Jump to content
FAS Goran
Dfast

Fiat Bravo/a JTD - problem sa trapom

Recommended Posts

Juce sam isao na centriranje trapa, posto sam zamenio ramena i sponice stabilizatora. Stvari su se popravile auto je sada skroz upravljiv jer je prethodno trap bio malo otvoren pa je bezao na pravcu. Ali postoji problemcic, posto je auto dobio udarac u prednji levi deo, na centriranju je izmereno da je prednji levi tocak pobegao nekih 2 stepena unutra pa prakticno sada prednji tockovi nisu paralelni zadnjim. To se ne oseca u voznji, auto ne vuce ni na jednu stranu ali verovatno ima uticaja pri voznji u krivinama. Ono sto mi je palo na pamet ali mozda mogu da se raspitam ovde je da li postoji mogucnost da se popustanjem polusasije koja nosi trap a koja je ispod motora, mozda njenim rotiranjem moze nadoknaditi tih dva stepene odnosno da li ima sanse da se to postigne ili je to strogo fiksno pa se stezanjem sve vrati na istu tacku.

Ako je neko imao slican problem javite kako ste ga resili, ili mora na razvlacenje kod cika limara.

Pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na komentaru, ali

hmm, tesko da kod Bravo/a to moze da se izvede sa podloskama, kod njega je sve napred fiksno osim podesavanja tockova na samoj letvi volana tj krajevima spona. Ovo sto meni treba je slikovito receno pomeriti prednji levi tocak nekih 1-2cm napred. Kao kad bi celo rame moglo da seta po uzduznoj osi i da se podesava. Zato sam i pitao za polusasiju jer rame ne moz' da se pomera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosirenjem rupa samo na zadnjem silen bloku leve viljuske i izvlacenjem njega prema glavcini mogao bi dobiti malo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, to je jedna od varijanti ali pitanje je koliko bi to posle bilo fiksno.

Ipak cu pokusati prvo da popustim ram pa da ga nekom polugom malo nategnem, pa da vidim koliko cu dobiti s tim. Koliko vidim sama voznja nije problem ali naglo kocenje na vecim brzinama moze biti zeznuto. Pre neki dan se prestrojavam u levu traku na auto putu pri brzini od oko 130 i ugledam u retrovizoru nekog brzog Audi-a kako blica, mahinalno kocim kako bi se vratio u srednju i auto me je tako zabacio u stranu. Da nisam popustio kocnicu mislim da bi se zabio u kamion ispred. Pritom Abs se nije aktivirao jer nije bilo klizanja a kocnice su mu perfektne, amortizeri skroz ok, znaci ostaje samo taj trap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenjena polusasija, relativno lako se radi ako se svi srafovi odvijaju kako treba, trap vracen na fabricke mere :thumbsup: . Polovna sasija 50e, toliko i rad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nemoj bre sasija :blink: prepadas ljude-mislim da je menjan ti prednji most ili ti traverzna ako sam lepo rasumeo :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije to Moskvch pa da ima sasiju.Doduse ne znam za dizel modele,mozda.....zbog drljace??? :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedina drljaca ovde po tehnickom delu si ti,idi malo matretiraj bokija po ofu :rant::nuke::2guns:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa odomaceni nazivi su traverzna, most, polusasija, a ja malo skratio na sasiju :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo JTD 101 - vuče u desno.

Molim za pomoć. Imam Bravo JTD 101, i stalno vuče u desno.

-trap centriran i proveren na 3 mesta (ne, nisam mazohista). Sve trapadžije kažu da je ok (Stojanović, Adam i još jedan gore kod Novog Groblja). Apsolutno verujem ljudima, svi su na glasu kao dobri servisi.

-prednje gume sam menjao mestima (desnu na levu i obrnuto), zadnje stavljao napred i opet vuče, istom silom, provereno na istim deonicama puta.

-sumnjao sam na servo letvu, pa smo upalili auto na dizalici, međutim točkovi stoje pravo, ne vuče ih servo u desno.

-moj mehaničaj je sumnjao da je zaglavila šolja amortizera, pa da se ponaša kao opruga, tj da vraća točkove u desno. Proverio je i kaže da je sve ok.

-ugasim auto i pustim ga na leru da se kotrlja po inerciji i opet vuče.

Na oko trap je ok, nema luftova, lupkanja i sl.

Šta više da radim, da li treba da se skinu amortizeri da se provere (da nije neki iskrivljen), stanje opruga, trapa?

Jedan majstor koji radi kod drugara (Sava Renault) je odmah krenuo da mi sastavlja najcrnju priču (inače je iz Krajine, pa dodajte još i stil i akcenat na to), u fazonu da je auto lupan, sečen i sastavljan od 2 auta, i šta ti ja znam, pa zato vuče. Na centriranju pokazuje da je sve ok, dijagonale su na nuli, na oko je auto prav, bem li ga.

Ima li ko ideju i preporuku, ovo me stvarno iritira.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle cele price, tesko je nagadjati. Moj trap, jos dok je bio kriv nije vukao ni na jednu stranu osim na kocenju. A najbolji pokazatelj su ti gume, prati trosenje guma ako se resenje ne pojavi.

Jedino sto mi pada na pamet je da jos proveris lezajeve na desnoj strani, na tocku i poluosovini. Tocak mora da se okrece slicnom silom kao i levi, ali to bi vec neko video od svih tih pomenutih trapadzija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti auto vuce dok nije pod gasom nije od trapa tj od menljivih delova . E sad zavisi i koliko vuce ...svi putevi su nagnuti na jednu stranu da odvode vodu..idi na obrenovacki brzom trakom od sajma ka ostruznici do skretanja za zeleznik...ako ti tu vuce desno imas problem :)

Ako je do trapa trebalo bi da vuce kad dodajes oduzimas gas...tj da imas korekcije volanom ...a to ako ugasen auto nizbrdo ide u jednu stranu a na dizalici ne okrece tockove ili gume ili zatur,konvergencija,nagib,povucenost,pravac zadnje osovine i kombinacija istih a mozda i udaran. Na jugu kad ti rade trap urade konvergenciju i teraj a ostalo sto je u crvenom .. "Sta cu ti ja ne moze da se podesava" ...i zbog toga auto moze blago da ide nekud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezultati merenja kažu da su i prednji i zadnji trap odlični, dijagonale su na nuli, nagibi točkova i sve ostalo. Ako je put sa nagibom na levo auto vuče levo, ali ako je ravan vuče na desno. Znam o čemu pričam, imao sam pre Škodu Feliciju, auto je išao pravo kao strela.

Nadam se da ću predstojeće nedelje uhvatiti vremena da posetim auto centar Boban, da odem na proveru trapa i amortizera, nadam se da će se situacija razjasniti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li ko ideju i preporuku, ovo me stvarno iritira.

Proveri da ti nije zablokirao neki cilindar na kocionim klestima= najverovatnije na toj strano u koju auto vuce

POZZZ!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ne koči sam od sebe, dovoljno je malo da se auto pogura i pomera se, može bukvalno jači vetar da ga pomeri.

Evo pitanja za stručnjake: Ako je auto nabadan, pravljen od 2 auta i tome slično, a trapovi su dobri (sve mere su ok), da li je moguće da vuče u stranu samo zbog toga?

Evo sinoć sam ga razvukao 162km/h po gps-u, to je po cajgeru oko 180, i ne vuče ništa jače nego kada idem 20km/h. Na volanu je miran, nema vibracija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Ako su sve mere ok ne bi smeo da vuce....jedino ostaju gume da zbog njih vuce...inace cemu onda vredi sve su dobre mere a vuce :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo mene i moje muke. Bio sam u AC Boban, na proveri amortizera i trapova. Prednji amortizeri su 80% a zadnji 70%. Trapovi su utegnuti, kaže mi čovek teraj to i ne misli. Kao jedino se čuje levi kraj letve, tako kaže, nije kraj spone, nego baš kraj letve. Kočnice su ok, sve je u toleranciji, što bi rekli, prošao sam tehnički. Ima li ko neku ideju?

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da je ipak servo letva. Danas sam obratio pažnju na volan kada startujem motor, uvek cimne na desno, bez obzira da li su točkovi namotani na levu ili desnu stranu. Inače prednji amortizeri su 88%, a ne 80%. Čitao sam temu o servo letvama, zvao sam pre par nedelja servis u Sopotu, i još jedan, onaj kod laste. Ako se dobro sećam remont im košta oko 200-250€, nije mi bilo dobro kada sam čuo. Čitao sam ovu temu o letvama, pa me zanima da li je neko sa hidrauličnom letovom kao moja na Bravu išao u Sopot da se remontuje?

@mikisxy: molim te baci pogled na ovu moju muku, video sam da si i ti svojevremeno započeo temu o letvama, pa me zanima da li bi imao nekoga da preporučiš?

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

taj chicha je u penziji vec neko vreme sto sam znao da radi extra za druge ne bi znao koga da preporucim.ovakav slucaj jos nisam imao ili cuo tako nesto pa iskreno ne znam ni sta da ti kazem.mozda ako je servo ulje zaprljano pa neki trun ili prljavstina pravi to,da probas sa zamenom ulja ako nisi :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako si sve druge opcije probao ostaje ti letva...verovatno je torziona sipka kriva ili nesto na tu temu pa ventil ostaje blago smaknut i prolazi pritisak u tu stranu...tj letva misli da napinjes volan stalno i pusta pritisak s jedne strane vise nego s druge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozz drugari,mislim da imam problem,na zadnjem desnom tocku opruga stoji nakrenuta zadnjem kraju auta dok leva stoji pravo,evo slike pa mi vi recite sta mislite da je problem dok ne odem kod nekog mehanicara da mi to detaljno pregleda.

Opruga.jpg

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha ha ha dobar si,,napile se ulice " :):unworthy::cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...