Jump to content
FAS Goran
Dfast

Bravo JTD / Marea JTD - koji cilindar kvačila, prednji na pedali ili kod menjača?

Recommended Posts

Dakle, propalo kvacilo, ne potpuno jer mogu da ga razdvojim uz par pritiskanja, oseti se da secka pod nogom i cuje se neki zvuk kao krckanje. Nisam stigao da pogledam ispod haube jer moram i akumulator da skidam ali sa strane pedale mi deluje sve ok, nema curenja i cini mi se da se zvuk cuje spolja.

Pitanje je koji od ova dva cilindra da kupim, mada vise sumnjam na onaj do menjaca. Ovaj do pedale je bosch-ov 1424894, i nije nimalo jeftin, 105e.

104644kupplungsgeberzyl.jpg

Onaj do menjaca je nekih 35e.

Verovatno moze sve da se vidi i proveri kad se skine, ali voleo bi da cujem neka isustva da ne idem u prodavnicu dva puta :thumbsup: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

vidi mene je na fiata mareu zaglavljivalo kvacilo i prvi put momku od kog sam uzeo auto isto mu je propalo kvacilo u pitanju je bio glavni cilindar na mjenjacu jer vecinom oni crkavaja ali ne bi treba da taj cilindar kosta toliko .Ja sam ga platio 28e ovaj sto dodje na mjenjacu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrazih malo na netu, uglavnom riknjava cilindar na menjacu tkz. "slave cylinder".

Manual za zamenu, ako nekome zatreba.

www.bravo-guide.co.uk/photogal/guidepics/SlaveCylinderRemoval.pdf

http://www.fiatforum.com/bravo-brava/203400-clutch-slave-cylinder-change.html

http://www.fiatforum.com/bravo-brava/53-clutch-slave-cylinder.html

Sutra ga menjam pa javljam utiske :thumbsup: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cisto da javim rezultate, cilindar zamenjen, ali opet nesto ne štima.

Prvi problem posle zamene cilindra je ispustanje vazduha, drukanje ne pomaze. Najbolji nacin je napuniti sistem odozdo, suprotno od nacina kad se radi recimo sa kočnicama. Ja sam na sisicu za ispuštanje vazduha na donjem cilindru nabio crevce a na njega pumpu za ulje. Kada se lonce napuni i kad prestanu da izlaze mehurići posao je završen. Pedala pocinje da hvata vec iznad polovine sto je bolje nego ranije kad je hvatala negde oko pola.

Medjutim opet problem, ne odvaja kako treba. Recimo da u 20% slucajeva imam normalno odvojenu lamelu, dok u ostalim slucajevima krči ili cak ne dozvoljava ubacivanje u brzinu. Nije problem voziti, jer dok je auto u pokretu nekako se i šalta ali kad se stane onda treba pritiskati dok ne ovoji kako treba.

Mislim da je problem u korpi jer mi je i ranije jedva odvajala, pa se problem preklopio sa cilindrom.

Cini mi se da ovaj Bravo ne bira godisnja doba za zajebanciju :wallbash: samo mi je jos falilo i skidanje menjaca u sred zime.

Pitanje je da li je potrebno skidati traverznu (ram ili polušasiju) da bi spao menjač ili ispada i bez diranja traverzne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze i bez skidanja ali dosta zeznuto i na dizalici a kamo li na kanalu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Miki,

probacu da skinem samo zadnji nosac pa da ga provucem, a ako bude zezalo...ionako je sve na srafovima :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uuuuuuu, kad se setim, meni su dva čoveka u servisu menjala set kvačila od 9 do 16h. Nešto je negde zapelo bilo ne sećam se baš ali i da nije treba tu bar 4 sata posla za dvojicu. Ne bi ja to sam dirao nikako, svaka tebi čast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi,

kolega Dfast ja sam menjao kvacilo na lybri na kanalu i nikad vise a mozda ni tad.

Ne zelim da te obeshrabrujem ali je katastrofa na kanalu.

A ima jedan trik kad menjas cilindre kvacila.

uzmes crevo i spojis sraf za ispüstanje ulja na levim kocionim klestima i sraf za ispustanje ulja na cilindru kvacila oba olabavis sednes u auto i pumpas kocnicu.

Sistem je super jer ulje koje istisnes iz kocionog sistema kroz kvacilo se vraca u rezervoar gore i sa sobom povuce i vazduh.

super stvar a jednostavna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jagodinac

Svaka ti dala, na ideji :thumbsup: ,

meni je prvo palo na pamet da punim odozgo, pa sam skinuo crevo sa kantice pa sipao sa vecim spricem, pa se isprosipao i ispizdeo i pedala nije bila kako treba. E onda sam uzeo pravu pumpu za ulje, onu za dolivanje ulja u menjace i diferencijale od 750ml, pa me zezala sisica na cilindru (nova) koja ne propusta koliko treba i prosipa sa strane. Na kraju sam je skinuo i nabio gumeni cepic, drzao rukom a drugom pumpao. Tad sam nagruvao sav vazduh gore i pedala je konacno bila kako treba.

Sto se tice zamene kvacila, imam ovde u komsiluku garaze na iznajmljivanje, 45evra na dan sa dizalicom i prikljuckom za struju i vazduh, tako da ce se to odraditi. Set sam vec nasao Luk-ov za 160e, valjda je dobar koliko i Valeo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stigao set kvacila koji kad se otvori kutija nije vise Luk nego cisti Valeo, korpa i lamela, dok je druk lezaj SKF. Nesto jeftinije nego sto sam mislio 137e sa sve postarinom.

Medjutim ono sto me je iznenadilo to je druk lezaj. Caura unutar lezaja koja naleze na spojnicku osovinu je PLASTICNA :wallbash: , tako da plastika dodje izmedju ploce lezaja koja ide do menjaca na viljusku, i samog lezaja koji naleze na korpu. Sam druk leger u kompletu deluje vrlo slabasno i lagano, tako da verujem da je mozda delimicno a mozda u potpunosti on uzrok problema kvacila. Kapiram da ako se ta plastika vremenom haba da samim tim i pedala kvacila hvata sve nize i nize, a ako druk lager dobija lufta na spojnickoj, samim tim izlazi iz ose i ne naleze na korpu u samom centru nego bezi u stranu. Zato mi verovatno i kvacilo ponekad i razdvoji kako treba.

Prosto ne mogu da verujem da su ubacili plastiku u skop druk lagera :realmad: Pa obican kecev druk lezaj deluje kao blindiran vagon naspram ovoga. Skidam menjac za vikend a ako se ispostavi da me kvacilo zeza samo zbog lezaja definitivno cu samo njega da zamenim, a korpu i lamelu na oglas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma hebe me lokacija :D , u holandiji je ovo verovatno najniza cena preko neta a idu i preko 200e u radnjama za delove, kod fiatovog dilera nisam ni pitao. Tamo su mi za karter trazili 400e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da zakljucim samo pricu oko kvacila, kvacilo sam zamenio, sve sljaka kako treba. Prosto mi se razvukao kez, kako lepo razdvaja i salta. Sve u svemu jedno 8h posla. Traverznu sam morao da popustim, odnosno gotovo do kraja skinem, jer je ostala da visi samo na ramenima.

Krivac svega na kraju je ipak druk lezaj. Ovo je taj placticni "caurasti podmetac" u sklopu druk lezaja, i voleo bi da mi neko zaista objasni koja je logika stavljanja ovakvog neceg. Ocigledno je da je ovaj rebrasti deo namenjen "trosenju" jer nema druge logike. Umesto da je lamela ta koja se prva potrosi, ovako druk lezaj iscepa korpu a lamela je tek na pola svog radnog veka.

222011002.th.jpg

222011003.th.jpg

Lager je sam po sebi ispravan, nema nesto lufta, okrece se normalno, i on je mogao jos. Korpa skroz otisla, peraja su skracena za po otprilike po 1 cm, jos malo pa bi druk lager prakticno prosao kroz korpu. Sto se tice korpe, sa druge strane de naleze na lamelu je potpuno zdrava, bez vidljivog trosenja. Lamela jedina zdrava, premerio sam debljine, stara je 1,3 mm tanja, a ima jos po 1mm za trosenje na obe strane. Set je fabricki iz godine proizvodnje auta, na satu je oko 225 hiljada, sto znaci da je potroseno 1,3 mm za svu tu kilometrazu, sa preostala 2mm gurao bi bar jos toliko. Znaci obloge lamele, vrlo kvalitetne.

222011004.th.jpg

Tako vam je to ljudi, znaci kako pedala kvacila pada nize, spremajte set za zamenu.

Pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ista stvar bila i kod mene na Marei 1.9 jtd i završila se zamenom seta kvačila.

Druk lager mi oštetio perca na korpi.

Edited by goranfri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne pokreće novu temu jer je identična,

pre nedelju dana mi propalo kvačilo i imalo malo hoda oko 2 cm od poda, razdajao je brzine sem rikverca.

Majstor malo pumpa... i proradi skroz kako je bilo pre kvara, ulja ima dovoljno. Majstor sumlja na cilinde ali ne zna koji.

Kada se stisne do kraja začuje se neko krčanje ali radi.

Juče opet propadne ali nekako razdvaja da se dovučem kući.

Šta da menjam da rešim problem jer majstor ne zna da li su cilindri ili kvačilo ?

Edited by Brkic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da još priupitam, da li se mogu nekako ispitati cilindri kvačila, da se ne menjaju bez potrebe ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako nema curenja znaci da su dobri, tj doslo vreme za zamenu seta kvacila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majstor je ubeđen da je do cilindra kod papučice, ulje ne curi, on misli da se zaglavi klip i da ne povuče ulje ?! Pa da ne menjam ako ne treba.

Znači može da propada kvačilo i ako su cilindri ispravni i ne curi ulje ??

Malopre mi zaglavio u rukvercu i ni makac, i malo mučenja sa papučicom kvačila gore-dole i proradi, ubacim u prvu i ide lepo.

Malo radi malo neće...

Šta da menjam, odakle da počnem ??

Edited by Brkic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bi prvo poceo od majstora, a onda bi razmisljao o necemu drugom. Istog sam misljneja kao Dfast da bi trebalo da cilindri negde procure, a da menjas deo po deo to ti se ni malo ne isplati ovo ti kazem po tome sto si ti rekao odakle da pocnes. A taj majstor ako vec ne zna sta je da li je set ili neki cilindar a vec oce da zaradi onda mu je najjednostavnije da odvoji menjac i pogleda u kakvom je stanju set, da nije popucala korpa......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majstor bio u pravu, ali je otišao cilindar na menjaču, puštao je ulje na gumici tj. kada se prepunila uljem počelo da curka iz nje..

Sada sve radi kao pre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolika je cena za hidro druk lager za fiat mareja 1,9 jtd 2002g 81kw i koji proizvodjac najbolji?Cuje se neki zvuk kad pritisnem kvacilo pa mi majstor bez otvaranja rece da je do njega i da moze jos tako da tera ,jer ce vremenom pojacavati zvuk.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa racinaj jedno 6-7 hiljada,mozda i malo jace. Ali pogledaj po oglasima,zvrcni koju prodavnicu pa vidi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tecdoc izbacuje da ovaj druk lezaj ide za to auto.

Mada ne znam kakav je to hidro druk lager,ja znam za klasicne kakav je i ovaj.

Nisam automehanicar ali koliko ja znam kvacilo moze biti hidraulicno a za druk lager nisam cuo.

 

http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index.php?dispatch=products.view&product_id=51868

http://www.autopartoo.com/oem/valeo/279675.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...