Jump to content
FAS Goran
Joca

Plivajući zamajac na JTD

Recommended Posts

@neshaoct Pa sad imam fabricku mapu u autu i parametri su fabricki. To je prema Goranu bilo jedino resenje za problem paljenja auta. I kad je vratio na fabriku, auto pali bolje nego ikad. Svakako mislim da prodam auto na prolece (ako Bog da , sto se kaze), a hocu da ga sredim da ne prodajem macku u dzaku. I ljudi beze kad cuju da je auto cipovan, pa sam donekle mirne duse pristao da se vrati sve na fabriku.

 

Ali nakon tog prvog ispitivanja dizni, krenuo je da trese. To se nije desavalo i stvarno me nervira. Znas i sam koliko vremena u Beogradu provedes stojeci u mestu, sto na auto-putu, sto na semaforima i raskrsnicama.

Ne pojavi se nista na pritisak kvacila. Osluskivao sam sve moguce zvukove, citao forume i ostao sam bez ideja, osim da obidjem sve zive majstore. 

A kad se setim da se svuda zakazuje (negde i mesec dana unapred), ceka par dana da se analizira kvar i sta sve ne, muka me uhvati.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, vanste25 said:

...nakon tog prvog ispitivanja dizni, krenuo je da trese.

Koliko znam, kada su u pitanju dizne na JTD/MJet motorima, u servisu Goran skinu i stave dizne, a same dizne radi (čisti/remontuje) drugi specijalizovani servis, koji naravno daje garanciju na odrađeno. 

Mislim da, pre nego kreneš u lutanje po drugim servisima, treba da se javiš @Goran Zemun

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, vanste25 said:

@neshaoct Pa sad imam fabricku mapu u autu i parametri su fabricki. To je prema Goranu bilo jedino resenje za problem paljenja auta. I kad je vratio na fabriku, auto pali bolje nego ikad. Svakako mislim da prodam auto na prolece (ako Bog da , sto se kaze), a hocu da ga sredim da ne prodajem macku u dzaku. I ljudi beze kad cuju da je auto cipovan, pa sam donekle mirne duse pristao da se vrati sve na fabriku.

 

Ali nakon tog prvog ispitivanja dizni, krenuo je da trese. To se nije desavalo i stvarno me nervira. Znas i sam koliko vremena u Beogradu provedes stojeci u mestu, sto na auto-putu, sto na semaforima i raskrsnicama.

Ne pojavi se nista na pritisak kvacila. Osluskivao sam sve moguce zvukove, citao forume i ostao sam bez ideja, osim da obidjem sve zive majstore. 

A kad se setim da se svuda zakazuje (negde i mesec dana unapred), ceka par dana da se analizira kvar i sta sve ne, muka me uhvati.

Postovani, nije potrebno zakazivanje ni neko veliko cekanje. Servis pocinje sa radom 8. 1. 2019. dovezite auto bilo kada i mi cemo skinuti i poslati dizne na kontrolu. Samo ae najavite dan ranije da bi isaplanirali vreme. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Goran Zemun Nema problema, dovescu pa da vidimo. Prema mom laickom misljenju nije zamajac i nista ne ukazuje na to, ali ovo treskanje u kabini stvarno smeta. Sam dizel radi kao traktor, jos ovo dodatno iritira :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto 2001 god 1.9jtd 86ks, jel ima plivajuci ili ne. Ako ima, jel stavljao neko fixni set?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaki jtd ima plivajuci zamajac

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaki ima, to su price preprodavaca da 80ks nema :D

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neverovatno da se i dalje o tome polemiše, ali evo i ja sam sad u rebusu. Znam da je moj bivši Punto 1.9 80ks imao plivajući...

Bar po rečima majstora koji mi je menjao kvačilo. Lično ga nisam video... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo, fiat punto 1.9 jtd 80/85ks

broj dela 55190790
image.thumb.png.18081044dcb910a3be17b3d4f1cc8b8b.png

 

Edited by andreja.micovic
izmenjena slika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Većinom dizeli imaju plivajući (dual mass flywheel), i to zavisi od obrtnog momenta radije nego snage. Jednostavno, bez sekundarne mase vezane oprugama koja atenuira prenos obrtnog momenta sa motora na menjač, pri kretanju bi se moralo mnogo više oslanjati na proklizavanje između kvačila i zamajca da se izbegne jače trzanje; a u slučaju oštrijeg ubrzanja u nižim brzinama trzanje ne bi moglo uopšte da se izbegne. Kome ne smeta to, nije problem da se stavi "fiksni" zamajac. Na kraju se, kod motora sa znatnijim obrtnim momentom, taj fiksni zamajac menja češće nego plivajući zbog većeg trošenja, pa u principu dođe na sličnu ili istu cenu, a prijatnija vožnja sa plivajučim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plus bi i menjač mogao dobiti problema sa fiksnim zamajcem, zbog menjača je i uveden u auta, jer taj obrtni moment kida zupčanike, pa bi onda oni morali biti znatno kvalitetnije urađeni kao i kućište i svi ležajevi, što je znatno skuplje za proizvodnju nego ubaciti ublaživač...

 

Послато уз помоћ Тапатока

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je to meni jasno. Ali kod relativno slabijih dizela i starijih gde su menjaci dobro napravljeni nema problema. Ja sam radio na Vectri C 2.0dti koja ima 100ks i 230Nm i nikakvih problema nije bilo jer je motor relativno slab. Takodje sam dobio odgovor da isti taj servis ne preporucuje fixni set recimo na BMW sa 150ks i preko 300Nm. Zato kapiram da na relativno slabom Puntu ne bi bilo problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Zato kapiram da na relativno slabom Puntu ne bi bilo problema.

 

 

Punto ima fiksnu lamelu, bez opruga (ublaživača). Ako bi stavljao običan zamajac, morao bi lamelu sa oprugama.

Još neki Stilići, pa i mjet-ovi -120ks, imaju istu kombinaciju ali nema pravila.

U svakom slučaju, Punto 80-86ks, kao i Stilo 80-115, imaju plivajući zamajac.

Poenta je u mekom kretanju iz mesta, kao i u smanjenom habanju sklopova menjača i radilice.

 

Послато са LG-F700L уз помоћ Тапатока

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako god, suština je da taj plivajući nije nikakav bauk. Meni ni na jednom dizelašu nije otišao.

Jesam ih menjao, ali više preventivno nego što je i jedan morao da se menja.

Kada se normalno vozi, bez trzaja, bez cimanja prilikom promena brzina, ne potapanja gasa iz niskih obrtaja, taj zamajac može da bude večan koliko i sam automobil. 

Pa čak i kada ode, nije da se mora auto odmah utovarati na šlepu i pravac u servis, već pokaže prve simptome pa se posle toga može voziti još hiljade kilometara bez problema. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Većina (iracionalnih) strahova dolazi iz neznanja... Svakako je dobro što se ljudi povodom toga obraćaju ostatku foruma, možemo svi zajedno naučiti ponešto i onda nema više bauka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da je trošak jeste, za auto od 1500-2000e set kvačila 550-600 + ruke. A sve i jedan kršten servis će preporučiti zamenu celog seta kada lamela prokliza, tu se krije bauk.

Послато уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari da vas pitam...kad se ugraje auto u gradskoj vožnji, hoće da krči menjač pri ubacivanju u rikverc... E sad, čuje se plivajući pri gašenju auta, a i zatrese na sekundu. Jel moguće da zbog zamajca krči?

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

To pri gasenju da zatrese hoce od nosaca motora "reketa", bar je meni na Bravu bilo tako, cim sam isti zamenio, tog drmanja nisam imao.

Sent from my S10 PRO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoce da zatrese i zbog klapne ako ne zatvara lepo.
A to sto krci moze da bude i problem sa kvacilom.

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podigao sam malo kvačilo, pošto je na patosu bilo pa ću pratiti situaciju ... Za ostalo ću videti...klapna verovatno jeste prljava pošto sam video kakav je egr bio ali o tome kad otopli :)

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo jos malo (uz promaju) o nasem cuvenom strahu :) ...

 

Plivajući zamajac nije bauk

 

Plivajući zamajac nije bauk

 

Ozloglašeni plivajući zamajac mnogima uliva strah u kosti, a neki odustaju i od kupovine određenog automobila koji ima plivajući zamajac.

Da li je ovaj strah opravdan? Svi smo čuli horor priče o tome koliko košta njegova zamena, a generalno vlada uverenje da mu je životni vek jako kratak.

Da pogledamo malo širu sliku – možda plivajući zamajac uopšte nije toliko strašan već samo običan potrošni deo kao i svaki drugi.

 

Zašto se uopšte ugrađuje plivajući umesto običnog zamajca?
Ukratko – savremeni turbo dizel motori mogu veoma brzo i „oštro“ da razviju veliki obrtni moment pri veoma niskom broju obrtaja, pa ta navala obrtnog momenta mora nekako da se amortizuje pošto dolazi do ogromnog opterećenja svih komponenti u sistemu prenosa snage/obrtnog momenta iz motora na točkove.

Postoje i drugi razlozi, ali ovaj je najvažniji.

 

Može li uopšte da se nađe iole noviji dizelaš bez plivajućeg zamajca?
Teško - plivajući zamajac je odavno postao standard. Jednostavno, savremeni turbodizel motori razvijaju veliki obrtni moment pri niskom broju obrtaja, tako da je plivajući zamajac neophodan da amortizuje navalu tolike sile.

Kako stari dizelaši polako završavaju na otpadu, a tu su i oštrije provere izduvnih gasova na tehničkom pregledu, vremenom će svi vozači biti prisiljeni da uzmu dizelaša sa plivajućem zamajcem i pomire se s činjenicom da je to praktično samo još jedan potrošni deo.

 

Sve više benzinaca dobija plivajući zamajac
Mnoge stvari koje su ranije zagorčavale život samo vlasnicima dizelaša odavno su počele da prelaze na benzince. Npr. osetljive dizne, nakupljanje čađi na raznim delovima, pa je tu mesto našao i plivajući zamajac. Jednostavno, kod novijih automobila sve je više turbobenzinskih motora i to sa direktnim ubrizgavanjem, dok atmosferski polako ali sigurno odlaze u istoriju.

 

Plivajući zamajac nije razlog za odustajanje od kupovine
To što plivajući zamajac može da se pokvari i što zamena može da bude skupa, nije razlog da odustanete od kupovine automobila koji ga ima.

Mnogo je drugih delova i komponenti koji takođe mogu da izazovu skupe kvarove, pa zbog njih ne odustajete od kupovine. Krenimo od turbo punjača, dizni, EGR-a, DPF-a, raznih senzora...

Pritom - uporno zaboravljamo da plivajući zamajac može da traje veoma dugo.

 

Koju kilometražu može da izdrži plivajući zamajac?
Nezahvalno je prognozirati koliko će trajati – to zavisi od raznih faktora, kao što su uslovi i stil vožnje, kvalitet samog zamajca (originalni ili zamenski), itd. Proizvođači uglavnom kažu da bi trebalo da potraje najmanje 150.000-200.000 kilometara.

U svakom slučaju, i zamenski bi trebalo da izdrže više od 100.000 kilometara. Ako godišnje prelazite 15.000 km, to je bar 7 godina. Dakle, kada ga jednom zamenite, mirni ste prilično dugo.

Ali, potražite i sami informacije o dužini radnog veka plivajućeg zamajca. Međutim, ne oslanjajte se samo na priče onih kojima je plivajući stradao npr. 5-6 meseci nakon kupovine auta.

Raspitajte se kod vlasnika dizelaša koji isti auto imaju godinama.

 

Plivajući se „raspao“ 30.000 km nakon zamene?!
Ima i ovakvih slučajeva. Međutim, ako zamajac nema fabričku grešku i stručno je instaliran, krivica je uglavnom u načinu vožnje. Zanimljivo je da podjednako štetni mogu da budu oštra, sportska vožnja i „davljenje“ motora niskim obrtajima. Objasnićemo ovo u nastavku teksta.

Uzrok može da bude i u nekoj drugoj neispravnosti na automobilu.

 

Kupujete auto sa plivajućim zamajcem – provera i prevencija
Pripremite se i zaštitite koliko je to moguće.

1. Na šta treba da obratite pažnju

Ako želite da proverite u kakvom je stanju plivajući zamajac, odnosno da dobijete bar kakvu takvu sliku koliko je istrošen i u kakvom su stanju razne komponente u njemu, naročito opruge, obratite pažnju na sledeće, jer ovi simptomi ukazuju da nešto nije u redu:

- zveckanje, pojačane vibracije i lupanje u leru
- stresanje i udari prilikom startovanja i gašenja motora
- trzanje i lupanje prilikom kretanja ili jačeg dodavanja gasa
Nivo buke i stresanja menja se sa različitim brojem obrtaja prilikom dodavanja i puštanja gasa, kao i pritiskanja i puštanja kvačila:

 

 

 

 

 

Napomena – postoje i „lažni“ simptomi, koji se neretko javljaju kada „ode“ nosač motora, pa prvo treba proveriti nosače motora. I kvar nekih drugih delova može da navede vozača da pomisli da je reč o kvaru plivajućeg zamajca, iako je on sasvim ispravan.

Stoga je možda pametno posetiti dva ili tri servisa pre odluke da se menja zamajac, kako se ne bi desilo da plaćate nepotrebnu popravku.

2. Koliko košta zamena?

U slučaju da do toga dođe, zamena plivajućeg zamajca uopšte ne mora da bude velik udar na vaš budžet. Cene mogu dosta da se razlikuju od slučaja do slučaja.

Zato je i preporuka da se, ako već imate zebnju od plivajućeg zamajca, raspitate u servisima i prodavnicama koliko bi koštala njegova zamena.

3. Naučite kako da mu produžite radni vek

Kako sačuvati plivajući zamajac? Nije teško, a može da uštedi mnogo novca:

- Ne „potapajte“ papučicu gasa pri malom broju obrtaja. Na primer, ako nekoga pretičete, obavezno ubacite menjač u niži stepen prenosa i obavite to u višim obrtajima, iako znate da on može lepo da „povuče“ i sa nižih obrtaja. Kombinacija niskih obrtaja i jakog gasa ima vrlo negativan uticaj na plivajući zamajac
- Nemojte ni generalno da vozite na suviše malom broju obrtaja – drugim rečima, ako vam se pojavljuju one strelice (na instrument tabli) da prebacite u viši stepen prenosa zbog ekonomičnije vožnje, ne morate baš slepo da ih pratite
- Izbegavajte oštra ubrzanja iz mesta
- Izbegavajte oštro kočenje motorom
- Izbegavajte generalno oštru/sportsku vožnju
- Držite auto u ispravnom stanju - ispravnost motora i drugih delova, takođe može da utiče na skraćenje životnog veka zamajca – ako se motor trese, trza i slično, sve to se prenosi na zamajac koji trpi veći stres, tj. mora da amortizuje više vibracija
- Ne dozvoljavajte da vam se motor ugasi pri kretanju iz mesta – tada zamajac trpi jake udare
- Držite pritisnuto kvačilo kada palite i gasite auto


Koliko košta zamena plivajućeg zamajca?
Vrlo je nezahvalno navoditi primere, pošto cene za određeni model mogu drastično da se razlikuju u zavisnosti od toga da li ugrađujete originalan deo u ovlašćenom servisu ili zamenski u neovlašćenom. Pritom i cene zamenskih zamajaca mogu značajno da se razlikuju u zavisnosti od marke i mesta gde ga kupujete, isto kao i cene zamene u servisu.

 

Jeftinija alternativa – remont plivajućeg zamajca
Plivajući zamajac može da se remontuje – postoje servisi koji se time bave. Recimo da je cena oko 200 evra. Međutim, ostaju pitanja da li je zamajac u takvom stanju da uopšte može da se remontuje, kao i kolika je garancija, odnosno koliko kvalitetno i stručno će remont biti obavljen.

Možete da proverite i u nekom ovlašćenom servisu da li prodaju fabrički remontovane plivajuće zamajce.

 

Zaključak
Svi noviji dizelaši, ali i sve više benzinca, imaju plivajući zamajac. On je potrošni deo na automobilu, kao što je recimo i lamela, ali njegov životni vek umnogome može biti produžen pravilnim korišćenjem automobila.

 

 

Preuzeto sa: polovniautomobili.com

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ivan.ik said:

Isto me tako nervirala priča za plivajuči kako ne trpi poetanja iz niskih obrtaja a moj plivajući je dokazao suprotno. A o tome može u delu o plivajućem.

Ali, tvoj plivajući nije dokaz koji može da uspostavi neku novu teoriju, niti da sruši neku postojeću.

Tvoj primer nije ništa važniji od gomile drugih.

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...