Jump to content
FAS Goran
zverko

Klima servisi - iskustva

Recommended Posts

Ako je pod 2 tacna izjava, kada onda treba raditi ovo pod 4?

Ako susac sluzi samo da skupi vlagu koja se zatekla u gasu prilikom punjenja,

zasto onda sve fabrike savetuju da se on periodicno menja i na potpuno ispravnim sistemima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne licitiramo previše, nije tačno pod 1, 3, 4 itd. Ovo je delimično važilo pre 30 do 40 godina za stare frižidere. Današnje kućne klime a naročito one u kolima rade pod jako napregnutim uslovima. SVAKI materijal je bar malo porozan, negde oštećen (jedino ako se proverava rentgenom kao za velike industijke sisteme) , spojevi nisu idealni a kverovi nastaju i u garantnom roku. U kolima je još gora situacija jer je kompresor odvojen od motora, ima semeringe i normalno je da vremenom propušta. Danas ima freona iz više komponenti i ako mali iscuri mora sve da se menja (ne dopunjava se).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo malog objasnjenja rada klime da bi svi lakse razumeli i da vas vise ne vozaju raznim pricama.

Ox3Mr.jpg

Kompresor (1) usisava gas sabija ga i usled sabijanja njegova temperatura raste i on mora da se ohladi. Radi toga prolazi kroz kondenzator (3) ili hladnjak klime gde se ventilatorom (4) hladi na oko 75 stepeni. Usled hladjenja javlja se reakcija i gas prelazi u tecno stanje.

Na svom putu prolazi kroz senzor pritiska (5) i kroz filter vlaznosti(6) gde se vlaga izdvaja iz freona.

Kada tečnost dođe u expanzioni ventil (10) ona se ubrizgava u isparivac (8) gde se javlja hemijska reaakcija priliom prelaska freona iz tečnog u gasno stanje, a to je snižavanje temperature u isparivaču. I onda ciklus ide ponovo u krug.

Pošto u ovom sistemu ima dosta spojeva nemoguće je ostvariti 100% dihtivanje i klima gubi (teorijski) izmedju 10-15% svog kapaciteta po godini. Zato je potrebno redovno servisirati.

Ukoliko je ne dopunjujemo redovno ona će prestati da radi jer ako senzor pritiska ustanovi da u sistemu ima manje od 50% freona on ce iskljuciti kompresor da spreči moguće kvarove na kompresoru (utvrđuje padom radnog pritiska), isto tako ako dođe do začepljenja sistema on će opet iskljuciti sistem (porast radnog pritiska).

Kada uključimo klimu treba da se cuje "klak" to je zvuk da je kuplung na kompresoru spojio i da je kompresor uključen u pogon. Odmah zatim treba i ventilator hladnjaka da se uključi i radiće dokle god radi kompresor. Ukoliko se ventilator ne aktivira kompresor će se isključiti posle 10-15 sekundi (jer porastom temperature raste i pritisak i senzor pritiska ga isključuje).

Što se tiče servisiranja, proizođači kažu da se filter treba menjati svake dve godine i isto tako svake dve godine izvlačiti freon i ponovo puniti odgovarajućom količinom.

U praksi, svako dopunjuje klimu kad primeti da je izgubila rashladnu moć. Filter niko i ne menja osim ako se ne radi neki ozbiljniji zahvat kao na primer zamena kompresora ili hladnjaka, itd...

Najvažnije je da prilikom izvlačenja freona vratimo u sistem onoliko ulja koliko je izašlo sa freonom. Zamena istog se ne radi osim ako se ugrađuje novi kompresor.

Takođe vrlo bitno vakumiranje sistema treba da traje najmanje 15min zato što prilikom vakumiranja kompletan sistem je pod vakumom. Ovo je bitno zato što voda u vakuumu ključa već na sobnoj temperaturi i mašina je usisava u vidu vodene pare iz sistema tako da na kraju dobijemo "suv" sistem.

Prilikom većeg kvara na kompresoru (lageri ili otkinuta ploča) trebalo bi zameniti filter vlage i ekspanzione ventile i naravno isprati sistem, jer sistem je pun opiljaka i moze da zariba novi kompresor.

Jako često se javljaju neprijatni mirisi, naročito posle zime kada klima nije dugo radila. To je zato sto za razvoj bakterija isparivač je idealno mesto (vlaga i taman prostor).

Najbolje je u proleće obaviti dezinfekciju klime. Paleta proizvoda koji se koristi u te svhe je ogromna, po pravilu koliko para toliko i muzike.

Trebalo bi nekako doći do isparivača i naprskati sprej. Ostaviti da odreaguje, nakon toga uključiti klimu na najnižu temperaturu, ventilator staviti na minimum i ostatak spreja uprskavati kroz otvor odakle usisava vazduh. Onda pritisnuti dugme za kruženje vazduha unutar kabine i tako ostaviti da radi jedno 15min.

Na kraju ugasiti sve i ovoriti vrata da se auto izluftira.

Toliko za ovaj put.

Nadam se da sam bar malo pojasnio ovu temu.

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene se desava cudna stvar, slucajno sam ukljucio klimu a ventilator ostao na nuli i klima lepo hladi ali duva iz otvora kao da je npr. ventilator na 1. Nikad ranije to nisam probao, mozda i treba tako? :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i kod mene je tako.

Ne smatram to cudnim jer kad klima "ukopca" nemoguce je da ne duva, tj. da taj vazduh koji je ohladila ne izbaci nigde

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta mu dodje kad se cuje sustanje iz predela motora kad upalim klimu?

Jel se tako cuje kad je sistem prazan,kad nema freona?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Nemoj to da te brine to je najnormalnija reakcija jer isparivac je u kabini a posto ekspanzioni ventil pod pritiskom od preko 10 bara ubrizgava freon onda je normalno da cujes sistanje kad uklucis, a isto tako i nakon gasenja klime.

Da bi lakse shvatio to je isto kao kad punis upaljac za cigarete plinom i kad ne pogodis diznu odgovarajuceg oblika onda gas izadje napolje i iz tecnog tanja u boci predje u gasno stanje u vazduhu javi se sistanje i jave se kristali leda na upaljacu.

Eto to je onako grubo objasnjenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je bas glasno sustanje,neprijatan je zvuk totalno :thumbdown:

A vozio sam se u mnogo drugih auta,znam kako treba da se cuje kompresor.

Uzgred klima kad je upaljena isto duva na otvorima za ventilaciju kao i kad je ugasena,uopste ne hladi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to sto duva isto je siguran znak da kompresor ne ukljucuje.

Sad mi nesto pade na pamet kod moje lagune se bio razvila centralna matica sto drzi kuplung na kompresoru javljao se neki zvuk poput sistanja cviljenja tako nesto.ja sam stegao tu maticu i sve je bilio ok.

Probaj da nije i kod tebe isto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta mu dodje kad se cuje sustanje iz predela motora kad upalim klimu?

Jel se tako cuje kad je sistem prazan,kad nema freona?

Moze da se desi da nema ni dovoljno freona.(ukoliko zvuk nije neke mehanicke prirode)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neverujem da je samo freon Martini.

Jer kada fali freona u sistemu ili hladi smanjenom jacinom ili nece da ukljuci kompresor.

Iz neke dosadasnje prakse svi zvukovi koji dolaze od klime osim onog koji sam pre naveo su mehanicke prirode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveravao sam da li ima freona na onom ventilu napred i pod pritiskom izlazi samo vazduh,a drugar koji inace radi kucne klime kaze da mora da siba beli prah ako sam ga ja dobro razumeo.

A verovatno mi zato i ne pali kompresor jer je sistem prazan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi jel moguce da se kompresor i ventilator klime ne pale jer nema freona?

Da ponovim,kad stisnem onaj ventil za proveru freona samo vazduh pod pritiskom izlazi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba li da radim uopste nesto oko klime,ako je sve normalno?.(Kupio sam Punta 2001g,pre 2 meseca)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tebra ja bio pre neki dan preko puta Gelenike, ima super servis (preporuka od kolega sa foruma)

Otisao da proverim cinilo mi se da slabo hladi.

Sve su pregledali i sve bilo u redu, 0 stepeni na izlazu gde duva, samo sto je crn auto pa mu treba da se oladi.

Nista nisu hteli da mi naplate, ja ih castio.

http://www.autoklime.com

Ja i jos dosta ljudi sa raznih foruma ima lose iskustvo sa ovim servisom. Koliko vidim kod tebe je sve bilo ok pa ne razumem kakva je to preporuka za servis koji nije nista radio oko tvoje klime sa kojom je, baj d vej, sve bilo u redu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reci nam malo vise o tim iskustvima

Ja sam na primer imao dobro iskustvo sa njima, ali nije na odmet cuti i suprotno

To samo moze da nam pomogne da procenimo da li i naredni put da idemo tamo ili ne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je to preterivanje, tj da to mozes da uradis i sam.

Postoje sredstva koja se mogu kupiti u prodavnicama, ili prosto uzmes Asepsol u spreju, ukljucis ventilaciju na najace, ukljucis unutrasnju cirkulaciju i u sve otvore ventilacije poprskas desetak puta sprej.

Zatvoris auto i ostavis da radi desetak minuta, provetris i uz novi filter klime, neces imati nikakvih problema.

Jel tim redosledom :question: ,valjda prvo poprskas,pa onda ukljucis ventilaciju ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neko ovde spomenu da dezinfekcija klime moze da se uradi i u kucnoj izvedbi, pa me interesuju sprejevi konkretno za tu namenu. Koji se pokazao kao dobar, tipa naprskam sad i on mirise par meseci :)

Edited by m4rk0

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ ovo i mene interesuje jel je poca klima da se oseca, ako ima neko da odgovori koji preparat kako sta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na red je dosla i moja klima, klimu sam prepustio majstor Duletu sa Altine, znaci covek za svaku preporuku veoma ljubazan i predusretljiv, sve sto radi objasnjava, klimu ispraznio pa napunio novim freonom, testirao i dezinfikovao kanale unutar vozila nekim austrijskim preparatima i sve to za 4.500 din. a moze i bez dezinfekcije onda je jeftinije. Ko treba da odradi klimu svaka preporuka za majstor Duleta Altina.:thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Telefon, adresa...slobodno napiši. :thumbup:

ZEMUN Altina Ulica Dijega Rivere 1

062/545183

Pozdrav!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam punjenje klime i kontrolu odradio kod Gorana-Zemun skoro...tako da je za sada sve okee...ladi ko blesava moram vunene carape da kupim i dzemper :rofl: ...tako da mozete vase ljubimce i kod Gorana da odradite i proverite... :ice:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...