Jump to content
FAS Goran
lukatim

Fiat Bravo 1.6 16v / Marea JTD - slabo grejanje?

Recommended Posts

Sinoc me zadesio problem,

nece grejanje u kolima da mi radi kada onaj tockic okrenem na podeok od 18 - nekih 29. Zapravo kada mi je tockic na tom polozaju duva hladno, kada tockic stavim na max (ili koji podeok ispod max), pocinje da duva toplo. E sada sam malo experimentisao i uradio sledece: Okrenem tockic na MAX, krene toplo da duva, zatim sa pozicije MAX okrenem tockic na recimo 25 (pozicija na kojoj ranije nije hteo da duva topo) i duva toplo, u tom trenutku npr prebacim sa duvanja na noge da duvanje na soferku i opet pocinje da duva hladno. Vratim tockic na MAX i pocinje da duva toplo. Naravno ovo je sve u voznji, temepratura motora zakucana na pola tacno, auto u voznji nekih 15-20km. Ne znam da li je bitno da napomenem da mi senzor spoljne temperature pokazuje +40c (verovatno je ovlazio od ovog vremena).

Da li je neko imao neku slicnu situaciju. Fiat bravo 1.2 16v (klima)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam ja sličnu situaciju. Nisam primetio razlike u zavisnosti od položaja klapni, a i pokazivač spoljne T radi kako treba, ali podešavanje grejanja je očajno. 28 i preko duva vruće, a ispod toga hladno. Majstor je gledao, kaže da klapna za topao vazduh radi dobro, odnosno adekvatno reaguje na pomeranje točkića. Jbmliga šta je, ali malo smara pri dužim vožnjama, kad se auto i kabina već zagreju, ne može da se namesti da duva neku srednju T.

E da, @Heroj mi reče da je kod njega isti slučaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda zajednickim snagama da vidimo sta je, ko bude prvi imao neko resenje ili makar odgovor na problem neka ga napise ovde ! Citajuci ovu temu, video sam slican problem oko grejanja, ali i oko temperature motora, tacnije ne radi grejanje u kabini ali je i motor hladan, sto kod nas nije slucaj...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konsultovao sam se sa majstorom i on je onako preko telefona ocenio da je uzrok ovom problemu senzor unutrasnje temperature najverovatnoje. Pomenuo sam mu da mi senzor spoljasnje temperature pokazuje preko +40c i rekao mi je da je najverovatnoje komp pobrljavio. Auto mi je stajao u mestu jedno 5 dana usled pretrpanosti obavezama nisam stigao da ga vozim i 6tog dana kad sam ga kresnuo, sve je bilo normalno. Pokaziovao mi je realnu spoljnu temperaturu i grejanje je radilo kao i pre.

Moj neki zakljucak je da se spoljnui senzor slogirao od vlage (njega sam menjao u sopstvenoj reziji i moguce da onaj otpornik nisam zadihtovao kako treba) i sa sobom je poneo i senzor unutrasnje temperature i sve se to odrazilo na grejanje... videcemo kako ce da se ponasa naredni period, ali evo 5-6 voznji greje bez problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...jako dugo mu je potrebno da dostigne radnu temperaturu,k upljen je nov termostat i problem i dalje isti,prosle godine mi je procureo mali hladnjak i to je novo.Pre ovog auta imao sam bravu 1.8 16v koji je imao extra grejanje pa u poredjenju sa njim ovoj trenutni auto maltene da nema grejanje....?

Bravo 1.9 JTD

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa, da je termostat neispravan, ne bi ni dostigao radnu temperaturu po ovom vremenu..

a sto se tice malog hladnjaka (ako ti ne greje u kabini), na zalost, sve je to mala privreda i nikad kao novo...:( a mozda nije sajla dobro podesena na klapnu pa ne otvara dovod toplog vazduha dovolno?

Share this post


Link to post
Share on other sites

on po ovom hladnom vremenu ni ne digne radnu temperaturu,ja sam cak ispred velikog hladnjaka postavio karton celom duzinom i sirinom,ali isto se desava jedino sto mozda za nijansu brze digne temperaturu,ali opet ne dostigne radnu,i to u voznji po gradu oko 15km. A dobro je ozracen inace bi mi izbacivao vodu kao sa prethodnim autom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, isti slucaj sa Grande Puntom, nikada da se ugrije, treba mu pola sata da dostigne radnu temperaturu, bas nezgodno po ovakvom vremenu. I ja sam mijenjao termostat, sve drugo je ok ali ispod +5 stepeni treba mu pola h da se zagrije

Share this post


Link to post
Share on other sites

???? Interesantno! Moj se relativno brzo ugreje, za par minuta vec pocne lagano da greje. Radnu temperaturu postize za nekih 20 ak minuta ali ovisi o obrtajima. Bez obzira jel postigao radnu temperaturu jako brzo dobro greje! Jako sam zadovoljan sa grejanjem na mom autu tako da mi nije jasno sta je kod tebe u pitanju!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi kazu termostat, ali i na starom i na novom je isto, tacno ne znam sta da mu cinim.

I jos ovo, kad bi i postigao radnu temperaturu, dovoljno je da radi na leru jedno 5-10 min. i rasladi se skoro do nule

Edited by pliver

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne valja ti termostat, nista ti to ne znaci sto je nov, opet ne valja. Negde sam skoro citao da od 5 novih termostata barem 1 je neispravan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

biiip li ga, 60E i da bude tako...

Kada je spoljnja temp. 5 ili vise stepeni onda radi normalno, cim padne ispod 5 desava se gore navedeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bre uvalili ti los nov termostat odes u radnju i reklamiras i poneses stari termostat da mozes ako zatreba da ga nabijes vlasniku prodavnice u dupe ako pocne nesto da zahebava...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tacno tako, evo danas sam ga bas duze testirao, vozao sam se po gradu duze od 45 min,tek tada je dostigao radnu temperaturu,tj.dve crtice do pola,i onda sam bio zadovoljan sa grejanjem,ali kako ja povecam obrtaje u leru tako mi padne skala za dve tri crtice,i opet slabije grejanje. A kad sam ga ugasio i nakon nekih 15 min ponovo krenuo skala na nuli,cak moja padne skroz do onog granicnika na cajgeru...?

Da li postoji neka mogucnost proveriti termostat,tj. videti kako on radi van motora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ima ona fora da ga stavis u dzezvu i stavis na sporet i gledas da li ce da otvara na odredjenoj temperaturi, bilo bi dobro i da meris temperaturu vode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a da li ima neko semu povezivanja creva od velikog hladnjaka pa na ostalo ili da mi posalje neki program poput Tec Doc ili auto date gde bi mogao to da pogledam???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamolio bih Vas da mi pomognete,pre 2-3 dana desava se sledece ukljucim grejanje na max. ventilacija a unutra nesto susti,kao da zapinje nemam pojma sta je,kada je hladjenje skoro pa se ne cuje taj zvuk.Provjerio sam filter cist i stalno je tu tako da nije bilo mogucnosti da nesto upadne,zvuk je najslicniji kao da list susti.Hvala unapred,rec je od Marei 1.9jtd 2001 godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e ovako

procitao sam ceo post, ali nisam uspeo da nadjem resenje za moj problem-slabo grejanje

kod mene je (Marea 1.6) radna temperatura uvek na pola i ne pomera se i to postigne jako brzo.

dolivam nekih 1 L antifriza na 20000 km, nikakav miris se ne oseca u kabini, nigde ne vidim tragove curenja antifriza, stakla mi ne magle

ali je grejanje katastrofa.

prosle zime je grejanje ubijalo, ali ove nista, onako mlako duva i smrznem se na ovim temperaturama ispod nule

 

da napomenem da sam sipao ono cudo za zaptivanje hladnjaka jer je veliki hladnjak malo curkao na spoju plastike i saca,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tebi je vjerovarno zacepio mali hladnjak u kabini...pa sad nemas cirkulaciju tople vode kroz njega i samim tim nemas grijanje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali hladnjak je tipa 20e tako da kad se vec to bude skidalo najbolje zamjeniti ga...i obavezno zamjeniti gumice koje dodju kao dihtunzi na njegovom spoju...

Edited by bojankov

Share this post


Link to post
Share on other sites

marea:

radna temperatura auta mi ne prelazi prvu crticu u vožnji, mjereno digitalnim termometrom u ekspanzionoj posudi to je  oko 70 stupnjeva.

kad stoji na leru 10-15 minuta temperatura se diže i preko pola i onda je izmjereno oko 85-90 stupnjeva u ekspanzionoj.

 

nakon što se opet pomaknem s mjesta i napravim 200-300 metara temperatura odmah padne na prvu crticu i takva je tijekom vožnje uvijek, ne miče se praktički ništa, minimalne oscilacije za debljinu crtice.

 

sumnjam na termostat ali probam gornje crijevo od hladnjaka, ono se nakon što je motor upaljen hladan, zagrije za 5-10 minuta rada na leru, a ono donje crijevo od hladnjaka se ne ugrije uopće.

ono crijevo što vodi od termostata prema ekspanzionoj se ugrije praktički odmah, minutu dvije nakon paljenja motora.

što je sad na kraju problem?
evo i slike koje crijevo i kako se grije:
 

cxcb420051.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...