Jump to content
FAS Goran
acme020

Fiat Multipla 1.6 16v bipower - gasi se na metan / na plin

Recommended Posts

Pozdrav svima nov sam na forumu i vidim da ste svi raspolozeni da pomognete pa rekoh i ja da vidim ima li neki savet za mene.

Evo o cemu se radi: Pazarim Multiplu u Svabiji ko casa sto se kaze radi kao leptir nikakvi problemi na autu
(bio u Fiatovom servisu)
Ali, sad imam muke na benzin radi kao doxa ali kad prebaci na metan tu pocinje muka radi na leru extra ali cim ga malo provozas pocne da se gasi
i to po 10-15 puta za kratko vreme. Dijagnostika je pokazivala donju lambda sondu, koja je zamenjena originalom koji nije bas jevtin.
Greske obrisane ali se i dalje gasi. Bio bih zahvalan na bilo kakvoj pomoci u resavanju problema!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao prvo kvalitet metana nije isti kod nas i svaba, a kao drugo trebao bi da odes u neki serviz koji se bavi ugradnjom metana da ti presteluje sam uredjaj ako imaju program za njega jer to je greska do njega posto na benzinu radi odlicno.

Edited by toma integrala

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja mislim da bi trebao otići u neki servis koji se bavi ugradnjom CNG sistema. Inače u Multipli Bipower je Tartarini uređaj.

Moj drugar koji ima istu takvu multiplu ima skoro identičan problem. Ali zapanjilo me kad sam saznao da je opušteno prešao 30.000 km i da ništa nije održavao oko metana! Ni zamena filtera, ni provera ventila... a onda je počeo da kašljuca. Još nije rešio problem.

Pre odlaska u servis možeš malo pročešljati i http://www.metanoauto.com/. Tamo baš o multipli i puntu na CNG ima najviše postova (preko 1600)!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pozdrav svima!

Već godinu dana vlasnik sam navedenog auta (2002. godište), i kao i apsolutna većina korisnika bio sam besprekorno zadovoljan. Do skoro...

Najpre moram da naglasim da sam potpuni, potpuni nepoznavalac automobila. Ako hoćete - tantuz. Jednostavno, time se nikada nisam bavio, niti me je interesovalo. Međutim, kako vreme prolazi, vidim da u Srbiji nije moguće imati auto a ne početi postepeno shvatati pojedine stvari, pa se trudim da, koliko je to u mojoj moći, lagano ulazim u materiju.

Pre dve nedelje Multipla mi je stala na auto-putu, na brzini od oko 120 km/h. S obzirom da je lager na zadnjem desnom točku bio dotrajao (danas ga zamenih), od buke koju je on pravio nisam mogao da čujem ništa, već sam samo primetio da auto usporava. Uspešno sam stao. Verglanje "na suvo", nema pojma da upali.

Tantuza nije teško zafrknuti. Lik u tamnozelenom Jugiću se zaustavio, predstavio se kao automehaničar i "izrazio želju" da mi pomogne. Bio sam u izuzetnoj žurbi, pa sam na prvi mah pristao. Odšlepao me je do sledeće pumpe, gde je uradio sledeće stvari:

- sipao mi 5 litara benzina, tvrdeći da skala može da pokazuje pogrešno da ima benzina;

- odvio dovod od metana, stavio ga u praznu petolitarsku flašu i rekao mi da verglam; rekao je da je to dovod od benzina, i da je definitivno otišla pumpa za benzin, jer "evo, vidiš, šišti samo vazduh"; naravno, "šištao" je metan, i samo je Bog spasao i mene, i njega, i sve koji su se vozili sa mnom, i radnike pumpe na kojoj smo se nalazili, kao i one preko puta. Bila bi to udarna vest u svim svetskim medijima.

(Da, slažem se, jesam debil. Uostalom, već sam rekao na početku da sam tantuz za ove stvari. Ali od tada sam pametniji makar malo, pa sada znam gde je dovod za benzin, a gde za metan).

 

Okreni-obrni, auto je odšlepan do Smederevske Palanke (kod poznanika poznanika, servis se nalazi kod "Maksija", majstor Beli). Situacija je bila sledeća: zupčasti prezubio zbog komadića plastike koji se bio odlomio sa poklopca i upao unutra, ko zna kad, jer to parče je već bilo falilo kada sam kupio auto. Pokrivio je šest ventila i polupao jednu čašicu. Stavljeni su novi ventili i polovna čašica, izravnata je glava i stavljen komplet novih dihtunga i, naravno, novi zupčasti.

Kada je upaljen prvi put, radio je idealno. Jedino što se čulo caktanje, a to je, po rečima majstora, zbog polovne čašice.

Posle dvadesetak kilometara vožnje na benzinu, na ulasku u Mladenovac je počeo da se gasi na ler-gasu. Vraćen u Palanku, stavljene nove svećice - bez promena. Zatim, u ovlašćenom servisu "Jakšić" u Mladenovcu originalna dijagnostika pokazala grešku senzora na bregastoj (senzor broja obrtaja zupčastog kajiša). Kupljen polovan, zatim u Palanci kod istog majstora zamenjen, i tom prilikom ponovo namešten zupčasti (majstor ima potreban trouglasti alat) - bez promena.

U Palanci kod Ćose na dijagnostici (nefabričkoj) pokazao istu grešku. Ćosa naštelovao ler-gas na benzinu, tako da se ne gasi (oko 600). Na metanu se gasi, ne uvek, ali se najčešće gasi. Ne gasi se kada je hladan. U gradskoj vožnji je nemoguće ići na metan. Na benzin zna da štucne, ali veoma retko. Benzin potrošen, sipano deset litara, koji su sada već na rezervi - ništa se suštinski nije promenilo.

 

Danas u Mladenovcu kod Gorana (Rajkovac) na dijagnostici pokazao grešku P0105: Manifold absolute pressure (MAP) sensor / barometric pressure (BARO) sensor - circuit malfunction. Possible cause: wiring, MAP sensor, BARO sensor, ECM.

Ćosa ponudio ultrazvučno čišćenje svih dizni, ako pomogne da platim, ako ne pomogne - ne plaćam.

Još malo o tome kako se guši. Kada se pali najčešće ne treba papučica, ali ponekad zatreba. U trenutku prelaska na metan papučica je neophodna. Kada se metan stabilizuje (na parkirnoj kočnici) na oko 600 obrtaja, pipnem papučicu - pada i gasi se, ili se skoro gasi. Ako ga turiram, pokekad padne skroz i ugasi se, a ponekad padne, guši se, pa se vrati. Sve u svemu, nema strogog pravila. Jedino veoma jasno pravilo je da bolje radi kad je hladan.

Na otvorenom vuče kao zmaj, na oba goriva.

 

Pa ti sad budi pametan...

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još jedan interesantan detalj: kada se sa metana prebaci na benzin, ako se na metanu gušio, nastavlja da se guši i na benzu, dok se ne pipne papučica gasa.

Moram, ujedno, reći, da i na samom benzinu ler nije idealan. Kao da se malo, sasvim malo, guši.

Sa mehaničkim povećanjem ler-gasa je probano, odmah skače na 1500 i po pravilu "zaleće".

Još jednom ponavljam, bolji je ler-gas dok je auto hladan. Čim temperatura stigne na tri crte (radna mu je četiri) - pada.

Edited by Pomaze_Bog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čim se mehanički poveća za jedan podeok skoči na 1500 obrtaja.

U međuvremenu nova informacija - počeo da troši ulje 1l/200km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au prijatelju tu ce i nove karke da idu...Ovo sve sto si naveo ,njega su cackala 22 majstora i 10 ne-majstora...Tu su se jele meke kruske i na kraju ispade da ti je auto zreo za generalnu jer kako pricas cini mi se da imas lufta u radilici i da su ti se pojele karike pa trosi toliko ulja..Ili mu je radjena prva specijala pa nisu stavljene karike odgovarajuce dimenzije..nemoj me slusati ali imao sam slicna iskustva

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pomaze bog

 

Prvo proveri taj sensor temperature ali bre idi kod nekog ko ima dobru diagnostiku drugo ocisti map

al meni se ovde cini da ima I problem sa senzorom pritiska goriva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čim se mehanički poveća za jedan podeok skoči na 1500 obrtaja.

U međuvremenu nova informacija - počeo da troši ulje 1l/200km.

 

 

Pomaze Bog,  nadam se da si sredio problem i da je sada sve u najboljem redu.  Znacilo bi dosta ako bi podelio iskustvo. Pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nažalost, problem još uvek nije rešen. Više ni ne znam koliko puta je otvaran motor ("majstor" nikako da utvrdi u čemu je fora), i sada je auto opet kod njega.
Zamenjena je jedna karika. Posle toga je trošio ulje, ali izgleda da su mu sipali 5w40 umesto fabričkog 10w40, pa sam dolio litar 20w50 i izgleda da ga nije trošio od tada.

Što se tiče ler-gasa, pojavila se jedna informacija iz "poveljivih izvora". Ja sam laik pa ne razumem, ali vi ćete ovde verovatno razumeti. Naime, prilikom uzubljivanja multiple na benzin-metan treba da se uzubi za pola stepena više (ili manje, ne sećam se) nego kod čistog benzinca. Nešto na tu foru. Probaće majstor to da uradi, pa ćemo videti.

A hilzne (fabričke) su, kaže, u vrhunskom stanju (prešao skoro 200000 po brojčaniku), bez ovalnosti, na "dvojci". Još jedna potvrda da metan čuva motor.

Sad, izvinite još jednom ako sam nešto lupio - počinjem polako da kontam kako sve ovo funkcioniše, ali još će mi puno trebati da pohvatam konce...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja cu moju da zapalim.Pocela je pre par nedelja polako da kasljuca na leru,da bi se danas gusila i gasila cim je izbacim iz brzine.Cistio sam klapnu ko zna koliko puta,menjao svecice,sipao ponovo metan,ali auto ne radi.Imam neku prirucnu dijagnostiku i primetio sam da na metanu parametar TA iliti timing advance varira od -10 do +40. Mozda to i nema veze.Ne znam vise sta da radim,sta da cackam. Auto normalno vuce,ide,ali na leru nece.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko remontuje fabricki cng uredjaj u multipli?
Ja sam ga danas rasklopio,unutra su dve male gumice koje naprave ceo kvar jer se vremenom stvrdnu i ne zatvaraju dobro ventil. Auto sad radi mnogo bolje ali daleko od dobrog. Da li je neko cuo za neki cng serviskoji radi multiplu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nisam uspeo da nadjem za moj BRC uredjaj jer je mator..Niko ne moze da mi radi dijagnostiku..Moracu da menjam komplet sve,dizne,isparivac i kompjuter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasto ne zamenis samo isparivac? On nema nikakve veze ni sa diznama ni sa kompom,jedini problem je senzor koji moze da se preveze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nemam problema sa uredjajem za metan uopste vec ler gas na metanu varira..Inace lepo vuce.Problem je sto su mi otisli nosaci motora zato mi je auto trzao ali to ovde kod nas niko nije umeo da mi kaze.Evo vec godinu dana..Pa sam sam provalio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto kao i kod mene.Problem je u tome sto rasprsivac vremenom prestane da bude precizan,zbog gumica koje se stvrdnu,i to se pokaze na malom gasu.Veliki gas proguta sve to i auto normalno radi.Ja sam juce rasklopio i malo ocistio uredjaj,nezno osmirglaomte gumice da hih skinuo kanal koji se urezao,i sad auto mnogo bolje radi mada je daleko od dobrog.Verovatno cu kupiti drugi uredjaj,naravno multiplin,cim nadjem normalnu cenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislis da bih mogao to da resim zamenom isparivaca?Moj kompjuter ne moze se zakaci jer nema niko kabli a ako stavim drugi isparivac ,mora da se nasteluje preko kompa naravno (ima neki sraf za pritisak) ..U sustini meni na ler varira a cim se upali ventilator,ler se stabilizuje i radi ko na benz..Meni to vise lici na problem sa strujom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema tu nikakvog stelovanja,isparivac od struje ima samo senzor koji govori koliko ima gasa u bocama,a to sa ventilatorom nemam pojma.Valjda gremlini......

Sa zadnje strane isparivaca se zaista nalazi sraf za stelovanje,ali bez aparature tj. Manometra ne mozes nista da nastelujes.Pritisak od uredjaja do mosta sa diznama treba da bude konstantno 9 bara,ako uredjaj stalno po malo "sisti",auto je nemiran na leru.Moj drugar je menjao uredjaj,stavio je naravno polovan i auto prede.Zavisi sta ti se zalomi,mozda kupis jos losiji.

Edited by bratsaja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...