude toplije vreme za rad.

Negde sam čak čitao da je Gold za 1.2 8V 1999 -> 2003 idealno, čak bolje od 20K. Gold ima nešto veći TNB u odnosu na 20K i malo bolju protočnost na -20*C.

Jedno pitanje.

Selenia K.P.E. ACEA C3 može da ima loš uticaj na starije (naše) katalizatore, kao skraćuje im vek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^

NE. Selenia K.P.E. ACEA C3 je najmodernije ulje i namenjeno je novim benziskim agregatima, koji su opremljeni 3-staznim katalizatorima. Znaci ono produzava vek katalizatoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad ti stigne auto na tehnički, moraćeš da vratiš to "đubre" da bi mogao da registruješ kola (tako je po novom zakonu). :coffee:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...