Jump to content
FAS Goran
lukatim

Fiat Bravo 1.6 16v / Marea JTD - slabo grejanje?

Recommended Posts

Sad kad je malo zahladnelo shvatio sam da auto jako slabo greje, temperatura motora je u voznji konstantno u donjem delu skale, jedva da se malo mrdne od nule. Imao sam ranije slican problem na puntu 1.1 i bio je termostat ostao otvoren. Da li ovde moze da bude isti problem i da li se termostat popravlja ili mora nov (u slucaju ako je on zatajio)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

druže dizelka ti je u pitanju i za razliku od tog starog 1.1 - JTD/MTJ mnogo sporije greje zato neočekuj isto kao od 1.1 - odnosno proveri pre nego baciš pare na novi :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne zapocinjem novu temu i ja sam primetio slican problem ali ima tu nesto sto me mrzi da popravim pa moze biti i to. Naime pokazivac temperature motora ponekad zna da mi se zakuca na maximum, to mi je preneo i prethodni vlasnik, a lek je opalis mu samar sa desne strane instrumen table i skala se vrati gde treba. Isto tako primetio sam letos da dok je klima na automatici na nekih 25-26 odjednom opali da duva da se zaledim. Leci se na isti nacin, odmah pocne onako stepenasto da smanjuje duvanje i vrati se u normalu.

E sad danas primetih da me i grejanje tako muci ali ovo sa starim lekom ne pali. Vidim temp. motora blizu pola a duva gotovo hladno. Ja stanem ugasim i upalim on pocne da duva vrelo kako i treba {okrenuo na 30}. Gde da rastavljam da pregledam kontakte, negde prekida gadno ide mi vise na zivce. I kako se skida onaj deo plastike sa instrument table, onaj sto ide na izduv ventilacije sa leve strane volana, tu sam zagledao nigde ne vidim sraf a onako sam pipkao da povucem da vidim na cemu se drzi. Pretpostvljam da se tu negde nalazi i problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre dva meseca kupio sam Mareu 1.9JTD 2002 godiste. Preko leta je kazaljka temperature dolazila na sredinu i tu ostajala sve vreme, bez obzira na vrstu voznje i spoljasnju temperaturu.

U zadnjih 7 dana poceo sam da primecujem problem sa grejanjem kabine. Automobilu treba dosta vremena da pomeri kazaljku temperature motora sa nule i da pocne da duva topao vazduh. Jutros sam testirao. Napolju je bio +1 stepen, upalio automobil, radio u mestu minutu i tek nakon 6-7minuta i 4km pocinje da duva mlaki vazduh. Temperatura motora je na milimetar iznad nule. U narednih 2km vazduh postaje topao, temperatura motora na cetvrtini skale.

Da li je normalno da treba 10minuta i 6km da bi automobil poceo da greje kabinu? Meni je posao udaljen od kuce 6km i taman stizem na parking firme kada prestaje da mi izlazi para iz usta.

Secam se da mi je na prastarom Yugu45 grejanje pocinjalo na 1-1.5km gradske voznje i to je bilo katastrofa, a ovo je gore od jugica. Ovde me zbunjuje i to sto u mestu ni posle 3-4 minuta rada na leru ne pomera kazaljku temperature motora sa nule. Tek u voznji dolazi do dizanja temperature.

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pitanju je JTD, odnosno, dizel motor. Dizeli se daleko sporije greju od benzinaca, tako da ces na grejanje zimi (iako je sve u sistemu ispravno), morati da sacekas malo vise nego u Yugu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da bi se jdt u u leru zagrejao potrebno je skoro pola sata, to tako niko ne radi.

Pre ćeš ga zagrejati u vožnji. Trebada da počne da duva mlako posle par minuta, sporije od Juga, a li uvek mora da dostigne radnu temperaturu makar bilo -20C.

Ono šta možeš da proveriš je termostat.

Blokirani EGR usporava zagrevanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neki decko mi rece da postoji mogucnost da slabo greje i dize temperaturu zbog antifriza (sto je meni totalno nelogicno)

ima li smisla ? Npr ako je izmereno u automobilu antifriz na -40,da li je moguce da je do toga ? :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako JTD digne temperaturu (kazaljka na pola) nakon 10 km, onda je sve u redu - naravno, ako je napolju 5 stepeni i niže!!! :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kažem normalno je da tako sporo dostiže temperaturu. A ako ti je egr zatvoren ili zapušen zbog starosti onda se još sporije greje auto. Znači nemaš niakakav kvar sve je to normalno, tako je kod svih. Jedino možeš proveriti otvaranje termostata ako misliš da ne radi kako treba. A to sa antifrizom nema veze sa tim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skala treba da ti je na pola kada se zagreje auto ako ne moze da dodje na pola,ili dodje a u voznji krene da ti obara ili ti obara kada upalis grejanje onda je termostat,znaci uvek na pola mora da bude

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ ajde, javi onda da znam da li je termostat bio u pitanju, ja imam isti problem sa Bravom, dodje do prve crtice i tu stoji ne mice se, kada ugasim grejanje digne se za jos jednu crtu, cim ponovo upalim, spusti se na tu prvu... na autoputu na 120km/h obori mi temperaturu na minimum (1mm iznad)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kupljen termostat,sutra vozim kod mehanicara da mi zameni... :thumbsup:

ajde, javi onda da znam da li je termostat bio u pitanju, ja imam isti problem sa Bravom, dodje do prve crtice i tu stoji ne mice se, kada ugasim grejanje digne se za jos jednu crtu, cim ponovo upalim, spusti se na tu prvu... na autoputu na 120km/h obori mi temperaturu na minimum (1mm iznad)

isti takav problem sam i ja imao...sutra ujutru idem da namestam,javljam ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ ajde, javi onda da znam da li je termostat bio u pitanju, ja imam isti problem sa Bravom, dodje do prve crtice i tu stoji ne mice se, kada ugasim grejanje digne se za jos jednu crtu, cim ponovo upalim, spusti se na tu prvu... na autoputu na 120km/h obori mi temperaturu na minimum (1mm iznad)

joj brate, i meni isto. zabode ispod, kad ono kad ne radi auto a onda odjednom pocne da vitli gore-dole. a u kabini sibir! inace, u gradskoj voznji je sve ok, maaaalo sporije greje, ali posle 10-15 minuta "kreni-stani" voznje, temperatura u kabini je zadovoljavajuca. pretpostavljam da je termostat, ne znam sta drugo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ ajde, javi onda da znam da li je termostat bio u pitanju, ja imam isti problem sa Bravom, dodje do prve crtice i tu stoji ne mice se, kada ugasim grejanje digne se za jos jednu crtu, cim ponovo upalim, spusti se na tu prvu... na autoputu na 120km/h obori mi temperaturu na minimum (1mm iznad)

joj brate, i meni isto. zabode ispod, kad ono kad ne radi auto a onda odjednom pocne da vitli gore-dole. a u kabini sibir! inace, u gradskoj voznji je sve ok, maaaalo sporije greje, ali posle 10-15 minuta "kreni-stani" voznje, temperatura u kabini je zadovoljavajuca. pretpostavljam da je termostat, ne znam sta drugo...

Ljudi sta da Vam javlja kad je termostat u pitanju, menjajte i ne kocite se... stize zima :santa:

...a onda odjednom pocne da vitli gore-dole

Ovo je najverovatnije los kontakt na tabli, pa kazaljka divlja. Evo ga uputstvo za resenje problema link

Poz

Share this post


Link to post
Share on other sites

danas sam se ceo dan zajebavao oko termostata,za fiat bravo 1.9 jtd 2001 god, termostat ni jedan drugi sem orginala...dva sam danas kupio,i vratio..jer sitnica-i ne pase...

tako da sam puk'o 6 crvenih samo na termostat i 1500 za ruke...i posle svega toga odradjenog,temperatura mi je zakucala na polovini,vozio sam ga na -2 i ne spada...znaci to je to..sto se tice starog termostata,spala mi je gumica od onog sranja sto zatvara,i tu je prolazila voda do hladnjaka,i non stop je kruzila voda...

ali obicno se desava da pukne neki plasticni drzac ( sto je mana na fiatu)..sada mora da drzi radnu temperaturu da ga jeb*m...inace cu da ga zapalim sa sve termostatom! :realmad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

oodlicno, onda je i meni isto termostat, da li mozes da mi odgovoris ovde ili na PP gde si kupio original termostat, i da li neko zna u cemu je ovde problem:

full.jpg

Temperatura mi se ne dize, to smo utvrdili da je termostat, ali u gradskoj guzvi (kolona, sat vremena cekanja) temperatura mi stoji zakucana na broji 1 sa slike nekih 5-10 min, posle toga, skoci na broj 2 sa slike, i tu stoji zakucana pola sata, i na kraju skoci na broj 3 sa slike, udarim pored table u plastiku, padne na tacno pola, ni mm gore ni dole, za 2 sekunde opet skoci gde je bila, ja opet udarim ona padna na broj 2 sa slike i opet posle 4,5 sekundi skoci na isto mesto gde je bila (broj 3), guzva je u pitanju gazela konkretno, posle toga izadjem na otvoren put, ja po gasu(nekih 120 km/h) padne skroooz dole, i izgubim grejanje u kabini, da li postoji neka mogucnost da mi se recimo zaglavio termostat na 'lupam' 60% da stoji otvoren stalno, a kada je u guzvi treba da ga otvori 100% ali ne moze? ili je ovo nesto drugo u pitanju?

Edited by MilanceX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...