Jump to content
FAS Goran
Joca

Fiat Marea / Brava 1.9 JTD - čudan zvuk motora?

Recommended Posts

idi to rešavaj sto pre,meni se to desilo na marei 1.6 16v nakon menjanja španera i zupcasto kaisa i zajebavalo me jedno 3 meseca,sve sam promenio od bobine svecica cistio dizne i uvek isto,počelo je sa tim da se nakon jedn dve nedelje od menjanja španera nesto cuje da lupka lagano majstor koji je to radio reko mi da se cuju hidropodizči i ja nakon toga nisam vise obraco paznju,a da je palenje lose zbog onog gore navedenog sto sam sve zamenio i čistio,i nakon jebanja jedno tri meseca po zivcima ja odlucim da odem kod drugog majstora i cim sam digo haubu da cuje kako  radi pita on mene sta se to cuje da lupa  a  ja iz prve kazem hidropodizaci kaze moj majstor,on se samo nasmeja i kaze biiip njegov a ne hidropdizaci i kaze da su to spaneri koji nisu dobro namesteni tokom menjanja i nije dobro uzupcen motor,nakon njegove intervencije problemi svi reseni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 otici cu obavezno ovih dana kod cika doce al ja mislim da meni nije problem kao tvoj,meni ne lupka nista i extra pali na prvi zub nego se samo dok je hladan cuje taj neuravnotezen zvuk kao da radi na tri klipa sve dok se ne zagreje a kad se zagreje jednostavno prede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poslednjih 2-3000 km se javio neki čudan zvuk. Najviše se čuje u kabini, na poziciji vozača - dakle, dolazi sa leve strane vozila.

Čim se pojavio, odmah sam se video sa majstorima kako bi proverili sve remenice, ležajeve i španer. Svi su u odličnom stanju i na svom mestu. Jedino se, kako su ki majstori rekli, sumnja na motor od brisača, jer on hoće da tandrče (iako nije uključen) kad je pred crkavanjem. :question:

Pomislio sam da je zamajac, ali osim zvuka, nema nikakvih vibracija ni na leru niti tokom vožnj ("potapanje gasa" na 1500 obt/min u 4. stepenu). Kvačilo je ok, nema promena niti zvukova prilikom pritiskanja istog niti prilikom promene prenosa.

Auto se normalno ponaša, normalno vuče, potrošnja je normalna :unworthy: ...sve je normalno, ali taj zvuk nije!!! :thumbdown:

Zvuk udarca metal-metal ili plastika-metal se javlja samo kada je motor u leru i kada polako prelazim preko nekih neravnina - u većini slučajeva kada se motor zagreje. Zvuk je izraženiji u kabini, levi deo, ispod table, nego napolju (mada manje zbog zvuka motora).

Sumnjam na - neki nosač motora, neki deo vešanja (amortizer, šolja, rame...), verovatno deo izduva udara o karoseriju....

 

Da li se neko susretao sa sličnom pojavom na svom autu?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno je nešto na šta najmanje sumnjaš i vrlo verovatno nešto banalno. Kod mene se npr čulo neko škripuckanje iz predela zupčastog. Otvorim haubu ono prestane i onda sam shvatio da maska stvara neki čudni zvuk cijukanja kada krene da mrda. Posle pritezanja se normalno ponaša.

Ja bih prvo pogledao sve plastike i sve delove koji mogu da osciluju koliko-toliko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel se cuje u leru kad stojis?

Ako se ne cuje onda verovatno mozes iskljuciti sve vezano za motor...

Skoro sam imao slican problem,nepravilno kuckalo kada idem bas polako,preko 30km/h ne cuje se.

Sa drugarom pregledamo trapove i jedva sa stetoskopom cujemo blago kuckanje iz desne kugle na ramenu.

Posle 10 dana se to kuckanje pretvorilo u glasno skripanje kad se auto cima gore-dole preko neravnina ili ako se mota volan.

Uzrok-kugla na ramenu.

Ne mora da znaci da je kod tebe ista stvar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo što sam proverio jeste hauba i da li taj irittirajući zvuk potiče od haube ili nekog dela vezanog za haubu (brava, sajla,...). Vešanja je provereno, ništa nema nekog posebnog lufta.

Jedino možda neki lim, neka zaštita između motornog i putničkog prostora, ali sa vozačeve strane.

Mislio sam da je menjač, ali nema tokom vožnje nikakvih zvukova, cimanja, stepeni se menjaju glatko i bez problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pitanju je fiat bravo 1.9jtd 2001,koji kad je hladan i kad se startuje zvecka...Cuje se neko zveckanje par sec koje prestane,posle kada ugasim i upalim opet,ne cuje se nista...desava se i celu noc da stoji i upalim i ne cuje se.A nekada se cuje,da li su u pitanju,hidro-podizaci,sta bi moglo da se cuje,uradio sam mali servis pre 10km,zamenio ulje i sve filtere koji idu,i opet se cuje,ali mi se cini malo manje ili se tripujem.

Zvuk je kao neko zveckanje i cini mi se da dolazi iz predela gde je pk kais,alternator...ali nisam siguran jer brzo nestane,a treba da idem uskoro na more pa se zbog toga ne bi zezao ako to moze da uzrokuje nesto ozbiljnije

 

Hvala svima

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja mislim da je remenica i ja sam imao slican problem, kad se zagreje samo se u leru cuje, ali malo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam imao slican problem...samo sto je meni vise lupalo na hladno a kasnije isto lupkalo ali manje...skinuo sam pk kais da bi utvrdio da motor radi ok...kad sam skinuo pk kais zvuk kao nov motor...onda se utvrdilo da je do remenice alternatora...zamjenio je i ok je. Tako skini kais i vidi je li sigurno iz pk kruga...pa onda trazi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otkrio sam šta je - šraf koji drži zadnji deo šus-pleha se oalbavio, pa ovaj lupa o prednji most i karoseriju. Mislio sam da se odvrnuo, ali se odvalio navoj pa se vrti u krug - nit se može odvrnuti - nit zavrnuti.  :thumbdown:

Znači, glupost da veća ne može biti.....

...ali bitno da nije nešto daleko ozbiljnije.  :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod moju fiat mareu 1.9 jtd sam primetio kad je motor hladan ,cuje se nako caktanje koje traje minut, dva. Sta bi moglo biti problem

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro je nemoguće odgovoriti na ovo tehničko pitanje preko foruma. Može da bude 1001 stvar, što sve zavisi od toga gde se čuje, kako se čuje...a, faktički je to nemoguće preneti preko foruma. Poseti neki servis da čuju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam kod majstora ,ali nije cuo nista jer motor bio vruc  .Sumlja na hidropodizace.Inace caktanja se javlja oko remenice i motora. Sa vecim brojem obrtaja cuje se jace ali prestaje brze da cakce,na leru potraje malo duze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mučim muku ima već nekih 2 meseca.

 

Na jednom, posle starta na vruće, počeli su da se javljaju čudni zvuci, i to negde iz predela sredine motora, bar ih ja tako čujem. Kada bi opisivao kakav zvuk se čuje, to bi bilo najsličnije kao da se čuju dosta glasnije dizne. Odmah sam okačio auto na dijagnostiku, i daje mi odlično punjenje. Pošto nisam mehaničar/leketroničar/bošista, otišao sam do bošiste, koji je ustanovio, takođe preko autodijagnostike, da su dizne i pumpa Ok. Doduše, u oba slučaja, reč je o dečijoj tj. amaterskoj autodijagnostici Delphi 150e. Pored Delphia probao sam ga još i sa, takođe amaterskom, autodijagnostikom VAG COM KKL 409.1 sa svičem koji čita Multiecuscan, i na njemu mi je prikazalo da su dizne i pumpa Ok. I krenuo sam da tragam šta bi mogao da bude uzrok kvara.

 

Majstor kod kojeg održavam vozilo je bio pošten, što je za svaku pohvalu premda je gro majstora sujetno, posle vožnje i slušanja vozila rekao mi je da ne zna u čemu je problem, što jako cenim i poštujem, jer je malo takvih majstora. Većina je onih koji će pošto poto da izmenja delova i delova, a problem neće biti otklonjen. Krenuo sam dalje, jedan majstor mi je rekao da su u pitanju dizne i da sipam ATF ulje i da ga tako vozim jer će ga ATF pročistiti, što sam i uradio, ali problem je i dalje prisutan. Treći majstor mi je rekao da zvuk dolazi od remenja PK kaiša, i zamenio sam remenicu radilice, kao i remenicu alternatora (uradio sam i ceo alternator), ostali roleri kao i španer PK kaiša su u dobrom stanju. Ma ni ovi nisu bili za menjanje, ali ajde... Dalje, kod narednog majstora (ko zna već kojeg po redu) on mi kaže da su u pitanju homokitenički zglobovi. Mislim, tačno je da nisam mehaničar, ali znam kako se čuje homo zglob a kako zvuči ovo moje takozvano kraktanje iz motora. 

 

Ipak, pošto su manžetne bile za menjanje, zamenio sam obe. Idem dalje, sada već počinjem dosta ozbiljno da piz*im, i nađem preko druga mehaničara van Kraljeva u okolini Čačka. Tamo sam upao preko reda, samo da se utvrdi odakle dolaze zvuci. I provozamo se, i na prvu majstor kaže dizne. Kupim kod Peđe iz Inđije polovne dizne, bošista ih ispita i sasvim su Ok, i potom ugradi. I posle pređenih 50-ak kilometara opet se javlja kraktanje, tako zovemo taj zvuk.

 

Da pomenem, sve što je moglo da se ispregleda je pregledano. Od držača motora i vizuelno sve je pregledano i provereno.

Da dodam i ovo. Ovi zvuci su počeli da se javljaju 4-5 dana posle velikog i malog servisa. Bilo je sumnje da nije uzupčen kako treba, i pored toga što je zupčenje rađeno po knjizi, dakle pomoću repera, izvršena je još jedna provera zupčenja, i sve je oko zupčenja kaiša kako treba da bude, a vodena pumpa ne može da se stavi u kontri, tako da ne verujem da ovi zvuci imaju veze sa velikim i malim servisom.

 

Evo opisa kako i kada se javlja ti zvuci, možda je neko imao nešto slično pa će prepoznati.

Taj zvuk iz motora se čuje onda kada dodam gas, i to iz druge u treću najčešće. Takođe, ponekad se na kratko upali ček endžin lampica kada se čuju ovi zvuci. Češće se javlja kada idem uzbrdo. Onda, kada se čuju ovi zvuci vozilo kao da dobije ubrzanje, takođe gotovo uvek mi svetla farova ili kilometar sata zablinkaju (zato sam i radio alternator gde sam menjao pored ostalog i regulator napona) kada se čuju ovi zvuci. Takođe, ponekad se na kratko upali ček endžin lampica kada se čuju ovi zvuci. I ima još jedna dosta zanimljiva stvaka. Ovi zvuci se najviše čuju kada je spoljna temperatura viša. Čim temeratura padne na 7-8 stepeni i niže, gotovo ništa se ne čuje. Recimo, pošto ja vozim noću, čuje se dok je spoljna temperatura 15-20 stepeni, čim malo zahladni, ne čuje se ništa. Pošto auto dosta prelazi, i manje više je non stop u radu, kada se desi da ne radi dan do dva, e tada gotovo ceo dan se ne čuje ništa, pa onda se opet čuje i tako u krug.

 

Dobro vuče, troši u granicama normale, i startuje dobro, na 10.000 kilometara potroši oko 350 ml motornog ulja. Niko od majstora, čak ni oni koji su samo trebali da nađu uzrok, mi nisu pomenuli plivajući zamajac.
Uglavnom sam ja pominjao kao mogućnost, ali gro majstora su mi rekli da se plivajući tako ne manifestuje.

 

U pitanju je Fiat Brava, 1.9 JTD, 74 kw, 2001. godište.

Dobar deo života sam proveo po drumu, ali ovakav kvar mi se do sada nije desio, i ovo sve me baš onako dobranooooo izluđuje. 

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako pali chek makar i tako na kratko valjda bi trebalo da zapamti u memoriji koju gresku je prijavio. Kad si spomenuo v.servis, hteo sam odmah da napisem da je promaseno uzubljenje ali kazes da ste proveravali. Dizne menjali. Pk krug si resio. Po meni je to ili mehanicke prirode , tipa da pocinje da lupa u pesnici ili radilici npr. ili da je losa neka remenica-kajla pa da mrda po malo, ili nekako ta promena napona sto spominjes da pravi neki problem, lupam da zezne nesto dizne u tom momentu, promeni stepen paljenja... Ili da odes na neku dobru dijagnostiku da se ocita taj povremeni chek il da cekas da crkne to pa onda da vidis :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pali P0404 - EGR ventil i pali P0115 - senzor rashladne tečnosti, ali kada upali ček endžin ne dodaje ni jednu grešku sem ovih.

 

Što da menjam motorno ulje? Već sam ja uradio još jedan mali servis posle tog velikog gde je rađen i mali, i u koji spada i zamena motornog ulja, i ništa se nije promenilo.

Nisam pomenuo, u odnosu na normalnu upotrebu vozila, vozilo prelazi dosta km.

 

Remenje zupčastog i PK kaiša je provereno kao i samo zupčenje kaiša, a kao što sam napisao remenicu radilice i alternatora sam zamenio.

 

U realnoj vožnji kada je priključena dijagnostika jedino laže vrednost rashladne tečnosti, i to baš svako malo menja vrednosti od -40 do 85 stepeni.

Sutra ću da kupim senzor rashladne tečnosti, samo nisam siguran koji ide, da li ovaj na termostatu ili ovaj na ventilatoru?

 

Sutra pored ovoga ću opet otići kod bošiste, kaže ima još nešto da pogleda. 

 

I najgore što u Kraljevu nema majstora u bukvalnom smislu te reči. U vrh glave mehaničari kupe ove igračke od autodijagnostika i to ima tek svaki peti i čak ni njih ne znaju da koriste. Još mi se dešavalo kada sam šetao od majstora do majstora da se njih nekoliko čak našlo i uvređeno, kako to da ja imam dve autodijagnostike. Bezmalo kako smem da ih imam, e kada mu na kraju kažem da ja to smatram igračkom, i da pravi autodijagnostički alat košta od 1.500 € pa na više, onda mi hebe majku u sebi. Prava srpska posla... 

Edited by Bogi824

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam majstor, ali po meni to sto laze temp. je problem. Npr.kada mu prikazuje -40 on bi trebao da pomeri stepen paljenja na raniji i samim tim dobija i taj grublji zvuk, onaj grozan rrrr. Ako vec kazes da si toliko na putu onda znas na koji mislim , kada se porani paljenje na dizelu :D
Ti proveri, ne bih da te navodim na neku pogresnu stranu ali ja bih sebi prvo to resio.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...