Jump to content
FAS Goran
LDEX

Iskustva sa amortizerima

Recommended Posts

Radim kod Mileta Saponje iz Zivkovaca kod Smedereva,proveren majstor znam dosta njih koji samo pozitivno pricaju i ja sam radio kod njega prednje i zadovoljan sam.
YUgisa ne nalezu odbojne gume  nije zbog toga. Zadnji kraj je dosta nemiran kao da non stop poskakuje gore dole na sitno onako,meni to deluje kao da amortizer ne odradjuje svoje.Sta po tebi bi trebalo da se uradi sa amortizerima?  Cini mi se da su ovi predugacki za ove opruge pa ne rade kako treba. Kako mislis bice veselo ako se sipa samo gusce ulje od fabrickog? Mislis zbog toga ako se ne diraju ventili?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako si utvrdio da nisu odbojne gume? ;) Da bi amortizer bio predugacak to bi znacilo da nema odbojne gume ili da je skracena fabricka previse i slicno na spustenom autu. Ne moze biti fabricki amortizer predugacak dok god postoji fabricka odbojna guma, a ti kazes da ne naleze na odbojnu gumu. Tako da ako ne naleze na odbojnu gumu onda je zaribao amortizer. Da je premekan, onda bi talasao.

 

Radio sam testiranje na dyno za amortizere, uticaj gustoce ulja na sile, ako sipas malo gusce ulje, raste drasticno pocetna sila zbog manje protocnosti ventila a maksimalna sila se prakticno ne menja jer je taj ventil mnogo protocniji i nesto gusce ulje ne igra ulogu tako da najvise dobijes neudoban auto bez ikakvih bitnijih poboljsanja u performansama. Teoretski kad bi se pogodila idealna kombinacija, sa nesto malo guscim uljem mogao bi se dobiti malo progresivniji rast sile, ali granicu za to je lako preci. Kad se sipa mnogo gusce, opet, dobijas ogromno povecanje pocetne sile, koja rapidno raste do maksimalne, amortizer se ponasa ko zariban. Dobijes suprotno od onoga sto treba, vece povecanje sile tamo gde ne treba i manje tamo gde treba... Zato se ventili moraju preventilisati da se drasticno poveca porotocnost na pocetnoj sili. Takodje fabricki amortizeri vecinom imaju vecu silu na izvlacenje nego na sabijanje. A to je postignuto manje protocnim ventilima na izvlacenje sto je opet kontraproduktivan efekat jer povecavas vise silu na izvlacenje nego na sabijanje. A sila na izvlacenje je sila koja utice na performanse ali ona moze da se poveca do odredjene mere, ako se pretera, onda se samo amortizer sabije i nece da se izvuce i auto samo biva sve nizi i nizi (naravno ovo ne neki ekstrem), ali ne treba preterivati, sila na sabijanje je neki komrpomis udobnosti i performansi, obicno radi udobnosti se ona zadrzava na relativno niskom nivou.

 

Kod nas vlada mit da ako je auto tvrdji onda lezi bolje i to je to... Ustvari sto se manje pogorsa udobnost a dobije se na brzini znaci da je kvalitetnije oslanjanje po pitanju performansi.

 

U svakom slucaju, ako si ti zadovoljan sa necijim radom i mislis da ce ti to resiti problem, na tebi je izbor ;) Ja samo znam da vecina majstora nema dyno da izmeri sile, a to je kao da neko radi ciptjuning, a nema laptop...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kada auto stoji na ravnom ne lezi na odbojnim gumama i   vidim u donjem delu gume da je guma iste boje da kazem  vidi se da nije udarala dole da je udarala bila bi crnja malo ostavio bi se neki otisak. Tovario sam jedanput  nekih 350-400 kila krusaka u njemu i tada je  leglo na odbojne gume :D
Moguce da je omeksao amortizer menjani su pre 2 godine i bila je bolja situacija nego sad.  Videcemo sutra kako ce da bude  zna valjda ovaj sta radi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako su popustili amortizeri, zapitaj se kakav ce efekat biti ako ih sredi a ne zameni ventile ako je mozda problem u njima? ;)  Sto se tice privatne poruke, ako talasa ona je mozda popustio amortizer ili nije dovoljno tvrd za te opruge, ako skakuce onda nije taj slucaj vec. Ne znam kakve si uzeo, ali verujem da bi neki B4 Bilstein resili sve probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam ja gledao  kad mi je radio prednje da nije samo menjao ulje u njima nego je  sve rasklopio i proveravao i menjao nesto  ne mogu da se setim sta tacno bilo davno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda kariku, to je relativno univerzalno ;) Znaju neki da kao i prebace jedan disk sa ventila za izvlacenje na onaj za sabijanje da bi kompenzovali to sto sam rekao ;) Usustini otidji pa vidi kakav ce biti efekat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U tome i jeste funkcija amortizera, prosto da lepi za podlogu tj da je prati a ne da ljulja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da budemo precizniji, opruga je ta koja upija neravnine, daje stabilnost, amortizer je taj koji treba da zaustavlja oscilacije opruge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim da veoma dobro poznajes materiju, skidam kapu, ali mislim da ovde gresis. Moje misljenje je da je amortizer taj koji upija udarce, to mu i ime kaze, a opruga sluzi da ga vrati na sredisnju visinu. Ne znam, ali mi tako logicno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam na mog Stila stavio sva 4 nova amortizera.
Prednji su Topline a zadnji su Optimal. Sva 4 su gasna.

Imam utisak da su vrlo tvrdi a posebno zadnji.

Juče sam napunio pun gepek nekog pića i poterao auto malo preko novog mosta.

Imao sam utisak da mi manje trucka i da je udobniji auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shock absorber ustvari bi trebao da bude shock WAVE absorber sto bi se moglo grubo prevesti kao prigusivac talasa tj oscilacija ;)

Oscilacije_amortizera.jpg

Nije bas neki fensi crtez ali toliko umem u paintu :D Primer pod A je prikaz ispravnog amortizera, znaci npr kad naletite na rupu, amortizer treba da bude tako uskladjen sa oprugom, da oscilaciju opruge umiri do trenutka kada se tocak vrati u pocetni polozaj. Ukoliko nastavi da osciluje gore dole kao u primeru B, onda znaci da je amortizer propao ili da eventualno nije dovoljno tvrd u slucaju koriscenja nekih sportskih opruga i slicno. Primer C je primer kada se pretera sa tvrdocom amortizera u odnosu na oprugu. Onda nekako reakcija na neravninu dolazi zakasnelo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam na mog Stila stavio sva 4 nova amortizera.

Prednji su Topline a zadnji su Optimal. Sva 4 su gasna.

Imam utisak da su vrlo tvrdi a posebno zadnji.

Juče sam napunio pun gepek nekog pića i poterao auto malo preko novog mosta.

Imao sam utisak da mi manje trucka i da je udobniji auto.

Jel i siguran da su gasni? Tj obicno kad se misli na gasne, misli se na gasne visokog pritiska, gasni niskog pritiska se cesto isto naivaju gasnima ali ih treba posmatrati kao uljne. Iz mog iskustva, oba proizvodjaca vaze za nesto tvrdje, istina ja sam imao iskustva sa njihovim uljnim varijantama, tj Topline ni ne znam kako da definisem, pritisak gasa nije bas tu negde oko atmosferskog kao kod gasni amortizera sa niskim pritiskom a ne cini mi se ni da je toliko visok da se dobiju performanse i prednosti gasnih amortizera sa visokim pritiskom, negde je na pola puta...

Share this post


Link to post
Share on other sites
h

Koliko para su delovi?

Menjao sam 4 amortizera, šolje, nosače šolja, manžetne.

Sa rukama me izašlo oko 30 000.

Ruke su bile oko 6-7 hiljada.

 

 

Jel i siguran da su gasni? Tj obicno kad se misli na gasne, misli se na gasne visokog pritiska, gasni niskog pritiska se cesto isto naivaju gasnima ali ih treba posmatrati kao uljne. Iz mog iskustva, oba proizvodjaca vaze za nesto tvrdje, istina ja sam imao iskustva sa njihovim uljnim varijantama, tj Topline ni ne znam kako da definisem, pritisak gasa nije bas tu negde oko atmosferskog kao kod gasni amortizera sa niskim pritiskom a ne cini mi se ni da je toliko visok da se dobiju performanse i prednosti gasnih amortizera sa visokim pritiskom, negde je na pola puta...

 

Stvarno nemam pojma, ne razumem se. Evo gledam sada kutije i na deklaraciji piše "GAS".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam gde sam stavio račun. Mislim da su prednji bili oko 4500 a zadnji 3800.

Firma je Autokeš u Borči.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

h

Koliko para su delovi?

Menjao sam 4 amortizera, šolje, nosače šolja, manžetne.

Sa rukama me izašlo oko 30 000.

Ruke su bile oko 6-7 hiljada.

 

Jel i siguran da su gasni? Tj obicno kad se misli na gasne, misli se na gasne visokog pritiska, gasni niskog pritiska se cesto isto naivaju gasnima ali ih treba posmatrati kao uljne. Iz mog iskustva, oba proizvodjaca vaze za nesto tvrdje, istina ja sam imao iskustva sa njihovim uljnim varijantama, tj Topline ni ne znam kako da definisem, pritisak gasa nije bas tu negde oko atmosferskog kao kod gasni amortizera sa niskim pritiskom a ne cini mi se ni da je toliko visok da se dobiju performanse i prednosti gasnih amortizera sa visokim pritiskom, negde je na pola puta...

Stvarno nemam pojma, ne razumem se. Evo gledam sada kutije i na deklaraciji piše "GAS".

 

Da to tako naglase gasni da bi prevarili ljude a ustvari nisu :turned: Skoro svuda napisu gas ako su nizak pritisak, a za prave gasne sa visokim pritiskom uopste i ne pise na kutiji :laughing: Prave gasne amortizere najlakse prepoznati po tome da kad ih sabijete, izvuku se skroz napolje relativno brzo. A ti gasni niskog pritiska, oni ostanu sabijeni, eventualno se izvuku kroz 5-10min...

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...