Jump to content
FAS Goran
LDEX

Iskustva sa amortizerima

Recommended Posts

Svi ih nude prve u prodavnici zbog snaznog marketinga, uvek ide prica imamo ove jeftinije "kineske" ili ako hocete kvalitetniji, imamo Monroe.

 

 

Kao sto kazem, sa KYB nisam imao iskustva tj nisam ih nikad testirao na dyno. Imao sam ih jednom samo u ruci, malo mi se nisu svideli jer ovako na osecaj su me podsecali na Monroe po pitanju ventilisanja ali ne tvrdim nista dok ne probam, ali nikako da dodjem u posed nekih. Ono sto se meni ovako ne svidja kod njih je sto imaju puno modela i sto je gasna tehnologija samo na "premium" modelima ne i u baznim verzijama. Zato nisam ljubitelj ni Koni amortizera, iako sa njima stvarno nemam nikakvih iskustava, najblize sto sam bio je dok sam zverao kroz otvor izmedju ruba i gume na jednom autu :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobar amortizer je onaj amortizer koji pruza najbolje performanse u stabilnosti vozila za najmanji gubitak na udobnosti.

Ovo je prava recenica i poenta price :thumbsup: .

Na oficijelnom sajtu Bilstein se, pored ostalih, kao zvanicni zastupnici kod nas navode Vudim Trade i Wagen International (BG). Nadam se da tu ne bi trebalo natrcati na te Bilstein kopije (posto sam takodje cuo za njih).

Moji pikovi bi bili KYB Excel-G ili Gas-A-Just ili pomenuti Bilstein B4, zato sam te i pitao za njih sta kaze to tvoje sokocalo.

Na Monroe vodenicu vodi prvenstveno primamljiva cena, ali...

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se mene tice, jedini izbor je Bilstein ;) Eventualno Lip/QH ako su pare najveci faktor, jer mi se od jeftinijih amortizera jedino oni izdvajaju konstantnih osobina ali su "grubi" u ventilisanju, dobri su po pitanju stabilnosti ali se i oseti gubitak udobnosti ali i kod njih ima kopija.

 

Ivane, to nije poenta samo price o amortizerima nego i o sportskim oslanjanjima ;) Jednostavno tvrdje ne znaci i stabilnije. Jer nije stvar samo u tome da li se auto naginje ili ne, nego i da li guma ima stalan kontakt sa kolovozom, ako auto skakuce, onda ne moze da prenese trakciju na kolovoz.

 

Iskreno, kopije su bas dosle iz Wagena (zato sam i nekoliko puta pisao po forumima da ne verujem slepo zvanicnim uvoznicima), Vudim nije bio problem mada vecina Bilstein amortizera koje sam testirao su iz Madjarske (tu nije bilo problema) ;)

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opala, znaci i njima nije za verovati, e gde mi zivimo... Hvala za sve informacije ;) .

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema na cemu ;) Pre koji mesec sam ja hteo da ih prodajem preko te veze sto imam u Madjarskoj i da radim modifikacije za one koji hoce bolje performanse, tj da napravim od B4 amortizera nesto kao B6 ili B8 a da cena bude negde na pola puta izmedju B4 i B6/B8 ali zbog nedostatka finansija, nisam se upustio u to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bas sa tim Lip imam lose iskustvo, dok mi je Monroe posle njih bio odlican, samo nekako tvrd da kazem.

Zbog cega je reparacija promasena investicija ako se lepo odradi? Mislim, nisam zagovornik toga cak i imam jedno lose iskustvo ali znam dosta njih koji godonama voze takve amortizere i zadovoljni su, pritom ne mislim na neke tamo vlasnike auta nego ljude koji odrzavaju i paze na svoja vozila.

Ja sam gledao otvoren amortizer i nisam video nista specijalno, ulje, klip, semering ( ovako laicki kazem). Sto nebi bilo dobro da se promeni klip ako lupa, semering ako je procureo i sl? Kako je onda reparacija motora dobra investicija?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda je bila kopija LIPa ;)

 

Imas fino profilisane diskove koji cine ventile koji vremenom od zamora materijala gube svoju tvrdocu pa amortizer omeksa... Naravno teorestki u reparaciji bi mogao da kompenzujes guscim uljem ali to ima dva problema, prvo skoro niko nema dyno da ispita koliko su izgubili na sili i morao bi da probas razicite gustine ulja da bi dobio odgovarajuce osobine a drugo levi i desni najcesce ne propadnu u istoj meri a preko 10% razlike izmedju dva amortizera se smatra neispravnim bez obzira sto je mozda jedan savrseno nov. Zato je i preporuka da se menjaju u paru. Onda imas kariku koja kad se potrosi, amortizer ima lufta, semering se pohaba pa curi, kod losijih amortizera ili kod onih gde prahobrani nisu bili ispravni, zna klip da se potrosi i ajd da ne racunam ulje koje gubi viskozitet, ono je lako dostupno da se zameni ali opet treba znati viskozitet jer nemaju svi amortizeri jednaku gustinu ulja u njima.

 

Ono sto je razlika izmedju amortizera i motora, je sto za motor ti najcesce mozes sve to novo nabaviti i zameniti pohabane delove. Za amortizere najcesce nemas a i to sto je dostupno kad se sve sabere i oduzme, bude lakse a i jeftinije kupiti novo, barem u Srbiji. Drugo je to ti kad imas kao npr u Nemackoj Bilstein servis pa odneses na reparaciju pa oni pobacaju sve habajuce delove, stave nove, provere na dyno pa dobijes nov amortizer sa starim kucistem. Reparacija kod nas je kao i protektirana guma, moze da se vozi i ima zadovoljnih ljudi ali da li zaista znas sta si dobio i da li je to zaista tako dobro kao nov original. Ja znam ljude koji su mesali motorno ulje i tavat 1:1 i sipali u amortizer i tvrde da je super, lezi kao pegla :laughing:

 

 

Marko, nije problem mada nisam siguran da ti mogu dati neki bolji savet od ovih sada ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

eto javio se covek kome su monroe posle Lip-a dobri ... sto ljudi sto cudi ... odoh ja od ponedeljka jedan dan na reklamaciju pa cu javiti sta sam uradio ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim tesko je pricati uopsteno o amortizerima, ja izvlacim neki zakljucak iz onoga sto sam imao mogucnost probam, to ipak ne mora da znaci da mozda za neki model auta Bilstein smatra da je ciljna grupa sacinjena od ljudi koji vise cene performanse pa da ce ici u tom pravcu a da mozda Monroe napravi neku udobniju verziju koja mozda zaostaje puno za performansama ali eto pruza bolju udobnost jer je to njihova ciljna grupa ljudi za taj model auta. Zavisi ko sta ceni kod auta, samo kazem, iskustva vecine ljudi nakon zamene amortizera je da su novi mnogo neudobni i smatram da to nije neko misljenje zasnovano na objektivnim merilima nego samo subjektivan osecaj. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

amortizer treba da spiluje tj kada naidje na izbocinu da se uvuce onoliko kolika je izbocina da ne izgubi kontakt sa podlogom a kada naidje na rupu da ga zadrzi u tom polozaju da po prelasku preko rupe ostvario kontakt sa podlogom ... kada bi cuo kako lupaju amortizeri kod mene shvatio bih o cemu pricam .. nije to samo subjektivni osecaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazem uopsteno ;) Voleo bih da ih mogu ispistati, jer imam bas i druga koji je hteo da proda auto a propali su amortizeri pa je uzeo Monroe na toj njihovoj akciji ali na kraju odustao od prodaje auta pa se sad zali na to da su amortizeri jako tvrdi i da mu se cak cini da je sve tvrdji i tvrdji... Mozda nesto grese u fabrici pa da nije stvar u tome kakve osobine zele da postignu, nego da je neka greska u konstrukciji. Npr kod Optimal amortizera iz nekog razloga skoro svakom fali ulja, posto sam nesto modifikovao njih, kad sam otvorio video sam da fali tako do pola deci maksimalno sto daje lufta u radu kad je amortizer skoro pa izvucen do kraja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

eto javio se covek kome su monroe posle Lip-a dobri ... sto ljudi sto cudi ... odoh ja od ponedeljka jedan dan na reklamaciju pa cu javiti sta sam uradio ....

 

Pre nego sto odes na reklamaciju odvoji pola sata vremena i 300 dinara i svrati u Tigrov servis kod Arene na treskalicu.Jedini validan instrument za merenje stanja amortizera!

 

To:tvrdo mi je,mekano mi je,vidim da neki drugi auto bolje savlada rupu i ostale metode nisu merodavne.

 

Treskalicu savetujem svima i pre i posle zamene.A kolega .ik i kao meru provere stanja automobila bar jednom godisnje.sto u potpunosti podrzavam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nemam drugi nacin ocenjivanja stanja amortizera osim uporedjenja sa drugim automobilima i ocene stanja mog automobila pre i posle ugradnje.Vozio sam se u Doblu, 307-mici, drugom Puntu, Hundai-u I - 30, Skodi i nijedan ne lupa i nije tako tvrd kao moj auto ...cak ni taj Punto ....

Znam gde je e bas cu otici na treskalicu da vidim sta ce pokazati

Edited by amladenbk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi su navikli na lelelujave automobile sa propalim amortizerima. Čim se zameni novim eto problema. Amortizer i ima tu funkciju da priguši oscilacije opruge a time se stiče utisak neudobnog inače bi točak do besvesti odskakivao.

Auto mi je došao sa Monroe Reflex amortizerima i evo kod mene je već četiri i peta godina lagano i nikakvih promena. Čvrst i nema ljuljanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ja bih bas voleo videti kakva je fora, jer se i drug isto bas zali iako je on bas orjentisan na to da auto bude stabilan, ali kaze sa Monroe mu je skoro neizdrzivo.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodje nedelja a ja nisam otisao na treskalicu iako sam vise puta prosao pored nje....

Ali zato sam vozio drugara koji me je upitao "jesam li menjao amortizere" .... posto sam mu odgovorio pozitivno pitao me je " A sto ti zvece solje amortizera " ....

I tacno je taj zvuk zvecanja kada prelazim preko rupa i grba je od prvog dana od kada je punto kod mene Drugar je zatim rekao " Kako ti nisu zamenili i solje amortizera kada si menjao amortizere... " Rekoh "nisu rekli da su propali inace bi i njih zamenio "..... Stalno sam mislio da taj zvuk proizvodi hladnjak ( gornja guma nosaca hladnjaka ima malo lufta ) ....

Sta je pametno uciniti:

1. Praviti se blesav i otici i reklamirati da nesto nije u redu sa amortizerima pa ako prodje prodje ...

2. Traziti da se utvrdi sta to zveci posle zamene amortizera ...

3. Traziti zamenu solja kao novu intervenciju i platiti demontazu i montazu amortizera ( ponovo ) i postavljanje novih solja i proveriti zasto amortizeri su toliko tvrdi i lupaju .... 

Dajte ideje ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti si korisnik i nemas znanje i potrebu da znas sta je problem barem sto se tice servisera, ti treba da odes nazad i kazes, primetio si nakon ugradnje amortizera to i to, vozio si odredjeno vreme u nadi da ce da nalegne sve ali nije i dosao si da utvrdis i kazes cujes takvu buku pod tim uslovima u tom i tom podruciju na vozilu. Ako usvoje reklamaciju, usvojili su, ako ne, svakako ces platiti kao i da si im nacrtao gde je kvar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ne bih ja kukao nego stvarno kao da sedis u Dajcu

 

Ako je kao u praznom Dajcu onda je veliki problem.

Otiđi na tu treskalicu i vidi šta se dešava. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...