Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
Phikret

Punto mk.2a 1.2 8v

Recommended Posts

Pozdrav forumašima. Ovde sam nov i imam jedno pitanje jer sam na putu da se učlanim u klub vlasnika Fiat-a, tačnije Punta. Gledao sam danas punto 1.2 8v 2002. godište, uvezen iz Italije 5vrata, elx oprema. Auto sam zatekao u nenašminkanom stanju jer je tek stigao sa carine. Osim kozmetičkih nedostataka na limariji primetio sam i sledeće kod motora (koji još uvek nije bio opran).

Motor je bio veoma masan o ulja i čini mi se da je masnoća bila sveža (pitanje je da li ulje koje se izlije po motoru može uopšte da bude suvo :)). Na autu nije bilo akumulatora pa mu je ubačen drugi radi paljenja. Verglao je malo, ali je i taj akumulator bio prazan. Onda je taj akumulator dopunjen u drugom autu i Punto je kresnuo. Pogledao sam ka auspuhu i izbacio je crn dim ali to je bio samo prvi dim i nije bio intenzivno crn. Nakon toga je motor radio nekih 10-tak minuta i slušao sam ga i zaključio da radi ravnomerno, znači nije menjao zvuk (u pravilnim niti nepravilnim intervalima). Dodavao sam gas i gledao ka auspuhu i primetio sam da izlazi beličast dim. Napominjem da je danas bilo 15-tak stepeni napolju i da to nije neka niska temperatura da bi mogla da se vidi para.

Pitanja:

1. Pošto je motor bio masan, šta bi moglo da bude uzrok tome? Da li je u pitanju dihtung glave i kolika je cena dihtunga i zamene istog, ako neko ima iskustva?

2. Šta znači crni dim prilikom paljenja?

3. Šta može da znači beli dim?

4. Neki savet kako da testiram sutra auto?

5. U koji servis da ga vozim na dijagnostiku i koliko to košta? U Delti je 2.150 din dijagnostika.

6. Kolika je potrošnja ovog motora 1.2 8v u gradu i kombinovano, po vašim iskustvima?

7. Kako da saznam da li motor ima 8 ili 16v?

8. Šta treba da zahtevam od prodavca od papira kao dokaz da auto nije kraden, da je propisno carinjen i da je baš taj motor za koji kaže da jeste (8v)?

9. Šta obuhvata veliki, a šta mali servis?

10. Koja je cena servisa (malog, velikoh) za ovaj model?

Na satu pokazuje 90 000km u šta apsolutno ne verujem, ali auto izgleda da nije mnogo prešao. Gledao sam ga i odozdo koliko sam mogao i vidim da nije trula limarija.

Napominjem da se na zadnjem sedištu jasno vidi da je dugo stajalo sedište za bebu i da je na zadnjem staklu bila nalepnica bebe a bordo, tako da pretpostavljam da je bio porodični auto.

Hvala unapred na svim informacijama.

P.S. Cena auta je 3200EUR ali je sprman da spusti na 3000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa pazi pre svega je ta cifra previsoka za auto koji nije registrovan i koji je u takvom stanju barem po meni. Crni dim je verovatno cadj iz auspuha ako nije dugo paljen a beli ili je lose sagorevanje ili je motor losiji a ulje je verovatno procurelo na nekom dihtungu. Punto nece korodirati sigurno osim ako nije lose ofarban posle nekog udesa :thumbsup: a kad si ga gledao odozdole ne znam da li si obracao paznju da nije bio slucajno jace udaran i ispravljan ili secen i varen po nekim spojevima? Motor sa 8 ventila je dosta manji gledano odozgore zbog filtera za vazduh i glave i u papirima pise da ima 60KS. E sad tu ima dosta stvari da se gleda i zagleda ja sam moj gledao 3 cela dana posto sam kupovao od meni nepoznatog tipa i nema detalja koji nisam primetio mada su mi promakli istroseni diskovi ali nema veze. Moras da budes spreman da izdvojis nekih 200-300 evra sa strane za nedaj boze da moras da sredjujes nesto a toga uvek ima jel neke stvari pocnes da primecujes tek posle nekog vremena. Ako je dugo stajao stalno ce se desavati da nesto crkne gledano sa strane elektronike i trapa posto silen blokovi i razne gumice hoce da istrule . . . Ima tu dosta stvari a za servis ne znam pogledaj po forumu ne posecujem ih bas nesto cesto :rolleyes: a potrosnja oko 7-8 sigurno a kad stisnes gas i jace moze da ide . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo dodajem slike. Slikao sam danas motor.

9wTAJ.jpg

9wYA0.jpg 9x049.jpg

Na ovoj poslednjoj slici se vidi da je motor masan!

Ticma, hvala na odgovorima, a kolika je realna cena za auto ovakav kakvog sam ga ja opisao?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ufff pa zavisi, ovaj auto nema ispod 190 000 a ne 90, morao bi da otvaras motor sigurno a to nije mala investicija posto sve ide zajedno, moj savet je da ni ne uzimas ovo cudo jer ne vredi vise od nekih 2700 pod uslovom da mu je sve ostalo ok, ti tu imas i registraciju pa sigurno i gume posto ide zima a da ne pominjem veliki i mali servis sto je jos nekih 100 i kusur evra pa na trapu ne verujem da je dobar ipak punto je to a jos i dosta izakan kolko vidim tako da ja bih to zaobisao u sirokom luku :thumbup: ali potrazi jos neciji savet ja mislim da je preterano. Sacekaj malo nemoj zuriti naletece nesto u ok stanju . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam opet išao da gledam auto nakon što je opran. Nisam ga vozio jer je na placu bio samo jedan prodavac pa nije mogao da ostavlja plac. Evo slikao sam ga okvirno da vidite kako izgleda. Stajao je verovatno na parkingu i ima mnogo belih tackica od udara vratima.

Otvorio sam poklopac od ulja i na njemu nije bilo zuto-belih naslaga, ali je zato na čeliku (kako se zove ovo gde se sipa ulje - valjda rezervoar ulja) na samom vrhu gde se sipa ulje bilo čađi. Videćete na slici. Šta ta čađ znači?

Inače, neće da spusti cenu ispod 2900. Ja sam mislio da je to OK cena, sutra treba da odem da odvozam jedan krug. Na šta da obratim još pažnju?

Eh, da danas kad sam otvorio haubu seo sam u auto i upalio ga, posle nekih minut dva, počela je neka voda da prodire u kabinu ispod suvozačevog sedišta. Palio sam klimu da je probam i mislim da to možda ima veze sa klmom jer je voda curela iz nekog crnog aparata ispod ladice suvozačeve, a možda i nema to veze sa klimom, možda se negde neka voda zadržala od pranja pa je nakon što sam podigao haubu ušla unutra. Ali kako voda da ulazi u kabinu nije mi jasno?

28IgA.jpg 28NfS.jpg

28PL0.jpg 28Sf9.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih ovaj auto zaobisao u sirokom luku, jer za pocetnu cenu od 3200 koliko je ovaj bio, moze da se uzme Punto koji je u "fabrickom" stanju u odnosu na ovaj. Ovaj auto nema teorije da je presao 90000km, ili ako mu je to prava kilometraza, onda neko debelo nije vodio racuna o njemu. Licno mislim da ovo cudo ne vredi ni 2000 evra...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auuuu,kakav krs za 3000 evra.

Ta voda u kabini,jel to curi mali hladnjak?Ajde vlasnici puntica,pomagajte coveku.

Mali hladnjak,dihtung glave,farbanje zadnjih vrata...Sta jos?

I sta je ono ispod cepa gde se sipa ulje.Kakva je ono"skrama"???????????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bregasta izgleda kao cepanica koja je izgorela :realmad:

Ne mogu da verujem da neko pokusava da proda ovakav auto,ali jbg svaka roba ima svog kupca i dok je ovaca bice i shishanja <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi hvala što ste se uključili. Mnogo me je brinuo masan motor, čađ u motoru i evo danas to curenje tečnosti unutar kabine. Znači do sada se svi slažu da je cena visoka i da auto nije ništa posebno!?

@ChobbyNS, ja se trudim da se ne upišem u klub ovaca za šišanje, zato sam se i učlanio ovde očekujući dobre savete. :) Gde je ovde bregasta jel možeš da mi objasniš? Zar nije ona negde dole pa se ne vidi?

Hvala svima ostalima koji su me savetovali. 90% sam siguran da sutra neću ići da gledam auto! Ne žuri mi se uopšte i pošto nemam iskustva ni sa motorima niti u kupovini polovnjaka, veoma sam oprezan. Ovo mi je bilo ogromno iskustvo! Inače na placu ima još 5 punta. Ima jedan plavi 2001. god i njemu ispod poklopca od ulja ima 'majoneza' ;) žuto-bele skrame, ali mu na mestu gde se sipa ulje nema uopšte čađi!

I taj je 3100EUR. Prodavac stalno ponavlja kako će ti puntići odmah da planu jer dolaze preprodavci da se raspituju... Klasična priča...

Jel ima neko od vas punta sa ovim motorom? Interesuje me kolika mu je potrošnja po gradu po vašem iskustvu?

Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikako ne kupuj ovaj auto :thumbsup:

Znam da si nestrpljiv i da bi da juče sedneš i voziš, ali sačekaj bar još nekoliko dana i računaj bar 200-300 eur da uložiš u auto bez obzira u kom je stanju, sem ako baš nema neku servisnu knjižicu proverenu i vidi se da ne treba ništa, a to teško...

Veliki servis, mali servis, pregled trapova, gume, ide zima možda akumulator...al da te ne plašim, sve je to "posedovanje automobila" :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@oktopod

Naravno da ću da sačekam. Bio sam se iskreno zagrejao za ovog Punta, ali sada više nisam :). Naići će nešto sigurno. Tako sam i računao otprilike nekih 300EUR da je nešto što će odmah po kupovini polovnjaka da me sačeka, ali me je strah od ostalih troškova koji proiziđu iz loše kupovine zbog nedostatka iskustva/znanja...

Gledao sam i jtd motore, ali tek o dizelima nemam ama baš nikakvo znanje, a i mislim (iz onoga što sam do sada čitao) da su mnogo rizičniji za kupovinu jer su skuplji delovi za dizele i ima više stvari koje ako riknu može da mi opadne kosa zbog toga (zamajac, turbina...).

O jtd motorima sam čuo da su dobri (1.3mj su još bolji), ali da su prejaki za puntovu karoseriju (trap). Ima li tu neke istine? REgistracija za taav punto je oko 250EUR što je u startu 100EUR više od ovog benzinca, plus što je održavanje i servis skuplje (tako sam pročiao)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm ni najgori a ni najbolji Punto iz oglasa. Najveci mu je problem sto nije nalickan za prodaju. Da je presao 90000 sa onakvim cadjavim ulivnikom za ulje pa i ne pije vodu.

Sto se tice ulja ti motori od 8v imaju svi problem sa dihtungom poklopca ventila a na slici se vidi da ulje curi odozgo(mozda curi i na dihtungu glave ali se ne vidi)

ChobbyNS bregasta ne moze da se vidi kroz otvor za sipanje ulja kod njega to je metal neki....

Voda u kabini. Nista strasno opran motor zapuseni kanali za odvod vode i posle pranja je voda morala negde da udje a to je najlakse kroz ventilator. Ociste se dve gume i resen problem. Ocito je auto stajao malod uze..

Ogrebana vrata ..pa dobro i nije nov auto....retko koji polovan auto d anema neku ogrebotinu (osim sveze farbanih za prodaju)....

A za ostalo lepo kod majstora pa lep pregled pa polako pa vidi gde si... slike su jedno a uzivo je drugo...

Ajd pa nek ti je sa srecom kupovina ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

koliki ti je max budžet :question: što ne uzmeš M-jet a odlično su se pokazali, a za malo više od navedenih para imaš da biraš mlađe Mjet- ove doduše uglavnom verovatno bez klime ... :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam za mog u junu dao 3000 eura i sa hlx opremom je i 16V je i naravno da sam dao jos 300 i kusur evra da ga utegnem kako se meni svidja ali vredi cekati, ja sam 3 meseca trazio i najbolje bi bilo da nadjes nesto sto je vec 5-6 godina ovde sigurno je u boljem stanju nego to iz uvoza :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel ima neko od vas punta sa ovim motorom? Interesuje me kolika mu je potrošnja po gradu po vašem iskustvu?

Koristi ono što je već napisano na Forumu, nemoj čekati da ti neko sve ponovo piše u ovoj temi.

Klikni npr. ovde:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=38285

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=25805

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=36826

Pogledaj i ovu temu kako se koristi sistem za slanje PP-a:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=40151

:thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ja bas neki veliki poznavalac mehanike,ali se trudim da naucim :thumbsup:

Zar nije bregasta osovina bas tu gore,pokrece je zupcasti kais,a ona otvara i zatvara ventile?

Bar mi se cini kod mene na jtd-u da je vidim kad odvrnem cep za sipanje ulja :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bregasta jeste tu,ali ne moze da se vidi zbog lima koji je izmedju bregaste i otvora za sipanje ulja (zajedno sa deklom)!Meni deluje kao da je ulje menjano samo jednom i posle dolivano :realmad: ,jer takve taloge pravi kada se tako radi,tj.kada se neredovno menja ulje! :thumbdown: .Sto se tica curenja ulja na 8v pusta na dihtugu pokl vent i na gumici bregaste(ne semeringu),a po ovim slikama verovatno je pusti i na diht i na gum.!To beli dim ne znaci nista,dok ne vidi neko svojim ocima ko se razume.Limarijski su svi uglavnom oket,motori si takodje dobri,enterijer sve zavisi,trapovi obrati paznju na viljuske,mnogo ljudi,misli sada cu da promenim kugle i to je to,ide komplet viljuska!Odvedi nekoga ko se razume i neka pogleda!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ništa od ovog punta. Nisam ni išao na probnu vožnju posle vaših reakcija i saveta :). Zakucao sam na prava vrata u pravo vreme :). Hvala na savetima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kratko i jasno pitanje glasi :)

- fiat punto 1.2 motor sa 8v, 3v nije van,2001 godište,poreklo iz flotile Telecom Italia,da li poseduje servo volan?

Koliko znam city servo je samo "pojačana verzija" osnovnog servo uređaja!?

Ili je bilo možda modela bez ikakvog servo uređaja???? :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto koji ima servo automatski ima i City mod koji ga jos olaksa.

Ti telecomovi mogu i ne moraju da imaju servo a to ako ne palis auto jednostavno znas kad vidis taster City na centralnoj konzoli desno od volana-prvi taster.Ako je prazno tj.ne pise Cyti onda auto nema servo volan.

To sto nije bio van uopste ne mora da znaci da liima servo volan jer evo ja sam juce kupio jednog vana koji ima ELX opremu i ima i klimu i servo i podizace,centralnu,begove,abs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav kolege, evo mene opet. Ponovo sam gledao punta mk2 1.2 8v 2001. god, piše 64000 prešao (naravno da je to za najveće naivčine), ali auto izgleda fatnastično, kao da je baš toliko prešao, osim što ga je neko grebucnuo ključem dužinom levog prednjeg krila i zadnjih vrata. Klima (radi, probao sam), nije opran ni motor ni auto spolja, dok iznutra izgleda jeste ali je enterijer izuzetno dobro očuvan a i spolja takođe. Ima el. podizače napred, city servo, metalik plava tamna, popularna puntova ona lepa boja. Na njemu su još IT table. Otvorio sam haubu, zagledao malo motor. Prvo što sam primetio:

1. Mesto gde se sipa ulje ima malo gareži. Znači nije onoliko drastično kao na onom sivom čije sam slike postavljao u ovoj temi, ali ga ima. Nema majoneza na poklopcu

2. Motor nije opran i masan je, ali ne kao na sivom puntu. Evo postaviću jednu sliku koju sam uspeo da napravim da pogledate

Prodavac je postavio cenu 3100EUR, ali mi je 'spustio' na 2700. Kaže ne da ga ispod te cene. Ja hteo odmah danas da ga teram kod majstora jer se prodavac složio ali nisam znao kod koga. Predložite mi molim vas i recite mi koja je cena pregleda i šta da pregledam. Na šta ja da obratim pažnju?

Auto sam upalio pomoću boostera. Auto je prašnjav i ima paučine po njemu tako da verovatno dugo nije paljen. Da li to znači da je akumulator kaput?

Auto nisam vozio, ali imam nameru u ponedeljak ako ga baja sutra na Bubanj potoku ne proda :(. Na šta da obratim pažnju. Čitao sam da je neko napisao da motam pun levi i pun desni i da vidim da li riknjava city. Šta da radim ako riknjava? Kako da proverim kočnice, tj. diskove? Gledao sam ga odozdo (radio sklekove ;)) i nije zarđao.

Molim vas da mi odgovorite na sva pitanja jer su mi neophodni odgovori. Prošli put ste me fantastično savetovali i odustao sam od onog punta i hvala na tome.

Koja je po vašem mišljenju realna cena za ovaj auto ako se ispostavi da je zaista prešao (hajde neka bude oko 120.000 iako piše 64000), ako je garažiran i dobro globalno očuvan?

Evo slike motora. Motor je masan na krugovima levom i desnom. Levo je ja mislim ispod neki filter (ulja ili goriva) u obliku one bočice za plin - znate one male što se montira na ono čudo za kuvanje kafe u prirodi? E taj filter je masan jer se izlgeda slivalo ulje na njega. U levom krugu na ovom metalnom pokrivaču fali jedan šraf. Čemu služi to i zašto bi to neko skidao? Takođe sa desne strane u desnom krugu je masan motor. Čini mi se da je tu neki dihtung koji je vertikalan. Nisam baš dobro video.

Treći krug je samo radi podsećanja na onaj garež na mestu gde se doliva ulje.

Živi bili i očekujem odgovore :). Kod kog majstora da teram, auto je na Novom Beogradu?

P.S. Slikao sam neku pločicu ali tu nema vin ;(, hteo sam da ga proverim na sajtu interpola i onom epr-u. Gde je vin?

photo482w.jpg

By phikret at 2011-06-04

photo483c.jpg

By phikret at 2011-06-04

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...