Jump to content
FAS Goran
Srdjan Cvetic

Fiat Bravo/a/Marea/Marengo JTD / TD - problem sa strujom

Recommended Posts

Imam zanimljiv problem sa strujom u bravu jtd iz 2001, pa posto mi pare nisu problem :wallbash: resih da se obatim vama dobri ljudi za pomoc...dakle dok sam bio na moru, krenula je da se pojavljuje u toku voznje na kontrolnoj tabli lampica za abs i rucnu, pa sam to resavao tako sto bi stao i posle gasenja motora i ponovnog paljenja, problem bi nestao... :unworthy:

Ali pre neki dan mi je isto tokom voznje, kada sam upalio klimu i radio, auto potpuno odlepio i sam je krenuo da pali i gasi radio i klimu, tako da sam stao i posto sam ugasio motor, vise nije hteo da upali...kao da je skroz izgubio struju, resetovao je i sat i kilometrazu i nije vise mogla da se upali ventilacija, podizaci stakala itd. :no e tu ja resih da ne panicim, reko da napravi pauzu, odmorim, popijem pice :coffee: pa posle nekih dva sata dodjem i pokusam da ga upalim i on opet upali, ali sam odma primetio da na leru broj obrtaja ne ide na uobicajenih oko 900, vec na nekih 1100 sto se osecalo pri radu motora...

Uspeo sam samo da dodjem do kuce, usput je lose prihvatao gas, da bi se sam od sebe ugasio, doduse pred garazom :realmad: sada mi ne pali lampicu za akumulator i jako je slab napon svetla u kabini sto mi govori da je uspeo da ga isprazni, pa ako je neko imao slicnih problema, bio bih mu zahvalan da me uputi, jer bi jako lepo bilo da je celu zbrku napravila baterija koja je na izdisaju, a ne neki veci problem sa elektrikom! :question:

hvala unapred...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sudeci po simptomima, to je samo i jedino akumulator

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja onako laicki bez poznavanja te oblasti bi posumnjao da negde ne baca na masu.Da se nije neka zica ogulila ili cak nekoliko zica okvasilo pa zajedno brljave! Sve u svemu nista bez auto elektricara!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala puno na odgovorima :unworthy:

Nisam upucen da li je dozvoljeno ovde da se preporucuju majstori, ali ako imate nekog dobrog a postenog elektricara, pritom da ne naplacuje preterano :whistle: dobro bi mi dosao da skoknem na pregled...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragi prijatelji,imam problem sa mojim bravom jtd iz 2001 god.

Pre par dana vozio auto normalno,izgasim ga na parkingu ono kad je bila velika vrucina u sred dana,posle deset minuta nece ni da bekne,upale se lampice ja zaverglam on nece gasi lampice. ja konstatujem crko akumulator,skinem drugi sa drugog auta,stavim ga on upali kao mina.

Sve bi u redu cetri dana, sve do danas, ista stvar,v ozio ga izjutra, parkirao, u podne ma ni da bekne, nece ni lampice da upali.

Dopunim onaj prvi stavim ga on upali i ceo dan ga palim.

Ima li neko ideju sta je,jesu li losa oba akumulatora ili nesto drugo.

Punjenje sam merio danas,13,97 bez svetala,a pod svetlima 13,95 sve na leru.Pomocu tinjlice probao da ne vuce strju,onaj fazon skines + klemu i prespojis tinjalicom,nebi trebalo da vuce je r kad prespojim tinjalica par sekundi zackilji i onda se ugasi.Molim Vas za savet,ovih mi dana bas treba auto,stalno sam na putu pa nesmem da cekam. Hvala Vam kao i uvek!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguce da je problem ulozak kontakt brave.

A moze da bude i senzor obrtaja radilice. Cest problem.

Edited by bglion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desava se da ventilator hladnjaka ostane da radi. Dovoljno mu je tih 10 minuta u 2. brzini. U toj situaciji cesto relej ventilatora "zalepi".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveri sa unimerom (ampermetrom) na isti princip kao sa tinjalicom da li nesto vuce struju jer ce tinjalica pokazati samo ako je struja relativno velika dok ce unimer pokazati tacno.

@bglion

Da brava moze da zeza pa da izvuce akumulator je moguce ali mi nikako nije jasno za senzor radilice kako moze da izvuce akumulator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da nije brava,jer da je brava,on nebi gubio napon,on bukvalno nemoze da vergla,nemogu potrosaci da rade,znaci nema struje,tako da sumnjam i u taj senzor,mislim da on pravi drugacije probleme,opet vezano za napon,jer on tada nemoze ni zmigavac da upali,znaci svi porrosaci se poremete. Posumnjao sam i ja na ventilator ali kada sam promenio akumulator on je mirovao,racunam da se zalepio on bi upalio ventilator kada zamenim akumulator

Share this post


Link to post
Share on other sites

e sad moze da bude jos po nesto..... Ako imas gdje i cime skini sa alternatora regler jer on moze da zeza cas da ti puni cas da ne puni sve zavisi kako mu se cefne zato prvo provjeri regler jer ako ti on ne puti makar 5 potrosaci kao svijetla klima itd itd moze da ga isprazni a tebe treba akunulator jer tebe grijac vuce najvise struje pri paljenju probaj regler da vidis kakv je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu sam i raspolozen sam sve da probam. samo kako da ispitam taj regler da linekad puni ili ne? ja sam se najvise nadao da ce te mi reci da mi nevaljaju oba akumulatora,pa da kupim nov,ali vi to ne pominjete.Meni najvise lici na taj ventilator pa me interesuje kako to proveriti.sutra cu proveriti unimerom to vucenje struje,pa me intersuje jeli on(unimer) treba da pokaze imalo vvucenje struje. I jos nesto ne znam kako brava moze da zeza pa da prazni akumulator,kako to ispitati?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Martini,druze,a koliko bi vremena bilo normalno da ostane da radi ventilator posle gasenja motora,na ovim vrucincinama,i gde se nalaze relei od ventilatora,da znam kako da ih nadjem ako budu oni u pitanju,sutra cu ceo dan da pratim ventilatore? :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ventilator ne bi trebao da radi vise od par minuta nakon gasenja motora ali opet postoji sansa da su oba akumulatora losa pa ih isprazni za to kratko vreme.

Jesi proveravao tecnost u akumulatoru ako se moze pogledati?

Senzor radilice nema veze sa tim ,posto tebi nesto izvuce akumulator a na senzor ukazuje verglanje bez paljenja.

Probaj nekako spojiti unimer na upaljac naprimer u autu i prati kakav je napon u voznji,da li opada mnogo.

Sto se tice merenja struje,podesi prvo unimer na najveci opseg merenja jer kada tek stavis klemu proteci ce malo veca struja u prvom momentu.

Posle smanji na manji opseg da dobijes tacnost mada ako koristis digitalni unimer sa automatskim podesavanjem opsega nema potrebe za ovim.

Nisam se nikad setio da merim koliko struje ide iz akumulatora u "stand by" sto opet zavisi imas li sat u autu,alarm,centralno zakljucavanje... i jos neki potrosac koji zahteva stalno napajanje ali ovako odokativno ne bi trebalo da vuce vise od 50mA (0.05A) ako je sve ispravno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potpuno identican problem je i mene izludjivao prosle jeseni. Ujutro upali normalno, vozim se neko vreme, (sat ili vise), i posle toga nece. Na kontaktu sve normalno svetli, svetla sijaju svojom jacinom, ali kad treba da kresne nece. Samo cuti i nista. Nema ono da se muci da zavergla. Zatim iz nekog pokusaja uspe da upali.

Vozim se normalno i posle toga pali normalno, pet puta za redom.

Sve u svemu, svasta sam probavao, dok mi neko ovde nije rekao da kupim novi akumulator, kao sto sam i uradio i to je bio kraj mojih problema sto se tice toga. E sad, mozda kod tebe nije to, samo sam hteo da podelim svoje iskustvo. I samo jos nesto, ne znam da li ima veze... I moj akumulator, tj. "baterija" je pokazivo dobru struju a ipak je zezao. Ne znam da li to sto je baterija ima veze sa ovakvim simptomima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ewo ti onda savjet kako ces da provjeris akumulator..... Ako auto nece da ti upali kao sto kazes da se desava uzmi onda od nekoga starter ili zamoli nekoga sa autom pa prespoji i vidi da li ce da upali...Ali mene nije jasno da je da su oba akumulatora losa ako ti se desava to sto kazes moze da ti bude da ti nesto vuce struju ili ti ostaje nesto da radi ili regler na alternatoru.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

DEfinitivno sam zakljucio u cemu je moj bio problem,naime,na velikoj vruvini ostane mi ventilator motora upaljen i izvuce akumulator koji je inace na izdisaju.Nisam znao da se ventilator gasi automatski kad se izgasi motor,mislio sam da je normalno da odradi malo.problem sam shvatio na sugestiju martinija da treba odmah da se ugasi.Posto je problem u releju verovatno,moze li mi neko reci gde se nalaze releji ventilatora i koji su da ne kopam po celom autu,i imaju li ti releji neku oznaku? Hvala svima a posebno martiniju za resenje ovog mog problema!!! :clap:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne mora ventilator odmah da se ugasi vidis to nije slucaj kod moje maree ako se upali kad ga ugasim radi jedno minut i ugasise i nemam nikakvih problema sa paljenjem SAd zA sad

:thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari ja nasao u cemu je problem,definitivno lepi neki od relea ventilatora,bio bih zahvalan kada bi mi neko rekao gde se nalaze,ja bih oba zamenio.MOLIM ZA POMOC!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...