Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Jaguar XKR / Jaguar XK / Jaguar XJR575

Recommended Posts

Nova generacija V8 motora, nove tehnologije, luksuzan automobil sa sportskim srcem, kvalititeno napravljen, ili...- Jaguar XKR

zza7850.jpgzza7851.jpgzza7852.jpg

XK oznaka čini ustvari paletu modela Jaguara, ali onaj model sa oznakom R na kraju je najjača i najskuplja verzija. Međutim, ono što posebno impresionira kod te najjače verzije je sasvim umerena potrošnja goriva, bar ona cifra koju Jaguar navodi od 12.3L na 100 pređenih kilometara. Oznaka novog 5.0 V8 motora je AJ-V8 sa direktnim ubrizgavanjem (SGDI) goriva pod visokim pritiskom, koji je doneo znatno povećanje snage i obrtnog momenta u odnosu na prethodnu generaciju XKR, koja je doduše imala i V8 motor manje radne zapremine. Pomenuli smo već paletu modela sa oznakom XK:
osnovni model XK sa 385 KS, zatim XK Portfolio i najjači XKR sa kompresorom i V8 motorom od 510 KS.
Svi imaju svoje posebne nivoe opreme, ponuđenu paletu boja i diskretnih detalja, ali svi imaju sportski karakter, koji je naravno manje ili više izražen zavisno od snage konkretnog modela. Svi na svojim listama za opcije imaju dosta detalja (za spoljašnost i unutrašnjost) i varijanti koje omogućavaju vlasnicima određenu dozu personalizacije njihovog Jaguara. Osim coupe, XK postoji i u kabriolet verziji. Krov je iz tri dela, spušta se ili podiže za 18 sekundi, a kada je spušten nestaju i roll barovi iznad sedišta, koji će trenutno iskočiti ukoliko bude bilo potrebe za tim, tj. ako bude postojala opasnost od prevrtanja.
 

zza7853.jpgzza7854.jpg

zza7855.jpgzza7856.jpgzza7857.jpg

 

Atmosferski 5.0 V8 u osnovnom XK daje 385 konja uz 515 Nm obrtnog momenta, što je za četvrtinu više u oba parametra u odnosu na prethodnika koji je ima 4.2L. Najjača verzija o kojoj je ovde reč je supercharged verzija tog V8 motora sa 510 KS i 625 Nm obrtnog momenta, što je opet za nekih 23% više nego prošla generacija XKR modela. Maksimalna brzina je elektronski ograničena na 250 Km/h, tako da se sva ova snaga ne može do kraja preneti na put po pitanju krajnje brzine, ali zato može kada su ubrzanja u pitanju. Najslabiji XK ide do 100 Km/h za 5.5s, dok XKR stigne do 100 Km/h iz mirovanja za 4.8s. Međutim, nije samo snaga i obrtni moment polje na kome je aktuelni XKR znatno bolji od prošle generacije, već i na polju emisije štetnih gasova gde je ostvaren napredak od 17%, sa kojim su došli na isti nivo po tom pitanju kao i BMW M6.
 

zza7858.jpgzza7859.jpg

 

Još malo o motoru: AJ-V8 Gen III
Ovo je za sada najbolji i najmoderniji Jaguar V8 motor ikada napravljen. Od kada je prva generacija XK lansirana na tržište davne 1948. godine, njeno obeležje i svojevrsni zaštitini znak su postali jaki motori ispod haube. Sada, novi 5.0 V8 nastavlja tu tradiciju. Dostupan je u dve verzije, atmosferac sa 385 KS i supercharged sa pomenutih 510 KS. Početni model XK sada ima 87KS više nego prošla generacija, a najjača verzija XKR ima celih 94KS više nego prethodni model, ali u oba slučaja ovaj novi motor iako ima veću radnu zapreminu troši manje goriva i manje zagađuje životnu sredinu nego prošla verzija sa 4.2L. Naravno, ispunjava Euro5 norme, kao i odgovarajuće američke ekološke propise. Novi motor je veoma lagan, ima aluminijumski blok kao i aluminijumsku glavu sa 4 ventila po cilindru, kao i silna ojačanja vitalnih delova koji su izloženi najvećim mehaničkim opterećenjima. On je i po svojim dimenzijama manji jer je njegova ukupna dužina smanjena za 24mm zahvaljujući promeni mesta pumpe za ulje. To je omogućilo inžinjerima da se nesmetano posvete projektovanju zoni gužvanja, potrebnih ojačanja i svega ostalog kako bi bezbednost bila na vrhunskom nivou, a bez motora koji bi im kvario planove i komplikovao svojim velikim dimenzijama projektovanje.
 

zza7860.jpgzza7861.jpgzza7862.jpg

 

Jedna od glavnih osobina novog motora je direktno ubrizgavanje goriva pod pritiskom od 150 atmosfera direktno u cilindar. Ovo je donelo poboljžanja na režimima manjeg broja obrtaja, kao i brži odgovor na gas. Gorivo stiže do dizni pod pritiskom koje prave dve pumpe visokog pritiska. Novi motor i zbog ovoga ima veću kompersiju u odnosu na prošlu generaciju, pa je sada ona kod atmosferca podignuta na 11.5 1, dok supercharged verzija ima kompresiju od 9.5 1, što je takođe više nego prošla generacija. Odmah po startovanju motora, a u cilju što bržeg dostizanja radne temperature, ubrizgavanje se tako elektronski podešava da omogućava za oko 50% više toplote, što neće dovesti samo do bržeg postizanja radne temperature već i smanjenja emisije izduvnih gasova. Međutim, džabe odličan motor ukoliko menjač nije u stanju da prenese njegovu snagu, ili ukoliko to ne radi dovoljno efikasno, brzo. Zbog toga, XKR ima novu generaciju ZF 6HP28 menjača sa 6 stepena prenosa, koji je zadovoljio i sportski i kriterijum udobnosti vožnje. Uz njega dolazi i novi softver Jaguar Sequential Shift™ koji upravlja njegovim radom, ili bolje da kažemo brzinom odziva, jer se konstanstno prilagođava načinu vožnje bilo da je njen cilj da bude što ekonomičnija, ili da bude što žustrija. Promene brzina su veoma brze, tako da ne dolazi do gubitka obrtnbog momenta prilikom prebacivanja u viši stepen prenosa, što za posledicu ima kontinuirana ubrzanja.

 

Jaguar Drive Selector™ je tu da vozač podesi željene parametre automatske transmisije. Sve dok se motor ne startuje (preko dugmeta koje pulsira crvenom bojom čim sednete u auto, poput otkucaja srca), stoji uvučeno. Nakon startovanja motora, kontrolor se podiže (izranja) iz centralnog grebena i čeka podešavanje. Krajnje desno je sportski mod (S) i do njega se stiže tako što gurnete kontroler gore i okrenete na desno. Vraćanje nazad u standardni mod za vožnju (D) je još lakše jer ne morate gurati selektor, već ga samo okrenete u levo. Čim se motor ugasi, selektor automatski prebaci u položaj za parkiranje, stajanje (P).
 

zza7863.jpgzza7864.jpgzza7865.jpgzza7866.jpg

 

Naravno, Jaguar ima sve moguće sisteme aktivne i pasivne bezbednosti koji vam padaju na pamet...a, izdvojio bih dva.
Prvi pomaže pešacima prilikom sudara, odnosno udara u njih, jer nakon što senzori to detektuju hauba se automatski podiže za 170mm kako bi ublažila udarac...i sve to za 30 milisekundi.
Druga stvar je Jaguar Emergency Brake Assist. Sličan sistem postoji odavno i kod automobila niže klase, npr. i Fiat Stilo ima ovaj sistem koji se automatski aktivira ukoliko se zabaleži brzo skidanje noge sa gasa i pritisak kočnice. Ukoliko je to vreme neuobičajeno kratko, Brake Assist kod Fiat Stila će se aktivirati na način što će preneti na diskove maksimalnu silu kočenja bez obzira da li ste pedalu pritisnuli do kraja ili niste. Sistem reaguje na tu vanrednu situaciju koju je prepoznao. U praksi, osetio sam samo jednom da se sistem aktivirao, vozeći pored Sajma u koloni, gledajući svuda okolo a ne ispred sebe, i kada vratih pogled ispred samo što nisam udario u auto koji već stoji ispred. Brzo skidanje noge sa gasa na kočnicu i zabode se Stilo u mestu kao da sam probio patos pedalom kočnice.
Kod ovog Jagara se otišlo i korak dalje...jer sistem radi na istom principu, ali...pošto imaju ugrađen i Adaptive Cruise Control (ACC), Brake Assist koristi podatke sa radara u okviru sistema ACC i ukoliko detektuje da se automobil ispred približava većom brzinom nego što je uobičajeno, zvučno upozorenje o tome će se oglasiti i upozoriti vozača (koji to očigledno ne vidi, već možda kao i ja gleda svuda okolo u toj situaciji), plus će sistem podići pritisak ulja za kočnice, tj. maksimalno približiti pločice diskovima, kako bi vreme kočenja bilo minimalno odmah nakon što vozač pritisne pedalu kočnice. Ali, vozač mora to da uradi tj. sistem neće automatski aktivirati kočnice u ovom slučaju.
 

zza7867.jpgzza7868.jpgzza7869.jpg

zza7870.jpgzza7871.jpgzza7872.jpg

zza7873.jpgzza7874.jpgzza7875.jpg

 

I, malo o opremi...a, možete misliti šta sve postoji kao standard ili opcija, jer ipak je ovo Jaguar.
Npr. sedišta...u osnovnom XK modelu se mogu elektronski podešavati u 10 pozicija (vozačevo i suvozačevo), naravno sa memorisanjem njihovog položaja, mogu da greju, mogu da hlade. XKR ima sedišta koja se mogu pomearati u 16 pozicija, tako da zaista nije moguće ne pronaći odgovarajući položaj. Naravno, i ona mogu da se greju ili hlade, plus imaju dodatna bočna ojačanja. Kakavo bi to Jaguar bio bez pravog i kvalitetnog drveta i kože, tako da i ovaj XK ne oskudeva u tome. Ponuđeno je 7 varijanti alufelni. Njihova standardna veličina zavisi od tržita, ali je uobičajeno da osnovni model XK dolazi sa 18-cama. 19ce su standard na XK Portfolio, a kao opcija za XK, dok je nova felna sa 10-kraka od 19 inča standard za većinu tržišta kad je XKR u pitanju, osim za domaće Britansko tržipšte gde ovaj Jaguar dolazi sa felnama od 20 inča. Tu je naravno kvalitetni audio sistem (Bowers & Wilkins), zatim ekran od 7 inča osetljiv na dodir koji stoji na centralnoj konzoli i predstavlja standardni deo opreme u svim modelima XK. Preko njega se vrši podešavanje klima uređaja, Audio sistema, navigacije, može se povezati preko Bluetootha sa mobilnim telefonom...

Ove godine je na sajmu automobila u Ženevi predstavljen Jaguar XKR coupe sa najnovijim modifikacijama (Jaguar XKR Special Edition), od kojih je najvažnija da mu maksimalna brzina više nije elektronski ograničena na 250 Km/h, već na 280 Km/h. Tu je još par detalja oko opreme...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kako su ga preuzeli Indusi :whistle: ,procvetao je :w00t:

Bez sale ovi noviji modeli stvarno izgledaju dobro :thumbsup: ,e sad uvek ostaje pitanje trzista i borbe sa ljutom konkurencijom :veryangry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar XKR 75

jaguar%20xkr%2075.jpg

Kao deo proslave 75-godišnjice, Jaguar je predstavio model XKR 75, limitirano izdanje bazirano na modelu XKR Goodwood Special. Naravno, biće napravljena ekskluzivna serija od samo 75 komada, koja će biti ponuđena samo kupcima u Velikoj Britaniji, Nemačkoj, Francuskoj, Italiji, Holandiji i Belgiji. Zvanična promocija je najavljena za 2. jul i Goodwood Festival of Speed, dok isporuke kupcima počinju u oktobru. Ovde treba pomenuti i cenu, a koja u Velikoj Britaniji iznosi 85.500 funti. (103.600 eura)

Kao što se i očekivalo, Jaguar je 5.0 V8 motor za ovu priliku pojačao na 523KS i 655 Nm obrtnog momenta, dovoljno za najveću brzinu od 280 km/h i ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) za 4.4 sekunde.

jaguar%20xkr%2075%2044.jpg

XKR 75 je takođe dobio i revidirani aero body kit (prednji spojler, pragovi, zaddnji difuzor i veći zadnji spojler), novi sportski izduvni sistem, Startus Grey boju, komplet alu točkova od 20 inča, poboljšano upravljanje i niže ogibljenje.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arden Jaguar XKR 75

 

arden%20jaguar%20xkr%2075.jpg

 

Kao deo proslave 75-godišnjice, Jaguar je pre nekoliko meseci predstavio model XKR 75, a tjuning kuća Arden se već pobrinula i za modifikaciju ovog sportskog kupea.

U fabričkom izdanju, 5.0L V8 motor u Jaguaru XKR 75 raspolaže sa 530KS i 655 Nm obrtnog momenta dok Ardenova verzija ima 580 konja i 720 Nm (sada je najveća brzina 305 km/h a ubrzanje do stotke je smanjeno na 4.3 sekunde).
Arden se takođe pobrinuo i za novi prednji gril, LED svetla, sportski izduvni sistem, komplet točkova od 21 inča, kao i modifikovano ogibljenje.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar XKR-S GT

Jaguar%206.jpg

Sem sportskog sedana XJR, Jaguar je pripremio još jednu premijeru za ovogodišnji Salon automobila u Njujorku. To je XKR-S GT koji će biti proizveden u ekskluzivnoj seriji od samo 30 komada, a svi su namenjeni severnoameričkom tržištu.

Jaguar%20601.jpg

Kao baza je poslužio XKR-S, što znači da se za pogon brine 5.0 litarski V8 motor sa kompresorom koji ima 550KS i 680 Nm, a u kombinaciji sa šestostepenim automatikom.

jaguar%2060.jpg

XKR-S GT se ističe novim aero body kit-om (prednji spojler, proširenja blatobrana, veliki zadnji spojler od ugljeničnih vlakana, zadnji difuzor), haubom sa dodatnim otvorima za vazduh, novim sportskim oprugama, za 52 mm širim prednjim tragom točkova, karbon keramičkim kočnicama, poboljšanom aerodinamikom, kao i 20-inčnim alu točkovima sa Pirelli Corsa gumama.

jaguar%206011.jpg

Jaguar%2060111.jpg

Najveća brzina je ograničena na 280 km/h, dok mu za ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) treba 3.9 sekundi.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jaguar XKR Final Fifty Edition

 

jaguar%20xkr.jpg

 

Još pre nekoliko meseci se pojavila vest da će proizvodnja Jaguara XK uskoro prestati, ali je ova britanska marka u indijskom vlasništvu pre toga ponudila njegovo novo specijalno izdanje. Tačnije, u pitanju je sportski XKR model, i to njegovo Final Fifty Edition izadnje koje je premijerno predstavljeno na sajmu automobila u Njujorku.

Jaguar XKR Final Fifty Edition će se prodavati samo u SAD-u, gde će biti dostupan od jeseni, i to u ograničenoj seriji od samo 50 komada (25 coupea i 25 cabrioleta). Automobil je u Ultimate Black crnoj boji, sa XKR-S GT haubom, 20-inčnim alu točkovima, kao i sa Dynamic i Performance paketima (pragovi, zadnji difuzor, zadnji spojler). Takođe, u paketu su između ostalog i Performance sedišta, Bowers & Wilkins audio sistem i logo sa potpisom Iana Calluma, direktora dizajna u Jaguaru. Za pogon se brine 5.0 litarski V8 motor sa kompresorom i 380 kW/510KS i 624 Nm. Ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) traje 4,6 sekundi, a automobil može do maksimalnih 280 km/h.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar XK neće dobiti naslednika

 

jaguar%20xk%20dynamic.jpg

 

Iz Jaguara su saopštili da model XK neće dobiti naslednika. Mišljenja su da takav model nema smisla jer bi stvarao konkurenciju kupe i kabrio verzijama modela F-Type. Jedan od glavnih razloga je i cena, jer se procenjuje da bi novi model morao da košta najmanje 120.000 evra, što ga čini nekonkurentnim. Poslednji model XK proizveden je krajem 2014, a bio je zasnovan na XKR-u. Pomenuti primerak je bio deo ograničene serije, a pokretao ga je poznati 5.0 V8 koji razvija 510KS. Primera radi, F-Type SVR koji košta oko 110.000 evra iz istog motora razvija 575KS, ima 8-stepeni automatski menjač i do stotke stiže za 3,5 sekunde.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na sajmu u Ženevi i retro Speedback GT

 

161088-speed%20111.jpg

 

U britanskoj kompaniji David Brown Automotive potroše 8.000 radnih sati da Jaguar XKR pretvore u Speedback GT koji, na kraju svega, podseća na legendarni Aston Martin DB5.

 

speed%20111111.jpg

 

Britanska automobilska manufaktura David Brown Automotive će na Sajmu automobila u Ženevi premijerno predstaviti svoj produkcijski model Speedback GT koji je baziran na Jaguaru XKR, a bez sumnje će privući pažnju ljubitelja automobila s retro izgledom.

 

161090-speed%2011111.jpg

 

Za transformaciju Jaguara XKR u aluminijumski Speedback GT, koji je kao prototip prvi put prikazan 2014. godine, u DBA kažu da je potrebno više od 8.000 radnih sati, a ručni rad ima i svoju cenu, jer se atraktivni Coupe koji podseća na Aston Martin DB5 prodaje po ceni od 581.000 evra.

 

161087-speed%2011.jpg

 

Speedback GT, na čijoj karoseriji je samo okvir vetrobranskog stakla isti kao okvir na Jaguaru XKR, pokreće 5.0 litarski V8 motor koji uz asistenciju mehaničkog kompresora isporučuje 517KS i 625 Nm najvećeg obrtnog momenta, što je dovoljno da Coupe s interesantno konstruisanim trećim vratima od 0 do 100 km/h stigne za 4.6 sekundi.

 

161089-speed%201111.jpg

 

Maksimalna brzina je elektronski ograničena (250 km/h), a u DBA su najavili da će uskoro ponuditi i snažnije opcije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguć i novi Jaguar XK

 

171781-jaguar%20xk.jpg

 

Britanski mediji pišu da u Jaguaru razmatraju mogućnost da kupcima ponude novi 2+2 coupe model, a ako dobije zeleno svetlo taj novi XK bi se proizvodio zajedno sa novom generacijoim F-Type modela. Jaguar XK je prestao da se proizvodi 2014. godine, dok bi njegov naslednik bio baziran na modifikovanoj verziji platforme koju koristi F-Type. Takođe, novi 2+2 coupe bi mogao da dobije Jaguarive Ingenium motore, uključujući i 2,0 litarski turbo benzinac sa 300KS, kao i buduće šestocilindraše u više verzija. Naravno, ne treba isključiti ni R i SVR varijante, pri čemu bi ovaj potonji dolazio sa 5.0 litarskim V8 agregatom i 575KS. Ovakav Jaguar se neće pojaviti pre 2021. godine, dok se novi F-Type očekuje tokom 2019.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

photo.jpg Auto Express video: Proba 2018. Jaguar XJR575

 

 

 

photo.jpg AutoTrader video: Prva vožnja Jaguar XJR575

 

 

 

photo.jpg CarAdvice video: Jaguar XJR575 - Super ''mačka''

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Jaguar XK se neće pojaviti pre 2021. godine

 

180122-jaguar xk.jpg

 

Britanski mediji pišu da u Jaguaru razmatraju mogućnost da kupcima ponude novi 2+2 coupe model, a ako dobije zeleno svetlo taj novi XK bi se proizvodio zajedno sa novom generacijoim F-Type modela. To je nagovestio i Hanno Kirner, šef strategije proizvoda u JLR, koji je potvrdio i da u kompaniji rade na predlogu za kompletnu porodicu sportskih vozila. Jaguar XK je prestao da se proizvodi 2014. godine, dok bi njegov naslednik bio baziran na modifikovanoj verziji platforme koju će koristi novi F-Type. Takođe, novi 2+2 coupe bi mogao da dobije Jaguarove Ingenium motore, uključujući i 2.0 litarski četvorocilindrični turbo benzinac sa 300KS, kao i šestocilindraše u više verzija. Naravno, ne treba isključiti ni R i SVR varijante, pri čemu bi ovaj potonji dolazio sa 5.0 litarskim V8 agregatom i 575KS.

Ovakav Jaguar se neće pojaviti pre 2021. godine, dok se novi F-Type očekuje tokom 2019.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

dougdemuro.jpg Doug DeMuro: 2012. Jaguar XKR-S

 

Pre skoro 10 godina kada je ovaj auto napravljen, bio je najjači serijski Jaguar do tada sa svojih 550 konja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...