Kermi 0 Posted July 27, 2013 Radi se o automobilu Fiat Brava 1,6 16V 76KW 1998g.Sve je počelo prije nekoliko dana kada mi je u vožnji puko nosač motora (odjednom mi kazaljka skoči na 7000 obrtaja, kada sam zovnuo majstora ustanovio je da je puko nosač motora i zategla se sajla od gasa)Zamjeni mi nosač i nažalost nije tu kraj.Sutradan lokva ulja ispod auta, pukla lijeva manđetna na mjenjaču (valjda kako je motor spao pa je povukao).Kada je mjenjao manđetnu ustanovi i da je puko neki nosač na mjenjaču gdje se veže ta manđetna i da je slomljena lambda sonda.Zamjeni ulje u mjenjaču, nosač, manđetnu i lambda sondu (univerzalnu)E sad poslije toga mi auto nenormalno puno troši, ispod 2000 obrtaja malo trza i pri jačem davanju gasa izlazi crni dim iz auspuha (bukvalno garež)Onda ga odvezem na dijagnostiku i tu mi pokaže:"Potenciometar prigušne leptir zaklopke Prekid/spoj na plus"To su mi rekli da samo treba očistiti i da nema potrebe mjenjati, što su i uradili."Lambda-sonda Signal nije plauzibilan"E za lambdu su mi rekli da opet promjenim pošto ta navodno ne šalje validne podatke.Ja onda kupim drugu (naravno sada originalnu katalošku po broju šasije) i promjenim ali mi se i dalje isto dešava. Šta da radim jer ne daju mi se više pare bezveze ( tokom ove popravke obišo sam jedno 4 majstora i izgleda kupio dvije lambda sonde bez potrebe) Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7728 Posted July 27, 2013 Meni ovo lici i dalje na Lambda sondu, verovatno daje manje vrednosti i Ecu naliva previse goriva u motor, zato ti i dimi crno jer se davi u gorivu, ne moze da ga sagori. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kermi 0 Posted July 27, 2013 Pa i ja sam povjerovao da mi ona prva (univerzalna) nije u redu ali da ne valja ni ova original?pa nema smisla da i treću uzimam Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted July 27, 2013 Nisi spomenuo da li i dalje imas gresku za potencimetar polozaja gasa jer bi najpre moglo biti do toga?Probaj da iskljucis lambdu sondu da vozis bez nje pa vidi ako se isto ponasa onda nije do nje .Meni to lici da je stvarno negde kabal u prekidu od potenciometra polozaja gasa kada se motor iscimao.A naravno da lambda ne daje validne podatke kad se u motor naliva previse goriva koje ne moze da sagori sto ne znaci da ne valja nego da racunar ne moze da iskompenzuje smesu goriva iz razloga sto mu neki drugi senzor daje pogresne podatke. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kermi 0 Posted July 27, 2013 nisam ga više vozio na dijagnostiku poslije zamjene.a probavao sam isključiti sondu ali se isto ponaša Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted July 27, 2013 Ako je isto bez sonde verovatno nije do nje kao sto rekoh vec.A lampicu za gresku motora ti ne pali u voznji sad?Da li je svetlela pre nego sto si prvi put kacio na dijagnostiku? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kermi 0 Posted July 27, 2013 ništa mi nije pokazivalo na kontrolnoj tabli, ni prije a ni sad Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kermi 0 Posted July 29, 2013 Problem riješen (nadam se)Auto super ide (40 km/h u 5 brzini skoro pa spane na 1000 obrtaja ide bez trokiranja a prije bi ispod 2000 obrtaja dobro trzo i trokiro)Ne ispušta više crni dimPromjenuto jedno kablo od svječica i zamjenjen step motorić, on valjda reguliše dotok zraka na ler gasu (ako sam dobro razumio) Samo još nisam testiro potrošnju ali mislim da je i to u redu pošto nema više crnog dima Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki45 0 Posted June 2, 2014 (edited) Uzeo sam skoro Brava 1.6 2001.god i zabrinjava me potrosnja. U gradskoj voznji,najvise novobeogradska/Surcin potrosnja mi je oko 13l. Da napomenem da ne prelazim 3000,cesto ni 2500 o/min.U leru radi na 800 o/min i ne menja,ok ide,ne stuca,ne duva i nemam nikakvih problema u toku voznje.Posto mi treba sto ekonomicniji jer sam student (naravno koliko je to moguce ) ugradio sam mu i plin pre 10-ak dana i plina trosi skoro isto oko 13-13,5l koliko sam mogao da zakljucim posle 200 predjenih km.Ocekivao sam da potrosnja,sa takvim stilom voznje i poluotvorenom trasom (kakva je novobeogradska sa zelenim talasima) ne prelazi 10l. Da li sam bio realan ili sam mnogo ocekivao,pitanje je sad. I jos nesto,ne znam da li ima veze sa ovim ali bolje da napomenem i pitam,primetio sam da se dosta brzo zagreje,tipa za par min dodje do pola i tu kazaljka "bleji".Isto tako na primer posle sat vremena ga upalim a on se jako malo ohladio i brzo se vrati opet na pola,a stajao je u hladu tih sat vremena...Da li je to normalno za 1.6? Do sad sam vozio manje kubikaze kojima je trebalo vise da dostignu radnu temperaturu pa me zato buni ovaj detalj.U napred hvala na odgovoru,pozz Edited June 4, 2014 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7728 Posted June 2, 2014 Mislim da je to mnogo Quote Share this post Link to post Share on other sites
zokibubu 15 Posted June 2, 2014 I ja sam bio iznenadjen kojom brzinom kazaljka pokazuje da se motor zagrejao, posle svega par kilometara. Posto je to tako, logicno je da pri zagrevanju trosi vise goriva.Ako vozis na kratkim relacijama, onda nije nemoguca potrosnja koju navodis. Mada, mislim da je 13 previse, evo moje potrosnjehttp://www.spritmonitor.de/en/detail/613115.html Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kele101 0 Posted June 3, 2014 sto se tice kazaljke to je normalnokod mene ne prelazi potrosnju od 8,5 kombinovane voznje, bilo da je na plin ili na benzin Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki45 0 Posted June 3, 2014 Auh,pa i jedna i druga potrosnja bi mi odgovarala,ali ova moja nikako! Koji je moguci razlog ovolike potrosnje i benzina i plina? Quote Share this post Link to post Share on other sites
dulebravo 0 Posted December 5, 2014 (edited) postovani clanovi foruma imam problem u pitanju je fiat bravo 16 16v posle zamene potapajuce pumpe u rezervoaru potrosnja goriva mi je preko 16l na 100km,pre zamene stare potrosnja je bila 7,6.stara ako neko ima resenje problema neka pise.hvala u napred Edited December 5, 2014 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 31 Posted December 5, 2014 Ne curi li negde? Jbt kolka razlika Quote Share this post Link to post Share on other sites
dulebravo 0 Posted December 5, 2014 ne, triput sam ga kontrolisao nigde ni kapi mojstor ga gleda pojma nema ni on, Quote Share this post Link to post Share on other sites
cojan 0 Posted November 21, 2015 (edited) Evo ovako drugari. Na Multipli sam zamenio solje,amortizere viljuske stabilizatore i ponovo mi se nekad pri kretanjumnekad pri kocenju javlja ono metalno "tak" kao da udara nesto metal od metal. Pre otprilike 10000 kilometara sam radio i gumice balans stangle.Ona tri nosaca na motoru dole sam proverio nista nema lufta. E sad na letvi volana se oseti malo kada se cima levo desno i kada se uhvati madzetna leva rukom neki mali luft ali majstor kaze da nije od toga.Ima li ko ideju sta bih mogao jos da proverim,taj zvuk se nekad javi nekad ne. Unapred hvala. Edited November 23, 2015 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
kaskabgd 65 Posted November 23, 2015 isto, sve je na trapu utegnuto bio sam u 2 servisa + u beogumi da ga procesljaju i nista. takodje ima lufta i letvi ali bas se malo oseti pod rukom, dal to lupa mislim da ne. kod mene se pri kocenju ne cuje nista a desi se da i po 3-4 dana ne cujem to tup pri kretanju, evo jutros sam se vracao iz nocne smene culo se tup pri kretanju a kad sam dolazio na posao nije se nista culo. danas sam isao nesto malo kolima i nisam cuo nista. Quote Share this post Link to post Share on other sites
joshibeast 74 Posted November 23, 2015 Povremeno mi se na Stilu javlja takvo lupkanje, ne uvek, kada sam na ležećem.Letva ima isto lufta, tako da je do nje.Proverite i krajeve spone. Quote Share this post Link to post Share on other sites
coa565 10 Posted November 23, 2015 Menise isto desava na puntu, sve sam napred zamenio. Spone, lezajeve, diskove, plocice, ramena, gumice na balans stangli. majstor je pregledao vise puta i nije nista nasao da ne valja ali kad naidjem na rupu cuje mi se u prednjem desnom delu tup tup, ne znam sta je a i pocinje da me nervira. Letva mi nema lufta! Quote Share this post Link to post Share on other sites