Jump to content
FAS Goran
Terza

Tačnost prosečne potrošnje na bordu?

Recommended Posts

Mi,izgleda imamo neke Frankestajne!

A bre gledao sam svojim ocima :) Isto smo proveravali i kumovu 156 jtd '03god vise puta. U pocetku je jedna bila na 1,8 a posle 3 meseca otisla na 2,8 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda tvoj kum ima AR Frankeštajna. Šalim se naravno!

Kad mi je na prethodnom Puntu umrla dizna,Examner nije prikazivao nikakvu grešku,niti se ista palila na tabli. Kvar sam ustanovio prostim otkačinjanjem džekova, kao kad proveravaš koja ti svećica ne radi. Examiner (kod Punta jtd),je pokazivao 300 bara na 820 o/min i linearno je rastao sa rastom obrtaja (i sve je bilo po zadatim parametrima).Logično objašnjenje je da su 3 ispravne dizne prihvatale gorivo ove IV-e ,neispravne. Opcija za korekcije dizni nije postojala,barem na ovom autu, možda na nekim modelima postoji !

A možda ste kum i ti malo popili !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa jednog Grandea 1.3 MJ. Jedini auto koji nije imao korekcije ili ih nije ispisivao.

READING PARAMETERS:

Broj okretaja: 1740 rpm

Korekcija goriva cil. 1.: 0.00 mm³/i

Korekcija goriva cil. 2.: 0.00 mm³/i

Korekcija goriva cil. 3.: 0.00 mm³/i

Korekcija goriva cil. 4.: 0.00 mm³/i

Nema korekcija zato sto je motor na 1700 obrtaja. Mislim da kod njega nema podatka preko 1500.

Sto se tice korekcija na edc15c7 svaki euro 3 ima. Edc 15c7 5.7 je za euro 2 i oni nemaju mogucnos prikaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

FES čita na svim obrtajima

GP 90 KS

 

READING PARAMETERS:
Odometar: 234045.4 km
Broj previsokih okretaja: 0 
Trajanje Max. broj okretaja: 0.00 sek.
Maksimalni broj okretaja: 0 rpm
Broj programiranja: 0 
Odometar prilikom zad. upisa: 0.0 km
Brzina vozila: 0.00 km/h
Broj okretaja: 810 rpm
Napon baterije: 13.161 V
Napajanje senzora 1: 5.003 V
Napajanje senzora 2: 5.003 V
Napajanje senzora 3: 5.009 V
Izmjereni pritisak dizela: 282.00 bar
Trazeni pritisak dizela: 284.00 bar
Izmjerena masa zraka: 167.5 mg/i
Trazena masa zraka: 169.0 mg/i
Pozicija pedale gasa: 0.00 %
AD/C pozicija pedale gasa 1: 0.9686 V
AD/C pozicija pedale gasa 2: 0.9832 V
Temperatura dizela: 28.5 °C
AD/C temperatura dizela: 2.3753 V
Temp. zraka (mjerac protoka): 27.0 °C
Temperatura zraka (turbo): 44.5 °C
Atmosferski pritisak: 1001 mBar
Izmjereni Overboost pritisak: 1009 mBar
Ciljani Overboost pritisak: 1008 mBar
AD/C overboost pritisak: 1.6568 V
Otvar. regulatora pritiska (DRV): 36.368 %
Otvar. regulatora pritiska (MPROP):  %
Otvorenost EGR ventila: 39.44 %
Ukupna kolicina Dizela: 6.774 mm³/i
Trazena kolicina Dizela: 6.807 mm³/i
Kol. dizela za pilot ubrizg.: 1.638 mm³/i
Kolicina dizela: 4.194 mm³/i
Potrosnja goriva: 0.6840 l/h
Korekcija goriva cil. 1.: -0.88 mm³/i
Korekcija goriva cil. 2.: 0.00 mm³/i
Korekcija goriva cil. 3.: 0.67 mm³/i
Korekcija goriva cil. 4.: 0.20 mm³/i
Napon Injektora: 46.999 V
Pocetak pilotnog ubrizgavanja: 9.95 deg.
Pocetak glavnog ubrizgavanja: 0.29 deg.
Vrijeme pilot ubrizgavanja: 0.403 ms
Vrijeme glavnog ubrizgavanja: 0.623 ms
Temperatura vode: 83.0 °C
AD/C temperatura vode: 0.6256 V
Napon Lambda sonde: 10.4880 V
Lambda koncentracija kisika: 16.162 %
Pritisak klime: 1.81 bar
Zahtjev za uklj. klime: Iskljuceno 
Naredba releja klime: Iskljuceno 
Klima uredjaj: Nauceno 
Brzina ventilatora: Iskljuceno 
Zadnja 'Zamjena ulja':  km
Km do sljedece 'Zamjene ulja':  km
Indikator degradacije ulja:  %
Broj 'Zamjena ulja':  
Km pri zadnjoj zamjeni FAP filtera:  km
Odom. kod zad. spon. regen.:  km
Odom. kod zad. prisil. regen.:  km
Zacepljen FAP filter:  %
Temperatura FAP filtera:  °C
Vrijeme regener. u postotcima:  %
Stanje prisilne regener.:  
Ukupni broj regen.:  
Senzor razlike pritiska:  mBar
Pedala spojke: Otpusteno ili oktljucano 
Status pedale kocnice: Otpusteno ili oktljucano 
Kontakt kocnice 2: Iskljuceno 
Pedala gasa: Staza 2 potenc. Pedale gasa  
Centrala kocnica (NFR): Nauceno 
Cruise prekidac: Iskljuceno 
Cruise Restore tipka (RCL): Otpusteno ili oktljucano 
Podesavanje ubrzavanja (+) : Otpusteno ili oktljucano 
Podesavanje usporavanja (-): Otpusteno ili oktljucano 
Ubacena brzina: NE 
Tip ugradjenog mjenjaca: Mehanicki 
Verzija vozila: sa Lambda sondom 
Dijag. centrale grijaca: Iskljuceno 
Centrala grijaca: Iskljuceno 
Kontrolni relej pumpe goriva: Ukljuceno 
Pritisak ulja: Normalno 
Zaruljica kvara: Iskljuceno 
Zaruljica grijaca: Iskljuceno 
Upoz.zarulja temperature vode: Iskljuceno 
Zaruljica vode u filteru goriva: Iskljuceno 
Univerzalni kod: Onemoguceno 
Centrala ubrizgavanja: Programirano 
Pokretanje motora: Dopusteno 
Ogranicenje brzine:  
Kod injektora cil. 1.: A1AIA67BO 
Kod injektora cil. 2.: AIAIAOD77 
Kod injektora cil. 3.: 8SH7BFB77 
Kod injektora cil. 4.: 81H5A267P 
 
 
Za ovaj dole je vlasnik tvrdio da su dizne nove i stvarno je imao male korekcije.
GP 75 KS
 
READING PARAMETERS:
Odometar: 187473.2 km
Broj previsokih okretaja: 0 
Trajanje Max. broj okretaja: 0.00 sek.
Maksimalni broj okretaja: 0 rpm
Broj programiranja: 0 
Odometar prilikom zad. upisa: 0.0 km
Brzina vozila: 0.00 km/h
Broj okretaja: 800 rpm
Napon baterije: 7.15 V
Izmjereni pritisak dizela: 288.00 bar
Trazeni pritisak dizela: 284.00 bar
Izmjerena masa zraka: 156.0 mg/i
Trazena masa zraka: 164.0 mg/i
Pozicija pedale gasa: 0.00 %
AD/C pozicija pedale gasa 1: 0.9929 V
AD/C pozicija pedale gasa 2: 0.9929 V
Temperatura dizela: 29.0 °C
AD/C temperatura dizela: 2.3655 V
Temp. zraka (mjerac protoka): 23.5 °C
Temperatura zraka (turbo):  °C
Atmosferski pritisak: 998 mBar
Izmjereni Overboost pritisak: 1001 mBar
Ciljani Overboost pritisak: 1008 mBar
AD/C overboost pritisak: 1.8768 V
Izmjereni polozaj turbine:  mm
Ciljani polozaj turbine:  mm
Otvar. regulatora pritiska (MPROP):  %
Otvorenost EGR ventila:  %
EGR izmjereni polozaj:  mm
Trazena poz. EGR-a:  mm
Kontrola EGR-a:  
Ventil za isklj. hladnjaka EGR:  
Otvaranje sol. ventila leptira:  %
Ukupna kolicina Dizela: 4.395 mm³/i
Trazena kolicina Dizela: 4.428 mm³/i
Kol. dizela za pilot ubrizg.: 1.698 mm³/i
Kolicina dizela: 2.940 mm³/i
Potrosnja goriva: 0.4620 l/h
Korekcija goriva cil. 1.: 0.05 mm³/i
Korekcija goriva cil. 2.: -0.07 mm³/i
Korekcija goriva cil. 3.: -0.15 mm³/i
Korekcija goriva cil. 4.: 0.17 mm³/i
Pocetak pilotnog ubrizgavanja: 8.912 deg.
Pocetak glavnog ubrizgavanja: 0.000 deg.
Vrijeme pilot ubrizgavanja: 0.316 ms
Vrijeme glavnog ubrizgavanja: 0.514 ms
Temperatura vode: 83.5 °C
AD/C temperatura vode: 0.6207 V
Napon Lambda sonde: 11.3240 V
Lambda koncentracija kisika: 21.643 %
Pritisak klime: 7.40 bar
Zahtjev za uklj. klime: Iskljuceno 
Naredba releja klime: Iskljuceno 
Klima uredjaj: Nauceno 
Brzina ventilatora: Iskljuceno 
Zadnja 'Zamjena ulja':  km
Km do sljedece 'Zamjene ulja':  km
Indikator degradacije ulja:  %
Broj 'Zamjena ulja':  
Km pri zadnjoj zamjeni FAP filtera:  km
Km od zadnje regeneracije:  km
Prosjecna temp. zadnjih 5 regener.:  °C
Prosj.Km izmedju zad.5 regen.:  km
Prosjacno trajanje zadnjih 5 regen.:  sek.
Zacepljen FAP filter:  %
Temperatura FAP filtera:  °C
Vrijeme regener. u postotcima:  %
Stanje prisilne regener.:  
Ukupni broj regen.:  
Senzor razlike pritiska:  mBar
Status FAP filtera:  
Pedala spojke: Otpusteno ili oktljucano 
Status pedale kocnice: Otpusteno ili oktljucano 
Kontakt kocnice 2: Iskljuceno 
Pedala gasa: Staza 2 potenc. Pedale gasa  
Centrala kocnica (NFR): Nauceno 
Cruise prekidac:  
Cruise Restore tipka (RCL):  
Podesavanje ubrzavanja (+) :  
Podesavanje usporavanja (-):  
Ubacena brzina: NE 
Verzija vozila: sa Lambda sondom 
Dijag. centrale grijaca: OK 
Centrala grijaca: Iskljuceno 
Ukljucenje predgrijaca motora:  %
Kontrolni relej pumpe goriva: Ukljuceno 
Pritisak ulja: Normalno 
Zaruljica kvara: Iskljuceno 
Zaruljica grijaca: Iskljuceno 
Upoz.zarulja temperature vode: Iskljuceno 
Univerzalni kod:  
Centrala ubrizgavanja:  
Pokretanje motora:  
Ogranicenje brzine:  
Kod injektora cil. 1.: 8SHSBK46O 
Kod injektora cil. 2.: BSANA6CDB 
Kod injektora cil. 3.: A1APAOCDR 
Kod injektora cil. 4.: ASAGATD8P 
Ogranicenje brzine: 
 
 
Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene prosecna stoji na 5.7/100km i tako od kada sam ga kupio pre pet dana a isao sam dva puta do BG i jednom do Beceja i ni dole ni gore jedino mi radi trenutna a ova zakucana.Stilo 1.9JTD

Edited by SrdjanNS86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li bord comp veze sa plovkom goriva u smislu tacnosti merenja? (ostatka do pumpe,prosecne i trenutne potrosnje i sl.). Menjao sam plovak,sad je na rezervi a bord pokazuje da ima jos 200km do pumpe??

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mitros

 

Može da se pređe sa rezervom i do 200 kilometara ukoliko je mala prosečna potrošnja.

Komp gleda prosečnu potrošnju u poslednjih npr. 50-100 kilometara, i ako si te poslednje kilometre vozio kilavo na nekoj magistrali, eto kako pokaže i celih 200km sa tih 7 ili 9 litara (kolika je rezerva), jer ti je prosek bio npr. 4.5 litre.

Ali, zato vrlo lako tih 200 km postane i 50 kilometara čim promeniš način vožnje, pa npr. iako si prešao samo 20 kilometara pod rezervom, ''range to empty'' padne na samo još 50 km ili sl...jer ti se stil vožnje u tih 20-tak kilometara jako promenio, pa samim tim i potrošnja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam pojma odakle ti info da komp meri prosecnu potrosnju na poslednjih 100-200km. Kod mene meri ukupnu prosecnu potrosnju od poslednjeg reseta i to solidno tacno. Zato se valja i zove "prosecna".

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@simpson_H

 

Mislio sam na to šta komp gleda kada izbaci podatak koliko još može da se pređe sa gorivom u rezervoaru. Taj broj kilometara koji se koristi kao uzorak nije isti kao onaj broj kilometara sa prosečnom potrošnjom.

Kao i na Delti, tako i na Stilu, uzorak broja kilometara prosečne potrošnje je veliki, plus može da se podešava preko Trip B. Bukvalno na hiljade pređenih kilometara odakle onda izvadi prosek potrošnje. Tu se slažemo. :) 

Ali, kada bi taj isti uzorak bio osnova i za onaj ''range to empty'', onda se ne bi događalo (kao što se događa), da samo posle npr. 20-tak pređenih kilometara muške vožnje kada si već oko rezerve ili na rezervi, ''range to empty'' opadne i za 100 kilometara. To se dešava jer potrošnja u tih 20-tak kilometara toliko naruši prosek da mnogo više od tih 20 kilometara opadne ''range to empty'', a to se opet može dogoditi samo ako je uzorak kilometara mali, a ne ako je i tu na poslednjih par hiljada kilometara. Zato sam napisao npr. 50-100 poslednjih kilometara za ''range to empty''.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, neshaoct said:

@mitros

 

Može da se pređe sa rezervom i do 200 kilometara ukoliko je mala prosečna potrošnja.

Komp gleda prosečnu potrošnju u poslednjih npr. 50-100 kilometara, i ako si te poslednje kilometre vozio kilavo na nekoj magistrali, eto kako pokaže i celih 200km sa tih 7 ili 9 litara (kolika je rezerva), jer ti je prosek bio npr. 4.5 litre.

Ali, zato vrlo lako tih 200 km postane i 50 kilometara čim promeniš način vožnje, pa npr. iako si prešao samo 20 kilometara pod rezervom, ''range to empty'' padne na samo još 50 km ili sl...jer ti se stil vožnje u tih 20-tak kilometara jako promenio, pa samim tim i potrošnja. 

Ovaj dole post sam napisao pre 10-ak sati ali nije objavljen,jer je bas tad azuriran ovaj sajt.Ponovo ga postavljam,mada sam vec video neke osgovore u medjuvremenu.:

:rtfm:"Zar komp ne pokazuje prosecnu potrosnju od zadnjeg resetovanja,(tj od novog trip-a)a ne zadnjih 50-100km kao sto kazes?meni je tada (na rezervi)pokazivao prosek 7,5 i ostatak 200km.Da je prosek bio,kao sto navodis primer 4,5L bilo bi mi jasno.
Drugo,ima li plovak uopste veze sa racunanjem kompa ili plovak samo sluzi pa skazaljka pokaze nivo goriva i da upali lampicu?":rtfm:
p.s.
trenutno mi komp pokazuje prosek potrosnje 7.7L,ostatak do praznog oko 150km,a skazaljka 1mm iznad crvene crte (tj jos nije upalio lampicu).Samo me zanima jel ovo sve normalno,obzirom da sam menjao plovak.
Kome vise verovati skazalji goriva ili kompu:) :rant:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj da probam ja plastično da ti objasnim oko pokazivača "preostalih" kilometara prema bordu.

Zaboravi na ukupnu prosečnu potrošnju, broj pređenih km, nivo goriva u rezervoaru....

Trenutno ti piše da sa preostalim gorivom možeš da pređeš cca 100km i ti od tog trena uđeš u režim vožnje gde se vozi u (za potrošnju) idealnim uslovima tj. po magistrali na vrh gasa i nekih 70-80kmh. Kroz par kilometara će preostala kilometraža da počne da raste. Iako ti se ukupna prosečna potrošnja možda nije ni promenila ili se promenila za par decimala gore pomenuti "range to empty" će se povećavati. Ako ostaneš u tom režimu vožnje duže vreme to povećenje zna da bude baš drastično.

A ako rezimo u gore pomenutom trenu na cca 100km preostale kilometraže počneš da stiskaš po gasu i da voziš žustrije odnosno upadneš negde u gradsku gužvu vrlo brzo ćeš spasti na ispod 50km za "range to empty" a onda i na - - - - -!

 

Što se tiče pokazivača količine goriva on zna da bude debelo neprecizan. Odnosno da u zavisnosti i od samog nagiba puta pokazuje drugačije. Svakako kada se uključi lampica rezerve računaš da imaš 5-10l goriva u rezervoaru i teraš na pumpu. 

Kao što napisah gore to što ti pokazuje da imaš 50-100-150km preostalih do nestanka goriva je vrlo lako promenjiva u jednačini tako da je ne uzimaš za osnovni reper kada da sipaš gorivo. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrošnja goriva po putnom kompjuteru i stvarna potrošnja

 

bmw kompjuter.jpg

 

Kod nekih automobila razlike su velike...

Nemački autoklub ADAC je testirao razlike između prosečne potrošnje na putnom kompjuteru automobila i stvarne potrošnje goriva. Potrošnja prikazana na putnom kompjuteru je često netačna. Samo oko trećina svih modela prikazuju tačne vrednosti. Gde su najveća odstupanja?

 

Ekrani u mnogim slučajevima ne daju tačne vrednosti uprkos mernim senzorima i kompjuterskoj logici. Ovo je zaključak opsežne procene ADAC-a sprovedene na 80 modela automobila s različitim vrstama pogona. Za procenu se koristilo ADAC Ecotest merenje. To znači da su i pogonski profili i ambijentalni uslovi uvek bili isti za sva merenja što je i preduslov za komparativne analize. Sedam vozila prema proceni ADAC-a zaista daju tačne vrednosti na putnom kompjuteru. To su: Kia Xceed 1.4 T-GDI, Mercedes B 250e, Mercedes A 200d, Opel Corsa 1,2 DI Turbo, Range Rover Evoque D150  i VW Polo GTI. Ugrađeni kompjuter na još 19 vozila pokazuje vrednosti potrošnje koje odstupaju manje od 2% od izmerene potrošnje.

 

ADAC smatra da su tačni ugrađeni kompjuteri koji ne odstupaju više od 5% prema gore ili dole i da su kao takvi prihvatljivi, dok se ograničenje za neispravni kompjuter na vozilu označava sa odstupanjem većim od 5%. Odstupanje od manje od 2% znači da potrošnja odstupa za otprilike 0.1 litra, dok je odstupanje do 5% jednako odstupanju od oko 0.3 litra u proseku. Zanimljivo je da većina kompjutera u vozilu obmanjuje u korist vozača i pokazuje više nego što vozilo u stvari troši. Primeri: premium modeli - Audi Q2 35 TDI quattro, najmanje je precizan. Dok njegov ugrađeni kompjuter pokazuje potrošnju od 6.6 litara dizela na 100 kilometara, njegova stvarna potrošnja je 0.8 litara manja. To odgovara odstupanju od 13.8%. BMW X5 xDrive 45e se ističe među benzinskim motorima. Putni kompjuter hibrida sa benzinskim motorom prikazuje jedan litar potrošnje više što je 9.4% razlike.

 

Pogledajte neke modele, potrošnju po putnom kompjuteru, stvarnu potrošnju i odstupanje:

  • Audi A1 citycarver 35 TFSI  7.0/6.9  -1.45%
  • Audi A4 Avant 40 TFSI  7.9/7.8  -1.28%
  • Audi Q3 Sportback 45 TFSI  9.1/8.8  -3.41%
  • BMW 118i Steptronic  6.9/6.7  -2.99%
  • BMW 218i Gran Coupé  6.7/6.4  -4.69%
  • BMW 330e  6.7/6.8  +1.47%
  • BMW X5 xDrive45e  11.7/10.7  -9.35%
  • Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost  7.2/7.0  -2.86%
  • Ford Mustang 5.0 V8  10.3/10.5  +1.90%
  • Honda Civic Type R GT  8.7/8.9  +2.25%
  • Hyundai i10 1.0  5.4/5.5  +1.82%
  • Hyundai i30 Fastback N  9.0/8.4  -7.14%
  • Hyundai IONIQ PHEV  5.5/5.2  -5.77%
  • Hyundai Kona 1,6 GDI Hybrid  6.2/6.0  -3.33%
  • KIA Niro PHEV  5.9/5.7  -3.51%
  • KIA XCeed 1,4 T-GDI  6.9/6.9  0.00%
  • Mazda 3 SKYACTIV-X 2,0 Hybrid  6.2/6.4  +3.13%
  • Mercedes B250e  7.1/7.1  0.00%
  • Mercedes CLA 200 Shooting Brake  6.8/6.7  -1.49%
  • Opel Ampera E-REV  6.9/6.7  -2.99%
  • Opel Astra 1.2 DI Turbo  5.8/5.4  -7.41%
  • Opel Corsa 1.2 DI Turbo  6.6/6.4  -3.12%
  • Opel Corsa 1.2 DI Turbo A  5.4/5.4  0.00%
  • Peugeot 2008 1.2 PureTech  6.0/6.1  +1.64%
  • Peugeot 208 1.2 PureTech  5.7/5.5  -3.64%
  • Peugeot 3008 1.6 Hybrid  7.8/7.7  -1.30%
  • Peugeot 508 SW PHEV  7.2/6.8  -5.88%
  • Porsche 911 Carrera S  10.8/10.0  -8.00%
  • Renault Captur TCe130  6.4/6.5  +1.54%
  • Renault Clio TCe130  6.1/6.0  -1.67%
  • Seat Leon ST Cupra  8.3/7.8  -6.41%
  • SsangYong Tivoli 1.5 GDI-T  8.3/7.9  -5.06%
  • Subaru Forester 2.0ie  8.8/8.2  -7.32%
  • Subaru Levorg 2.0i  8.8/8.3  -6.02%
  • Subaru XV 2/0 ie  8.3/7.8  -6.41%
  • Toyota C-HR 2.0 Hybrid  5.7/5.4  -5.56%
  • Toyota Proace City 1.2 Turbo  7.2/7.1  -1.41%
  • Volvo V60 T6 Twin Engine  7.1/6.8  -4.41%
  • Volvo XC40 T5 Twin Engine  7.4/7.6  +2.63%
  • Volvo XC60 B5 AWD  9.6/9.1  -5.49%
  • VW Golf 1.5 eTSI  6.5/6.1  -6.56%
  • VW Polo GTI DSG  7.3/7.3  0.00%
  • VW T-Roc Cabrio 1.0 TSI  7.2/7.0  -2.86%

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...