YUgisa 2528 Posted November 7, 2015 Svi ih nude prve u prodavnici zbog snaznog marketinga, uvek ide prica imamo ove jeftinije "kineske" ili ako hocete kvalitetniji, imamo Monroe. Kao sto kazem, sa KYB nisam imao iskustva tj nisam ih nikad testirao na dyno. Imao sam ih jednom samo u ruci, malo mi se nisu svideli jer ovako na osecaj su me podsecali na Monroe po pitanju ventilisanja ali ne tvrdim nista dok ne probam, ali nikako da dodjem u posed nekih. Ono sto se meni ovako ne svidja kod njih je sto imaju puno modela i sto je gasna tehnologija samo na "premium" modelima ne i u baznim verzijama. Zato nisam ljubitelj ni Koni amortizera, iako sa njima stvarno nemam nikakvih iskustava, najblize sto sam bio je dok sam zverao kroz otvor izmedju ruba i gume na jednom autu Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted November 7, 2015 One and only Bilstein Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted November 7, 2015 (edited) Dobar amortizer je onaj amortizer koji pruza najbolje performanse u stabilnosti vozila za najmanji gubitak na udobnosti.Ovo je prava recenica i poenta price .Na oficijelnom sajtu Bilstein se, pored ostalih, kao zvanicni zastupnici kod nas navode Vudim Trade i Wagen International (BG). Nadam se da tu ne bi trebalo natrcati na te Bilstein kopije (posto sam takodje cuo za njih).Moji pikovi bi bili KYB Excel-G ili Gas-A-Just ili pomenuti Bilstein B4, zato sam te i pitao za njih sta kaze to tvoje sokocalo.Na Monroe vodenicu vodi prvenstveno primamljiva cena, ali... Edited November 7, 2015 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted November 7, 2015 (edited) Sto se mene tice, jedini izbor je Bilstein Eventualno Lip/QH ako su pare najveci faktor, jer mi se od jeftinijih amortizera jedino oni izdvajaju konstantnih osobina ali su "grubi" u ventilisanju, dobri su po pitanju stabilnosti ali se i oseti gubitak udobnosti ali i kod njih ima kopija. Ivane, to nije poenta samo price o amortizerima nego i o sportskim oslanjanjima Jednostavno tvrdje ne znaci i stabilnije. Jer nije stvar samo u tome da li se auto naginje ili ne, nego i da li guma ima stalan kontakt sa kolovozom, ako auto skakuce, onda ne moze da prenese trakciju na kolovoz. Iskreno, kopije su bas dosle iz Wagena (zato sam i nekoliko puta pisao po forumima da ne verujem slepo zvanicnim uvoznicima), Vudim nije bio problem mada vecina Bilstein amortizera koje sam testirao su iz Madjarske (tu nije bilo problema) Edited November 7, 2015 by YUgisa Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted November 7, 2015 (edited) Opala, znaci i njima nije za verovati, e gde mi zivimo... Hvala za sve informacije . Edited November 7, 2015 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted November 7, 2015 Nema na cemu Pre koji mesec sam ja hteo da ih prodajem preko te veze sto imam u Madjarskoj i da radim modifikacije za one koji hoce bolje performanse, tj da napravim od B4 amortizera nesto kao B6 ili B8 a da cena bude negde na pola puta izmedju B4 i B6/B8 ali zbog nedostatka finansija, nisam se upustio u to. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3432 Posted November 7, 2015 Kako sam ja shvatio, od svega na našem tržištu ako odabereš kineske znaš šta si dobio! Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted November 7, 2015 I to te prevare, ispadne Turski Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7729 Posted November 7, 2015 Ja bas sa tim Lip imam lose iskustvo, dok mi je Monroe posle njih bio odlican, samo nekako tvrd da kazem.Zbog cega je reparacija promasena investicija ako se lepo odradi? Mislim, nisam zagovornik toga cak i imam jedno lose iskustvo ali znam dosta njih koji godonama voze takve amortizere i zadovoljni su, pritom ne mislim na neke tamo vlasnike auta nego ljude koji odrzavaju i paze na svoja vozila. Ja sam gledao otvoren amortizer i nisam video nista specijalno, ulje, klip, semering ( ovako laicki kazem). Sto nebi bilo dobro da se promeni klip ako lupa, semering ako je procureo i sl? Kako je onda reparacija motora dobra investicija? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted November 7, 2015 YUgiša, kad budem kupovao amorte tebe ću pitati za savet Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted November 7, 2015 Mozda je bila kopija LIPa Imas fino profilisane diskove koji cine ventile koji vremenom od zamora materijala gube svoju tvrdocu pa amortizer omeksa... Naravno teorestki u reparaciji bi mogao da kompenzujes guscim uljem ali to ima dva problema, prvo skoro niko nema dyno da ispita koliko su izgubili na sili i morao bi da probas razicite gustine ulja da bi dobio odgovarajuce osobine a drugo levi i desni najcesce ne propadnu u istoj meri a preko 10% razlike izmedju dva amortizera se smatra neispravnim bez obzira sto je mozda jedan savrseno nov. Zato je i preporuka da se menjaju u paru. Onda imas kariku koja kad se potrosi, amortizer ima lufta, semering se pohaba pa curi, kod losijih amortizera ili kod onih gde prahobrani nisu bili ispravni, zna klip da se potrosi i ajd da ne racunam ulje koje gubi viskozitet, ono je lako dostupno da se zameni ali opet treba znati viskozitet jer nemaju svi amortizeri jednaku gustinu ulja u njima. Ono sto je razlika izmedju amortizera i motora, je sto za motor ti najcesce mozes sve to novo nabaviti i zameniti pohabane delove. Za amortizere najcesce nemas a i to sto je dostupno kad se sve sabere i oduzme, bude lakse a i jeftinije kupiti novo, barem u Srbiji. Drugo je to ti kad imas kao npr u Nemackoj Bilstein servis pa odneses na reparaciju pa oni pobacaju sve habajuce delove, stave nove, provere na dyno pa dobijes nov amortizer sa starim kucistem. Reparacija kod nas je kao i protektirana guma, moze da se vozi i ima zadovoljnih ljudi ali da li zaista znas sta si dobio i da li je to zaista tako dobro kao nov original. Ja znam ljude koji su mesali motorno ulje i tavat 1:1 i sipali u amortizer i tvrde da je super, lezi kao pegla Marko, nije problem mada nisam siguran da ti mogu dati neki bolji savet od ovih sada Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted November 7, 2015 eto javio se covek kome su monroe posle Lip-a dobri ... sto ljudi sto cudi ... odoh ja od ponedeljka jedan dan na reklamaciju pa cu javiti sta sam uradio .... Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted November 7, 2015 Mislim tesko je pricati uopsteno o amortizerima, ja izvlacim neki zakljucak iz onoga sto sam imao mogucnost probam, to ipak ne mora da znaci da mozda za neki model auta Bilstein smatra da je ciljna grupa sacinjena od ljudi koji vise cene performanse pa da ce ici u tom pravcu a da mozda Monroe napravi neku udobniju verziju koja mozda zaostaje puno za performansama ali eto pruza bolju udobnost jer je to njihova ciljna grupa ljudi za taj model auta. Zavisi ko sta ceni kod auta, samo kazem, iskustva vecine ljudi nakon zamene amortizera je da su novi mnogo neudobni i smatram da to nije neko misljenje zasnovano na objektivnim merilima nego samo subjektivan osecaj. Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted November 7, 2015 amortizer treba da spiluje tj kada naidje na izbocinu da se uvuce onoliko kolika je izbocina da ne izgubi kontakt sa podlogom a kada naidje na rupu da ga zadrzi u tom polozaju da po prelasku preko rupe ostvario kontakt sa podlogom ... kada bi cuo kako lupaju amortizeri kod mene shvatio bih o cemu pricam .. nije to samo subjektivni osecaj Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted November 7, 2015 Kazem uopsteno Voleo bih da ih mogu ispistati, jer imam bas i druga koji je hteo da proda auto a propali su amortizeri pa je uzeo Monroe na toj njihovoj akciji ali na kraju odustao od prodaje auta pa se sad zali na to da su amortizeri jako tvrdi i da mu se cak cini da je sve tvrdji i tvrdji... Mozda nesto grese u fabrici pa da nije stvar u tome kakve osobine zele da postignu, nego da je neka greska u konstrukciji. Npr kod Optimal amortizera iz nekog razloga skoro svakom fali ulja, posto sam nesto modifikovao njih, kad sam otvorio video sam da fali tako do pola deci maksimalno sto daje lufta u radu kad je amortizer skoro pa izvucen do kraja... Quote Share this post Link to post Share on other sites
gorank82 183 Posted November 7, 2015 Iscitao sam pazljivo izlaganje kolega Yugiša bridira u ovoj temi Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted November 7, 2015 eto javio se covek kome su monroe posle Lip-a dobri ... sto ljudi sto cudi ... odoh ja od ponedeljka jedan dan na reklamaciju pa cu javiti sta sam uradio .... Pre nego sto odes na reklamaciju odvoji pola sata vremena i 300 dinara i svrati u Tigrov servis kod Arene na treskalicu.Jedini validan instrument za merenje stanja amortizera! To:tvrdo mi je,mekano mi je,vidim da neki drugi auto bolje savlada rupu i ostale metode nisu merodavne. Treskalicu savetujem svima i pre i posle zamene.A kolega .ik i kao meru provere stanja automobila bar jednom godisnje.sto u potpunosti podrzavam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted November 8, 2015 (edited) Ja nemam drugi nacin ocenjivanja stanja amortizera osim uporedjenja sa drugim automobilima i ocene stanja mog automobila pre i posle ugradnje.Vozio sam se u Doblu, 307-mici, drugom Puntu, Hundai-u I - 30, Skodi i nijedan ne lupa i nije tako tvrd kao moj auto ...cak ni taj Punto ....Znam gde je e bas cu otici na treskalicu da vidim sta ce pokazati Edited November 8, 2015 by amladenbk Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted November 8, 2015 Svi su navikli na lelelujave automobile sa propalim amortizerima. Čim se zameni novim eto problema. Amortizer i ima tu funkciju da priguši oscilacije opruge a time se stiče utisak neudobnog inače bi točak do besvesti odskakivao.Auto mi je došao sa Monroe Reflex amortizerima i evo kod mene je već četiri i peta godina lagano i nikakvih promena. Čvrst i nema ljuljanja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1593 Posted November 8, 2015 Ja sledeci put kad kupim polovnjak, menjam sva 4 amorta ODMAH. Neverovatna razlika Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted November 8, 2015 Ma ne bih ja kukao nego stvarno kao da sedis u Dajcu Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted November 8, 2015 (edited) Pa ja bih bas voleo videti kakva je fora, jer se i drug isto bas zali iako je on bas orjentisan na to da auto bude stabilan, ali kaze sa Monroe mu je skoro neizdrzivo. Edited November 8, 2015 by YUgisa Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted November 14, 2015 Prodje nedelja a ja nisam otisao na treskalicu iako sam vise puta prosao pored nje....Ali zato sam vozio drugara koji me je upitao "jesam li menjao amortizere" .... posto sam mu odgovorio pozitivno pitao me je " A sto ti zvece solje amortizera " ....I tacno je taj zvuk zvecanja kada prelazim preko rupa i grba je od prvog dana od kada je punto kod mene Drugar je zatim rekao " Kako ti nisu zamenili i solje amortizera kada si menjao amortizere... " Rekoh "nisu rekli da su propali inace bi i njih zamenio "..... Stalno sam mislio da taj zvuk proizvodi hladnjak ( gornja guma nosaca hladnjaka ima malo lufta ) ....Sta je pametno uciniti:1. Praviti se blesav i otici i reklamirati da nesto nije u redu sa amortizerima pa ako prodje prodje ...2. Traziti da se utvrdi sta to zveci posle zamene amortizera ...3. Traziti zamenu solja kao novu intervenciju i platiti demontazu i montazu amortizera ( ponovo ) i postavljanje novih solja i proveriti zasto amortizeri su toliko tvrdi i lupaju .... Dajte ideje .... Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted November 14, 2015 Ti si korisnik i nemas znanje i potrebu da znas sta je problem barem sto se tice servisera, ti treba da odes nazad i kazes, primetio si nakon ugradnje amortizera to i to, vozio si odredjeno vreme u nadi da ce da nalegne sve ali nije i dosao si da utvrdis i kazes cujes takvu buku pod tim uslovima u tom i tom podruciju na vozilu. Ako usvoje reklamaciju, usvojili su, ako ne, svakako ces platiti kao i da si im nacrtao gde je kvar... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted November 14, 2015 Ma ne bih ja kukao nego stvarno kao da sedis u Dajcu Ako je kao u praznom Dajcu onda je veliki problem.Otiđi na tu treskalicu i vidi šta se dešava. Quote Share this post Link to post Share on other sites